Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
W czwartek wieczorem kupiłem 2 przedmioty na allegro. Na aukcji przewidywany czas dostawy to poniedziałek. Sprzedawca w piątek nadał paczkę oraz ją wysłał. Jak się okazało jest już do odebrania w sobotę. Niestety nie byłem przygotowany na taki obrót sprawy - mógłbym odebrać dopiero w poniedziałek wieczorem (przez weekend jestem niedostępny). Mam 48h na jej odebranie. Co w takiej sytuacji mam zrobić? Wiem, że istnieje opcja przedłużenia tego czasu, jednak to dodatkowy koszt i na dodatek nie z mojej winy.
Pozdrawiam
@msniezek Nie, on nie ma obowiązku odbierać przesyłek w sobotę i niedzielę, jeśli taki termin dostawy nie był określony w umowie. Jeśli był, ma obowiązek. Jeżeli czas dostawy określono najwcześniej na poniedziałek, to ograniczenie tego czasu do 14:49 w poniedziałek jest niezgodne z umową.
@xyz96 klucz to słowo
przewidywanie «to, co ktoś przewiduje, przypuszcza, czego się spodziewa, domyśla»
https://sjp.pwn.pl/sjp/przewidywanie;2511556.html
@kostas11 To nie klucz, to wytrych. Tam są podane konkretne daty i na nich się opiera kupujący podejmując decyzję o zakupie.
@xyz96 ale w apce nie podają dat, zdjęcie z innego wątku 😞
Mnie wystarczy decyzja allegro, dla mnie wiążąca w razie sporów mam gdzie odsyłać 😄
@kostas11 Podają, tylko trzeba robić zrzut ekranu sprzed zakupu, po zakupie Allegro zmienia treść umowy i nie ma już tam tych dat 🙂 Nie zauważyłeś tego? Tak dzieje się od kliku miesięcy 🙂
Decyzja Allegro może być wiążąca do momentu orzeczenia sądu, później już nie jest.
@xyz96 tak, gdyby tak było, jak mówisz - "czas dostawy określono najwcześniej na poniedziałek" - miałbyś rację. Ale tak nie było.
@msniezek A jak było? Bo tego chyba nikt oprócz Ciebie i autora wątku nie wie. Przecież piszę tutaj od początku, od wczoraj, że jeżeli kupujący miał w umowie czas dostawy obejmujący sobotę, dokonując zakupu zaakceptował ten czas. Jeśli go nie miał, nie zaakceptował soboty.
@xyz96 pierwsze słyszę, że kupujący powinien akceptować nie tylko maksymalny czas dostarczenia towaru, ale również minimalny. Nawet jeżeli na potrzeby dyskusji założymy, że powinien - to tutaj żadnej deklaracji tego typu nie było. Formuła brzmi "przewidywany czas dostawy - poniedziałek". Nie ma tu żadnego zobowiązania, z którego można byłoby wyciągać jakiekolwiek konsekwencje.
@msniezek Maciek, masz rację, ale wielu kupujących przyjmuje to za "pewnik" ( jak widać)
@msniezek Ależ oczywiście, że kupujący akceptuje czas dostawy podany w ofercie, niezależnie od tego, czy jest to czas minimalny czy maksymalny. Jest tam zazwyczaj podany czas od do. Widzę, że jednak w umowie nie było przewidzianej dostawy w sobotę i niedzielę, więc kupujący ma rację.
@xyz96 zapomniałeś, że allegro nie jest stroną transakcji, więc wszystko co sobie piszą ma się nijak do umowy między sprzedającym a kupującym. Sprzedawca napisał "wysyłam w ciągu 2 dni" i tylko to może być elementem umowy.
@msniezek Maciek, to napiszcie tak : "przewidywany ( nie gwarantowany )" i wszystko bezie jasne ..
@pinsplash I najlepiej niech dodadzą, że gwarantowany czas wydania rzeczy, to zgodnie z prawem 30 dni, wtedy już nikt nie kupi 🙂
msniezek dzięki za informacje.
Jednak powinniście to zmienić, ponieważ wprowadzacie ludzi w błąd.
Na zdjęciu poniżej wyraźnie napisane jest i to grubą czcionką, że dostawa jest w czwartek (wtedy co ja kupowałem był to poniedziałek). Nie ma tu nic o przewidywanym czasie.
Dopiero na aukcji jest przewidywany czas:
a jak się wejdzie w szczegóły (cennik) to w końcu pojawiają się widełki tzn.
Serce moje uradowało się, gdy zauważyłem, że "dostawa w poniedziałek" i to jeszcze grubą czcionką. Pomyślałem, że pierwszy raz w życiu dostanę paczkę w poniedziałek...
@crash325 A 48h na odbiór to za mało czy za dużo?
jak masz ograniczenia aby odebrać paczkę to pisz sprzedającemu przy zakupie że możesz odebrać paczkę w tym i w tym dniu , sprzedający tak wyśle żeby było git i po sprawie
@crash325 nie w każdym miejscu da się opisać wszystkie niuanse i szczegóły. Pierwszy zrzut jest z listy ofert - to nie jest miejsce, skąd kupujący powinni czerpać pełną wiedzę nie tylko na temat dostawy, ale i samego przedmiotu. Zobowiązujący jest opis oferty i warto zawsze się z nim szczegółowo zapoznać przed zakupem. Określenie "dostawa w czwartek" jest prawidłowe zapewne dla 99,9% przesyłek - moglibyśmy uwzględnić ten 0,01%, opisując to np. tak:
Mam jednak wrażenie, że to byłoby mało czytelne i raczej odstraszające.
@msniezek O, dokładnie tak to powinno wyglądać. Byłoby odstraszające, ale uczciwe 🙂
@msniezek a może by to umieścić w żółtym dymku po najechaniu na wykrzyknik ?
powinno być czytelne , po najechaniu na wykrzyknik jest informacja że jest to przewidywany czas ,mam wrażenie że zdecydowana większość na ten wykrzyknik nie kieruje kursora