Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Sprzedający wystawił aukcję w bardzo atrakcyjnej cenie, dokonałem zakupu (Kup teraz), opłaciłem zakup (Sprzedający otrzymał kwotę odpowiednią kwotę wraz z opłatą za przesyłkę). Po chwili chciałem sprawdzić termin dostawy i okazało się, że aukcja została zakończona pomimo dużej ilości dostępnego towaru.
Pomyślałem, że to jakiś błąd odświeżenia strony i wyszukałem towar ponownie, znalazłem inną aukcję tego samego sprzedawcy z tym samym towarem z nową ceną. Po chwili ta aukcja również została zakończona z opisem "nie było ofert kupna".
I teraz najciekawsze, sprzedający zwrócił mi zapłaconą kwotę z informacją o braku towaru i wykrętach, że aukcja się sama wznowiła.
Pytania:
Czy zawarta umowa kupna sprzedaży poprzez Kup teraz jest obowiązująca ?
Czy Sprzedawca z powodu zbyt niskiej ceny ustawionej na Kup teraz może zerwać taką umowę ?
Obecnie jest tak, że ceny towarów potrafią zmieniać się z tygodnia na tydzień, widocznie temu sprzedającemu skończył się zapas tego asortymentu który zakupił do sprzedaży na Allegro po starej, niższej cenie a nowa dostawa w hurcie kosztowała już więcej, tak więc musiał podnieść cenę dla swojego klienta detalicznego.
Jeżeli był to zakup na zwykłym Allegro to możesz wystawić temu sprzedającemu komentarz negatywny aczkolwiek towaru najprawdopodobniej tak czy siak po starej cenie nie otrzymasz.
Ja bym zrobił w takim wypadku jedno, przyjął do wiadomości jakie mamy czasy. Najpierw pandemia a teraz "orki" ze wschodu sobie wojenkę zaczęły przez co ogólnie ceny towarów, usług za sprawą głównie cen energii i ropy idą błyskawicznie do góry.
@Skill_Player - Twoja odpowiedź w żaden sposób nie wnosi nic do tego wątku. I nie odpowiada na postawione pytania.
Z Twojej wypowiedzi wynika, że mogę iść np. do Urzędu Skarbowego i powiem, że nie płacę podatków bo prawo nie obowiązuje bo pandemia i "orki" ?????
Wnosi bardzo dużo. Minutę temu dany towar kosztował 100zł a minutę później 130zł. Zobacz sobie na kurs walut czy kurs ropy to zrozumiesz o co kaman.
Sprzedawca który ma powiedzmy wystawionych 500 aukcji nie jest na pewno fizycznie w stanie zmienić ceny i ją dostosować na wszystkich swoich aukcjach w ciągu jednej minuty.
Sam napisałeś, że "kupiłeś" towar po bardzo okazyjnej cenie więc ten sprzedający może teraz spokojnie przyjąć pozycję obronną i odpowiedzieć, że się pomylił przy wystawianiu towaru.
Jak chcesz realnych cen i za które kupisz ostatecznie towar to idź na bazar czy do sklepu stacjonarnego.
I dopiszę jeszcze, nie jesteś pierwszą osobą w przeciągu miesiąca czy dwóch która porusza dokładnie ten temat.
@Skill_Player Czyli dalej uważasz, że zawarta umowa kupna sprzedaży nic nie znaczy - tak ?!?!?!?
Jeżeli kupisz 100 baryłek ropy na aukcji (na giełdzie ) i stracisz na tym to powiesz, że nie zdążyłeś z czymś tam i trzeba "zatrzymać giełdę" ???
Proponuję obejrzeć film "Nieoczekiwana zmiana miejsc" z 1983 z Eddim, może zrozumiesz co znaczy umowa kupna sprzedaży i na czym polega zakup w okazyjnej cenie.
@kamyk___ Co kupiłeś, w jakiej cenie i jaka jest realna cena rynkowa?
Odpowiem ci bardzo szybko, oglądałem nie raz i właśnie obyś nie znalazł się ostatecznie w tej klatce 😉 tz. bez potrzebnego towaru bo nikt nic nie będzie chciał tobie sprzedać po twojej cenie :]
@kamyk___ nie może tak robić. Zależy czy różnica w cenie była poważna czy nie. Możesz otworzyć dyskusje ale jak oddał kasę to i tak w allegro nic nie zdziałasz.. Domagaj się sprawiedliwości. Idź do sądu.
@Client:44052296 Tak, różnica była bardzo znacząca. O dyskusji wiem, chciałem najpierw zasięgąć tu informacji.
"Błąd w cenie towaru w sklepie internetowym czy na aukcji internetowej może spowodować sporo problemów. O pomyłkę, np. wpisanie kilku zer za mało czy wystawienie za 1 zł towaru wartego kilkaset złotych nie jest trudno. Co zrobić, gdy klient kupił towar po zaniżonej cenie i domaga się jego wydania? Jak się zabezpieczyć przed takimi problemami i jak sobie poradzić gdy, się pojawią? Jak się bronić przed sądem?
(...)
Błąd w cenie - jak i kiedy można się na niego powołać?
Jeśli doszło do zawarcia umowy z błędną ceną, sposobem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy na uniknięcie wydania towaru jest powołanie się na błąd w cenie w ofercie sklepu, na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego. Jak to zrobić?
należy złożyć klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonej pod wpływem błędu co do ceny;
błąd co do ceny musi być istotny - uzasadniający przypuszczenie, że gdyby nie błąd w cenie, to oceniający sprawę rozsądnie przedsiębiorca nie wystawiłby towaru w sklepie po tej cenie;
klient sklepu wiedział o błędzie lub mógł z łatwością błąd w cenie zauważyć (bo np. sprzedano za 1 zł towar wart 1.000 zł); problem pojawia się, gdy błąd był tej wielkości, że mógł zostać uznany za przecenę lub wyprzedaż - powołanie się na błąd może wtedy nie być skuteczne;
przedsiębiorca musi złożyć na piśmie klientowi oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia (oferty sprzedaży) złożonego pod wpływem błędu (powód - błąd w cenie);
oświadczenie o uchyleniu się musi zostać złożone w terminie 1 roku od wykrycia błędu; nie ma możliwości przedłużenia czy przywrócenia tego terminu."
@kamyk___ Jest taka możliwość ,że wystawiając swoją ofertę omyłkowo wpisał za małą cenę ,jednak powinna się różnić znacząco od cen rynkowych danego przedmiotu . W przypadku podwyżki danego towaru na rynku w danym momencie sprzedawca nie powinien jej zmieniać tylko dlatego że się cena zmieniła . Za ile kupiłeś i jaka jest cena rynkowa?
Aukcja 1: cena sprzedaży 3,00PLN - tu kupiłem towar
Aukcja 2 cena sprzedaży 1899,00PLN
Nie wiem czy Sprzedający się pomylił w cenie czy może aukcja miała być zamiast Kup teraz licytacją od 3,00PLN.
W jaki sposób Sprzedający ustala ceny i sposób prowadzenia sprzedaży NIE powinien mnie jako kupującego interesować.
Wchodząc na Portal oczekuję, że po wyświetleniu oferty i dokonaniu zakupu oraz zapłaty otrzymam towar niezależnie czy zapłaciłem znacząco MNIEJ niż cena rynkowa czy znacząco WIĘCEJ niż cena rynkowa.
Dodatkowo, sprzedający nie wspomina o błędzie w cenie, tylko o braku towaru oraz automatycznym wystawieniu się aukcji.
Dwie różne aukcje, dwie różne ceny, dwie różne ilości dostępne, obie zakończone niedługo po moim zakupie.
Realia są takie, że przez zakłócenia w łańcuchach dostaw ceny wariują absurdalnie. Wiem jak ma kolega i to wcale nie na allegro, tylko na hurtowniach GSM. Sprawdzał kobiecie cenę ekranu do jakiegoś samsunga, była bodajże 660. Przyjął zlecenie, spisał protokół, sprawdził pozostałe elemanty urządzenia, niechby całość zeszła mu kilkanaście minut. Klientka poszła, wszedł na hurtownię, aby sfinalizować zakup, a tu towaru już nie ma... Dzwonienie do klientki, prolongowanie czasu trwania usługi, potem czekanie aż się znowu pojawi. I pojawił się. 5 dni później. Prawie stówkę drożej. I co dalej? Wiąże go umowa, serwisantom płaci za samą przekładkę około 100 zł. Sam na tym marży ma ze 100-120, z czego podatek musi odprowadzić... I nie chciał już robić z siebie błazna, przeprowadził procedurę można powiedzieć charytatywnie, ale wyszedł z twarzą.
Do czego zmierzam tymże wywodem. To od Ciebie zależy, czy posłużysz się czynnikiem ludzkim i ''machniesz ręką'', zachowasz klasę i pójdziesz w swoją stronę, czy będziesz darł koty o kilka złotych. Ja też czekam na towar od sprzedającego i doczekać się nie mogę, telefon nieaktywny, na maile odpisuje. Ale nie robię dymów, czekam na upływ 7 dni i dopiero wtedy zaczną jakieś radykalne kroki.
Ty przynajmniej dostałeś forsę z powrotem. Ja nie mam ani pieniędzy, ani zakupów na dzień dzisiejszy.
Bądź człowiekiem dla człowieka, może i Tobie kiedyś ktoś puści płazem Twój błąd.
Zdrowia.