Co zrobić w sytuacji gdy autoryzowany serwis ASUS dwukrotnie odesłal laptopa z usterka ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
kupiłem laptop ASUS za pośrednictwem Allegro, gwarancja 24 miesiące , po roku użytkowania pojawiła się usterka, prawdopodobne uszkodzenie procesora i/lub karty graficznej, niezależny serwis tak to wstępnie określił, złożyłem zgłoszenie reklamacyjne w oficjalnym serwisie ASUS, niestety dwukrotnie odesłano mi komputer bez usunięcia tej usterki, wszystko opisałem dokładnie i załączyłem zdjęcia występującej usterki, serwis twierdzi że laptop jest sprawny, czyli po prostu oszukują i tyle, nie wiem co dalej w tym przypadku zrobić, pozostało jeszcze 10 miesięcy gwarancji, czy założyć że sprzedającym "spór" na allegro ?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@SCUD A słyszałeś o reklamacji u sprzedającego, tu masz 2lata składasz u niego, on ma 14dni na rozpatrzenie reklamacji. Najlepiej za pomocą dyskusji,tu masz pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacja/niezgodnosc/
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Tylko że sprzedający przekierowal mnie do strony ASUS RMA żebym sam zgłosił reklamacje
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@SCUD Sprzedający nie może Ci narzucać gdzie masz reklamować, Ty wybierasz u kogo składasz rekalamcję dlatego złóż taka rekalamcję z pomocą dyskusji.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 Ale jaki jest sens skladania reklamacji u sprzedającego ???? Skoro serwis ASUSa stwierdził że usterka nie występuje ????
Przecież sprzedający przyjmie laptop -> odeśle go do ASUSA -> oni spojrzą w swój system i napiszą że laptop jest sprawny.
Na tej podstawie sprzedawca odrzuci reklamacje.
Wiec ponowie pytanie jaki jest sens generowania kosztów ???????
@SCUD 'niezależny serwis tak to wstępnie określił, " - w tej sytuacji poprosiłbym o dokument z tego "niezależnego serwisu" i dopiero z tym dokumentem zgłosił sie do ASUSa lub sprzedawcy.
Zastanawiam sie czy ten niezalezny serwis nie liczył na to że zostawisz im laptop do naprawy i nie wprowadził Cie w bład licząc na szybki i tani zarobek.
Ale to tylko moje przypuszczenia....
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_Likos_ I co już nie ma prawa do reklamacji, ma 2lata. Ponadto sprzedający "cwaniak", nie może narzucać gdzie ma składać reklamację.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433 masz racje że ma prawo do reklamacji, pomijam też czy sprzedający cwaniak czy nie, nie wiem także czy usterka faktycznie występuje czy jej nie ma.
Po prostu wiem jaki bedzie skutek złożonej reklamacji. Odesłanie do serwisu i odrzucenie na podstawie zaswiadczenia z ASUSa że brak usterki.
Wec po prostu skoro skutek jest do przewidzenia to szkoda generowac koszty.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_Likos_ Nie wiem czy usterka istnieje czy nie, podaje tylko możliwości jakie ma kupujący, może ta usterka objawia się w określonych okolicznościach- nie wiem.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Serwis Asusa jest na Pomorzu, ja pytałem u siebie w Krakowie w serwisie m.in. Asusa, stwierdzili że uszkodzena może być kareta graficzna/procesor ewentualnie płyta główna bo to zintegrowane, na ekranie pojawiają się tzw. artefakty i laptop się zawiesza . Więc autoryzowany serwis Asusa dwukrotnie mnie oszukał, co dalej robić ....?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@SCUD Takie objawy wskazują na przegrzanie grafiki, być może również procesora jeśli są zintegrowane. Mam nadzieję że serwisy wyczyściły układ chłodzenia z różnych śmieci które się tak gromadzą, ale to nie podlega gwarancji.
Co dalej robić? Kupić nowy laptop i nie używać lapka do wymagających gier. Grać tylko pasjansa lub kulki.
I jeszcze uwaga - problem już nie dotyczy sprzedawcy, czas rękojmi minął, po roku użytkowania nie ma szans na udowodnienie że to wada fabryczna. To normalne zużycie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Laptop był używany do offica i oglądania filmów na NETFLIXIE, jeśli oglądanie filmów w zalecanej rozdzielczości może przegrzać lub uszkodzić procesor po roku to w takim razie gratuluje jakości laptopów ASU
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Wszystko teraz jest przez kogoś firmowane a wiadomo gdzie się produkuje. Niestety to efekt "globalizacji". Niestety...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
asus - internet jest pełny opisów jak działa serwis tej firmy - nie tylko w Polsce
https://www.youtube.com/watch?v=ubbyI0mzMr8
zamiast pytać się w jakiś serwisach - zostaw im laptop na sprawdzenie, czyszczenie i wymianę pasty, termopadów czy sprawdzenie ssd
nie rozumiem fenomenu notebooków do gier
@br. my nie sprzedajemy notebooków dla graczy z definicji - tylko takie do pasjansa i gry w kulki - przynajmniej działają one ludziom po 10 lat i więcej
większość gamingowych laptopów, jest już na start źle wykonana, **piiip**zielone i tanie układy chłodzenia, do tego dochodzi czynnik ludzki - trzymanie notebooka na kolanach, łóżku, z podpiętą ładowarką walającą się luźno czy też spożywanie posiłków przy komputerze
quiz? ile żyje notebook gamingowy kupiony dziecku na pierwszą komunię?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@SCUD a moze jak to napisał @br. korzystasz ze zbyt obciążającego oprogramowania. Sprzet w testach przy prawidłowym obciążeniu może pokazywac prawidłowe parametry a jeśłi jest za bardzo obciążony to sie grzeje.
Możesz spróbowac kupić podkładkę chłodzącą. Byc moze sie poprawi...... albo ... zmienić laptop
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_Likos_ Teraz już mu chłodzenie nie pomoże. Jeśli jest przypieczony to po ptokach, jedynie wymiana układu BGA, kiedyś w Koszalinie facet to robił, albo wymiana całej płyty głównej.