Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłam buty które miały dojść w piątek, natomiast doszły dopiero we wtorek. Ponieważ wyjechałam na wczasy nie odebrałam ich z paczkomatu i wróciły do sprzedawcy. Czy mogę w jakiś sposób odstąpić od umowy lub dokonać zwrotu bez wysyłki towaru? Sprzedawca poinformował mnie że buty są do odebrania u niego a ja odpisałam że ze względu na opóźnioną dostawę i wyjazd zaopatrzyłam się w inne obuwie.
Najprościej jest dogadać się ze sprzedawcą. Niech ma nadzieję i szansę na to, że klient kiedyś jeszcze wróci 😊
Regulamin zwrotów masz na dole strony głównej Allegro (link). Krótki cytat:
A. Poinformuj sprzedającego o zwrocie
Zgodnie z prawem masz maksymalnie 14 dni (licząc od następnego dnia po otrzymaniu przesyłki), aby powiadomić sprzedającego o zwrocie towaru. Sprzedający może wydłużyć ten termin – informację na ten temat znajdziesz na stronie oferty, w części Zwroty.
Aby poinformować sprzedającego o zwrocie, wypełnij Formularz zwrotu towaru – znajdziesz go w opcjach przy wybranym zakupie, w zakładce Moje zakupy. W ten sposób sprzedający dostanie informację o Twojej rezygnacji. Nie musisz już wysyłać żadnych dodatkowych dokumentów, wiadomości, ani też potwierdzać zwrotu telefonicznie.
B. Ile masz czasu na nadanie przesyłki zwrotnej
Po wypełnieniu Formularza zwrotu towaru masz kolejne 14 dni kalendarzowych, aby nadać przesyłkę.
Nie byłoby problemu ze zwrotem gdybym fizycznie go posiadała i nie mam co odsyłać
@pesta108 Oczywiście że możesz, nie powinno się tak robić wejdź w zakładkę "Moje zakupy" szczegóły i kliknij zwrot a sprzedający zwróci Ci środki. Możesz wysłać informacje że odstępujesz od umowy zakupu.
Nie można zwrócić czegoś czego się nie odebrało.
... ale pieniążki można, jak najbardziej, o ile sprzedawca pozytywnie odbierze sygnał.
Wyobraźmy sobie pewną sytuację. Ktoś gwarantuje na swojej handlowej stronie, że zamówiony towar dostarczy w piątek. Klient kupuje, bo do poniedziałku zdąży ocenić zamówione cudo i jeśli będzie OK zabiera je ze sobą na wczasy. Towaru nie ma nawet w sobotę, wiec to ostatnia chwila na bieganie po sklepach. Klient wyjeżdża na dłużej, np. w poniedziałek, tymczasem zakup zdalny realizuje się we wtorek jako zwrot. Racja jest więc po stronie klienta, moim zdaniem, i odstąpienie od umowy oraz zwrot pieniędzy (towar sam się już zwrócił) to chyba jedyne, oczywiste rozwiązanie.
Skontaktowałam się z Allegro, poinformowano mnie abym dokonała zwrotu towaru lub poinformowała sprzedawcę o odstąpieniu od umowy jednak pierwsza opcja byłaby najlepsza.
@pesta108 tak śmiało skorzystaj z tego niedopracowanego formularza zwrotu ( zaznacz bez podania przyczyny ) wysyłka własna. Formularz jest nie przystosowany do tego przypadku 😞
Sprzedawca będzie wiedział o co chodzi bo ma paczkę 🙂
Ps. dostawa jest podawana przez allegro i jest przewidywana mieliśmy długi weekend więc z tego wynika opóźnienie 🙂
"mieliśmy długi weekend więc z tego wynika opóźnienie"
to trochę tak jakby w sklepie powiedzieć, że zabrakło pieniędzy więc zapłacę mniej za kupiony towar 😂
@Marc_Oz nie znamy jaki czas wysyłki deklarował sprzedawca, nie wiemy kiedy zakup, nie wiemy czy sprzedawca nie miał urlopu na długi weekend 😄
Allegro pokazuje według swojego widzimisię czas dostawy, wystarczy że sprzedawca w środę zmieni że wysyła w ciągu 5 dni bo idzie na urlop a allegro na podstawie jego wcześniejszych wysyłek pokazuje dostawę na piątek.
Zmierzam do tego że nie ma czegoś takiego jak sztywna dostawa i nikt takiej nie poda i pewnie nie weźmie odpowiedzialności, dlatego allegro pisze że jest to przewidywany !!!
@pesta108
poinformowano mnie abym dokonała zwrotu towaru lub poinformowała sprzedawcę o odstąpieniu od umowy
Takiej "rady" udzielili pracownicy Allegro ?
Czyżby nadal obsługa Kupujących (pracownicy w zespołach mających bezpośredni kontakt z konsumentem i osoby zarządzające tymi zespołami) nie odróżniała zwrotu od złożenia oświadczenia o odstąpieniu ?
Alternatywnie - może jest to celowe wprowadzanie w błąd Konsumentów ?
Oczywiście powinnaś odstąpić od Umowy (jeżeli nie chcesz np. ponownej wysyłki pod inny adres), ale ... może mieć znaczenie w jakim trybie, bo mogą z tego wynikać różne konsekwencje (i ew. kwoty roszczeń wzajemnych).
Jeżeli to sprzedawca uchybił deklarowanemu terminowi wysyłki - to bezpieczniej (dla Ciebie) jest odstąpić np. z Art. 493 kc, niż z Art. 27 UoPK - zwłaszcza w sytuacji gdy ew. odstąpienie nastąpiłoby już po upływie terminu na odbiór przesyłki.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
W jaki sposób konsument miałby ew. "dokonać zwrotu" rzeczy w której posiadanie nigdy nie wszedł ?
Dlaczego konsumentom przekazywane są informacje mogące wprowadzać (a jak wynika z opisywanego tu przypadku - wprowadzające) go w błąd ?
@pesta108 A czy przed zakupem sprawdziłaś czas wysyłki i dostawy deklarowany przez sprzedającego czy tylko patrzyłać na czas dostawy sugerowany przez Allegro (wzięty z sufitu i mylący) ?
Pytanie czy termin ten gwarantował sprzedający czy Allegro.
@Marc_Oz
Wyobraźmy sobie pewną sytuację. Ktoś gwarantuje na swojej handlowej stronie, że zamówiony towar dostarczy w piątek. Klient kupuje, bo do poniedziałku zdąży ocenić zamówione cudo i jeśli będzie OK zabiera je ze sobą na wczasy. [...]
Świetny przykład sytuacji, w której NIE NALEŻY odstępować od Umowy z Art. 27 Ustawy o Prawach Konsumenta, ale skorzystać z możliwości odstąpienia np. z Art. 493 kc (albo Art. 492 kc jeżeli Sprzedawca wiedział, że Kupująca potrzebuje otrzymać rzecz przed określoną datą).
Oczywiście pod warunkiem, że: "Ktoś gwarantuje [...], że zamówiony towar dostarczy w piątek."
Wówczas nie ma obowiązku odesłania rzeczy jak przy konsumenckim odstąpieniu od Umowy (z Art. 27 UoPK) !!
Jeżeli natomiast otrzymanie tej rzeczy przed wyjazdem w żaden sposób nie wynikało z zapewnień sprzedawcy (np. zakup we środę w ofercie w której sprzedawca deklarował wysyłkę w ciągu 3 dni roboczych) to nie można przypisać sprzedawcy odpowiedzialności gdy ten wywiązał się ze swoich deklaracji.
@pesta108
miały dojść w piątek
Czy sprzedawca zapewnił Cię o dostawie w piątek ? ,
a jeżeli nie:
Sprawdź czy sprzedawca nadał przesyłkę w deklarowanym w ofercie terminie ?
Jest jeszcze jedna możliwość, choć nie polecam iść na udry. Przesyłkę możesz przyjąć i nawet nie otwierać paczki. Po 12 dniach zgłaszasz zwrot (mieścisz się w przepisowej 14-tce). Paczkę trzymasz kolejne 12 dni (znów mieścisz się w przepisowej 14-tce) i ją regulaminowo odsyłasz. Sprzedawca nie ma towaru przez blisko miesiąc (obrót zero), a Ty wychodzisz na swoje tyle, że z moralnym kacem 🙄
@Marc_Oz myślę że sprzedawcy to zwisa, a kupujący ma zablokowaną kasę na miesiąc, a sprzedawca wpłaca na lokatę ( teraz 5,5 % i jest do przodu ) 😄
Najpierw trzeba ten towar odebrać- czytaj zapłacić za ponowną wysyłkę 😉
@Ktoś tu wziął przykład z forumowiczów, którzy podpuszczali i podpuszczają do bezzasadnych awantur. Tylko po co > nie można załatwić tego na spokojnie ?
Prawdopodobnie sprzedający zbankrutuje jak szybko nie otrzyma zwrotu tej jednej pary butów (obrót zero)🤣🤣🤣