anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy regulamin zwrotu sprzedającego jest zgodny z regulaminem allegro ?

agent_x007
#9 Pomysłodawca

Witam 
W skrócie, sprzedający ma własny "wewnętrzny" sposób prowadzenia reklamacji (opisany w zakładce "o mnie"). Chciałem się upewnić, czy nie łamie on ogólnego regulaminu allegro.pl
Zaznaczyłem punkty budzące moje wątpliwości :

443eb073-b85b-4d9d-9afa-6ecc35bbe5d4.png

Pozdrawiam.

oznacz moderatorów
33 ODPOWIEDZI 33

sl-aw-ek
#18 Luminarz

@pecela "Raczej tylko punkt 10 może być wątpliwy. Co do pkt 2 to można to potraktować jako opis czym jest zmniejszenie wartości" 

Punkt 10 mówi, że niezastosowanie się do punktu 2 oznacza brak prawa do odstąpienia od umowy - tak masz rację to wszystko jest zgodne z prawem. 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Health___Beauty 

za klauzule abuzywne uważane są takie sformułowania, które mogą zniechęcić konsumenta do używania swoich praw wynikających z uk - tak twierdzi uokik

pkt o zwrotach - nie jest tam napisane, że dotyczy to odstąpienia od umowy

lub pkt ostatni - kodeks cywilny deklaruje co to jest oświadczenie woli

 

oznacz moderatorów

agent_x007
#9 Pomysłodawca

No właśnie, ostatnim razem jak od niego kupiłem sprzęt, sprzedawca stosował swój regulamin zarówno przy Odstąpieniu, Reklamacji oraz Zwrocie (po odrzuconej przez Niego reklamacji).
Dopiero interwencja allegro o wymuszeniu pokrycia kosztów zwrotu do mnie rozwiązała impass.

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

To w takim przypadku lepiej to odpuść. Z Allegro jest tak, że ilu konsultantów tyle różnych opinii, nikt nie zgwarantuje, że zawsze pomogą. 

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@agent_x007 Nie odpowiadają Ci zasady zakupu, to zamiast skarżyć kup gdzie indziej.

oznacz moderatorów

agent_x007
#9 Pomysłodawca

Gdyby jeszcze ktoś inny sprzedawał to czego szukam...

oznacz moderatorów

AnnaG-Antyki
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

To nie wiesz o się robi. Zerknij w opinie o sprzedającym -szczególnie negatywy. Te za wysyłkę delivery itp mozesz olać, na to masz wpływ większy niż on, bo decydujesz. Ale jak robi problemy ze zwrotami to coś tam powinno być. Do tego zerknij czy ma usuwane, bo jeśli np. ma sporo usuwanych to może przedsadowe wezwania wysyłac itp. Ten regulamin jest normalny. Ja np. kupuwałam ciuchy wielokrotnie z qutletu mającego w każdej ofercie ograniczenie zwrotu i podobny regulamin. Zwrot kasy mam zawsze w granicach 3 dni i żadnego problemu nie było. Ten regulamin nie wygląda na robiony na szkodę kupującego lecz na zwykły regulamin  sprzedawcy usiłującego się bronić przed klientami działającymi niezgodnie z przepisami...

__________
(Allegro dzieli użytkowników, by rządzić). (Dzień bez awarii to dzień stracony).
oznacz moderatorów

agent_x007
#9 Pomysłodawca

Sprzedawca ma w swojej ofercie tylko używany sprzęt komputerowy (zazwyczaj sprowadzany z Niemiec) - sprzęt ma od kilkunastu do ok. 25 lat (i nie liczy za niego mało).
Osobiście, nie mam problemów od kupowania sprzętu od sprzedawcy który mnie raz zraził (jak nie mam alternatyw), bo jak to mówią "Biznes is Business".
Chciałbym jednak mimo wszystko mieć pewność, że wszystko jest zgodne z regulaminem allegro.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@agent_x007

Regulamin Allegro nie stanowi jeszcze w tym kraju prawa. A regulamin sprzedawcy ma być zgodny z prawem, a nie regulaminem Allegro.

I teraz kwestie reklamacji i zwrotów konsumenckich reguluje ustawa o prawach konsumenta oraz przepisy UE. Żaden regulamin nie może zmieniać praw i obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, chyba że sama ustawa na to zezwala. 

A wszystko co zaznaczyłeś czerwoną ramką poza pkt 10 to praktycznie cytaty z ustawy oraz stanowiska UOKiK-u i Komisji Europejskiej w sprawie praw konsumenta.

oznacz moderatorów

agent_x007
#9 Pomysłodawca

Czyli np. punkt 7 jest OK, niezależnie od tego, czy zwracam towar przez allegro smart, czy jest to zwrot do mnie z powodu nie przyjęcia reklamacji przez sprzedającego ?

oznacz moderatorów

Client:35386082
#17 Koryfeusz

@agent_x007 Ten regulamin dotyczy odstąpienia od umowy, nie reklamacji. Do reklamacji stosuje się inne przepisy, niż te na których podstawie napisano ten regulamin.

oznacz moderatorów

agent_x007
#9 Pomysłodawca

@Client:35386082 Taka może być Twoja interpretacja, ale nie jest to zgodne z tym jak widzi to Sprzedający.
Według Jego interpretacji : Sprzedający NIGDY nie płaci za wysyłki sprzętu (bazuję tutaj na moich osobistych doświadczeniach z tym konkretnym sprzedającym, oraz zapisie słowa "ZAWSZE" znajdującym się w tym punkcie).

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@agent_x007 @Interpretacja moim zdaniem może być tu tylko jedna. 

Jeśli przeczytać całą zakładkę o sprzedającym staje się jasne, że to „ZAWSZE” dotyczy tu procedury odstąpienia od umowy.
I tak, sprzedajcy ma tu rację - poza pewnymi wyjątkami jak np. zakup ze SMART to koszt zwrotu jest ZAWSZE po stronie kupującego. 

Co innego jeśli to „ZAWSZE” zostanie wyrwane z kontekstu - wtedy można to oczywiście interpretować inaczej 😉

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

 @agent_x007 Ten regulamin jest jak najbardziej prawidłowy > wg mnie jest to próba szukania 'dziury w całym" > indywidualne przypadki zawsze możesz wyjaśniać w dyskusji ze sprzedającym > próba zmian regulaminu sprzedawcy poprzez wciągnięcie w to Allegro nie udała się

Taka może być Twoja interpretacja, ale nie jest to zgodne z tym jak widzi to Sprzedający. > nigdzie nie jest napisane jak widzi to sprzedający > to tylko Twoja interpretacja > nie poparta dowodami

oznacz moderatorów