Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam
W skrócie, sprzedający ma własny "wewnętrzny" sposób prowadzenia reklamacji (opisany w zakładce "o mnie"). Chciałem się upewnić, czy nie łamie on ogólnego regulaminu allegro.pl
Zaznaczyłem punkty budzące moje wątpliwości :
Pozdrawiam.
@pecela "Raczej tylko punkt 10 może być wątpliwy. Co do pkt 2 to można to potraktować jako opis czym jest zmniejszenie wartości"
Punkt 10 mówi, że niezastosowanie się do punktu 2 oznacza brak prawa do odstąpienia od umowy - tak masz rację to wszystko jest zgodne z prawem.
za klauzule abuzywne uważane są takie sformułowania, które mogą zniechęcić konsumenta do używania swoich praw wynikających z uk - tak twierdzi uokik
pkt o zwrotach - nie jest tam napisane, że dotyczy to odstąpienia od umowy
lub pkt ostatni - kodeks cywilny deklaruje co to jest oświadczenie woli
No właśnie, ostatnim razem jak od niego kupiłem sprzęt, sprzedawca stosował swój regulamin zarówno przy Odstąpieniu, Reklamacji oraz Zwrocie (po odrzuconej przez Niego reklamacji).
Dopiero interwencja allegro o wymuszeniu pokrycia kosztów zwrotu do mnie rozwiązała impass.
To w takim przypadku lepiej to odpuść. Z Allegro jest tak, że ilu konsultantów tyle różnych opinii, nikt nie zgwarantuje, że zawsze pomogą.
@agent_x007 Nie odpowiadają Ci zasady zakupu, to zamiast skarżyć kup gdzie indziej.
Gdyby jeszcze ktoś inny sprzedawał to czego szukam...
To nie wiesz o się robi. Zerknij w opinie o sprzedającym -szczególnie negatywy. Te za wysyłkę delivery itp mozesz olać, na to masz wpływ większy niż on, bo decydujesz. Ale jak robi problemy ze zwrotami to coś tam powinno być. Do tego zerknij czy ma usuwane, bo jeśli np. ma sporo usuwanych to może przedsadowe wezwania wysyłac itp. Ten regulamin jest normalny. Ja np. kupuwałam ciuchy wielokrotnie z qutletu mającego w każdej ofercie ograniczenie zwrotu i podobny regulamin. Zwrot kasy mam zawsze w granicach 3 dni i żadnego problemu nie było. Ten regulamin nie wygląda na robiony na szkodę kupującego lecz na zwykły regulamin sprzedawcy usiłującego się bronić przed klientami działającymi niezgodnie z przepisami...
Sprzedawca ma w swojej ofercie tylko używany sprzęt komputerowy (zazwyczaj sprowadzany z Niemiec) - sprzęt ma od kilkunastu do ok. 25 lat (i nie liczy za niego mało).
Osobiście, nie mam problemów od kupowania sprzętu od sprzedawcy który mnie raz zraził (jak nie mam alternatyw), bo jak to mówią "Biznes is Business".
Chciałbym jednak mimo wszystko mieć pewność, że wszystko jest zgodne z regulaminem allegro.
Regulamin Allegro nie stanowi jeszcze w tym kraju prawa. A regulamin sprzedawcy ma być zgodny z prawem, a nie regulaminem Allegro.
I teraz kwestie reklamacji i zwrotów konsumenckich reguluje ustawa o prawach konsumenta oraz przepisy UE. Żaden regulamin nie może zmieniać praw i obowiązków wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, chyba że sama ustawa na to zezwala.
A wszystko co zaznaczyłeś czerwoną ramką poza pkt 10 to praktycznie cytaty z ustawy oraz stanowiska UOKiK-u i Komisji Europejskiej w sprawie praw konsumenta.
Czyli np. punkt 7 jest OK, niezależnie od tego, czy zwracam towar przez allegro smart, czy jest to zwrot do mnie z powodu nie przyjęcia reklamacji przez sprzedającego ?
@agent_x007 Ten regulamin dotyczy odstąpienia od umowy, nie reklamacji. Do reklamacji stosuje się inne przepisy, niż te na których podstawie napisano ten regulamin.
@Client:35386082 Taka może być Twoja interpretacja, ale nie jest to zgodne z tym jak widzi to Sprzedający.
Według Jego interpretacji : Sprzedający NIGDY nie płaci za wysyłki sprzętu (bazuję tutaj na moich osobistych doświadczeniach z tym konkretnym sprzedającym, oraz zapisie słowa "ZAWSZE" znajdującym się w tym punkcie).
@agent_x007 @Interpretacja moim zdaniem może być tu tylko jedna.
Jeśli przeczytać całą zakładkę o sprzedającym staje się jasne, że to „ZAWSZE” dotyczy tu procedury odstąpienia od umowy.
I tak, sprzedajcy ma tu rację - poza pewnymi wyjątkami jak np. zakup ze SMART to koszt zwrotu jest ZAWSZE po stronie kupującego.
Co innego jeśli to „ZAWSZE” zostanie wyrwane z kontekstu - wtedy można to oczywiście interpretować inaczej 😉
@agent_x007 Ten regulamin jest jak najbardziej prawidłowy > wg mnie jest to próba szukania 'dziury w całym" > indywidualne przypadki zawsze możesz wyjaśniać w dyskusji ze sprzedającym > próba zmian regulaminu sprzedawcy poprzez wciągnięcie w to Allegro nie udała się
Taka może być Twoja interpretacja, ale nie jest to zgodne z tym jak widzi to Sprzedający. > nigdzie nie jest napisane jak widzi to sprzedający > to tylko Twoja interpretacja > nie poparta dowodami