anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający może anulować zakupiony i opłacony towar?

adamgwch
#8 Zapaleniec#

Witam

Mam takie pytanie. Sprzedający wystawił 3 gry w dużo zaniżonej cenie. Zakupiłem towar, opłaciłem i następnego dnia dostałem taką wiadomość "Dobry wieczór bardzo przepraszamy, ale mamy błąd w programie magazynowym i produkty wystawiły się z nieprawidłową ceną, zakup został anulowany a pieniążki zwrócone, jeszcze raz bardzo przepraszamy za błąd. Pozdrawiam" Czy sprzedający mógł tak postąpić bez mojej zgody?

oznacz moderatorów
15 ODPOWIEDZI 15

komis-bell
#21 Demiurg#

Jeśli różnica w cenie była znacząca w stosunku do cen rynkowych to tak, sprzedający ma prawo powołać się na błąd i odstąpić od realizacji zamówienia. 

oznacz moderatorów

adamgwch
#8 Zapaleniec#

Tylko że jak sprzedający na lokalnie to zrobi to nie ma takiej opcji aby anulować zakup. Mój zakup ciagle tkwi w zakupionych i opłaconych. Jak w zwykłym sklepie takie coś się zdarzy to muszą sprzedac po cenie jaka widnieje przy towarze. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wg prawa nie może, kupiłeś powinien Ci wysłać ale jak zwrócił Ci środki to Allegro nic mu nie zrobi, zostaje Ci sąd.

oznacz moderatorów

p_atelierbutik
#8 Zapaleniec#

„Jeśli doszło do zawarcia umowy z błędną ceną, sposobem przedsiębiorcy prowadzącego sklep internetowy na uniknięcie wydania towaru jest powołanie się na błąd w cenie w ofercie sklepu, na podstawie art. 84 Kodeksu cywilnego.”

Dotyczy również sprzedawców na allegro. 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

Naprawdę aż tak sprzedający kombinują?

"mój" sprzedający (abfoto przez allegro) nie miał wczoraj problemu żeby w kilka minut po zamówieniu obiektywu (płatność z góry z Allegro Pay)  wysłać mi po prostu wiadomość, że obiektywu nie ma, zamówienie anulował a pieniądze zwrócił. 

(przynajmniej tak twierdzi bo jak na razie zamówienie ma status zakup opłacony, przewidywana dostawa jest dzisiaj, pieniądze też nie wróciły...)

Z wiadomości dowiedziałem się też, że: "...ze względu na specyfikę sprzedaży online, zdarza się tak, że dwie osoby kupią w tym samym czasie jeden produkt, którego została ostatnia sztuka."  🙂

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@wiekszy To nie jest kombinacja > jak się sprzedaje te same przedmioty na 2 lub więcej portalach > może się tak trafić, że zakupy zostały dokonane w odstępie np 10 sek > i co wtedy? > jednemu trzeba oddać kasę.

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@Ziolko39 oprócz oddawania kasy wypadałoby też anulować zamówienie w Allegro, nie? Właśnie na to czekam (mija doba) i dziwię się że @p_atelierbutik powołuje się na paragrafy zamiast w każdym przypadku posługiwać się Twoją-Ziółkową, logiką 🙂


oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@wiekszy Widać, że nie wiesz iż anulować zamówienie może tylko kupujący > a błąd w cenie to trochę coś innego niż sprzedaż tego samego przedmioty na innym portalu.

Sprzedawca poinformował Cię o zwrocie kasy > zapewne pieniądze wrócą w ciągu 2-3 dni na Twoje konto

 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@Ziolko39 No nie wiem - ani ja ani abfoto - oni twierdzą że anulowali to zamówienie. A dlaczego mówisz, że pieniądze mają wracać na moje konto to już zupełnie nie rozumiem...

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@wiekszy Sprzedawca mógł sobie odznaczyć w zamówieniach, że je anulował, ale to nic nie daje, nie ma żadnej mocy > to tylko wpis > dla jego informacji.

A jak płaciłeś za zakup? > pieniądze powinny wrócić w to samo miejsce > za 2-3 dni > zależnie od sesji księgowania w banku > możliwe, że dopiero po świętach.

Coś kiepsko u Ciebie ze znajomością zasad panujących na Allegro > a jesteś tu już kilka lat

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@Ziolko39 oczywiście masz rację (jak zwykle) - słabo znam zasady Allegro i dlatego tu pytam (zazwyczaj wchodzę tylko wtedy kiedy chcę się czegoś dowiedzieć) 
Jak płaciłem za zakup doczytaj wyżej.
Jeśli sprzedawca anulował u siebie, ale na Allegro nie - to nic mi do tego
złożyłem zamówienie, czekam na dostawę -  albo na to aż anuluje to zamówienie również na Allegro...
pieniądze wrócą za X dni a zamówienie nadal będzie "opłacone"? - trochę absurdalne - naprawdę jest tak jak opisuje Ziolko? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@wiekszy Tak, sprzedający nie ma możliwości anulowania zamówienia, dlatego w zakładce Kupione będzie ono miało status "opłacone". 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

Dzięki - to trochę mylące, nie?
jeszcze bardziej myląca jest taka informacja od abfoto:
"To PAN, a nie my, ma możliwość anulowania swojego zamówienia w panelu Allegro, a nie my. Poza tym jest ono widoczne od wczoraj jako ANULOWANE"
czyli sprzedawca nie może anulować, ale anulował, ja nie anulowałem ale jest widoczne jako ANULOWANE ale @ko_alka mówi że opłacone (i jej wierzę bo to właśnie widzę...)

to jak już dostanę te pieniądze (albo ja, albo allegro pay - w dyskusji właśnie przed chwilą dostałem wiadomość z allegro że abfoto zleciło taki zwrot - nie wczoraj rano - tylko dzisiaj po południu - u mnie ma być za 3-7 dni) to co z zamówieniem? Będzie sobie wisiało w historii jako opłacone?

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@wiekszy jest tak, jak napisał wcześniej @Ziolko39, sprzedający mógł oznaczyć to zamówienie jako anulowane u siebie, dla swojej informacji, jednak nie będzie to u Ciebie widoczne w zakładce Kupione. Zamówienie będzie wisiało, ale jeśli Ci to przeszkadza, to możesz je ukryć. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@adamgwch jak Ci tak zależy na grze w grę to idź z tym do sądu.

oznacz moderatorów