anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedający może pomniejszyć kwotę za reklamację?

MAMY ROZWIĄZANIE!
MagKag
#7 Wielbiciel#

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

 

Zgłosiłem reklamację produktu z tytułu rękojmi podając jako powód złożenia reklamacji niesprawny port karty sim w telefonie oprócz tego samo urządzenie posiadało inne mankamenty takie jak np. niesprawny wyświetlacz, sprzedający nie rozpatrzył dyskusji w ciągu 14 dni przez co reklamacja została automatycznie uznana a teraz po odesłaniu towaru sprzedający chce oddać niewielką część pierwotnej ceny urządzenia zasłaniając się znaczną utratą wartości przedmiotu i niewłaściwym użytkowaniem. 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12
Ziolko39
#21 Demiurg#

@MagKag Ma do tego prawo.

oznacz moderatorów
N_Nitka28
Moderatorka
Moderatorka

@MagKag Sprzedający może zastosować obniżenie ceny w przypadku reklamacji. 

   Nicol
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów
MagKag
#7 Wielbiciel#

Chodzi o drugą reklamację tego samego produktu gdzie sprzedający nie ma prawa do naprawy/wymiany lub obniżenia ceny. 

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@MagKag

A poprzednią reklamację składałeś z tytułu niezgodności z umową (dawna rękojmia) czy z tytułu gwarancji?

oznacz moderatorów
MagKag
#7 Wielbiciel#

Produkt był reklamowany normalnie z tytułu rękojmi w poprzedniej dyskusji nie padło żadne słowo na temat gwarancji wtedy po prostu sprzedający wysłał niesprawne urządzenie z którego nie dało się korzystać. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

Czy jasno napisałeś cyt skladam 2 reklamację z tytułu niezgodności z umową / opisem? Roszczeniem reklamacyjnym jest odstąpienie od umowy? @MagKag 

oznacz moderatorów
Crow_Empire
#13 Ambasador#

Edit: Nie tu ;(

Ale tych uszkodzeń Ty dokonałeś, czy taki telefon Ci przysłał?

oznacz moderatorów
Crow_Empire
#13 Ambasador#

Ale tych uszkodzeń Ty dokonałeś, czy taki Ci przysłał?

oznacz moderatorów
MagKag
#7 Wielbiciel#

Chodzi o uszkodzenia powstałe podczas użytkowania urządzenia. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@MagKag Przy drugiej reklamacji odstępujesz od umowy zakupu, a sprzedający zwraca Ci środki, otwórz dyskusję i opisz problem: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów
MagKag
#7 Wielbiciel#

Oczywiście że założyłem dyskusję inaczej nie szukałbym odpowiedzi na allegro gadane ale niestety sprzedający nie chce oddać pełnej kwoty a kolejni doradcy allegro w dyskusji nie rozumieją o co w niej chodzi albo przynajmniej sprawiają takie wrażenie doradca mówi że sprzedający musi zwrócić pełną kwotę a sprzedający że nie zwróci pełnej kwoty bo to bo tamto i tak w kółko dodatkowo sam sprzedający jako uzasadnienie braku zwrotu pełnej kwoty podał przepis który odnosi się do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni więc albo sam nie zna przepisów (prowadząc firmę) albo zapiera się rękami i nogami żeby nie zwracać 100% wartości towaru.

oznacz moderatorów
pecela
#17 Koryfeusz#

@MagKag

Nie ma takiego prawa. Jak składałeś reklamację, to sprzedawca ma w pierwszej kolejności doprowadzić sprzęt do zgodności z umową. Może to zrobić poprzez wymianę lub naprawę. Dopiero jak nie będzie to możliwe, będzie zbyt kosztowne lub czasochłonne, to sprzedawca może zaproponować obniżenie ceny (dostajesz rabat w zamian za zaakceptowanie wad produktu) lub zwrot pieniędzy (tyle ile kosztował produkt w momencie sprzedaży).

 

@N_Nitka28

Nie w tym przypadku. Nie może być tak że sprzedawca obniży cenę i jednocześnie zabiera reklamowany towar.

oznacz moderatorów