Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witajcie,
Zamówiłam dzisiaj karmę dla kota, wszystko byłoby ok, gdyby nie to ze chwilkę później dostałam maila z informacja: „Niestety zamówienie nie może zostać zrealizowane. Powodem wystawienia aukcji jest błąd automatycznego systemu dodawania aukcji . złożone zamówienie zostanie anulowane a wpłacone środki zwrócone na konto.
Przepraszam za kłopot i pozdrawiam.”
Czy sprzedawca ma prawo nie wysłać towaru w takiej sytuacji? Nie chce nikogo narażać na straty, sprzedawca miał dobre opinie. Pierwszy raz taka sytuacja ma miejsce jeśli chodzi o moja „przygodę” z Allegro. Dodam, ze sprzedawca nadal nie anulował mojego zakupu.
allegrowicze pomocy!
Jeśli pomyłka była ewidentna to nie ma się czemu dziwić i sprzedawca może tak zareagować .Można sądownie domagać się wydania rzeczy ale jeśli cena jest wiele niższa niż rynkowa to orzeczenie może być na korzyść sprzedawcy.
@Client:44722999 Chodzi tylko o błąd w cenie?
Sprzedawca może, powołując się na art. 84 Kc, odmówić sprzedaży wtedy, gdy cena była rażąco niska i kupujący mógł to z łatwością zauważyć. Ale o tym, czy cena była rażąco niska zadecydować może tylko sąd. Na rynku można spotkać wiele przecen towarów i promocji, więc kupujący ma prawo kupować po niskich cenach. Została zawarta prawnie wiążąca umowa, więc w zasadzie możesz domagać się wydania towaru.
@Client:44722999 Bardzo mi przykro, że spotkała Cię taka sytuacja, ale w polskim prawie istnieje pojęcie tzw. wady oświadczenia woli. Oznacza to, że Sprzedający, który złożył oświadczenie pod wpływem błędu np. pomylił się w cenie wystawianego towaru na sprzedaż i pomyłka ta jest łatwo zauważalna (np. przez znaczną różnicę w cenie oferowanej od ceny rynkowej, tak jak w Twoim przypadku), może uchylić się od jego skutków prawnych. Jako platforma nie mamy tutaj pola do działania, bo Sprzedający ma prawo do złożenia takiego oświadczenia.
W takim razie wszystko jasne, bardzo dziękuje wszystkim za odpowiedzi! 🙂