anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Czy sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada na stanie?

jutomi
#8 Zapaleniec#

Kupiłem dzisiaj, jak wynikało z opisu aukcji 1 z 684 dostępnych sztuk przedmiotu.

Dodatkowo Sprzedawca zamieścił w opisie, że przedmiot ten jest obecnie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych. Po dokonaniu przelewu w potwierdzeniu zakupu otrzymałem informację, iż czas oczekiwania na zakupiony przedmiot to 21 dni.

Czy sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada fizycznie na magazynie; który dopiero zamierza wyprodukować?

Czy powyższe opisy w aukcji wprowadzające w błąd kupujących są dopuszczalne?

Czy są wystarczającym powodem do domagania się rezygnacji z zakupu i zwrotu gotówki?

jutomi

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27

xyz96
#21 Demiurg#

@jutomi Może oferować towar, którego nie ma w chwili zakupu przez Ciebie, ale mimo to musi Ci go dostarczyć w czasie podanym w zakładce Dostawa, czyli musi wysłać w zadeklarowanym czasie i dostarczyć na miejsce w zadeklarowanym czasie. Zmiana tego czasu po zakupie jest niezgodna z zasadami i z zawartą umową.

Jeżeli kupiłeś w firmie - sklepie, możesz zrezygnować bez podawania żadnego powodu, jeśli od osoby prywatnej, możesz zrezygnować ze względu na niedotrzymanie warunków umowy.

oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

TAK, sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada na stanie.

 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@jutomi A jaki był podany czas dostawy w aukcji?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

jutomi
#8 Zapaleniec#

14 dni 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@jutomi To możesz odstąpić od umowy. Jeżeli zakup od firmy, to po prostu anuluj go.

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

mr_oma
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@jutomiSprzedający wystawiając ofertę na Allegro poświadcza, że jest w stanie zrealizować dane zamówienie na warunkach, które umieszcza w ofercie. Jeśli widzisz, że jakiś Sprzedający łamie tę zasadę, proszę daj nam znać, zweryfikujemy to.


Co do zwrotu, jego warunki uzależnione są od tego, czy przedmiot kupiłeś od przedsiębiorcy, czy osoby fizycznej oraz od powodu zwrotu. Możesz odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, jeśli jesteś konsumentem, a Sprzedawca przedsiębiorcą i od daty otrzymania paczki nie minęło 14 dni (chyba że Sprzedający wydłuży ten czas), a sam przedmiot nie jest towarem wyłączonym z prawa od odstąpienia.

   Maja
   Moderatorka


   _____________
   Daj znać, co myślisz o Allegro Gadane i wypełnij ankietę! 🙂
oznacz moderatorów

Firma_Karwil
#10 Popularyzator#

JA PANI MODERATOR PODPOWIEM JEST TAKI SKLEP I NAZYWA SIE OFICJALNY SKLEP ALLEGRO.NOTORYCZNIE CZEGOŚ NIE MAJĄ.PISZĄ,ŻE Z BŁĘDU SYSTEMU.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Firma_Karwil jeżeli Sprzedający - niezależnie od tego który - nie może zrealizować zamówienia, masz możliwość wystawienia mu negatywnej opinii.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Przemek-1981
#8 Zapaleniec#

To ja mam czekać aż jaśnie Pan odda kase za brak koszulek albo butów jak mi się znowu trafiło.
Wchodzę do sklepu, nie ma towaru to wychodzę a tu muszę czekać tydzień i jeszcze mi sprzedawca kłamie , że już zaraz zaraz będzie.
Co to jest za ochrona kupujących, zwykła obłuda. Nie mam kasy przez tydzień albo więcej...

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Trzeba kupować w sklepie stacjonarnym, tak działa zakup przez internet.

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Proszę mi powiedzieć jak można zgłosić Sprzedającego, którego niektóre aukcje wyglądają jakby były wykorzystywał Allegro i użytkowników do "pożyczania" bez oprocentowania pieniędzy. 


Co zauważyłem. Wystawia przedmioty w atrakcyjnej cenie z terminem realizacji do 10 dni. Po 2 dniach wysyła maila, że niestety nie mają na stanie przedmiotu i oczekują dostawy, przewidują koniec wyznaczonego terminu. Sam dokonałem zakupu jednego z tych przedmiotów 12.12.2022, dostałem maila, a po upływie około 10 dni zadałem pytanie o termin realizacji ale już poprzez dyskusję Allegro. W między czasie usunął aukcję. Potem jeszcze 2-3 krotnie przekazywał informacje, że się nie wyrobią, aż w końcu zwróciłem się o zwrot pieniędzy. Nawiasem mówiąc chciał bym zgłosił zwrot przedmiotu, którego nie otrzymałem, czego oczywiście nie zrobiłem. Obawiam się, że wtedy czekałbym 14 dni na pieniądze. Na szczęście Pomoc Allegro podpowiedziało, by Sprzedający sam dokonał zwrotu lub wysłał towar. 29.12.2022 otrzymałem zwrot przez system płatności. 

01.01.2023 zauważyłem, że Sprzedający znów wystawił ten sam towar w tej samej niskiej cenie, znów z terminem do 10 dni. Postanowiłem sprawdzić i poprzez kup teraz i za pobraniem dokonałem zakupu. Schemat zaczął się powtarzać, na drugi dzień dostałem maila, że nie mają tego na stanie i przewidują realizację na koniec maksymalnego terminu.

Teraz czekam, co będzie się działo. Sądząc po komentarzach innych użytkowników, mają takie same doświadczenia. W ten sposób nieuczciwy Sprzedawca może "pożyczać" duże pieniądze na zerowe oprocentowanie. Jedyną (najważniejszą) ochroną dla mnie jest to, że mam pewność zwrotu pieniędzy, ale chodzi o to, że w między czasie mógłbym kupić gdzieś indziej towar i dawno się nim cieszyć, a nie naiwnie pozwalać Sprzedającemu trzymać moje pieniądze.

Czy nie ma jakiegoś systemu ochrony przed takimi praktykami?

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Postanowiłem sprawdzić i poprzez kup teraz i za pobraniem dokonałem zakupu.

Czyli zakup dla zabawy ?? prosisz się o blokadę konta !!!  @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@kostas11 nie popadaj w paranoję 😉 gdyby nie uzytkownicy to serwis bylby czesciowo w czarnej...wiesz w czym.

Najwazniejsza sprawa to czujnosc kupujacych i eliminacja patologicznych zachowań.

Jak dostane namiary na tego handlarza to sam coś pyknę u niego w ramach...testu komptencji 🤔

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@kostas11 Już spieszę z wyjaśnieniem i tym samym uzupełniam mój opis, bo to oczywiście problem tego, że ja kupuję "dla zabawy", a nie sprzedawca robi sobie jaja.

Otóż, zakupiłem towar, który był mi potrzebny i na który z racji ceny postanowiłem czekać więcej niż tyle ile obiecywał sprzedawca.  Po otrzymaniu wiadomości od systemu Allegro, że sprzedawca dokonał zwrotu czekałem, aż pieniądze wpłyną na konto.  Z racji okresu noworocznego nie zdążyłem kupić drugi raz tego na co czekałem, a 01.01.2023 dostałem powiadomienie, że sprzedawca znów wystawił przedmiot i znów za tą samą niską cenę. Ponieważ cała sytuacja była dla mnie podejrzana, a nadal nie specjalnie zależy mi na czasie, to postanowiłem zakupić przedmiot za pobraniem i poczekać co będzie dalej się działo. Obiecuję Ci, że jak w tej cenie przyjdzie do mnie pełnowartościowy towar to na pewno go nie zwrócę i będę się nim cieszył.

Ciekaw jestem jak wyczytałeś z mojego "postanowiłem sprawdzić",  że to "zakup dla zabawy". Jest to dla mnie ważna sprawa i myślę, dla każdego komu ktoś mrozi pieniądze i widać nie jest to jednorazowy przypadek. Na pewno nie dokonywałem drugi raz zakupu dla zabawy, a z potrzeby i trochę człowieczej "cebuli".

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@konto zamknięte niestety ale wieksza czesc osob ktora sie wypowiada na forum/zabiera głos to sprzedawcy i ... @kostas11 🙂

W sensie... akurat do Niego jako tako (o dziwo) nic nie mam.

Także... sprzedawcy i handlarze będą (zaciekle) bronić swoich. Niestety.

oznacz moderatorów

mikeza
#21 Demiurg#

nie przesadzajmy. Ja też jestem sprzedawcą ale również kupującym, więc potrafię się postawić po obydwu stronach. Z jakiego powodu miałbym bronić sprzedawcę - oszusta ? Takie zachowania psują cały rynek i działają bardzo niekorzystnie całość transakcji online.

______________________________________
Dobra rada zaczyna się od milczenia
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@konto zamknięte wywnioskowałem z postu że kupiłeś żeby kupić, ale skoro czekasz na ten towar i go odbierzesz jak wyślą w zadeklarowanym czasie to nie ma problemu. 

Poprostu nie lubię robienia na złość, a jak czytam czasem jak dwie firmy kupują sobie na wzajem żeby wystawić komentarze to słabe jest 😞

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

Czekam, tyle tylko, że teraz mądrzejszy nie zamroziłem pieniędzy.

Nie skupiam się na tym forum i nie znam jego bolączek, teraz już wiem, że muszę jeszcze dokładniej opisywać ewentualne przypadki. Zawsze wydaje mi się, że zbyt dużo piszę i staram się nie pisać wg mnie zbędnych wątków 😐

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@konto zamknięte Jeśli sprzedający ostatecznie wywiąże się z wysyłki przedmiotu w terminie zadeklarowanym w ofercie, nie mamy podstaw do podjęcia działań. Z tego, co piszesz, wynika, że zapewnił on o realizacji zamówienia w ciągu 10 dni i są to warunki transakcji, na które przystałeś, składając zamówienie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów