Kupiłem dzisiaj, jak wynikało z opisu aukcji 1 z 684 dostępnych sztuk przedmiotu.
Dodatkowo Sprzedawca zamieścił w opisie, że przedmiot ten jest obecnie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych. Po dokonaniu przelewu w potwierdzeniu zakupu otrzymałem informację, iż czas oczekiwania na zakupiony przedmiot to 21 dni.
Czy sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada fizycznie na magazynie; który dopiero zamierza wyprodukować?
Czy powyższe opisy w aukcji wprowadzające w błąd kupujących są dopuszczalne?
Czy są wystarczającym powodem do domagania się rezygnacji z zakupu i zwrotu gotówki?
jutomi
@jutomi Może oferować towar, którego nie ma w chwili zakupu przez Ciebie, ale mimo to musi Ci go dostarczyć w czasie podanym w zakładce Dostawa, czyli musi wysłać w zadeklarowanym czasie i dostarczyć na miejsce w zadeklarowanym czasie. Zmiana tego czasu po zakupie jest niezgodna z zasadami i z zawartą umową.
Jeżeli kupiłeś w firmie - sklepie, możesz zrezygnować bez podawania żadnego powodu, jeśli od osoby prywatnej, możesz zrezygnować ze względu na niedotrzymanie warunków umowy.
TAK, sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada na stanie.
@jutomi A jaki był podany czas dostawy w aukcji?
14 dni
@jutomi To możesz odstąpić od umowy. Jeżeli zakup od firmy, to po prostu anuluj go.
@jutomi, Sprzedający wystawiając ofertę na Allegro poświadcza, że jest w stanie zrealizować dane zamówienie na warunkach, które umieszcza w ofercie. Jeśli widzisz, że jakiś Sprzedający łamie tę zasadę, proszę daj nam znać, zweryfikujemy to.
Co do zwrotu, jego warunki uzależnione są od tego, czy przedmiot kupiłeś od przedsiębiorcy, czy osoby fizycznej oraz od powodu zwrotu. Możesz odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, jeśli jesteś konsumentem, a Sprzedawca przedsiębiorcą i od daty otrzymania paczki nie minęło 14 dni (chyba że Sprzedający wydłuży ten czas), a sam przedmiot nie jest towarem wyłączonym z prawa od odstąpienia.
JA PANI MODERATOR PODPOWIEM JEST TAKI SKLEP I NAZYWA SIE OFICJALNY SKLEP ALLEGRO.NOTORYCZNIE CZEGOŚ NIE MAJĄ.PISZĄ,ŻE Z BŁĘDU SYSTEMU.
@Firma_Karwil jeżeli Sprzedający - niezależnie od tego który - nie może zrealizować zamówienia, masz możliwość wystawienia mu negatywnej opinii.