Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem dzisiaj, jak wynikało z opisu aukcji 1 z 684 dostępnych sztuk przedmiotu.
Dodatkowo Sprzedawca zamieścił w opisie, że przedmiot ten jest obecnie dostępny w trzech wersjach kolorystycznych. Po dokonaniu przelewu w potwierdzeniu zakupu otrzymałem informację, iż czas oczekiwania na zakupiony przedmiot to 21 dni.
Czy sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada fizycznie na magazynie; który dopiero zamierza wyprodukować?
Czy powyższe opisy w aukcji wprowadzające w błąd kupujących są dopuszczalne?
Czy są wystarczającym powodem do domagania się rezygnacji z zakupu i zwrotu gotówki?
jutomi
@jutomi Może oferować towar, którego nie ma w chwili zakupu przez Ciebie, ale mimo to musi Ci go dostarczyć w czasie podanym w zakładce Dostawa, czyli musi wysłać w zadeklarowanym czasie i dostarczyć na miejsce w zadeklarowanym czasie. Zmiana tego czasu po zakupie jest niezgodna z zasadami i z zawartą umową.
Jeżeli kupiłeś w firmie - sklepie, możesz zrezygnować bez podawania żadnego powodu, jeśli od osoby prywatnej, możesz zrezygnować ze względu na niedotrzymanie warunków umowy.
TAK, sprzedawca może oferować towar, którego nie posiada na stanie.
@jutomi A jaki był podany czas dostawy w aukcji?
14 dni
@jutomi To możesz odstąpić od umowy. Jeżeli zakup od firmy, to po prostu anuluj go.
@jutomi, Sprzedający wystawiając ofertę na Allegro poświadcza, że jest w stanie zrealizować dane zamówienie na warunkach, które umieszcza w ofercie. Jeśli widzisz, że jakiś Sprzedający łamie tę zasadę, proszę daj nam znać, zweryfikujemy to.
Co do zwrotu, jego warunki uzależnione są od tego, czy przedmiot kupiłeś od przedsiębiorcy, czy osoby fizycznej oraz od powodu zwrotu. Możesz odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni, jeśli jesteś konsumentem, a Sprzedawca przedsiębiorcą i od daty otrzymania paczki nie minęło 14 dni (chyba że Sprzedający wydłuży ten czas), a sam przedmiot nie jest towarem wyłączonym z prawa od odstąpienia.
JA PANI MODERATOR PODPOWIEM JEST TAKI SKLEP I NAZYWA SIE OFICJALNY SKLEP ALLEGRO.NOTORYCZNIE CZEGOŚ NIE MAJĄ.PISZĄ,ŻE Z BŁĘDU SYSTEMU.
@Firma_Karwil jeżeli Sprzedający - niezależnie od tego który - nie może zrealizować zamówienia, masz możliwość wystawienia mu negatywnej opinii.
To ja mam czekać aż jaśnie Pan odda kase za brak koszulek albo butów jak mi się znowu trafiło.
Wchodzę do sklepu, nie ma towaru to wychodzę a tu muszę czekać tydzień i jeszcze mi sprzedawca kłamie , że już zaraz zaraz będzie.
Co to jest za ochrona kupujących, zwykła obłuda. Nie mam kasy przez tydzień albo więcej...
Trzeba kupować w sklepie stacjonarnym, tak działa zakup przez internet.
Proszę mi powiedzieć jak można zgłosić Sprzedającego, którego niektóre aukcje wyglądają jakby były wykorzystywał Allegro i użytkowników do "pożyczania" bez oprocentowania pieniędzy.
Co zauważyłem. Wystawia przedmioty w atrakcyjnej cenie z terminem realizacji do 10 dni. Po 2 dniach wysyła maila, że niestety nie mają na stanie przedmiotu i oczekują dostawy, przewidują koniec wyznaczonego terminu. Sam dokonałem zakupu jednego z tych przedmiotów 12.12.2022, dostałem maila, a po upływie około 10 dni zadałem pytanie o termin realizacji ale już poprzez dyskusję Allegro. W między czasie usunął aukcję. Potem jeszcze 2-3 krotnie przekazywał informacje, że się nie wyrobią, aż w końcu zwróciłem się o zwrot pieniędzy. Nawiasem mówiąc chciał bym zgłosił zwrot przedmiotu, którego nie otrzymałem, czego oczywiście nie zrobiłem. Obawiam się, że wtedy czekałbym 14 dni na pieniądze. Na szczęście Pomoc Allegro podpowiedziało, by Sprzedający sam dokonał zwrotu lub wysłał towar. 29.12.2022 otrzymałem zwrot przez system płatności.
01.01.2023 zauważyłem, że Sprzedający znów wystawił ten sam towar w tej samej niskiej cenie, znów z terminem do 10 dni. Postanowiłem sprawdzić i poprzez kup teraz i za pobraniem dokonałem zakupu. Schemat zaczął się powtarzać, na drugi dzień dostałem maila, że nie mają tego na stanie i przewidują realizację na koniec maksymalnego terminu.
Teraz czekam, co będzie się działo. Sądząc po komentarzach innych użytkowników, mają takie same doświadczenia. W ten sposób nieuczciwy Sprzedawca może "pożyczać" duże pieniądze na zerowe oprocentowanie. Jedyną (najważniejszą) ochroną dla mnie jest to, że mam pewność zwrotu pieniędzy, ale chodzi o to, że w między czasie mógłbym kupić gdzieś indziej towar i dawno się nim cieszyć, a nie naiwnie pozwalać Sprzedającemu trzymać moje pieniądze.
Czy nie ma jakiegoś systemu ochrony przed takimi praktykami?
@konto zamknięte Postanowiłem sprawdzić i poprzez kup teraz i za pobraniem dokonałem zakupu.
Czyli zakup dla zabawy ?? prosisz się o blokadę konta !!! @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@kostas11 nie popadaj w paranoję 😉 gdyby nie uzytkownicy to serwis bylby czesciowo w czarnej...wiesz w czym.
Najwazniejsza sprawa to czujnosc kupujacych i eliminacja patologicznych zachowań.
Jak dostane namiary na tego handlarza to sam coś pyknę u niego w ramach...testu komptencji 🤔
@kostas11 Już spieszę z wyjaśnieniem i tym samym uzupełniam mój opis, bo to oczywiście problem tego, że ja kupuję "dla zabawy", a nie sprzedawca robi sobie jaja.
Otóż, zakupiłem towar, który był mi potrzebny i na który z racji ceny postanowiłem czekać więcej niż tyle ile obiecywał sprzedawca. Po otrzymaniu wiadomości od systemu Allegro, że sprzedawca dokonał zwrotu czekałem, aż pieniądze wpłyną na konto. Z racji okresu noworocznego nie zdążyłem kupić drugi raz tego na co czekałem, a 01.01.2023 dostałem powiadomienie, że sprzedawca znów wystawił przedmiot i znów za tą samą niską cenę. Ponieważ cała sytuacja była dla mnie podejrzana, a nadal nie specjalnie zależy mi na czasie, to postanowiłem zakupić przedmiot za pobraniem i poczekać co będzie dalej się działo. Obiecuję Ci, że jak w tej cenie przyjdzie do mnie pełnowartościowy towar to na pewno go nie zwrócę i będę się nim cieszył.
Ciekaw jestem jak wyczytałeś z mojego "postanowiłem sprawdzić", że to "zakup dla zabawy". Jest to dla mnie ważna sprawa i myślę, dla każdego komu ktoś mrozi pieniądze i widać nie jest to jednorazowy przypadek. Na pewno nie dokonywałem drugi raz zakupu dla zabawy, a z potrzeby i trochę człowieczej "cebuli".
@konto zamknięte niestety ale wieksza czesc osob ktora sie wypowiada na forum/zabiera głos to sprzedawcy i ... @kostas11 🙂
W sensie... akurat do Niego jako tako (o dziwo) nic nie mam.
Także... sprzedawcy i handlarze będą (zaciekle) bronić swoich. Niestety.
nie przesadzajmy. Ja też jestem sprzedawcą ale również kupującym, więc potrafię się postawić po obydwu stronach. Z jakiego powodu miałbym bronić sprzedawcę - oszusta ? Takie zachowania psują cały rynek i działają bardzo niekorzystnie całość transakcji online.
@konto zamknięte wywnioskowałem z postu że kupiłeś żeby kupić, ale skoro czekasz na ten towar i go odbierzesz jak wyślą w zadeklarowanym czasie to nie ma problemu.
Poprostu nie lubię robienia na złość, a jak czytam czasem jak dwie firmy kupują sobie na wzajem żeby wystawić komentarze to słabe jest 😞
Czekam, tyle tylko, że teraz mądrzejszy nie zamroziłem pieniędzy.
Nie skupiam się na tym forum i nie znam jego bolączek, teraz już wiem, że muszę jeszcze dokładniej opisywać ewentualne przypadki. Zawsze wydaje mi się, że zbyt dużo piszę i staram się nie pisać wg mnie zbędnych wątków 😐
@konto zamknięte Jeśli sprzedający ostatecznie wywiąże się z wysyłki przedmiotu w terminie zadeklarowanym w ofercie, nie mamy podstaw do podjęcia działań. Z tego, co piszesz, wynika, że zapewnił on o realizacji zamówienia w ciągu 10 dni i są to warunki transakcji, na które przystałeś, składając zamówienie.