anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Dlaczego mogłam wypełnić formularz zwrotu, jeśli minęło 14 dni?

ilonaka93
#2 Obserwator#

Kupiłam przedmiot na allegro ale chce go zwrócić, na moim koncie allegro przy rozwinięciu szczegółów do danego produktu widniała cały czas informacja, iż na zwrot mam 30dni. 7 dni przed końcem zwróciłam przedmiot, lecz nie był podany adres do zwrotu. Po skontaktowaniu się z allegrowiczem, dostałam odpowiedź, że na zwrot miałam 14 dni. Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Z góry dziękuję za odpowiedź. 

oznacz moderatorów
56 ODPOWIEDZI 56

az1rael
#21 Demiurg#

No zrob screenshoota z oferty jaka zakupilas masz w moje zakupy tam gdzie stalo te 30dni 

oznacz moderatorów

ilonaka93
#2 Obserwator#

1.png

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ilonaka93 Ale jak było 14dni na zwrot to liczy się to od chwili odbioru przesyłki.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@ilonaka93 co najwyżej wprowadzenie w błąd przez Allegro i tam kieruj pretensje. Ustawieniami dostępności formularzy na portalu nie steruje sprzedawca.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@ilonaka93 bo jak sprzedawca ma długi czas wysyłki to allegro to sumuje i mogłaś zobaczyć tam czas wysyłki + 14 dni na odstąpienie, ale to nie jest wiążące, ważne jest 14 dni w ofercie 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@ilonaka93 W aukcji jest wyraźnie napisane > Czas na odstąpienie od umowy 14 dni > A jak zwróciłaś bez adresu?

oznacz moderatorów

ilonaka93
#2 Obserwator#

1.png

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@ilonaka93  A więc kupujący nie został skutecznie powiadomiony o prawie do zwrotu przedmiotu, brak adresu do zwrotu.  Zgodnie z ustawą nieskutecznie powiadomiony kupujący ma kolejne 30 dni na dokonanie zwrotu.

Oczywiście te 30 dni liczy się od daty podania kompletnej informacji o zwrocie - od dnia podania adresu.

Przy okazji nadmienię ze takich zapisów na Allegro jest mnóstwo, zwłaszcza wśród chińskich sprzedawców.

Oczywiście nikt na Allegro tego nie ogarnia, to już jest dżungla...

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@br. to jest daleko idąca nadinterpretacja przez Ciebie. Sprzedawca ma poinformować Kupującego o przysługującym mu prawie do odstąpienia w ciągu 14 dni.

W obowiązkach informacyjnych w UoPK masz wszystko wymienione co ma podać sprzedawca:

Rozdział 3. Obowiązki przedsiębiorcy w umowach zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odle...

1.
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:
1)
głównych cechach świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia oraz sposobu porozumiewania się z konsumentem;
2)
swoich danych identyfikujących, w szczególności o firmie, organie, który zarejestrował działalność gospodarczą, a także numerze, pod którym został zarejestrowany;
3)
adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerze telefonu, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą;
3a)
innym niż określony w pkt 3 środku komunikacji online, jeżeli taki środek przedsiębiorca dodatkowo udostępnia, który:
a) gwarantuje zachowanie pisemnej korespondencji pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą, w tym daty i godziny takiej korespondencji,
b) spełnia wymogi trwałego nośnika,
c) umożliwia szybkie i efektywne kontaktowanie się konsumenta z przedsiębiorcą;
4)
adresie, pod którym konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3;
5)
łącznej cenie lub wynagrodzeniu za świadczenie wraz z podatkami, a gdy charakter przedmiotu świadczenia nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze obliczenie ich wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane, a także opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia; w razie zawarcia umowy na czas nieoznaczony lub umowy obejmującej prenumeratę przedsiębiorca ma obowiązek podania łącznej ceny lub wynagrodzenia obejmującego wszystkie płatności za okres rozliczeniowy, a gdy umowa przewiduje stałą stawkę – także łącznych miesięcznych płatności;
5a)
indywidualnym dostosowaniu ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji, jeżeli przedsiębiorca takie stosuje;
6)
kosztach korzystania ze środka porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, w przypadku gdy są wyższe niż stosowane zwykle za korzystanie z tego środka porozumiewania się;
7)
sposobie i terminie zapłaty;
8 ) sposobie i terminie spełnienia świadczenia przez przedsiębiorcę oraz stosowanej przez przedsiębiorcę procedurze rozpatrywania reklamacji;
 
9)
sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27 termin do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ustawy;
10)
kosztach zwrotu rzeczy w przypadku odstąpienia od umowy, które ponosi konsument; w odniesieniu do umów zawieranych na odległość – kosztach zwrotu towarów, jeżeli ze względu na swój charakter towary te nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą;
11)
obowiązku zapłaty przez konsumenta poniesionych przez przedsiębiorcę uzasadnionych kosztów zgodnie z art. 35 zapłata za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy, jeżeli konsument odstąpi od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 obowiązek wydania dokumentu umowy i potwierdzenia uzyskania zgody ust. 3 i art. 21 potwierdzenie zawarcia umowy na odległość ust. 2;
12)
braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 wyłączenie prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość lub okolicznościach, w których konsument traci prawo odstąpienia od umowy;
13)
przewidzianej przez prawo odpowiedzialności przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z umową;
14)
istnieniu i treści gwarancji i usług posprzedażnych oraz sposobie ich realizacji;
15)
kodeksie dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 katalog pojęć ustawowych pkt 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym oraz sposobie zapoznania się z nim;
16)
czasie trwania umowy lub o sposobie i przesłankach wypowiedzenia umowy – jeżeli umowa jest zawarta na czas nieoznaczony lub jeżeli ma ulegać automatycznemu przedłużeniu;
17)
minimalnym czasie trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy;
18)
wysokości i sposobie złożenia kaucji lub udzielenia innych gwarancji finansowych, które konsument jest zobowiązany spełnić na żądanie przedsiębiorcy;
19)
funkcjonalności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz mających zastosowanie technicznych środkach ich ochrony;
20)
mających znaczenie kompatybilności i interoperacyjności towarów z elementami cyfrowymi, treści cyfrowych lub usług cyfrowych;
21)
możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur.
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@medalik_2009  Czyli sprzedający nie dopełnił obowiązku informacyjnego, konkretnie punkt 4, punkt 9.

Ale ja pisąłem o ustawie konsumenckiej, jeśli kupujący nie zostanie poinformowany o prawie do zwrotu przedmiotu to termin zwrotu wynosi 30 dni od dnia poinformowania kupującego.

Nie oszukujmy się, kupująca nie otrzymała kompletnej informacji niezbednej do wykonania zwrotu. Sprzedający tez chyba miał taką świadomość bo sam podał termin 30 dni ale adresu i tak nie podał. Prawdopodobnie ten adres jest w Chinach.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@br. punkt 4 mówi o konieczności podania adresu do reklamacji. Co więcej, ten obowiązek występuje tylko w przypadku, jeśli jest to inny adres od danych kontaktowych z punktu 3. Odstąpienie od umowy w ciągu 14 dni bez podania przyczyny nie jest reklamacją. To 2 różne czynności prawne.

Punkt 9 mówi o przedstawieniu "sposobu wykonania prawa do odstąpienia od umowy". Jestem gotów się założyć, że większość sądów uznałaby za wystarczające podanie informacji o konieczności kontaktu mailowego w celu otrzymania adresu do odesłania. 😎 Jeśli nie ma wprost nakazu podania adresu do odesłania towaru w przypadku odstąpienia od umowy, to jest tu pole do popisu dla prawników.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@br. adres jest z Polski firma też z PL, podany był termin odstąpienia 14 dni według screenshootów tylko brak adresu a za to grozi grzywna, sąd gdyby padł zarzut unieważnienia umowy kupna sprzedaży zapytałby się wprost czy była możliwość odstąpienia w terminie 14 dni - była oraz czy była  możliwość dopytania o adres sprzedawcy do odstąpinienia - też była Zrzut ekranu (418).png

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@az1rael nie byłbym pewien kary. Zobacz przewodnik UOKiK-u o dropie, głównie dropie z Chin.

https://uokik.gov.pl/download.php?plik=25088

Poruszony jest tam podobny zapis. O konieczności skontaktowania się ze sprzedawcą by ustalić adres odesłania. UOKiK wskazuje, że może to oznaczać niekorzystne miejsce odesłania (poza Polskę), ale nie wskazuje, że jest to złamanie jakichkolwiek przepisów.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@medalik_2009  @az1rael  Jeśli jest tak jak piszecie to po co sprzedawcy podaja adres do zwrotu.  Wystarczy napisać że na wypadek zwrotu proszę o kontakt mailowy.

Przecież  to jest świetne rozwiązanie chyba dla wszystkich sprzedających  - chcesz odesłać - poproś o adres a przy okazji zapytaj czy ci wolno.

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@br. dlaczego firma w której pracuję podaje adres? Dla wygody i dlatego też, że wszystko przyjmujemy na jeden adres, sami obsługujemy zwroty. Jeśli korzystalibyśmy z iluś tam hurtowni czy magazynów zewnętrznych obsługujących zwroty, może byłoby inaczej.

Hipotetyczna sytuacja:
Powiedzmy niech będzie to radio. Radio mam z hurtowni A, która po pierwsze wyśle towar do mojego klienta i w razie odstąpienia mojego klienta, przyjmie zwrot produktu i go obsłuży. Bajka po prostu. Brakło jednak tego radia w hurtowni A od czasu wystawienia oferty i musiałem zamówić go w hurtowni B. Hurtownia B nie wysyła towarów do klientów zewnętrznych i nie przyjmuje zwrotów od nich. Klient musi odesłać wtedy ten sam produkt do mojej firmy.

Jeśli, tworząc ofertę, wpisałbym w warunkach zwrotu adres do odesłania hurtowni A w ofercie na Allegro, to wprowadzam Kupującego w błąd. Tak wygląda rzeczywistość działania w dropie lub częściowym dropie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

świetnym rozwiązaniem to będzie przepuścić toto zwrotem przez zielone ustrojstwo allegro skoro wiedzą skąd przyszło to niech w zwrocie smartem wróci tam skąd wyszło 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 z prostej przyczyny weź i chińczyka ścignij pozwem... nie da się bo nawet jak wyślesz mu na dobry adres to podetrze sobie papierkiem zadek a za raz założy nową firmę / konto na allegro etc  uokik to dobrze goni w polsce firmy rodzime bo ma czym i jak

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@medalik_2009 @br. dokładnie mówiąc sprawa przewałkowana w wątku pt allegro mnie oszukało od adler ta na ok 250-300 wpisów, za niedopełnienie obowiązku informacyjnego sprzedawcy grozi grzywna od 500 do 5000pln z wyj zapisów dotyczących poniesienia kosztów odesłania oraz zapisu gdzie nie podałby tych 14 dni wtedy prawo do odstąpienia wydłużyłoby się do roku. Za pozostałe babole w ustawie konsumenckiej sankcji nie ma. Za brak adresu dostałby więc grzywnę w realu. 

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@br. jedno, co mogę potwierdzić i przyznać 100% racji, to za zdanie - "Oczywiście nikt na Allegro tego nie ogarnia, to już jest dżungla...".

Zgodnie z obowiązkiem informacyjnym, przy wycinku naszej oferty podajemy (zgodnie z pkt 4) "adres, pod którym konsument może składać reklamacje, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt 3". I użeramy się potem z klientami i Allegro w dyskusjach, dlaczego nie chcemy rozpatrywać reklamacji przysyłanych za pomocą formularza zwrotu i nie przyjmujemy odesłanych na adres firmy produktów do reklamacji. Ano dlatego, że może to za nas i w naszym imieniu robić wskazany serwis i jeśli podajemy w zakładce "reklamacje" inny adres, to tam należy słać reklamacje. Wniesiona reklamacja na adres naszej firmy jest w takim przypadku bezskuteczna.

Allegro, jak ktoś wypełni formularz zwrotu, ze wskazaniem powodu reklamacja, kieruje korespondencję i generuje list zwrotny na adres firmy. Nawet jak wprowadzony tam jest inny adres, wprowadzając w błąd Kupujących.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@ilonaka93 a te 30 dni widziałaś po otrzymaniu przedmiotu czy   od razu po zakupie?

oznacz moderatorów