Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry,
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Chciałem zgłosić problem z działaniem Państwa systemu.
Chodzi o formularz zwrotu.
Po odstąpieniu od umowy (z podaniem przyczyn),
w trakcie dyskusji sprzedawca zaakceptował reklamację.
Pracownik Allegro potwierdził przysługującą mi należność (koszt towaru + 2 przesyłek)
i zaproponował sprzedającemu zwrot przez Allegro Finanse.
Zwrot przez Allegro Finanse okazał się zwrotem niepełnym.
Otrzymałem zwrot kosztów za towar oraz 1 przesyłkę.
Dyskusja ze sprzedającym automatycznie została zamknięta i
oznaczona jako "rozwiązana".
W "szczegółach zwrotu" widnieje taka oto wiadomość:
"Zwrot zakończony" i "Pełen zwrot pieniędzy".
Moje pytanie jest następujące:
Dlaczego odstąpienie od umowy z podaniem przyczyn,
jest przez system Allegro błędnie kwalifikowane?
Na stronie Allegro jest napisane:
"1 stycznia 2023 roku weszły w życie nowe przepisy dotyczące rękojmi oraz braku zgodności z umową"
(...)
"W nowych przepisach dla relacji pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem (oraz jednoosobową działalnością gospodarczą, której zakup nie ma charakteru zawodowego) ustawodawca wprowadza nowe, odrębne zasady odpowiedzialności w postaci "braku zgodności towaru z umową". "Brak zgodności towaru z umową" zasadniczo zastąpi w tych relacjach "rękojmię"."
https://allegro.pl/dla-sprzedajacych/od-1-stycznia-zmienily-sie-przepisy-o-rekojmi-K6omq9EK6F8
Chcąc otrzymać pełen, poniesionych przez siebie kosztów, zwrot, napisałem do sprzedawcy,
aby uregulował należność poza systemem Allegro, a ON odsyła mnie do
zamkniętej przez system dyskusji.
Ponieważ termin - 14 dni - już dawno minął, a sprzedawca nie wykazuje oznak, aby sprawę tę
polubownie rozwiązać, chciałbym skorzystać z Allegro Protect.
W zeszłym tygodniu napisałem do Was wiadomość, ale nie otrzymałem odpowiedzi.
Pozdrawiam
Dyskusja zamyka się dopiero po 30dniach, Ty możesz po 14dniach odznaczyć ją jako nierozwiązaną, ale często kupujący o tym zapominają.
@Etno2 Nie ma czegoś takiego jak "odstąpienie od umowy z podaniem przyczyn" - złożyłeś reklamację z tytułu niezgodności z umową - tak przysługuje Ci zwrot wszystkich kosztów.
Natomiast system allegro pozwala zwrócić jedynie koszt towaru oraz dostawy - jednym słowem sprzedawca może Ci zwrócić środki do wysokości pierwotnej zapłaty.
Aby odzyskać pieniądze za przesyłkę zwrotną skontaktuj się ze sprzedawcą, na pewno będziesz musiał podać numer konta i otrzymasz te pieniądze przelewem.
@Etno2 https://allegro.pl/pomoc/kontakt - skopiuj numer dyskusji (jak nie ogarniasz to po prostu cały link jak w nią wejdziesz) i poproś o jej ponowne otwarcie ponieważ nie otrzymałeś pełnego zwrotu środków.
"Dyskusja zamyka się dopiero po 30dniach, Ty możesz po 14dniach odznaczyć ją jako nierozwiązaną, ale często kupujący o tym zapominają."
@LEW433 dyskusja zamyka się automatycznie po zwrocie wpłaty ... po co się odzywasz jak nie masz pojęcia jak to działa? Kogoś chcesz wprowadzić w błąd czy zasugerować, że dyskusję trzeba oznaczać jako nierozwiązaną już po 24 godzinach aby przypadkiem się zamknęła?
Sławku, "gdybyś nie ogarniał":
W systemie Allegro nie ma czegoś takiego, jak "reklamacja z tytułu niezgodności z umową".
"Jest reklamacja bez podania przyczyny"
oraz
"reklamacja z podaniem przyczyny"
(co jest równoznaczne z reklamacją z tytułu niezgodności z umową)
Pozdrawiam
@Etno2 nasz pracownik w Twojej dyskusji poinformował Was, że sprzedający powinien wykonać dla Ciebie zwrot w wysokości 511,98 zł + koszt odesłania 19,99 zł i sprzedawca zlecił dla Ciebie 18.01.2023 r. kwotę 511, 98 zł. W tej sytuacji możesz zwrócić się do niego bezpośrednio, aby zwrócił Ci dodatkowo 19,99 zł, ale to może być zwrot wyłącznie bezpośrednio na Twoje konto bankowe. Jeśli złożysz wniosek do Allegro Protect to na pewno zostanie odrzucony, bo sprzedający już zwrócił Ci pieniądze za towar.
@_HolaOla_ Sprzedawca nie chce zwrócić za przesyłkę zwrotną.
@Etno2 gdzie Cię o tym poinformował?
Po 1: Jest po terminie - 14 dni
Po 2: Z premedytacją odsyła mnie do zamkniętej już dyskusji, dając do zrozumienia, że sprawa
jest rozwiązana.
@_HolaOla_Ps. poinformował mnie w wiadomości przez Allegro
@Etno2 w takim razie prześlij mi proszę zdjęcie tej wiadomości na spolecznosc@allegro.pl (dodaj także link do tego wątku), a ja będę działać w Twojej sprawie.
@_HolaOla_Wiadomość została przesłana.
@Etno2 dziękuję, już mam i działam.
@Etno2 nasz pracownik już ponownie otworzył Twoją dyskusję ze sprzedającym i poprosił o przedstawienie pełnego zwrotu kosztów dla Ciebie, więc poczekajmy teraz na jego odpowiedź.