Dzień dobry. Problem dotyczy zamówienia 1a1d0470-0c36-11ed-b1cb-2f7a82cf923d

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Witam.
Jestem zażenowany sytuacją jaka mnie spotkała na Allegro. Otóż zamówiłem przedmiot na aukcji https://allegro.pl/oferta/lozko-z-pojemnikem-120-tetrix-b-dab-sonoma-10148216339 poprzez "kup teraz" w dniu 25.07.2022r i za moment dokonałem zapłaty za ten zakup. Następnie 27.07.2022r ok 9:30 otrzymałem informację że mój zakup został anulowany. Po nieco dwóch godzinach dostałem informację kwota za zakup towaru została zlecona do zwrotu przez sprzedającego a środki pieniężne są w drodze do mnie. Nie bardzo wiedziałem o co chodzi, bo sprzedający nie uprzedził mnie o powodach anulowania zamówienia. Zadałem sprzedającemu pytanie, jakie są powody anulowania sprzedaży. Sprzedający wyjaśnił że nie może zrealizować zamówienia, ponieważ skończyły mu się egzemplarze promocyjne. Jednocześnie ten sam sprzedający nadal oferował taki sam towar, ale w cenie o 350 zł wyższej, od tej za jaką wcześniej go oferował. Dodam że w dniu w którym zamówiłem ten przedmiot, miałem jeszcze możliwość zakupu takiego samego towaru u innych sprzedawców na bardzo podobnych warunkach cenowych. Obecnie ten towar znacząco podrożał i jestem na tym anulowaniu zamówienia znacząco stratny. Sprzedający wypiera się możliwości sprzedaży zamówionego towaru w starej cenie. Sprzedający próbuje mi wmówić że jego pracownik popełnił błąd i w związku z tym on przesyła mi "oświadczenie o uchyleniu się od skutków prawnych oświadczenia złożonego pod wpływem błędu". Moim zdaniem ta próba "uchylania się od skutków prawnych oświadczenia złożonego pod wpływem błędu", nie ma tu zastosowania gdyż takie uchylenie się jest dopuszczalne "tylko wtedy, gdy błąd został wywołany przez osobę kupującą, chociażby bez jej winy, albo gdy wiedziała ona o błędzie lub mogła z łatwością błąd zauważyć".
Proszę o pomoc co w takiej sytuacji mogę zrobić, bo sprzedający ewidentnie działa zgodnie ze starą socjalistyczną zasadą z nieśmiertelnego "Misia" - "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi!?"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@gwidon_waw środki wracają , allegro umyje ręce , pozostaje Ci tylko sąd.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Niestety też tak myślę, ale może coś się jednak uda. Myślałem że jeszcze istnieje "odpowiedzialny biznes" 🙂

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@gwidon_waw Cześć. Rozumiem, że sytuacja, w której się znalazłeś, nie jest dla Ciebie komfortowa. W tym wypadku możesz wkroczyć na drogę sądową i tam rozstrzygnąć tę sytuację.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Oczywiście droga sądową, to sprawa ostateczna, ale czy coś jeszcze można zrobić, np. z poziomu Allegro?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@gwidon_waw Sprzedający zwrócił Ci pieniądze i przeprosił za zamieszanie. Przykro mi, ale nie jesteśmy w stanie zmusić go do wysłania Ci produktu w promocyjnej cenie, skoro już go nie posiada.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
No i tu się pojawia dość znaczna wątpliwość. Bo sprzedający właśnie posiada produkt, tylko obecnie go oferuje w innej - wyższej cenie.