Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_ Witam. Poszukuję porady w sprawie sprzedającego. Kupiłam produkt, który finalnie został zwrócony sprzedającemu, na zwrot pieniędzy czekałam około 2 tygodni i to po mojej wiadomości do sprzedawcy by zwrócił środki. Oceniłam sprzedawcę negatywnie za długi zwrot środków, nękanie(wydzwaniał kilkanaście razy po godzinie 19, bo otworzyłam dyskusję z nim na allegro). Sprzedający zwrócił środki kolejnego dnia. Jako kupująca mam prawo wystawić opinię sprzedającemu. Problem w tym, że sprzedawca znalazł moje konto firmowe i tam też wysłał wiadomość z groźbą, że jak nie usunę negatywnej opinii to sam zamówi ode mnie i też będzie wystawiał negatywy. Czy mogę jakoś zgłosić takie zachowanie nieprofesjonalne sprzedawcy? Kupiłam z prywatnego konta przedmiot do celów prywatnych, a Pan sprzedający chce się zemścić na moim koncie firmowym na allegro.
Pozdrawiam
@zanii2502 Ty masz prawo subiektywnie ocenić sprzedawcę , a sprzedawca ma prawo bronić swojego dobrego imienia . Masz konto firmowe to pewnie wiesz jaki czas na zwrot środków po zwrocie przewidział Ustawodawca .
Po pierwsze czas na zwrot środków wg polityki allegro jest od 2 do 7 dni, a nie 14(chociaż gdybym sama się nie upomniała może i bym wcale ich nie zobaczyła). Po drugie tak ma prawo bronić swojego imienia, ale czy uważasz że groźby i nękanie to dobry sposób? Jako sprzedawca rozumiem że ktoś może zapomnieć lub nie zauważyć że był zwrot, ale nie popieram w zupełności takiego zachowania jakim on się wykazał, dlatego sama grzecznie napisałam że nie dostałam zwrotu środków. A Pan został oceniony później.
@zanii2502 allegro nie ma mocy prawnej żeby podważać zapisy Ustawodawcy 2-7 dni jest tylko zaleceniem .
@zanii2502 Ile dokładnie czasu minęło od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy do momentu w którym sprzedający zwrócił środki?
@zanii2502 ma prawo dokonać u Ciebie zakupu i później go ocenić.
@zanii2502 Jako sprzedawcy nie podoba ci się, że ustawodawca dał 14 dni na zwrot?
Z wystawieniem negatywa to warto się dobrze zastanowić czy jest on słuszny i czy samemu w podobnej sytuacji też by się chciało go dostać . Teraz sama widzisz jak czuje się sprzedawca który dostał negatywa być może pochopnie (ma te 14 dni na zwrot środków) .
Halo halo! Spokojnie. Wszyscy piszecie o 14 dniowym zwrocie środków, a nikt nie zwrócił uwagi na zachowanie sprzedawcy. To że wystawiłam mu negatywa to nie znaczy że został on wystawiony tylko dlatego że nie zwrócił pieniędzy w terminie wg polityki allegro! By nie dostał negatywa gdyby nie nękał mnie. Jak wyraźnie mu przez telefon powiedziałam że nie mogę teraz rozmawiać, poprosiłam by odpisał na wiadomość i się rozłączyłam, było to już po godzinie 19, a on dalej wydzwaniał. Nie toleruje takiego zachowania stąd opinia o sprzedającym. Czyli rozumiem że według większości osob co sie tu wypowiedziała sprzedawca super się zachował nękając i grożąc? No to nie tak ma wyglądać. Wychodzi na to, że sama muszę zacząć zastraszać swoich klientow, zrobic research czy aby czasem nie mają firmy i im się za to odegrać i męczyć ich wieczorami 🙂
@zanii2502 Nie - nikt tu nie pochwala takiego zachowania i jeśli faktycznie było tak jak piszesz to jest to zachowanie oczywiście naganne.
Aczkolwiek - znamy tylko Twoją wersję wydarzeń a niejednokrotnie tu na forum widziałem podobne tematy w których koniec końców sprawa okazywała się wyglądać nie tak jak została opisana.
@zanii2502 A nie prościej byłoby zablokować jego numer telefonu
@zanii2502 pewnie ,że spokojnie , jednak chciałbym zauważyć ,że to Ty zainicjowałaś awanturę .
Jest sezon urlopowy , doskwiera brak rąk do pracy , a może zwyczajnie po ludzku sobie zapomniał .
"Nie rób bliźniemu swemu co tobie niemiłe".
@zanii2502 "Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie"
Jak sprzedawca "znalazł" twoje konto firmowe i odgraża się wystawieniem negatywnej opinii "bo ty tak zrobiłaś" to powinnaś się cieszyć. Sprawdź zapisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 🙂
@zanii2502 Jeżeli sprzedawca zwrócił środki w terminie 14 dni to moim zdaniem negatyw mu się nie należał. Być może zwróciłby pieniądze później tego nie wiemy tylko gdybamy. Wiemy, że zwrócił w terminie. Może się nie podobać, ale od razu negatyw? Nawet gdyby zapomniał, przeoczył itp. od razu negatyw? Po to mamy narzędzia do komunikacji żeby wyjaśniać takie sytuacje.
Co do zachowania sprzedawcy - bardzo nieprofesjonalne i nie popieram takiego postępowania. Również mógł próbować wyjaśnić sytuację w bardziej cywilizowany sposób, a jako obronę wybrał atak. Otrzymany negatyw takiego zachowania nie tłumaczy.
Komentarze odwetowe nie są dozwolone więc jeżeli sprzedawca sam się podłożył pisemnie oświadczając, że coś takiego może zrobić to allegro na tej podstawie powinno usunąć ewentualny komentarz. Gorzej jeżeli komentarz pójdzie z innego konta i bez treści.
Niestety do takich patologicznych sytuacji mocno przyłożyło się samo allegro. To nienormalne, że po otrzymaniu komentarza negatywnego sprzedawca potrafi wpaść w histerię. Obecny system komentarzy jest nieefektywny i niemiarodajny. Ja na swoim koncie mam około 500 komentarzy gdzie przy takiej samej sprzedaży 2 lata temu miałem ich ponad 1200. To jest niepoważne żeby trzeba było się prosić klienta o wystawienie oceny, jakoś ulotki dołączać do zamówień, maile wysyłać, a efekt i tak jest mizerny.
@Puzonix "To jest niepoważne żeby trzeba było się prosić klienta o wystawienie oceny"
Ja dodam: to jest bardzo niepoważne. Aktualnie wystawienie uczciwego komentarza jest na Allegro dużym ryzykiem dla wystawiającego. Wszyscy sprzedawcy oczekują najwyższej oceny, super, nadzwyczajnie a to jest spore nieporozumienie. Typowa transakcja zasługuje co najwyżej na 4 gwiazdki czyli dobry i to powinno być wystarczające. To nic nadzwyczajnego ze towar dotarł, a nawet przypadkiem, a może przez błąd delivery dotarł w terminie.
Więc kupujący ma tylko dwa wyjścia: albo kłamać i zaznaczać 5 gwiazdek albo wcale nie oceniać.
@zanii2502 nie to abym bronił sprzedawcy, ale dochodzi jeszcze kwestia ilość zwrotów u niego. Jak ma bardzo dużo zwrotów do obsługi to istnieje prawdopodobieństwo, że przeoczył. Wystarczy zwykłe przypomnienie. Ale to już Twoja subiektywna ocena.