anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Informacja o drugiej przesyłce po zwrocie

MAMY ROZWIĄZANIE!
men966
#7 Wielbiciel#

Witam, mam dwa pytania. Dokonałem zakupu nr 853e4590-4bb4-11ec-bf4f-b7f488beffdc z dnia22.11 g.17.54, jeszcze tego samego dnia g.22.10 zrobiłem zwrot, następnego dnia pojawiła się informacja o przesyłce nr 2 jakby kopia przesyłki nr 1 tylko z innym nr przesyłki i godziną oczekiwania na nadanie 8.40. Rozmawiałem ze sprzedającym, odpowiedział że u niego jest wszystko OK i ma jedną przesyłkę oraz widzi zwrot. Czy to normalne? Pytanie drugie, czy można już teraz otworzyć dyskusję ze sprzedającym na temat zwrotu wpłaty. Z góry dziękuję za odpowiedź.

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8
xyz96
#21 Demiurg#

@men966 Zwrot to w tym przypadku odstąpienie od umowy. Jeśli sprzedawca nadał przesyłkę po zwrocie - odstąpieniu, nie musisz jej odbierać, a sprzedawca musi Ci oddać całą wpłatę. Jeżeli nadał po odstąpieniu, to na swój koszt i swoje ryzyko. 

Tak, możesz już teraz otworzyć Dyskusję. 

oznacz moderatorów
men966
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za odpowiedź na drugie pytanie, a co z pytaniem pierwszym czy to normalne?

oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@men966 Wklej tutaj widok obu otrzymanych powiadomień.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
men966
#7 Wielbiciel#

PRZESYŁKA NR 1

 
Przesyłka opóźniona
Będzie w punkcie później niż wt. 23 lis. - śr. 24 lis. Sprawdź pełną historię przesyłki lub skontaktuj się ze sprzedającym.
  •  
     
    Zakup opłacony
    22 lis. 2021, 17:54
  •  
     
    Oczekuje na nadanie
    Od 22. lis. 18:09
  •  
     
    W drodze
  •  
     
    Odbierz przesyłkę
  •  
    Przesyłka odebrana

    PRZESYŁKA NR 2

     
    Przesyłka opóźniona
    Będzie w punkcie później niż wt. 23 lis. - śr. 24 lis. Sprawdź pełną historię przesyłki lub skontaktuj się ze sprzedającym.
    •  
       
      Zakup opłacony
      22 lis. 2021, 17:54
    •  
       
      Oczekuje na nadanie
      Od 23. lis. 08:40
    •  
       
      W drodze
    •  
       
      Odbierz przesyłkę
    •  
      Przesyłka odebrana
       
oznacz moderatorów
nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@men966 Do tego Twojego zamówienia są przypisane dwa listy przewozowe - jeden z 22.11, drugi z 23.11, dlatego otrzymałeś powiadomienia. Być może doszło tutaj do pomyłki sprzedającego, choć sam tego nie potwierdza. 

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Powinieneś odstąpić od umowy zakupu, możesz zrobić to przez zakładkę "Moje zakupy"wtedy nie musisz odbierać przesyłki. Sprzedający zwróci ci środki, ma na to 14dni.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 I znowu wprowadzasz w błąd. Dlaczego moderacja cię tu jeszcze toleruje? Jak długo jeszcze będziesz szkodził pytającym? Przecież on robiąc zwrot przed dostawą odstąpił od umowy. 

Rozumiesz? 

oznacz moderatorów
maxr01
#17 Koryfeusz#

I znów zaczyna się niepotrzebna dyskusja,  w której każdy ma rację, jednocześnie jej nie mając.

Każdy będzie się "cietrzewił" udowadniając swoje racje.

Pytanie: po co?

- Kupujący może anulować zamówienie - jeśli sprzedawca nie zmieni jego statusu i nie wprowadził numeru listu przewozowego. Ale sprzedawca może sobie skorzystać z dodatkowych płatnych opcji, oferowanych przez serwisy "towarzyszące" Allegro i ustawić natychmiastową zmianę statusu zamówienia . Wedy już kupujący nie może anulować zamówienia.

- Wchodząc w szczegóły transakcji  Kupujący ma do wyboru jedynie zwrot towaru. Z tym i  tak jest teraz dobrze - jest do wyboru "reklamacja" lub "odstąpienie od umowy". Przez kilka lat te opcje były dostępne jedynie w "Oficjalnym Sklepie Allegro". Kupujący klika w odstąpienie od umowy i uważa, że sprawa jest załatwiona.

- Natomiast sprzedawca otrzymuje na e-mail info, że kupujący zwraca towar . Nawet jeśli nie został on nawet wysłany. Nawet osoby z "zaniżonym  IQ" (bez obrazy) - potrafią stwierdzić w tym przypadku patologię.

To nie jest wina kupującego , pewnie nie miał możliwości skorzystania z innej opcji.

- Ze strony sprzedającego  -otrzymał info o zwrocie towaru, którego nawet nie wysłał. Czy to jest normalne?

Problem leży tylko i wyłącznie po stronie serwisu Allegro. Kupujący powinien mieć do wyboru opcję "odstąpienie od zawartej umowy" (+ ew. dodatkowe opcje). To chyba jest logiczne, zarówno ze strony kupującego, jak i sprzedającego.  Ze strony Allegro - jak widać to już jest problem.

Kupujący ma do wyboru jedynie jedną opcję - zwrot. Nawet gdy towar nie został wysłany? - pytanie: jak można  zwrócić coś, czego się nie otrzymało? Na "zdrowy rozum" to chyba odpowiedź jest jasna. "Myślący inaczej" zaraz zaczną tutaj pisać swoje "wywody".

Moja sugestia dla serwisu Allegro - zmodyfikujcie i dostosujcie do "realiów" swoje opcje odnośnie zwrotów i reklamacji. To przez Was są takie problemy. Czy zbyt wielkim wyzwaniem dla programistów Allegro jest dodanie bardzo prostej opcji  dla kupującego "odstąpienie od umowy"? Bez "zwrotu", czyli przed "otrzymaniem zamówionego towaru"?

 

--------------------------------------------------------------------------------
Rozumiem, że są ludzie, którzy za 20 gr. będą gnać pchłę przez 20km, lecz nie potrafię ich zrozumieć.
oznacz moderatorów