Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, mam dwa pytania. Dokonałem zakupu nr 853e4590-4bb4-11ec-bf4f-b7f488beffdc z dnia22.11 g.17.54, jeszcze tego samego dnia g.22.10 zrobiłem zwrot, następnego dnia pojawiła się informacja o przesyłce nr 2 jakby kopia przesyłki nr 1 tylko z innym nr przesyłki i godziną oczekiwania na nadanie 8.40. Rozmawiałem ze sprzedającym, odpowiedział że u niego jest wszystko OK i ma jedną przesyłkę oraz widzi zwrot. Czy to normalne? Pytanie drugie, czy można już teraz otworzyć dyskusję ze sprzedającym na temat zwrotu wpłaty. Z góry dziękuję za odpowiedź.
@men966 Zwrot to w tym przypadku odstąpienie od umowy. Jeśli sprzedawca nadał przesyłkę po zwrocie - odstąpieniu, nie musisz jej odbierać, a sprzedawca musi Ci oddać całą wpłatę. Jeżeli nadał po odstąpieniu, to na swój koszt i swoje ryzyko.
Tak, możesz już teraz otworzyć Dyskusję.
Dziękuję za odpowiedź na drugie pytanie, a co z pytaniem pierwszym czy to normalne?
@men966 Wklej tutaj widok obu otrzymanych powiadomień.
PRZESYŁKA NR 1
PRZESYŁKA NR 2
@men966 Do tego Twojego zamówienia są przypisane dwa listy przewozowe - jeden z 22.11, drugi z 23.11, dlatego otrzymałeś powiadomienia. Być może doszło tutaj do pomyłki sprzedającego, choć sam tego nie potwierdza.
Powinieneś odstąpić od umowy zakupu, możesz zrobić to przez zakładkę "Moje zakupy"wtedy nie musisz odbierać przesyłki. Sprzedający zwróci ci środki, ma na to 14dni.
@LEW433 I znowu wprowadzasz w błąd. Dlaczego moderacja cię tu jeszcze toleruje? Jak długo jeszcze będziesz szkodził pytającym? Przecież on robiąc zwrot przed dostawą odstąpił od umowy.
Rozumiesz?
I znów zaczyna się niepotrzebna dyskusja, w której każdy ma rację, jednocześnie jej nie mając.
Każdy będzie się "cietrzewił" udowadniając swoje racje.
Pytanie: po co?
- Kupujący może anulować zamówienie - jeśli sprzedawca nie zmieni jego statusu i nie wprowadził numeru listu przewozowego. Ale sprzedawca może sobie skorzystać z dodatkowych płatnych opcji, oferowanych przez serwisy "towarzyszące" Allegro i ustawić natychmiastową zmianę statusu zamówienia . Wedy już kupujący nie może anulować zamówienia.
- Wchodząc w szczegóły transakcji Kupujący ma do wyboru jedynie zwrot towaru. Z tym i tak jest teraz dobrze - jest do wyboru "reklamacja" lub "odstąpienie od umowy". Przez kilka lat te opcje były dostępne jedynie w "Oficjalnym Sklepie Allegro". Kupujący klika w odstąpienie od umowy i uważa, że sprawa jest załatwiona.
- Natomiast sprzedawca otrzymuje na e-mail info, że kupujący zwraca towar . Nawet jeśli nie został on nawet wysłany. Nawet osoby z "zaniżonym IQ" (bez obrazy) - potrafią stwierdzić w tym przypadku patologię.
To nie jest wina kupującego , pewnie nie miał możliwości skorzystania z innej opcji.
- Ze strony sprzedającego -otrzymał info o zwrocie towaru, którego nawet nie wysłał. Czy to jest normalne?
Problem leży tylko i wyłącznie po stronie serwisu Allegro. Kupujący powinien mieć do wyboru opcję "odstąpienie od zawartej umowy" (+ ew. dodatkowe opcje). To chyba jest logiczne, zarówno ze strony kupującego, jak i sprzedającego. Ze strony Allegro - jak widać to już jest problem.
Kupujący ma do wyboru jedynie jedną opcję - zwrot. Nawet gdy towar nie został wysłany? - pytanie: jak można zwrócić coś, czego się nie otrzymało? Na "zdrowy rozum" to chyba odpowiedź jest jasna. "Myślący inaczej" zaraz zaczną tutaj pisać swoje "wywody".
Moja sugestia dla serwisu Allegro - zmodyfikujcie i dostosujcie do "realiów" swoje opcje odnośnie zwrotów i reklamacji. To przez Was są takie problemy. Czy zbyt wielkim wyzwaniem dla programistów Allegro jest dodanie bardzo prostej opcji dla kupującego "odstąpienie od umowy"? Bez "zwrotu", czyli przed "otrzymaniem zamówionego towaru"?