anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak Allegro Protect nie chroni konsumentów

Best-Premium
#8 Zapaleniec#

26/11 złożyłem reklamację u sprzedającego z tytułu niezgodności towaru z umową. Sprzedający nie udzielił jednoznacznej decyzji reklamacyjnej w terminie, co potwierdziło w dyskusji dwóch Doradców Allegro i wezwali sprzedającego do spełnienia moich roszczeń reklamacyjnych - częściowego zwrotu pieniędzy. Sprzedawca do dnia dzisiejszego nie zwrócił mi pieniędzy. Po złożeniu wniosku AP otrzymałem informację, że wniosek będzie procesowany na podstawie dokumentu wskazującego na wszczęcie postępowania. Dodam, że wartość przedmiotu sporu to 54,95 zł, a nierozpatrzenie reklamacji nie stanowi przestępstwa. Allegro nadal podtrzymuje swoją decyzję i oczekuje, że zgłoszę na policję przestępstwo, którego nikt nie popełnił.

Dyskusja: f48d9683-15f3-4f3e-b108-4466d95462eb

Wniosek: 451255-1702234036

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów
11 ODPOWIEDZI 11

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@Best-Premium Cześć, dzisiaj wypowiedzieliśmy się w tej dyskusji ponownie i upomnieliśmy sprzedającego. Jeśli nie uda się dojść do porozumienia ze sprzedającym, wtedy będziemy weryfikować sprawę ponownie.

Piszesz, że "Allegro Protect nie chroni konsumentów", chociaż wielokrotnie już otrzymywałeś od nas rekompensatę właśnie w ramach tego programu, zatem dobrze wiesz, że obowiązują nas pewne procedury i zgodnie z nimi każdy wniosek jest rozpatrywany. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak ma kupujący rację i to jest nie pierwszy tego typu głos. Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy" i co z tym hasłem?

oznacz moderatorów

Monika__L
#16 Inspirator#

no ma się swietnie. Zauważ, że moderacja wskazała, że pytający wielkokrotnie z AP korzystał.

i teraz raz się przejechał i zdziwienie bo się przyzwyczaił do dobrego....

oznacz moderatorów

Best-Premium
#8 Zapaleniec#

Zgadza się, kupuję na Allegro od ponad 7 lat, przez ten czas korzystałem z AP w trudnych sytuacjach. Opisałem dokładnie sytuację jaka dzisiaj mnie spotkała - sprzedający nie wydał decyzji reklamacyjnej, a AP każe zgłaszać na policji przestepstwo (choć nierozpatrzenie reklamacji nie jest przestepstwem). Rozumiem, że w tym wypadku mój wniosek AP jest nadużyciem, tak?

oznacz moderatorów

Best-Premium
#8 Zapaleniec#

Rozumiem procedury, ale ciężko jest zgłosić na policji przestępstwo, które nie zostało popełnione. Sprzedający nie odpowiedział na reklamację w terminie - zgodnie z informacją na stronie https://allegro.pl/pomoc/dla-sprzedajacych/allegro-protect/czym-jest-allegro-protect-i-co-zrobic-gdy... w sytuacji gdy sprzedawca nie rozpatrzy reklamacji ani nie zwróci klientowi pieniędzy w ciągu 14 dni akceptują Państwo wniosek Allegro Protect, doliczają Państwo kwotę z wniosku oraz nakładają Państwo blokadę na konto sprzedawcy.

Zrzut ekranu 2023-12-12 o 12.34.45.png

 

Zatem wszystkie warunki zostały spełnione.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@az1rael Jak dla mnie to AP jest bardzo często wykorzystywane przez klientów do nienależnego otrzymania zwrotów > a Allegro chętnie te pieniądze wypłaca, bo przecież za to płacą sprzedający > więc "hulaj dusza, piekła nie ma"

Sam miałem taką sytuację, że "kupujący " odesłał w paczce jakieś żelastwo, żeby była waga > a Allegro wypłaciło mu kasę z AP, obciążyło moje konto > gościu miał dwa przedmioty za darmo i kasę

oznacz moderatorów

Best-Premium
#8 Zapaleniec#

W mojej sytuacji jest zupełnie inaczej - złożyłem reklamację, sprzedający 4 razy zmieniał zdanie, najpierw stwierdził że jest zgodnie z opisem, później przyznał się do nieścisłości i zaproponował zwrot ponad połowę mniejszy niż oczekiwałem, ale tylko jak zmienię komentarz, później stwierdził że on ma napisane w jaki sposób składa się u niego reklamacje, a ja założyłem tylko dyskusję w której opisałem subiektywne odczucia korzystania z przedmiotu więc to nie jest reklamacja (jako powód otworzenia dyskusji wskazałem wadę wykrytą podczas użytkowania, opisałem wadę i wskazałem żądania reklamacyjne), a w ostatnim dniu na rozpatrzenie przypomniało mu się, że właściwie to by sobie ten przedmiot obejrzał.

Do tej pory nie mam decyzji reklamacyjnej, zwrotu pieniędzy, a wniosek AP tylko po wszczęciu postępowania przez policję odnośnie nierozpatrzonej reklamacji 😅

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Best-Premium tylko że nasze kochane prawo nie napisało wprost że ma być wiążąca decyzja jako odpowiedź reklamacyjna uokik tylko domniemuje, że tak ma być, a w ustawie pisze ma udzielić odpowiedzi reklamacyjnej

1.  25 
 Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
2. 
 Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
3. 
 Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ziolko39 wystarczyło na policję zgłosić 286kk przejechałby się na 2 lata odsiadki dlatego trzeba mieć kamerkę i nagrywać odpakowanie

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@az1rael Masz rację, ale wtedy dopiero zaczynałem > teraz jestem mądrzejszy.

oznacz moderatorów