Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@w_HolaOla_
W grudniu 2022 mąż kupił na allegro w oficjalnym sklepie kuchenkę wolnostojącą z płytą ceramiczną firmy gorenje z dwuletnią gwarancją .Od czerwca walczymy z naprawą bo zepsuł się piekarnik ,sklep odsyła nas do serwisu serwis nie chce uznać naprawy bo tabliczka znamionowa jest częściowo zatarta .Tabliczka znamionowa znajduje się tuż pod dolną uszczelką piekarnika i jest to naklejka ,która przy zwykłych czynnościach związanych z czyszczeniem piekarnika w sposób naturalny uległa zatarciu .Dostaliśmy już dwie odmowy z serwisu ,co można jeszcze zrobić? Proszę o pomoc
Ale po co wy walczycie z gwarancją, masz rękojmie 2lata i u sprzedającego składasz reklamację a ma 14dni, na wasze nieszczęście to OSA a to mało wiarygodny sprzedający, otwórz dyskusję i jeżeli masz 2 rekalamcję to masz prawo odstąpić od umowy zakupu: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
@LEW433 tylko po ponad roku od zakupu, to Kupujący musi udowodnić, że wada istniała w chwili wydania sprzętu. Reklamacje gwarancyjne natomiast nie liczą się do "limitu" z rękojmi, abstrahując już od faktu nie uznania tychże reklamacji.
Przed wrzuceniem porady zastanów się najpierw nad jej rzetelnością, bo Kupującego wsadzisz tylko na minę lub zmarnujesz w najlepszym razie jego czas.
O czym ty piszesz, o prawie do 2022roku.
@milka1234567890 a co się niby nie zgadza? W 2022 r. obowiązywała rękojmia dla konsumentów i domniemanie istnienia wady do roku od zakupu.
W kwestii obowiązujących przepisów reklamacyjnych liczy się nie data złożenia reklamacji, tylko data zakupu. Ten zakup podpada pod rękojmię dla konsumentów, obowiązującą do 31.12.2022 r., nie pod niezgodność towaru z umową, obowiązującą dla zakupów od 01.01.2023 r.
Tak, jak Ci już przedmówca napisał - w ciągu roku jest domniemanie istnienia wady ukrytej, ale po roku musisz udowodnić, że uszkodzenie jest wadą ukrytą sam. I wada ukryta to wada, która istniała w momencie sprzedaży, a nie dowolna awaria sprzętu. Przez rok kupujący jest wygrany bo taniej jest naprawić/wymienić większość rzeczy niż udowadniać, że wady nie było w momencie sprzedaży, ale po roku sytuacja się zmienia. I kiedyś to było chyba pół roku jak się nie mylę.
Od "zepsucia się" istotnie jest gwarancja producenta - i dlatego warto wybierać dobrej klasy sprzęt który ma dobrą gwarancję, najlepiej D2D albo z serwisem na miejscu u klienta.
@Client:44200412 a czemu sprzedawca odsyła do serwisu, w którego obowiązuje gwarancja? Reklamacje z tytułu niezgodności z opisem złóż do sprzedawcy. Ewentualnie otwórz dyskusję.
Odpowiedź jest łatwa , bo to OSA.☹️
@LEW433 a skąd wiesz, że allegro a nie Gorenje?
Możesz mieć rację, ale tak Mi się skojarzyło.
To ja uważam że zakup dokonany tutaj 🙂 no ale to tylko tak 4 fun se napisałem 🙂
Ok, możliwe🤗.
@serwis-texas autor nie sprecyzował. ale wnioskuje, że to nie OSA bo oni nie nakazują korzystania z pierwszej kolejności z gwarancji.
Możesz spróbować skontaktować się z centralą Gorenje i poprosić o duplikat tabliczki znamionowej. A nuż przyślą.