anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak naprawić zepsuty piekarnik

Client:44200412
#1 Nowicjusz#

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@w_HolaOla_  

W grudniu 2022 mąż kupił na allegro w oficjalnym sklepie  kuchenkę wolnostojącą z płytą ceramiczną firmy gorenje z dwuletnią gwarancją .Od czerwca walczymy z naprawą bo zepsuł się piekarnik ,sklep odsyła nas do serwisu serwis nie chce uznać naprawy bo tabliczka znamionowa jest częściowo zatarta .Tabliczka znamionowa znajduje się tuż pod dolną uszczelką piekarnika i jest to naklejka ,która przy zwykłych czynnościach związanych z czyszczeniem piekarnika w sposób naturalny uległa zatarciu  .Dostaliśmy już dwie odmowy z serwisu ,co można  jeszcze zrobić? Proszę o pomoc

 

 

 

oznacz moderatorów
13 ODPOWIEDZI 13

LEW433
#21 Demiurg#

Ale po co wy walczycie z gwarancją, masz rękojmie 2lata i u sprzedającego składasz reklamację a ma 14dni, na wasze nieszczęście to OSA a to mało wiarygodny sprzedający, otwórz dyskusję i jeżeli masz 2 rekalamcję to masz prawo odstąpić od umowy zakupu: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@LEW433 tylko po ponad roku od zakupu, to Kupujący musi udowodnić, że wada istniała w chwili wydania sprzętu. Reklamacje gwarancyjne natomiast nie liczą się do "limitu" z rękojmi, abstrahując już od faktu nie uznania tychże reklamacji.

Przed wrzuceniem porady zastanów się najpierw nad jej rzetelnością, bo Kupującego wsadzisz tylko na minę lub zmarnujesz w najlepszym razie jego czas.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

O czym ty piszesz, o prawie do 2022roku.

oznacz moderatorów

AGD-RTV-IT
#13 Ambasador#

@milka1234567890 a co się niby nie zgadza? W 2022 r. obowiązywała rękojmia dla konsumentów i domniemanie istnienia wady do roku od zakupu. 

W kwestii obowiązujących przepisów reklamacyjnych liczy się nie data złożenia reklamacji, tylko data zakupu. Ten zakup podpada pod rękojmię dla konsumentów, obowiązującą do 31.12.2022 r., nie pod niezgodność towaru z umową, obowiązującą dla zakupów od 01.01.2023 r.

Pozdrawiamy
PHU MAR-SAT
oznacz moderatorów

PIKeRn
#10 Popularyzator#

Tak, jak Ci już przedmówca napisał - w ciągu roku jest domniemanie istnienia wady ukrytej, ale po roku musisz udowodnić, że uszkodzenie jest wadą ukrytą sam. I wada ukryta to wada, która istniała w momencie sprzedaży, a nie dowolna awaria sprzętu. Przez rok kupujący jest wygrany bo taniej jest naprawić/wymienić większość rzeczy niż udowadniać, że wady nie było w momencie sprzedaży, ale po roku sytuacja się zmienia. I kiedyś to było chyba pół roku jak się nie mylę. 

Od "zepsucia się" istotnie jest gwarancja producenta - i dlatego warto wybierać dobrej klasy sprzęt który ma dobrą gwarancję, najlepiej D2D albo z serwisem na miejscu u klienta. 

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Client:44200412 a czemu sprzedawca odsyła do serwisu, w którego obowiązuje gwarancja? Reklamacje z tytułu niezgodności z opisem złóż do sprzedawcy. Ewentualnie otwórz dyskusję.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Odpowiedź jest łatwa , bo to OSA.☹️

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@LEW433 a skąd wiesz, że allegro a nie Gorenje?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Możesz mieć rację, ale tak Mi się skojarzyło.

oznacz moderatorów

serwis-texas
#21 Demiurg#

@LEW433  , @Client:44052296 

To ja uważam że zakup dokonany tutaj 🙂 no ale to tylko tak 4 fun se napisałem 🙂

https://allegro.pl/uzytkownik/SmA_Gorenje1?srsltid=AfmBOoqIrYkxbzADDbitfY9cBjr1J1j9slZfIoN9KIPQtQxhb...

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ok, możliwe🤗.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@serwis-texas autor nie sprecyzował. ale wnioskuje, że to nie OSA bo oni nie nakazują korzystania z pierwszej kolejności z gwarancji.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@Client:44200412 

Możesz spróbować skontaktować się z centralą Gorenje i poprosić o duplikat tabliczki znamionowej. A nuż przyślą.

oznacz moderatorów