Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@Biale_Stokrotki Nie jestem zdenerwowany, problem nie mnie dotyczy, ale właśnie twój wpis może być powodem irytacji. Czy naprawdę dobrze się czujesz?
Autor pytania wpłacił pieniądze, nie dostał zakupu, żeby dostać zwrot pieniedzy wymuszono na nim anulowanie zakupu. Tydzień temu rozpoczął dyskusję, efekt taki że w dalszym ciągu nie ma pieniedzy, ma jedynie obietnice.
A Ty porównujesz go do klientki której kolor podkolanówek nie pasuje?
Pytanie (w tytule) było o możliwość oceny sytuacji, o możliwość wystawienia komentarza.
@br. po pierwsze napisałam, że nie mam zamiaru bronic sprzedawcy... wiem, że sporo z nich zwleka ze zwrotami
po drugie to kupujacy napisal ze prosil o anulowanie, z powodu zwłoki
a po trzecie mój błachy przykład z podkolanówkami mial na celu przedstawienie sytuacji nie równej - jak to kupujący na podstawie swojej subiektywnej oceny jest w stanie wystawić negatywa bo tak mu się podoba. Sprzedający nie może z nim nic zrobić nawet jeśli nic nie zawinił, wywiązał się w terminie z transakcji, i wszystko było zgodne z opisem.
@br. Przeczytałeś wpis @_HolaOla_
Nie mówimy tutaj o tygodniach proszenia o zwrot. Kupujący otworzył dyskusję 24.02, a 26.02 otrzymał informację od sprzedającego, że otrzyma swoje środki. Tego samego dnia sprzedający zlecił go przez system i gdy nie mogliśmy pobrać środków z jego salda, powtórzył zlecenia przez dwa kolejne dni tj.27.02 oraz 28.02. Gdy się nie udało, zaproponował zwrot środków przelewem tradycyjnym bezpośrednio na konto kupującego, więc nie widzę tutaj żadnych uchybień.
Czy kupujący udostępnił nr. konta do dokonania wpłaty?
Jaką masz pewność, że kupujący nie podkoloryzował sytuacji? > to by nie był pierwszy raz na tym forum > i skąd wiesz, że "zmuszono go do anulowania zakupu" ? > jak to można zrobić?
@Ziolko39 kupujący napisał
1 zrobiłem zakup ..2 zapłaciłem …3 nie otrzymałem przesyłki .4 otworzyłem dyskusje ..5 poprosiłem o anulowanie zamówienia i zwrot pieniędzy .6 sprzedawca anulował zamówienie zwrotu nie zrobił …7 po kolejnej mojej interwencji otrzymałem możliwość złożenia wniosku o zwrot Allegro Protect ..8 teraz czekam co będzie dalej .!
czyli sam poprosił z powodu zwłoki - o anulowanie
@Biale_Stokrotki Już sam ten opis jest dziwny > poprosiłem o anulowanie zamówienia i zwrot pieniędzy .6 sprzedawca anulował zamówienie zwrotu nie zrobił > od kiedy to sprzedający może anulować zamówienie? > no chyba, że o czymś nie wiem?
Sprzedający jest od 7 lat na Allegro u niego jest bodajże 6 opini z tego 3 negatywy podobno to jest duży sklep !..i tylko tyle opinii ☝️..te negatywy to takie same przypadki jak mój …więc wniosek nasuwa się jeden .!..Gdy kupowałem towar było napisane ,,u ciebie w piątek ,,..więc już samym tym opisem wprowadza w błąd ..proste gdybym wiedział że towaru nie będzie to bym nie kupował u niego ..następnie jeśli stwierdził że nie jest w stanie zrealizować zamówienia to powinien skontaktować się ze mną i ustalić co robimy a on na pierwsze moje zgłoszenie odpisał że towar zostanie wysłany w poniedziałek ..tego też nie dotrzymał …i zwleka ze zwrotem pieniędzy ….i mój problem polega na tym że powinno się tępić takie zachowanie bo to jest tak jak by ktoś wyciągnął pieniądze z twojego portfela i powiedział ci że ci odda tylko jeszcze nie wie kiedy …skoro mój przelew na jego konto trwał kilka sekund to i tak samo działa to w drugą stronę i dla mnie nie ma żadnego tłumaczenia o księgowaniu kilka dni .!
@kchleszek masz racje, w sklepach które prowadzę od razu dzwonimy do klienta gdy towar np. uległ znoszeniu na magazynie i nie nadaje się do wysyłki. Nie ważne dlaczego nie mial towaru, powinien cie powiadomić.
Ale z tego co opisała moderator to zlecił do ciebie przelew zwrotny ale zablokowali mu środki na koncie allegro i przelew powrotny do ciebie został odrzucony przez system. Wiec podobno mial przyjść zwykły na twoje konto.
Nawet jeśli nie ocenisz sprzedawcy to po takich złych ocenach - 6 opinii i 3 negatywy to dziwne
Zazwyczaj takie konta allegro już blokuje 🤔 jako kupujacy na pewno bym u niego nic nie kupiła
No tak zlecił przelew do mnie ale mu zablokowali środki ..☝️..ciekawe dlaczego ?..może już kogoś wcześniej oszukał i te środki zostały wysłane do tamtej osoby ..☝️
A po drugie to jeśli zakup został anulowany to on ma tylko 48 godzin na zwrot !
Może nie miał środków na allegro finanse bo nie uzbierał z dobowych wpłat
@kchleszek środki blokuje (ściąga) Allegro na poczet swoich opłat, prowizji, abonamentów, kosztów reklamy itp.
Wiec jeśli kupujący tego od razu nie zweryfikował i nie przypilnował to mogło z tego wyjść takie nieporozumienie. Zwłaszcza, że teraz zmieniły się zasady dla sprzedających dotyczące pobierania tych opłat.
Przepraszam a co ma zweryfikować kupujący ?…kupujący czeka na zwrot środków !
Wyobraźmy sobie taką sytuację : Jest rodzina której się nie przelewa planują wyjazd na ferie w góry chcą dziecią kupić sprzęt narciarski ..znajdują coś na allegro kupują płacą dwa tygodnie przed wyjazdem ..napotyka ich taka historia nie ma sprzętu nie ma kasy …i nawet nie można ocenić sprzedającego za jego niesolidność lub nawet oszustwo ..!…i tu jest problem o którym mówię ..taki był temat tej dyskusji by poprawić system oceniania ..☝️
Ja proponuję pójść dalej, aby umożliwić klyentom ocenianie sprzedających jeszcze przed transakcja, albo zlikwidować oceny w ogóle. Bo jeśli taki sprzedający mając 6, ocen w tym, aż 3 negatywny, znajduje nadal nabywców, to kolejny negatyw w niczym nie pomoże, nie będzie spełniał swojej roli i przestrzegał.
@kchleszek "...rodzina której się nie przelewa planują wyjazd na ferie w góry chcą dziecią kupić sprzęt narciarski..."
Rodzina której sie nie przelewa powinna przede wszystkim omijać szerokim łukiem takie firmy.
I jeszcze słowo o mechanizmach jakie tu obowiązują: gdy płacisz za zakup najpierw pobiera z tych pieniędzy Allegro swoje prowizje. Sprzedający juz na wstępie nie ma z czego oddać zwrotu, owszem może zapłacić z prywatnej kasy jeśli taką posiada, bo tutaj najważniejszy jest zysk, a interes klienta to ostateczność, zło konieczne.