Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry.
Piszę z prośbą o pomoc, ponieważ jestem zaniepokojony i zawiedziony całą sytuacją dotyczącą ostatniego zakupu na Allegro.
Całą sprawę skonsultowałem z Miejskim Rzecznikiem Praw Klienta i Konsumenta we Wrocławiu i poniżej przedstawiam wszystkie wnioski. Zostałem oszukany przez sprzedawcę oraz dodatkowo wprowadzony w błąd przez pracowników pomocy Allegro.
W pierwszej kolejności pokrótce opiszę sprzedawcę Premium-Tech, który mimo całej tej sytuacji nadal prowadzi sprzedaż na allegro, a z całej sytuacji nie poniósł żadnych konsekwencji.
Sprzedawca ma wystawione oferty komputerów, które w parametrach mają opis "Przepakowane". W opisie aukcji nie ma innej informacji, która miała by świadczyć o rzeczywistym stanie komputera, a ponadto na końcu opisu w aukcji sprzedawca celowo wprowadza klientów w błąd sugerując, że komputer jest nieużywany. W moim przypadku fakt, że komputer defacto nie jest nowy tylko odnowiony przez producenta, wynikł po okazaniu przez sprzedawcę protokołu naprawy (na którą zresztą się nie zgodziłem) i po moich telefocznych wyjaśnieniach w serwisie producenta HP. Proszę zwrócić uwagę na opis aukcji sprzedawcy, osoby znające angielski mogą doczytać w oznaczeniu modelu napis "Renew", który został umieszczony w nazwie przez producenta, aby oznaczyć komputer jako odnowiony (nie nowy). Na komputerze, który otrzymałem oraz na nieoryginalnym opakowaniu w którym przyszedł, są naklejki z tym samym oznaczeniem.
Drugi fakt jest taki, że gwarancja nowego komputera rozpoczyna się w dniu jego sprzedaży od dystrybutora (którym sklep PremiumTech nie jest), a status gwarancji w dokumencie, który przedstawiłem w dyskusji wskazuje, że gwarancja rozpoczęła się 16 grudnia 2022 roku !
Czyli drugi przedstawiony przeze mnie dowód na to, że komputer nie jest nowy.
Wszystko to jasno pokazuje, że sprzedawca celowo wprowadza klientów w błąd celem otrzymania większych korzyści finansowych. Komputer jest używany, odnowiony przez producenta. A jak mogą Państwo przeczytać w dyskusji, sprzedawca szedł w zaparte twierdząc, że komputer jest nowy. Czy to nie jest jawne oszustwo?
Druga sprawa to fakt, że sprzedawca dwukrotnie złamał prawo klienta, co zostało nie tylko zignorowane przez pracowników pomocy Allegro, a dodatkowo zostałem przez nich wprowadzony w błąd.
W pierwszej kolejności, gdy zakupiony komputer otrzymałem uszkodzony, zgodnie z prawem mogłem go zwrócić lub reklamować określając swoją wolę dotyczącą reklamacji. We wiadomości wysłanej do sprzedawcy poprzez serwis Allegro oświadczyłem swoją wolę, że zgadzam się na wymianę na nowy lub zwrot pieniędzy. Sprzedawca zignorował moje oświadczenie i komputer wysłał do naprawy, a potem mi go odesłał. W tym momencie otworzyłem dyskusję na Allegro, a Państwa pracownik stwierdził, że mimo mojego oświadczenia sprzedawca ma prawo w pierwszej kolejności naprawić komputer - co jest nieprawdą !
Prawo konsumenta jasno określa, że w takim przypadku to konsument decyduje czy zgadza się na zakup uszkodzonego komputera z naprawą czy na wymianę na nowy. Jeżeli sprzedawca nie mógł spełnić żądania wymiany na nowy powinien zwrócić pieniądze. Zostałem potraktowany jakby to było zgłoszenie naprawy gwarancyjnej w trakcie użytkowania, a tak nie było.
Już w tym momencie powinienem otrzymać zwrot pieniędzy, a go nie dostałem. Po dwóch tygodniach dyskusji powinienem też mieć możliwość wystąpienia o odszkodowanie z Allegro Protec, ale sprawa, przez niekompetencje pracownika pomocy Allegro, została zamknięta i musiałem ponownie ją otworzyć na kolejne dwa tygodnie. W tym miejscu wspomnę też, że sprzedawca przez ponad tydzień czasu nie odpisywał na moja prośbę o przedstawienie dokumentu zakupu potwierdzającego, że komputer jest nowy, a pomoc z Allegro też temat odpuściło.
Gdy już było jasne, że komputer nie jest nowy (co opisałem wcześniej w tej wiadomości), ponownie zgłosiłem odstąpienie od umowy, ze względu na niezgodność towaru z umową. Sprzedawca znów łamiąc prawo konsumenta zignorował moje zgłoszenie, co znów pozostało z Państwa strony bez komentarza.
Zgłosiłem się do Allegro Protec, które według opisu powinno zapewnić 100% zwrotu środków w przypadku, gdy sprzedawca nie zwróci pieniędzy po odstąpieniu od umowy, a dostałem marną rekompensatę połowy wartości i zostałem z używanym komputerem, który będę musiał sam gdzieś starać się sprzedać.
Cała sytuacja ze sprzedającym została przedłożona rzecznikowi UOKIK i nie miał on żadnych wątpliwości co do moich praw i racji, które od początku muszę tutaj udowadniać.
Razi mnie totalny brak kompetencji pracowników pomocy Allegro, którzy prawo sprzedaży na odległość powinni mieć w jednym palcu, a nie jak w tej sytuacji, dodatkowo wprowadzać konsumentów w błąd.
Niepokojący jest też fakt, że mimo zapewne wielu zgłoszeń (patrząc po komentarzach na wszystkich kontach tego sprzedawcy), na temat jawnego łamania regulaminu Allegro, praw konsumentów dotyczących zwrotów oraz celowego wprowadzania klientów w błąd Allegro nadal nie podjęło żadnych kroków, aby ukrócić tą nieuczciwą praktykę. Ponadto z moich obserwacji sklep Premium Tech usuwa konta, gdy jest już na nich za dużo negatywnych komentarzy i zakłada nowe, przy tym umiejętnie łamie prawo pozostając bezkarnym.
Jestem mocno rozczarowany bezpieczeństwem zakupów na Allego i całym tym udawanym programem ochronnym.
Nie wiem co więcej mogę zrobić poza skierowaniem sprawy do sądu, gdzie nie widzi mi się czekać latami na zakończenie sprawy I zwrot pieniędzy.
Jest jeszcze coś co mogę zrobić?
Z góry dziękuję za pomysły.
Pozdrawiam Artur
@barszcz_a Widzę w dyskusji, że zgodziłeś się na rekompensatę za używany komputer. Rozumiem, że otrzymałeś sprzęt z powrotem oraz rekompensatę w ramach Allegro Protect. Napisz proszę czego w tym momencie oczekujesz od Allegro.
Problem polega na tym, że w momencie jak otrzymałem paczkę i komputer w środku okazał się uszkodzony to towar zwróciłem. Napisałem do Sprzedawcy, że jest to zwrot i że nie zgadzam się na naprawę. Prawo do zwrotu nie odmawia mi podania przyczyny zwrotu. Sprzedawca zignorował moje prawo do zwrotu i bez mojej zgody komputer naprawił i mi odesłał. Pracownik pomocy allegro wprowadził mnie w błąd pisząc, że sprzedawca ma prawo naprawy komputera i mi odesłania. A co z moim prawem do zwrotu? Dlaczego zostało zignorowane?
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Bardzo proszę o Państwa opinie, czy zgłaszając reklamację jestem pozbawiony do zwrotu i prawa do odstąpienia od umowy? W moim przypadku tak właśnie było. Zgłosiłem reklamacje, a następnie odstąpiłem od umowy. Wszystko odbyło się jednego wieczoru więc proces reklamacji nawet nie ruszył.
Rekompensata z Allegro dotyczyła niezgodności towaru z umową, czyli faktu, że komputer był używany, a nie nowy. Sądzę, że rekompensata powinna wrócić do allegro, a sprzedawca powinien mi zwrócić pieniądze za zwrot, który zgłosiłem w terminie i zgodnie z prawem.
Proszę spojrzeć na komentarze. Sprzedawca celowo wprowadza ludzi w błąd.
Oceny i komentarze - Strefa Marek Allegro
@barszcz_a nie możesz naraz mieć złożonej reklamacji i zwrotu to są 2 różne czynności cywilno prawne na rozpatrzenie reklamacji ma 14dni w formilarzu zaznaczyłeś reklamację więc proceduje ci reklamację. Co do zwroti to zmieniła się ustawa i tylko w przypadku wady istotnej możesz dokonać zwrotu a wada istotna to taka jakiej w reklamacji naprawić się nie da np zamawiasz laptop dostajesz rower możesz odstąpić od umowy bo rower nie ma funkcji i przeznaczenia jakie ma laptop i jak pisałem wady ukrytej tu nie ma bo zostało napisane że lapek pochodzi z redystrybucji a nowy to nie fabrycznie nowy a w parametrach allegro nie przypominam sobie by dało się wystawić parametr stan odnowiony. Kolejna rzecz jak nie udostępniłeś protokołu szkody do reklamacji u przewoźnika i odsyłasz uszkodzony to za towar będący u ciebie odpowiadasz ty za odesłanie odpowiadasz ty kurierzy rzucają paczkami niewykluczone że to usterka powstała w transporcie i za takie coś ci może obniżyć kwotę zwrotu o cenę naprawy więc tobie się nie opłaca robić zwrotu uszkodzonego towaru a na sporządzenie i przesłanie protokołu masz 7dni od chwili odbioru
Wszystkie wypowiedzi az1rael w kubeł - totalny brak odniesienia do tej sytuacji.
az1rael zgłoszenie zwrotu zamyka temat reklamacji. Można o tym tutaj przeczytać w wyroku sądu Zwrot wadliwego towaru do sklepu internetowego – www.umowycywilnoprawne.pl
Cytując az1rael : "Co do zwroti to zmieniła się ustawa i tylko w przypadku wady istotnej możesz dokonać zwrotu(...)" - NIE WPROWADZAJCIE czytelników w błąd. Zgodnie z art. 28 Ustawy o prawach konsumenta na zwrot towaru zakupionego przez Internet kupujący ma czternaście dni od daty otrzymania zamówienia. I tutaj jasne jest, że zwracasz towar w stanie w jakim go otrzymałeś. Jak sprzedawca wysłał towar uszkodzony to taki do niego powinien wrócić.
Bzdurą jest co piszesz o spisywaniu protokołu szkody. Protokół taki możesz spisać tylko i wyłącznie gdy paczka jest uszkodzona z zewnątrz !!! W jakim świecie żyjesz, że myślisz że jak paczka jest cała to kurier pozwoli Ci rozpakować paczkę i spisać protokół, bo wydaje Ci się, że coś w środku jest uszkodzone ??? Nawet jakby w środku był towar uszkodzony mechaniczne, a paczka była by cała i nie nosiła śladów uszkodzenia, to winny jest nadawca, który niewłaściwie zabezpieczył towar w przesyłce - firma kurierska za to nie odpowiada.
W sprawie o której piszę komputer otrzymałem z uszkodzeniem płyty głównej (brak ładowania baterii). Usterka nie miała prawa powstać w transporcie. Taki sprzęt wysłał sprzedawca.
Kolejny cytat az1rael :"Art. 43d. [Uprawnienia konsumenta w przypadku braku zgodności z umową] 1. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany." - Komputer dostałem używany, czterokrotnie naprawiany - miał być nowy - W jaki sposób sprzedawca miałby go naprawić, aby był nowy? Tutaj pozostała opcja tylko wymiany na nowy lub zwrot kasy.
Kolejny az1rael :" a w parametrach allegro nie przypominam sobie by dało się wystawić parametr stan odnowiony." - to ja przypomnę.
Odnowiony przez producenta – ta wartość określa produkt, który ma minimalne ślady użytkowania lub nie ma ich wcale. Produkt ten został profesjonalnie sprawdzony, wyczyszczony i odnowiony przez producenta lub dystrybutora i spełnia wymagania opisane w specyfikacji. Produkt jest w nowym lub zastępczym opakowaniu. Ma oryginalne lub nowe akcesoria.
Otwarte opakowanie, Przepakowany lub Nowy bez metki – każda z tych wartości określa produkt, który może nie mieć oryginalnego opakowania lub opakowania ochronnego. Może być w opakowaniu zastępczym lub opakowaniu oryginalnym, które nie jest zapieczętowane. Produkt jest w dobrym stanie i ma oryginalne akcesoria. Nie jest zużyty, a ewentualne ślady użytkowania mają związek wyłącznie z jego przepakowaniem.
Różnicę widać od razu.
Liczyłem na merytoryczne wsparcie na tym forum, ale niestety. Szkoda tylko, że ślad pozostanie , dlatego ostrzeżenie dla czytających - wypowiedzi na tym forum to tylko indywidualne odczucia i mogą nie mieć pokrycia w przepisach Kodeksu Cywilnego.
Rozwiązanie jest tylko jedno - nie kupować na Allegro powyżej kwoty, którą jesteś w stanie stracić. Zakupy na Allegro NIE są bezpieczne, a ubezpieczenie Allegro Protec to pic na wodę.
Zamykam Temat.
@barszcz_a problem to ty masz taki że ty sobie prawo interpretujesz tak jak ci pasuje a nie masz o nim pojęcia. Po 1 zgłoszenie zwrotu zamyka temat reklamacji. Można o tym tutaj przeczytać w wyroku sądu Zwrot wadliwego towaru do sklepu internetowego – www.umowycywilnoprawne.pl - nawet nie będę czytał zerknąłem na datę publikacji 2013rok dziękuję nie mam pytań prawo zmieniają średnio co roku więc wyrok czy publikację sprzed 10lat mam w poważaniu na czasy dzisiejsze zerowym określę słowem stek bzdur bo liczy sie wykładnia prawna z dnia zakupu a to bylo w 2024 a nie w 2013r.
Kolejna rzecz ustawa jasno określa że rzecz jest niezgodna z umową jak nie działa albo nie spełnia swojej funkcji a może być do niej przywrócona to jeszt w procesie reklamacyjnym naprawiana lub podlega wymianie więc skoro laptop nie działa tzn że może zostać reklamowany i naprawiony miałeś informację że towar pochodzi z redystrybucji cena też nie była jak za nówkę od producenta masz prawo za 2 razem do rabatu na towar jeśli usterka wystąpi lub za 3 razem jak wystąpi ta sama usterka do odstąpienia od umowy w czasie 2 lat a i to niedługo sie zmieni bo ue chce wprowadzić zapisy że sprzęt w okresie gwarancji ma być naprawiany ciągle bez możliwości zwrotu i wymiany. Nikt tu nie rozpatruje twojego żalu pt jak mi w reklamacji przywróca go do stanu nowy nijak bo on ma działać 2 lata nawet jak kupiłeś po 20 naprawach sprzed zakupu bo w aukcji masz informację sprzęt jest renev / powystawowy / pochodzi z końcówek serii etc nowy jest wtedy jak 1 właścicielem prywatnym tego modelu o nr seryjnym jesteś ty i sobie mogł 10lat na magazynie leżeć i na ciebie czekać i w tym czasie 10x sie popsuć albo na wystawie na półce śmigać.
Kolejna bzdura którą obalę- Bzdurą jest co piszesz o spisywaniu protokołu szkody. Protokół taki możesz spisać tylko i wyłącznie gdy paczka jest uszkodzona z zewnątrz !!! W jakim świecie żyjesz, że myślisz że jak paczka jest cała to kurier pozwoli Ci rozpakować paczkę i spisać protokół, bo wydaje Ci się, że coś w środku jest uszkodzone ??? Nawet jakby w środku był towar uszkodzony mechaniczne, a paczka była by cała i nie nosiła śladów uszkodzenia, to winny jest nadawca, który niewłaściwie zabezpieczył towar w przesyłce - firma kurierska za to nie odpowiada.
W sprawie o której piszę komputer otrzymałem z uszkodzeniem płyty głównej (brak ładowania baterii). Usterka nie miała prawa powstać w transporcie. Taki sprzęt wysłał sprzedawca. - jak będziesz miał na takie twierdzenie odpowiedz reklamacyjną przewoźnika pt usterka towaru nie powstała w wyniku naszego transportu to se możesz tak twierdzić ty nie znasz prawa pocztowego / transportowego masz 7 dni na wniesienie zastrzeżeń do odbioru paczki w przypadku jak paczka jest cała i uszkodzenia nie widać w tym czasie spisujesz protoķół szkody na stronie przewoźnika i składasz reklamację też na stronie przewoźnika lub udostępniasz sprzedawcy by sobie sam złożył reklamację. Niedopełnienie tego obowiązku skutkuje tym że za towar od chwili odbioru według prawa do chwili zwrotu odpowiadasz ty tzn że odsyłasz uszkodzony to sprzedawca ci policzy koszt naprawy lub utratę wartości towaru i są na to wyroki sądu @kostas11 bądź tak miły i podaj Panu link do wyroku.
A teraz podsumowanie idź do sądu zobaczymy czy wygrasz i pochwal sie wyrokiem w ofercie pisało stan fabrycznie nowy - nie. Renew= tak. Po reklamacji towar działa- tak. Niedopełniłeś obowiązku wniesienia zastrzeżeń do odbioru paczki - tak. Reklamację rozpatrzono w terminie - tak. Opis oferty i tytuł oferty pochodzą od sprzedawcy i są przez niego edytowalne - tak, czy wprowadziły cię w błąd - nie. Tytuł oferty w wyszukiwarce allegro i spis parametrów pochodzi od allegro z katalogu produktów- tak, czy sprzedawca ma możliwość ich zmiany edycji - nie zaciągają się aitomatycznie gdy twoja oferta lrzed wystawieniem łączy się z katalogiem produktów i jest podpinana pod gotowiec, więc pytanje czy dla tego samego produktu w katalogu allegro ma podprodukty renew/ nowy ale raz włączany / powystawowy / bez oryginalnego pudełka etc - nie bo śmieciowy katalog zawaliłby sie jeszcze większą ilością chłamu a katalog jest czyj - allegro, a co twierdzi allegro że za przyłączenie do katalogu prpduktu odpowiada sprzedawca który nawet jak wnioskuje o prawidłowe zmiany błędów w tym dziadostwie to allegro twierdzi że tak jak jest to jest dobrze czyli bredzi. Kolejna rzecz zgłosiłeś reklamację co zrobił sprzedawca procedował reklamację w sądzie wyciągnie twoje wypełnione zgloszenie które według uokiku masz dostarczyć na nośniku trwałym i sam sobie będziesz wtedy zaprzeczał i głupa rżnął? Wysoki sądzie no ja nie wiedziałem co czynię bo ja chciałem zwracać a nie reklamować to mnie ten formularz allegro w błąd wprowadził że zaznaczyłem nie to co trzeba bo to wina allegro że nie potrafią 2 osobnych zrobić i się ludzie co chwile mylą zaznaczając paczka jest cała a towar uszkodzony. Leć do sądu z rzecznikiem i wygraj sprawę w sądzie pochwal się wyrokiem już nie jedną taką sprawę rzecznik przewalił a i uokik także konsultanci allegro może orłami nie są ale potrafią stwierdzić czy zglosiłeś zwrot czy reklamację, czy reklamację rozpatrzono w terminie, czy oddano ci działający towar i czy w tym przypadku mają czy nie wypłacić protect a ja już widzę jak lecisz allegro pozywać za wprowadzanie cię w błąd
Cieszy mnie fakt, że teraz częściowo zapoznałeś się z tematem i odpisałeś rzeczowo.
Nie doczytałeś cytowanego przeze mnie opisu aukcji "Poza tym, że w parametrach stan urządzenia opisano jako Przepakowany, to w opisie aukcji sprzedawca napisał "Informujemy, że oferowany sprzęt jest kompletny, zapakowany w pudełko producenta, pochodzi z oficjalnego programu wyprzedażowego europejskiej dystrybucji HP, wyselekcjonowana oferta HP, końcówki serii oraz niezrealizowane zamówienia klientów." - jak widzisz sprzedawca nie napisał słowa o tym że komputer jest Odnowiony,a wręcz przeciwnie - zasugerował, że komputer nigdy wcześniej nie trafił do klienta końcowego.
Nie doczytałeś również "Ostatecznie okazało się że komputer jest Odnowiony przez producenta, pochodzi ze zwrotów i był już 4 razy naprawiany w serwisie HP. Gwarancja na komputer jest uruchamiana w dniu sprzedaży komputera do klienta końcowego, w tym przypadku na stronie HP widniała data rozpoczęcia gwarancji 16.12.2022r. "
Brak ładowania komputera nawet dla laika nie kwalifikuje się do usterki powstałej w transporcie. To uszkodzenie zostało zgłoszone od razu sprzedawcy, który również logicznie myśląc, przy takiej usterce nie prosił mnie o protokół szkody z firmy kurierskiej.
Pisałem już o tym, że ze zgłoszeniem formularza allegro wysłałem wiadomość, że to jest zwrot, ale odpowiadając na Twoje słowa "Kolejna rzecz zgłosiłeś reklamację co zrobił sprzedawca procedował reklamację w sądzie wyciągnie twoje wypełnione zgloszenie które według uokiku masz dostarczyć na nośniku trwałym". to również jesteś w błędzie. Wniosek reklamacyjny zgodnie z prawem powinien zawierać informacje, których ja nie przesłałem. Dodatkowo w przypadku tego sprzedawcy w jego regulaminie jest zapis, że reklamacja może być rozpatrzona tylko w przypadku jak poniżej (opis z aukcji):
Adres do reklamacji
Sklep PREMIUMTECH
ul. Wschodnia 14
35-304 Rzeszów
Informacje od sprzedającego
Kupujący może składać Sprzedawcy reklamacje dotyczące zawartej Umowy pod adresem sklep@premiumtech.pl, lub w formie pisemnej na adres reklamacyjny podany powyżej. Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:imię, nazwisko, adres, adres e-mail Kupującego, datę zawarcia Umowy stanowiącej podstawę reklamacji, przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia,przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie. Sprzedający rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
Zgłoszenia takiego nie dokonałem, co więcej, odpowiedzi od sprzedawcy, na reklamację w terminie 14 dni również nie otrzymałem.
Mam nadzieję, że temat stał się trochę jaśniejszy.
Mimo wszystko dziękuję za zaangażowanie 🙂
Wszytko to potwierdza , że zakupy przez serwis Allegro nie są bezpieczne. Szkoda.
A jeszcze dla Twojej informacji - cena była wysoka jak za nowy sprzęt.
@barszcz_a podajesz link do artykułu z 2013 r. a w 2023 r. była zmiana przepisów i nie możesz odstąpić od umowy podczas reklamacji !!!
Protokół się spisuje przy odbiorze lub do 7 dni od odebrania jak nie widać uszkodzeń z zewnątrz !!!
A odsyłając co zaznaczyłeś ? jak reklamację to sprzedawca postąpił zgodnie z aktualnym prawem !!!
Odpisałem szerzej w poprzedniej wiadomości.
kostas11 zapomniałeś, że formularz, który przedstawiłeś zaczyna się od słów "Powód zwrotu".
ZWROTU
Dlatego też nie jest to jedyny i niepodważalny protokół reklamacyjny. Nie posiadając Smarta zwroty czy reklamacje nie muszą być w ogóle realizowane za pośrednictwem Allegro, bo to nie allegro jest sprzedawcą.
Wymagana forma reklamacji przez tego sprzedawcę jest opisana w mojej poprzedniej odpowiedzi.
Druga sprawa to również moje zgłoszenie odstąpienia od umowy. Czy naprawdę sądzisz, że to sprzedawca decyduje co zrobić w przypadku, gdy konsument napisał reklamację i jednocześnie oświadczył odstąpienie od umowy? Zgodnie z prawem, w przypadku niejasności powinien się skontaktować z klientem.
@barszcz_a ZWROT to tylko czynność - fizyczne odesłanie paczki.
Powodem zwrotu może być reklamacja lub odstąpienie od umowy.
Reklamacja i odstąpienie od umowy to dwie zupełnie różne czynności o zupełnie różnych skutkach prawnych. Nie można korzystać z obu naraz.
Tak, to prawda. A któraś z tych czynności jest priorytetem? A może liczy się kolejność zgłoszenia ? A może jednak w przypadku niejasności należałoby potwierdzić czego dotyczy ów zwrot?
@barszcz_a Nie ma tu priorytetów. Liczy się kolejność zgłoszenia.
W przypadku niejasności sprzedający może oczywiście nawiązać kontakt aby wyjaśnić sprawę i ustalić czego faktycznie oczekuje kupujący i moim zdaniem powinien tak zrobić aczkolwiek nie ma on takiego obowiązku.
Dziękuję.
A tak wchodząc w szczegóły Twojej odpowiedzi. Czy kolejność zgłoszenia oznacza, że ważniejsze jest pierwsze zgłoszenie czy drugie/ostatnie?
@barszcz_a Oczywiście, że pierwsze.
W innym wypadku dochodziłoby do sytuacji w której kupujący zgłaszaliby np. odstąpienie od umowy, reklamację na podstawie niezgodności towaru z umową i do tego jeszcze reklamację z tytułu gwarancji - kto ma potem decydować które zgłoszenie ma priorytet? Pewnie kupujący ale skoro to kupujący zgłaszał kilka roszczeń na raz i decydował które jest wiążące to co stałoby na przeszkodzie aby później zmienił zdanie co do tego które roszczenie ma być realizowane?
To by prowadziło do niebywałego chaosu 🙂
No to też dobrze.
Tylko co mogę zrobić pomimo tego, że jako pierwsze wysłałem zgłoszenie odstąpienia od umowy, a dopiero potem dokonałem zwrotu poprzez formularz i zaznaczyłem tą nieszczęsną pozycję z Reklamacją, a sprzedawca nie przyjął tego w sposób, że pierwsze ważniejsze?
Muszę dodać, że jest to "wyjątkowy" sprzedawca, bo przed pisemnym zgłoszeniem zadzwoniłem i o wszystkim go poinformowałem.
A mimo to mam problem.
@barszcz_a a co się dziwisz? dla allegro ma byś wszystko w systemie odpicowane tak jak allegro chce nie zrobi ci czegoś innego sprzedawca niż mu zgłosiłeś bo mu albo poleca po jakości sprzedaży albo zbanują albo wypłacą protect bo nie było odpowiedzi reklamacyjnej, nawet kasy ci nie mogą oddać poza allegro innym kanałem niż przez system bo potem będą się z koniem kopać o zwrot prowizji za sprzedaż że jej nie było.Nie wyobrażasz sobie jaki burdel zrobiłeś sprzedawcy zgłaszając reklamację zamiast zwrotu i on tego nie odkręci bo mu allegro łeb ukręci bo co innego by robił niż w systemie zostało odnotowane
@komis-bell @barszcz_a dla allegro liczy się to co jest najkorzystniejsze dla allegro / kupującego i co mają w formularzu zaznaczone a nie to co ty napisałeś prywatnie sprzedawcy, konsultant zobaczył zgłoszenie reklamacji, przypilnował rozpatrzenia reklamacji stwierdził że uzyskałeś roszczenie naprawy i zamknął temat nie należy się ap. Co się zaś tyczy allegro to najkorzystniejsze dla allegro jest nie płacić za protect bo już uzyskałeś naprawę więc nie ma podstaw do wypłaty. Dla uokiku zaś liczy się to co najkorzystniejsze jest dla kupującego a tu ma do wyboru 1 rozpatrzenie reklamacji za darmo z naprawą i 2 przyjęcie zwrotu i przyładowanie ci z art 34.4 za uszkodzenie produktu wykraczające poza normalny rygor sprawdzenia towaru skoro nie wniosłeś zastrzeżeń do odbioru w terminie 7 dni i nie dałeś dokumentacji sprzedawcy by wniósł te zastrzeżenia tzn że w domniemaniu usterka powstała u ciebie, brak wniesienia zastrzeżeń oznacza że paczka i towar dotarły nieuszkodzone i można ci potrącić kwotę naprawy ze zwrotu więc co jest dla klienta lepszym rozwiązaniem 1 czy 2? I naprawdę niko nie interesuje że ty twierdzisz że usterka nie mogła powstać w transporcie, ty możesz twierdzić, twoje słowo, a słowo sprzedawcy skoro usterka nie powstała w transporcie to powstała u ciebie... masz jakieś dowody bo sprzedawca może mieć świadków, nagranie z pakowania i testu lapka że chwilę przed spakowaniem sprawdza czy działa (obecnie przy patologii kupujących zgłaszających dyskusję o wszystko to jest standard by się bronić) więc jak ty chcesz udowodnić że usterka nie powstała u ciebie skoro nie masz w ręce odrzucenia reklamacji u przewoźnika gdzie ten stwierdza jasno uszkodzenie zawartości po przejrzeniu nagrań nie powstało podczas transportu? Słowo przeciwko słowu. Pozew wnosisz ty i art 6kc Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne, czyli powód czyli ty. Ty masz udowodnić że sprzedawca celowo wysłał ci niedziałający towar nawet nie będę pisał ci co ci grozi za pomawianie i skłądanie fałszywych zeznań. Podsumowując raczej nie masz nic co możnaby za dowód uznać i jesteś w czarnej d... poza tym odstąpienie oznacza zwrot w pełni działajacego sprawnego towaru twój nie działa co uprawnia sprzedawcę do zastosowania art 34.4 i w dyskusji przedstawi ci fakturę z serwisu i sprawa dla allegro jest zamknięta dla sądu także odstąpieni dotyczy oddania sobie przez strony wszelkich nakładów tak by strony posiadały to co przed transakcją - sprzedawca sprawny laptop a ty kasę za towar i paczkę za najtańszą wysyłkę
Po części możesz mieć rację.
Jak widać uczciwość przy zakupach przez Allegro nie popłaca. Wnuoski jakie z całego tematu wynikają są dwa:
1. Jak chcesz sprzedać stary zepsuty sprzęt jako sprawny- na allegro jesteś bezpieczny, bo w pierwszej kolejności winny będzie kurier, a jak nie to klient.
2. Jak kupujesz na Allegro I otrzymasz uszkodzony towar powinieneś Bez Podania przyczyny dokonać zwrotu - dzięki czemu odpowiedzialność spada na firmę przewozową dostarczająca zwrot do sprzedawcy.
Podsumowując, zakupy na Allegro nie są bezpieczne. Będąc uczciwym możesz zostać oszukany, naciągnięty i nikt ci nie pomoże. A sprawy w sądach ciągną się latami więc najlepiej nie kupować online tylko wybrać się do sklepu stacjonarnego.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, dzięki nim wyciągnąłem wnioski na przyszłość.