anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak oznaczyć dyskusje jako nierozwiązana?

MAMY ROZWIĄZANIE!
rewizjaosobista
#7 Wielbiciel

Cześć, rozpocząłem dyskusje ze sprzedającym, ponieważ paczka do mnie nie dotarła. Zagubiona przesyłka na poczcie. Poprosiłem sprzedającego o rozwiązanie problemu, niestety on twierdzi, ze z jego strony wszystko jest ok bo wysłał i ma nr nadania paczki. Dyskutujemy już od ponad 9 dni a ja paczki nie mam od ponad 3 tygodni od zamówienia. Allegro przyznaje mi racje w dyskusji, ale nie wiele robi dalej. Jak oznaczyć dyskusje jako nierozwiązana i przejść do Allegro Protect? Nie mam już ochoty dyskutować ze sprzedawcą.

oznacz moderatorów
19 ODPOWIEDZI 19
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@rewizjaosobista są 2 warianty kupiłeś od prywatnej osoby na allegro lokalnie wtedy ona odpowiada za paczkę do momentu wydania przewoźnikowi czyli jak w dyskusji poda nr nadania to wystarczy to do udowodnienia że paczkę przekazał i jest czysty. Wariant drugi kupiłeś na allegro od firmy i wybrałeś przewożnika nie sam a z oferty firmy wtedy sprzedawca odpowiada za paczkę do momentu aż dostaniesz ją na swój adres, wtedy owszem allegro protect zadziała jak złoto co do twojego pytania sprawdzaj codziennie dyskusję ok 14dni sam ci wyskoczy komunikat o oznaczeniu dyskusji jako nierozwiązanej. Pamiętaj jednak że gdyby po pok paczka z towarem do ciebie dotarła to musisz odebrać i skontaktować się z sprzedającym żeby ci podesłał list przewozowy do odesłania. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Dyskusję oznaczysz jako nierozwiązana po 14dniach i wówczas pojawi się możliwość złożenia wniosku o rekompensatę Allegro Protect, są przypadki ze Allegro umożliwia złożenie wniosku wcześniej ale wyjątkowe np: sprzedajacy nie odpowiada albo ma zablokowane konto.

oznacz moderatorów
mako_poznan
#10 Popularyzator

Jak wygląda możliwość złożenia wniosku wcześniej?

Dyskusja trwa 10 dni bez żadnego odzewu od sprzedającego.

Dyskusja jest na etapie "trwająca".

Widzę, że jak wejdę w zakładkę Pomoc i Wniosek Allegro Protect to mogę go złożyć dla tego zakupu. Tylko czy faktycznie mogę przed upływem 14 dni? Czy faktycznie dla spraw bez odzewu można już po 7 dniach? Od zakupu minęło już 18 dni.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

14 dni od zalozenia dyskusji ci sie samo systemowo odblokuje

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

u mnie dyskusja trwa blisko dwa miesiące i wciąż jest "trwająca". Nie ma/nie mam możliwości oznaczenia jej jako nierozwiązanej. Dyskusja założona 06 czerwca, mamy 04 sierpnia i wciąż nie mam pomocy ze strony Allegro. Główny problem dotyczy braku respektowania przez sprzedającego ustawy prawo konsumenckie - braku zwrotu środków pomimo wyczerpania warunków opisanych w ustawie.

oznacz moderatorów
Client:35386082
#16 Inspirator
oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

f8052715-4d0d-424b-87b3-af2f32f9fafe

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

telefon posiadał wadę istotną opisaną w :

Art. 43e. prawa konsumenta
Obniżenie ceny towaru albo odstąpienie konsumenta od umowy
1.
Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
1)
przedsiębiorca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 2;
2)
przedsiębiorca nie doprowadził towaru do zgodności z umową zgodnie z art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową ust. 4–6;
3)
brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową;
4)
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową;

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

obecnie sprzedawca naprawiał przedmiot - bezskutecznie

oznacz moderatorów
w_kiwi
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@VanFanClub Widzę, że doradca wypowiada się za każdym razem, gdy go wzywasz w dyskusji. Proszę, doprecyzuj, jakie są Twoje względem pomocy na forum. 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

To chyba żart i nie śmieszny. Np. ostatnia wypowiedź:" Wiktoria Sieja4 sierpnia 2025 12:58
VanFanClub, rozumiem, że sprawa jest dla Pana ważna." No, jest ważna - od 2 miesięcy zgłaszam uszkodzony telefon, który jest mi potrzebny każdego dnia. "W ramach reklamacji kupujący może oczekiwać od sprzedającego naprawy towaru, wymiany na nowy, zwrotu środków lub obniżenia ceny przedmiotu. " To dla mnie nic nowego. "Sprzedający jednak w pierwszej reklamacji może nie zdecydować się na zwrot środków, jeśli będzie w stanie wymienić lub naprawić przedmiot." - to nie jest prawdą, bo mówi o tym wyraźnie cytowany przeze mnie wyżej i wielokrotnie w dyskusji przepis: "4)
brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w art. 43d naprawa lub wymiana towaru niezgodnego z umową;". Dalej doradca twierdzi, że "Ostateczna decyzja należy do sprzedającego. Powinien poinformować kupującego o niej w ciągu 14 dni od daty złożenia reklamacji". Zwracam uwagę, że decyzja została podjęta wbrew żądaniu kupującego i bez konsultacji z nim. Zostałem poinformowany o uznaniu reklamacji i naprawieniu telefonu - jak się okazało - nieskutecznemu. Gwałcąc moje prawa kupującego sprzedający usiłował naprawić telefon ale tego nie zrobił. Skutkiem tego od dwu miesięcy zgłaszam uszkodzenie towaru, który objęty jest gwarancją i rękojmią, i jest niesprawny. Chcą skorzystać z Allegro Protect ale trwająca od 2 miesięcy dyskusja nie ma opcji oznaczenia jako nierozwiązanej.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@VanFanClub rękojmią objęty nie jest bo zakup jako konsument i rękojmia nie przysługuje masz na stronie uokik agwarantem nie jest sprzedawca prawie na pewbo więc nie do niego składasz reklamację z tego tytułu. Co do istotności wady zależy co nie działa w telefonie.

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

Bzdury gadasz człowieku. Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy i przysługuje właśnie gdy jestem konsumentem, a nie przedsiębiorcą, a sprzedający jest przedsiębiorcą. W tej sytuacji trwa ona dwa lata i sprzedający to potwierdza. Reklamację z tytułu rękojmi składa się do sprzedawcy, a z tytułu gwarancji do serwisu producenta. Do klienta należy wybór ścieżki i to też sprzedający potwierdził. Co do istotności wady - w moim przypadku nie działa nic. Nie można dzwonić - nie wybierzesz numeru gdy ekran jest czarny i na nic nie reaguje, nie można odbierać, bo ekran jest czarny i na nic nie reaguje, telefon nie komunikuje połączenia przychodzącego dzwonkiem ani buzzerem, ani w żaden inny sposób. Telefon nie reaguje na podłączenie ani na odłączenie ładowarki. Nie reaguje na wyjęcie ani włożenie karty sim, nie reaguje na przyciski. Jest martwy jak cegła. Czy to wada istotna?

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@VanFanClub powiedziałem ci że na stronie uokiku masz

1000008198.jpg

1000008199.jpg

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@VanFanClub wg uokiku rękojmia z kpc nie przysługuje konsumentowi tylko przepisy ustawy konsumenckiej regulują wniesienie i procedowanie reklamacji z tytułu niezgodności w umową. Tak to wada istotna ale ustawa nie reguluje czasu procedowania reklamacji wspomina tylko by nie powodował niedogodności u kupującego ale kpc reguluje, że jeśli wina przedłużającej się naprawy nie wynika ze złej woli sprzedawcy to kupujący czeka na jej wykonanie i tyle w temacie np części idą z Chin to czekasz, aż dojdą i naprawa zostanie skończona. Co do udowadniania że masz prawo do odstąpienia z racji jakiś okoliczności to musisz je udokumentować np telefon potrzebny ci  do pracy ale wtedy wypadasz z przepisów uk bo potrzebujesz do do jgd a jak pracujesz u kogoś to wg przepisów pracodawca ma ci zapewnić telefon jak ci niezbędny do pracy, więc nie jest to prosta sprawa. Jeśli sprzedawca naprawił telefon a ten do ciebie wrócił i nie działa dalej to owszem na piśmie możesz złożyć odstąpienie ale na allegro nie licz bo jeśli on deklaruje naprawę to oni ci z protecta nie oddadzą bo wg regulaminu otrzymasz naprawiony towar więc nie przysługuje rekompensata z AP chociażbyś na głowie stanął że odstąpienie jest prawomocne etc ba sprzedawca odeśle ci naprawiony telefon i poinformuje allegro że spełnił roszczenie to ci windykacja allegro wg regulaminu ściągnie protecta bo masz go oddać na wskazany przez nich w regulaminie nr konta jeśli otrzymasz inny ekwiwalent rekompensaty od sprzedawcy. Tak tu działa system i możesz się kłócić to będziesz ignorowany a jak będziesz podskakiwał to ci jeszcze bana wlepią i już nic przez dyskusję nie załatwisz.

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

Wystąpienie z wnioskiem o rozwiązanie umowy z powodu zaistnienia wady istotnej jest czynnością jednostronną i nie wymaga konsultacji ze sprzedającym. Z uwagi na wystąpienie wady istotnej złożyłem wniosek o rozwiązanie umowy sprzedaży i taką umowę uważa się za nie byłą. Sklepowi należy się telefon, a mi wszelkie poniesione koszty. Czas na zwrot jest określony na max 14 dni. Nie został dotrzymany. Nie pracuję, jestem inwalidą. Telefon jest mi niezbędny m.in do wezwania pomocy w sytuacji zagrażającej mojemu życiu, a poza inwalidztwem jestem ciężko chory i może do tego dojść w każdej chwili. Pozdrawiam

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@VanFanClub a do czego zaangażowałeś prokuratora bo sprawami reklamacji to się on nie zajmuje i nie zajmie? to rzecznika trzeba było pomęczyć żeby pozew do sądu konsumenckiego złożył. Przy okazji zdrowia życzę.

oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

Allegro 6 czerwca 2025 10:17

Dzień dobry, dziękuję za wiadomość. Przykro mi, że spotkała Pana taka sytuacja. Chętnie pomogę w rozwiązaniu tej sprawy. Proszę, aby odesłał Pan do nas telefon umawiając kuriera na nasz koszt. Może Pan to zrobić przez formularz DHL. Przesyłam bezpośredni link: https://dhl24.com.pl/serwis/allegro/panel-prosty/zwroty/krok1.html Proszę, aby wskazał tam Pan z jakiego typu reklamacji chce Pan skorzystać: - gwarancji: w tej sytuacji prześlemy towar do wyspecjalizowanego serwisu, który po sprawdzeniu produktu wyda decyzję, - rękojmi: to my jako sprzedający podejmiemy decyzję o uznaniu lub odrzuceniu Pana reklamacji. Wówczas rozpatrzymy Pana reklamację w ciągu 14 dni – odpowiedź otrzyma Pan maksymalnie do 20.06. Oczywiście zrobimy co w naszej mocy, aby decyzję przekazać szybciej. Po jego zaakceptowaniu otrzyma Pan drugi mail (do 48 godzin) z linkiem do strony, za pośrednictwem której umówi Pan na nasz koszt kuriera na dogodny dla Pana termin. W formularzu proszę podać aktualny adres, na który będziemy mogli odesłać produkt po zakończonej reklamacji. Jeżeli nie otrzymamy takiej informacji, nadamy przesyłkę na adres wskazany w zamówieniu. W polu numer zamówienia proszę o wpisanie: SO-15194561. Informacje i żądania, które wskazał Pan w formularzu będziemy traktować jako wiążące w reklamacji. Mam nadzieję, że moje wyjaśnienie okaże się pomocne. Życzę miłego dnia! 🙂 Pozdrawiam Justyna Masłowska
oznacz moderatorów
VanFanClub
#9 Pomysłodawca

No i tu jest właśnie napisane, że dotychczasowe pojęcie rękojmi zostało zastąpione pojęciem niezgodności towaru z umową. Sprzedający - sklep Allegro pouczył mnie, że mogę skorzystać z prawa do gwarancji i wówczas decyzję podejmie autoryzowany serwis lub prawa do rękojmi (tak napisał konsultant Allegro) i wówczas decyzję o uznaniu lub nie reklamacji podejmie sklep. Skorzystałem z drugiej opcji i reklamacja została uznana. Sprzedający zakomunikował, że naprawił towar i odesłał... zepsuty. Dokładnie tak samo zepsuty, jak ja wysłałem sprzedającemu. Telefon jest "martwy". Zwróciłem na to uwagę sprzedającemu i zażądałem ponownie zwrotu kosztów - rozwiązania umowy. Sprzedający pisze, że "pracuje nad problemem". Tym czasem zgłosiłem zawiadomienie do prokuratury, bo szczęśliwie mamy już 11 sierpnia, a ja bez telefonu i bez pieniędzy, a także bez decyzji. 

oznacz moderatorów