anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jak się ma "stan" w filtrach Allegro do stanu faktycznego sprzedawanych komputerów?

wiekszy
#10 Popularyzator#

Krótkie (albo i nie...) tło do pytania: od ponad miesiąca staram się kupić używanego laptopa (wiem, mógłbym w sklepie a nie przez Allegro, ale z paru powodów - nie tylko dlatego, że lubię Allegro - wolę wysyłkowo)

Do wyboru w filtrach mam kategorie: 
nowe
używane
po zwrocie
powystawowe
uszkodzone
odnowione przez producenta
odnowione przez sprzedawcę

nowe i uszkodzone odrzucam: z tego co zostaje filtruję sobie dalej po parametrach itd. a na koniec przed zakupem zwracam uwagę na to czy Sprzedawca ma dobre oceny i czy wg. opisu wszystko jest OK - utkwiło mi w pamięci sformułowanie 100% sprawny stosowane przez różnych sprzedawców. Czasami jeszcze wysyłam wcześniej pytanie do Sprzedawcy (najczęściej dlatego że informacje w "parametrach" nie zgadzają się z tymi w opisie oferty, czasem sam opis jest najwyraźniej tworzony na zasadzie kopiuj-wklej i ta sama oferta w różnych miejscach podaje np. różne nazwy modeli - zdarza się, nikt nie jest doskonały.

Kupiłem 4 laptopy (od 3 różnych sprzedających - firm) i 4 musiałem zwrócić... Za pierwszym razem (znany sklep w moim mieście) dostałem egzemplarz bez podświetlanej klawiatury, mimo że wg opisu była podświetlana - gdybym wiedział co będzie później to pewnie bym go nie zwracał tylko zostawił...

Zwróciłem, dostałem zwrot pieniędzy, kupiłem następny (od tego samego Sprzedawcy, warto dawać drugą szansę) prosząc żeby się upewnili, że tym razem klawiatura będzie podświetlana... Dostałem kolejny, z podświetlaną klawiaturą - puściłem testy z BIOSu (pełne - kilka godzin działania) wszystko OK, aż nagle... na ekranie pojawiła się dziwna biała linia... (nie rysa, zaczął wyświetlać rządek białych pikseli na całej szerokości ekranu). Wybrałem reklamację, Sprzedający uznał, zwrócił pieniądze.

Pomyślałem, że do trzech razy sztuka i kupiłem inny model u innego Sprzedawcy (duży sklep, mnóstwo ofert na Allegro): trochę taniej, model starszy, ale pod jednym względem specyfikacja lepsza. Przyszedł, i po włączeniu okazało się że wydaje dziwne dźwięki (ta sprawa ma tu już swój wątek a pytam o coś zupełnie innego więc bez wdawania się w szczegóły), po zwrocie laptopa do Sprzedawcy (i informacji że naprawił wadę w laptopie opisanym jako "w 100% sprawny technicznie"/ "klasa A"...), zwrocie pieniędzy do mnie...

...kupiłem czwarty laptop (cena wyższa, specyfikacja jeszcze lepsza, producent - wg niektórych - bardziej uznany) od trzeciego Sprzedawcy (mało ofert ale obfotografowane, uczciwie opisane, że klasa B - widoczne ślady użytkowania na obudowie, matryca bez wad, laptop w pełni sprawny) - puściłem testy z BIOSu i odesłałem po tym jak nie przeszedł trzeciego z kolei... (kwestię zwrotu pieniędzy zostawmy - ma tu swój wątek), Sprzedający zaoferował, że następną sztukę sprawdzi przed wysyłką tymi testami (czyli że wcześniej opisywał jako "technicznie - 100% sprawne" bez sprawdzania?)

Chciałbym się dowiedzieć co właściwie znaczą te kategorie z filtrów - czy "uszkodzone" to takie, że się nie włączają, albo mają dziury na wylot zamiast matrycy i klawiatury, a cała reszta to "używane"? Czy "powystawowe" rzeczywiście nigdy nie były sprzedane (jak to sprawdzić?), a odnowione przez Sprzedawcę/Producenta mają jakiś "certyfikat odnowienia", który odróżnia je od całej reszty - no i czy każdy z tych 4 kupionych i zwróconych przeze mnie na pewno teraz nie trafi do innej kategorii niż "po zwrocie" (znowu - jak to sprawdzić)? Co właściwie dla Was: Sprzedających znaczy "100% sprawny"?

Oprócz tego pytania z tematu mam jeszcze jeden ukryty (teraz już nie) cel - ciekaw jestem czy znajdzie się ktoś kto powie: u nas tak nie ma, jak piszemy "sprawny" to znaczy że wszystko działa, jasne że nie jak w nowym ze sklepu, ale działa. W topowych seriach "premium" czasem nawet lepiej niż w nowych "konsumenckich" z elektromarketów, dajemy rok gwarancji i to coś znaczy - czy raczej okaże się, że muszę odpuścić takie zakupy na Allegro, albo w ogóle dowiem się, że się nie znam a wybrzydzam i jestem złym klientem, albo odwrotnie - mogę tak sobie kupować i odsyłać do woli (w końcu takie prawo) a do tego jestem dobrym klientem bo w cenie wysyłki i zwrotu sam robię przynajmniej podstawową diagnostykę, na którą Sprzedawca nie ma czasu, pieniędzy, ani ochoty?

oznacz moderatorów
41 ODPOWIEDZI 41

LEW433
#21 Demiurg#

Liczą na to że nie każdy potrafi sprawdzić stan kompa!

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Temat rzeka.
Poczytaj wątki Marty nt laptopów z Allegro.
Generalnie: dramat i masakra.
Kupowanie wysyłkowo? Tylko dla szaleńcow 😉
Poleasingowy? Kup Teraz i odbiór osobisty. Tylko!
Poczytaj wątki na elektrodzie. Jest aktualnie kilka gorących tematów nt notebooków.
Goodluck!

ps. na wiosne bede musial kupic z 10-15 sztuk i az strach sie bać... 😞

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@Client:104371448 Dzięki za przypomnienie o elektrodzie. Ta Marta, o której piszesz to @piimaa ? (użytkownik-usunął-konto na elektrodzie?) czy jakaś inna?

Z tym odbiorem osobistym/ stacjonarnymi zakupami to trochę nie rozumiem (tzn. przy zakupie kilkunastu sztuk pewnie rzeczywiście warto poświęcić trochę czasu i porozmawiać ze sprzedawcami - oni do takich "hurtowych" klientów pewnie też podchodzą trochę inaczej). Mi - przy zakupie jednej sztuki - jest dużo wygodniej zamówić online, poczekać aż przyjdzie i puścić jakiś test a jak przejdzie to może jeszcze benchmark. Nie potrzebuję laptopa na "już", mogę tak jeszcze pociągnąć "kup-sprawdź-zwróć" pewnie z miesiąc czy dwa zanim skończą mi się oferty "100% sprawny" od sprzedawców ze średnią 4,9-5 gwiazdek, albo mi się znudzi i przerzucę się z Allegro np. na **piiip**... (albo rzeczywiście uznam, że tylko nowe w "normalnych" sklepach) - chociaż wolałbym w końcu trafić działający i zgodny z opisem egzemplarz...

Tylko trochę się dziwię, że to się sklepom w ogóle opłaca, pewnie za mało kupujących wystawia rzetelne - złe - oceny (ja nie pamiętam kiedy ostatnio oceniałem...)


aż1... poniżej - nie oznaczam celowo - ma jakiś dziwny pomysł, że sprawdzanie czy coś działa to fanaberia (no sorry, że w ogóle włączam...), do tego jeszcze wie czego i w jakiej cenie szukam - normalnie telepata jakiś albo wróż Maciej...

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@wiekszy: to akurat proste. Czesto zdjecia sa robione tak, ze NIE widac wszystkich wad. Jak dostajesz wysylkowo sprzet i okazuje sie, ze gora obudowy jest zmasakrowana to ja... osobiscie jestem mocno zawiedziony i juz nie chce takiego półtrupa. Jak handlarz ma 10 sztuk to wrzuca zdjecie przykladowej najlepszej sztuki a pozniej zapis: WYSYŁKA LOSOWEGO egzemplarza.

Teraz mozna nowy sprzet wyrwac na promocji w bdb pieniadzach ale trzeba polowac, polowac i polować.

Notebooki kupuję od 2017r co jakis czas i... raczej niegdy nie kupilbym wysylkowo. Wole sie ograniczyc do jednej formy w moim miescie/zaplacic wiecej ale moc zobaczyc sprzet przy odbiorze. Jak wytlumacze znajomemu, ze na matrycy jest ryssaaaaa.

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@Client:104371448  napisał(a):

@wiekszy: to akurat proste. Czesto zdjecia sa robione tak, ze NIE widac wszystkich wad. Jak dostajesz wysylkowo sprzet i okazuje sie, ze gora obudowy jest zmasakrowana to ja... osobiscie jestem mocno zawiedziony i juz nie chce takiego półtrupa. Jak handlarz ma 10 sztuk to wrzuca zdjecie przykladowej najlepszej sztuki a pozniej zapis: WYSYŁKA LOSOWEGO egzemplarza.

no to ja mam jednak więcej szczęścia bo takie uszkodzenia do mnie nie przychodziły (piszę do Sprzedawców przed zakupem, że estetyka obudowy nie jest dla mnie ważna ale nie chcę uszkodzeń - pęknięć, ubytków itd.) - tak trochę w ich obronie: sami nawet proszą o maila żeby przesłać zdjęcia (na Centrum wiadomości też wstawiają raczej chętnie). Myślę że może właśnie to jest ten "100% stan techniczny" - obudowa i ekran całe, a mnie bardziej interesuje w jakim stanie jest np. układ chłodzenia, nie mówiąc o elektronice - w sklepie, na szybko tego przecież nie ocenię... 



Teraz mozna nowy sprzet wyrwac na promocji w bdb pieniadzach ale trzeba polowac, polowac i polować.

Zapytałem o nowe (też) na elektrodzie, może ktoś coś doradzi - ja po prostu miałem więcej styczności z tymi modelami, które teraz są dostępne jako poleasingowe a nowych w tej jakości/specyfikacji raczej nie potrafię znaleźć - jak przeglądam "normalne sklepy typu "x-kotronik" albo jakieś media/AGD to większość z tego co widzę to albo specyfikacje do przeglądania Internetu albo pod gry, poza tym (mam akurat kilka przykładów z pracy i od znajomych, na Dellach Latitude) - modele sprzed 5-7 lat nadal działają, a te wypuszczone rok, dwa lata temu częściej się psują..

 


Notebooki kupuję od 2017r co jakis czas i... raczej niegdy nie kupilbym wysylkowo. Wole sie ograniczyc do jednej formy w moim miescie/zaplacic wiecej ale moc zobaczyc sprzet przy odbiorze. Jak wytlumacze znajomemu, ze na matrycy jest ryssaaaaa.


Ja też mniej-więcej wtedy kupiłem (pierwszy i na razie ostatni raz) stacjonarnie - w itremarketing czy jakoś tak - TP x201 za ok 200zł 🙂 (w zasadzie kupiłem przez Allegro ale pojechałem odebrać) wziąłem egzemplarz podany przez sprzedawcę, górna klapa pozdzierana przy próbie usuwania nalepek, brak thinklighta, czytnik papilarny nie działał (o ile pamiętam wszystko tak jak było opisane w ofercie), trochę się zmartwiłem że miał plomby a pasta nie była zmieniana - a przy tym chyba z rok gwarancji - ale... on nadal działa (fakt, że używam okazjonalnie), nawet nie chciało mi się nic w nim zmieniać/otwierać itd. - gdyby nie to, że nie mają w tym sklepie w ofercie nic co by mnie interesowało (trochę jakby zatrzymali się na modelach z 2015-16 roku) to na pewno kupiłbym od nich jeszcze raz. Jeśli Ty masz taki sprawdzony sklep ("jedna forma"???) to daj znać - zaryzykuję z wysyłką i kolejnym zwrotem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

tylko ty sprawdzasz to mniej więcej tak. Chcesz kupić od laika co wie jak działa przedmiot który chce sprzedać a sprawdzasz go na zasadzie rozkręcę go do ostatniej części o ta jest lekko zużyta a to nie biere. Dlatego proponuję sobie nowy kupić.

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@az1rael 
Wiem (widziałem w już w innych wątkach), że lubisz sobie pofantazjować i pisać takie lekko agresywne - atakujące komentarze, które nie mają nic wspólnego z rzeczywistością i są bez wartości - proszę, powstrzymaj się (pisz sobie ile chcesz jeśli to Ci robi dobrze... - po prostu nie klikaj "publikuj".

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jak ci się coś nie podoba to nie czytaj nick się wyświetla pierwszy dla ostrzeżenia. Demokracja jest każdy może pisać i publikować co chce a jak nie pasuję to przenieś się albo do Putina albo do Kima

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

uwierz z takim kupującym jak ty to się nie opłaca sprzedającym
bo normalny kupujący to przyjdzie mu laptop uwaga włączy patrzy działa, więc odpali gierkę na której mu zależało pograć / program etc widzi działa jest ok a ma 1 rok rękojmi więc czy mu się laptop zdupczy za 3 miesiące to go nic nie obchodzi pod warunkiem że laptop pracuje tak że się da go używać np nie wyją cewki

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@az1rael Ty znowu swoje - jako sprzedawca. Nie ładnie! 😐

Uwazasz, ze skoro gość kupuje uzywke to znaczy, ze mogą mu wcisnąć gufno? 😮

I faktycznie. Rękojmia coś daje jak niemal wszysycy sprzedawcy robią WSZYSTKO zeby nie uznac reklamacji! 😑

Jak się jakiemus handlarzowi cos nie oplaca to niech nie sprzedaje. Proste.
Wiekszosc sprzedawanego w PL sprzetu powinna trafic do utylizacji ale chyba jak widac jestesmy smietnikiem Europy.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

po 1 nie jestem sprzedawcą 
po 2 działanie na szkodę sprzedawcy też nie jest fair poprzez notoryczne naciąganie go na pakowanie i odsyłanie
po 3 jak nie chce uznać rękojmi to od tego jest rzecznik
po 4 jak taki mądry to niech poprosi o te testy przed wysyłką sprzedającego w dowolnych darmowych programach o dodatkowe zdjęcia screenshooty etc plus w miarę możliwości odbierze osobiście wtedy będzie fair 
po 5 to że mamy sprzęt do **piiip** zawdzięczasz ue i jej **piiip**ycznej polityce klimatycznej pt mniej ołowiu w lutach oraz konsumpcjonizmowi korpo dla zysków pt gwarancja plus 1 dzień a potem się psuje i oczywiście nie warto naprawiać

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

ale z samochodami jest identycznie przecież.

Byle wydymać kupującego. Nie uwazasz, ze to juz jest męczące? Albo w sumie...chore? Na kazdym kroku trzeba się pilnować. Nawet z głupimi pączkami w cukierni!

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wiesz ty co z tego co piszesz to ty szukasz nowego w cenie używki bez wad i klepiesz go tyle razy na kazdą stronę testami aż sie musi coś skrzaczyć, proponuję kupić nowy 

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

Dlatego ja wolę kupić używaną rzecz od osoby prywatnej, nie od firmy. Zwykła osoba zna sprzęt, który sprzedaje a firma ma 1000 takich laptopów, nie jest w stanie ich wszystkich dokładnie sprawdzić i sprzęt może mieć jakieś wady.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

przyciągasz takie oferty

jest na allegro kilkunastu wieloletnich sprzedawców tego typu komputerów

ceny wyższe, sprzęt sprawdzony, w razie wad bezproblemowa wymiana na inny egzemplarz

 

komputer używany, to komputer używany

może mieć wady - trzeba mieć tego  świadomość

 

zawsze mnie zastanawiało podejście, kupujących notebooki, smartfony, samaochody

na co liczą, kupując sprzęt jednostkowy od osoby prywatnej?

przecież w 90% procentach, ktoś kto takie coś sprzedaje, nie chce tego używać

zadajcie sobie pytanie, dlaczego?

 

na początku wojny ukr, kilku klientów zaczęło znosić komputery kupowane w lombardach do nas, do sprawdzenia, bo wysyłali je do swoich

to co przynosili to był dramat, może jeden na kilkanaście sztuk nadawał się do użytku

 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@RED twój nick Tutaj to też nazwa Sprzedawcy? (tak w ogóle to domyślam się że kiedyś pewnie czytałem regulamin forum, ale dawno... dzielenie się nazwami polecanych/niepolecanych sprzedawców jest tu OK?

Ja też podejrzewam, że trochę mam pecha, a trochę nie umiem wybrać tych "dobrych" sprzedawców z masy wszystkich, ale - za każdym razem kupowałem od firmy (statystyki poniżej) pilnując żeby to nie były najtańsze oferty.  Rozumiem, że to używki - nie oczekuję ani "sklepowego" wyglądu, ani 100% wydajności - chłodzenie, bateria itd. itp. nowej sztuki - ale fajnie by było żeby to sklep pisał "100% sprawny" na czymś to opierając. 

pierwszy sprzedawca (pierwszy egzemplarz niezgodny z opisem, drugi uszkodzony - pełny zwrot pieniędzy po rękojmi - liczyłem że naprawią np. wymieniając taśmę do ekranu)

100%
ZGODNOŚĆ Z OPISEM 5,0/5star
OBSŁUGA KUPUJĄCEGO 5,0/5star
NA ALLEGRO od 15 lat i 9 miesięcy

 

drugi (po zwrocie usterka usunięta przez serwis upgradem biosu - (jak twierdzi sprzedawca) prosiłem o link do tej samej sztuki żeby kupić ją jeszcze raz - najpierw kilka dni ciszy potem link dostałęm ale aukcja zakończona...)

99,4%
ZGODNOŚĆ Z OPISEM 5,0/5star
OBSŁUGA KUPUJĄCEGO 5,0/5star
NA ALLEGRO od 17 lat i 1 miesiąca

 

trzeci (komputer nie przeszedł testów w biosie)

100%
ZGODNOŚĆ Z OPISEM 5,0/5star
OBSŁUGA KUPUJĄCEGO 5,0/5star
NA ALLEGRO od 2 miesięcy*

* widziałem te 2 miesiące, widziałem że ma niewiele ofert (dosłownie kilkanaście sztuk laptopów w kilku ofertach - zaryzykowałem świadomie licząc na to, że ktoś kto dopiero zaczyna na Allegro może starać się bardziej niż wielka firma, dla której to tylko jeden z kilku kanałów sprzedaży

RED - w wolnej chwili przejrzę oferty - masz jakieś rady jak zostać zadowolonym klientem?

99,2%
ZGODNOŚĆ Z OPISEM 5,0/5star
OBSŁUGA KUPUJĄCEGO 4,9/5star
NA ALLEGRO od 22 lat i 9 miesięcy

edit: już przejrzałem... w kategorii: 
RED - Elektronika - Komputery - Laptopy - jest jedna oferta: Silikonowa folia ochrona na klawiaturę Apple v1 (po prawej przy cenie) bo wg głównej części strony to: Laptop MB1012 13,3 " 0 GB 

Tak wszystko zeszło przed świętami czy to norma w tym sklepie? 

oznacz moderatorów

Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@RED uwazasz, ze w uzywanym notebooku jest ok, ze dysk SSD ma przepracowanych 30.000-40.000h?

Ale zwykły klient o tym nie wie i sie nie dowie. Handlarz mu nie powie (nie przedstawi dokumentacji z testów) a on zwykle nie wie, ze mozna odczytac SMART dysku. Zdaje sie calkowicie na handlarza.

Albo nie wiesz o czym piszesz albo piszesz to jako sprzedawca dzialajacy w tej branzy.

ps. pomijajac, ze siedze w branzy IT to moim skromnym zdaniem, dysk z takim przebiegiem nadaje sie na smietnik. Od razu i bezapelacyjnie.

---------------------------

Zresztą....lubie łazić po elektromarketach lub sklepach z poleasingowym sprzetem i sluchac pier-----nia sprzedawców (udaję głupka).
Pozniej zdaję dwa szybkie standardowe pytania i gościu wymięka albo zaczyna dukać i pozamiatane. Jak ma coś powiedziec z poza schematu to dramat.

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

No niestety - większość sprzedawców lepiej zna się na "prezentowaniu" produktu niż na samym "produkcie" - nie zmienimy tego. O tym że markety itd. słabo płacą i większość ludzi, którzy rozumieją co sprzedają, woli założyć własną działalność też nie ma (tu) sensu dyskutować. Właśnie dlatego mam na przekór temu co sugeruje @RED trochę zaufania do "nowych" na allegro. W tych "starych/dużych" na moje "kontrolne" pytania zazwyczaj tu odpowiedzi nie ma (wątek w centrum wiadomości się urywa) a tu była dość wymijająca ("Testujemy linuxem ze skryptem i nie ma logów...") - no ale przede wszystkim ujęło mnie "Będzie pan zadowolony" więc zamówiłem piątą sztukę od czwartego sprzedawcy:

100% kupujących poleciło tego sprzedawcę w ostatnich 12 miesiącach
thumb up 218
thumb down 0

ZGODNOŚĆ Z OPISEM 5,0/5star
OBSŁUGA KUPUJĄCEGO 5,0/5star
NA ALLEGRO od 5 miesięcy

Zanim dotrze (i będę mógł się podzielić poziomem zadowolenia)   @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ 
czy jest jakiś punkt regulaminu forum, który zabraniałby dzielić się ze społecznością nazwami sprzedających (polecać innym tych dobrych - pytam bo @RED mówi że takich zna ale nie wymienia i próbuję zrozumieć dlaczego...)?
Czy oferty w których jest "100% sprawny" a po kupieniu okazuje się że jednak "uszkodzony" (choćby dlatego że Sprzedawca sam przyznaje, że po zwrocie coś naprawił) warto zgłaszać?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@wiekszy na forum zgodnie z regulaminem, nie można podawać danych osobowych swoich lub innych osób. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów