anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Jeszcze co nieco w temacie oceny transakcji

br.
#21 Demiurg#

Do napisania tego posta  sprowokowała mnie  dyskusja nad propozycją zlikwidowania oceny kosztu  dostawy, prowadzona  aktualnie   na  forum sprzedających. Oczywiście  wszyscy  sprzedający  ochoczo podpisują się pod  takim rozwiązaniem,  najlepiej  żeby żadnych ocen  nie  było, albo  były  same  5 - 5 -5 ......

Mam własny pogląd na  ten  temat, uważam że sprzedających   należy  oceniać,  swoją  opinię  już  tam zamieściłem.

Ale  chciałbym  zwrócić uwagę  na inną ocenę:  "Kontakt  ze  sprzedającym"

Kupuję  dosyć  często,  i  wielokrotnie  zastanawiam się  o co chodzi w tej ocenie,  bo  nie  zrozumcie  mnie  źle,  ale najlepiej  jest gdy  żadnego  kontaktu  ze  sprzedającym nie ma.  Ja  klikam  "kup teraz",   płacę  i  za  dwa lub  trzy dni mam  co  chciałem.   Czy  miałem jakiś  kontakt ze  sprzedawcą  i  jak  taki kontakt  mam więc oceniać?

Ale  bywa  że  trzeba  zadać pytanie  sprzedającemu.  Wtedy  bywa  różnie. Ostatnio  wysłałem  kilka  zapytań  sprzedającym, otrzymałem  jedną  odpowiedź,  jeszcze  z  uwagą  że  odpowiadają  zwykle  w ciągu 48 godzin,  proszę więc nie  zawracać....

Wiem,  można  nie pytać,  kupić  "smart"  obejrzeć  samemu  i  odesłać.  Za  darmo.  Kłopot  że  potem  trzeba  czekać na  zwrot pieniędzy.

Wynika  z  tego  że  żeby ocenić  kontakt  ze  sprzedającym  trzeba kupić.  Tylko  że  wtedy  najczęściej  ten  kontakt jest  tylko symboliczny,  zwłaszcza  jeśli zakup  był udany.

Mój postulat jest następujący:

Kontakt  ze  sprzedającym powinien być  oceniany nie po  zakupie,  lecz po  zadaniu pytania  sprzedającemu.

Dotyczy  to zarówno  korespondencji  przed  zakupem, jak i po.

I to by  było na  tyle

Pozdrawiam wszystkich

oznacz moderatorów
72 ODPOWIEDZI 72

lopes1990
#12 Orędownik#

@br. 

Absolutnie nie miałem zamiaru Cię urazić to po pierwsze. Jeżeli Cię obraziłem, przepraszam. 

Za dużo ironii i szyderstwa zamieściłeś w swoich dzisiejszych postach. 

Po drugie przekazuję swój punkt widzenia, który merytorycznie starałem się Tobie przekazać. 

Umowa handlowa jest pomiędzy stronami. I nie, to nie mój regulamin jest najważniejszy, tak samo jak najważniejsze nie są Twoje oczekiwania. 

Rynek reguluję i wymusza od sprzedawców  pewne normy, niemniej nie każdy musi się odnosić w taki sam sposób do pewnych zasad jak robisz to Ty. 

Jeżeli nie godzisz się nie kupujesz i proste. Nikt nie przymusza Cię do zakupu. 

Tak samo nikt nie nakazuję Ci chodzić w różowych trampkach, jeżeli preferujesz czarne. 

Niestety wychodzi Twoja niewiedza ekonomiczna i brak znajomości zasad wolnego rynku. 

Nie jesteś w stanie spojrzeć obiektywnie na sytuację ponieważ jesteś wyłącznie kupującym, a nie sprzedającym. 

 

Tak naprawdę nie wiem o co jest ta cała dyskusja, jeżeli ktoś w sposób znaczący zawyża koszta przesyłki łamie regulamin allegro. Nie podoba Ci się to wyłapuj takie aukcje i zgłaszaj do serwisu.

To rozumiem i szanuję, nie toleruję cwaniactwa i tyczy się to obu stron. 

Z jednej strony mamy sprzedających zawyżających koszta wysyłek z drugiej kupujących nadużywających SMARTA , którzy notorycznie dokonują zwrotów, przy okazji zostawiając produkt o niskiej wartości. 

 

Czy w tę stronę wg. Ciebie jest w porządku ?! 

 

Pamiętaj, że to Ty jak określiłeś "klient nasz Pan" masz prawo do ostatecznego wyboru, i tylko od Ciebie zależy gdzie i u kogo dokonujesz zakupu. 

 

Jednak ocenianie kogoś za to, że nie udostępnia preferowanej przez Ciebie formy dostawy jest po prostu śmieszne. Tyle ode mnie, naprawdę nie mam zamiaru wdawać się w dalszą polemikę, bo wątpię, żebyśmy doszli do jakiegoś konsensusu. 

 

Miłego wieczoru , i nie bierz tu wszystkiego za bardzo do siebie. Różnica zdań nie zmienia faktu, że mam szacunek do tego co piszesz. Po prostu się z tym nie zgadzam jako CZŁOWIEK, nie jako sprzedawca 🙂  

 

 

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

,„najważniejsze nie są Twoje oczekiwania”

 

Jeśli tak sprzedający zwraca się do kupujących, to może już zwijać swój marny stragan i iść po zasiłek.

 

W handlu najważniejsze są oczekiwania kupujących.

Tak było, jest i będzie.

oznacz moderatorów

lopes1990
#12 Orędownik#

@roca-LLB 

Racja, zły dobór słów. Miałem na myśli cały czas tylko sytuację z wysyłką PP . 

 

Każdy ma swoje stanowisko, i nie ma co dalej polemizować. 

Ja zajmę się swoją sprzedażą , wy swoimi zakupami. 

 

Pozdrawiam obu Panów 

Miłego dnia

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@lopes1990

Jeżeli nie godzisz się nie kupujesz i proste. Nikt nie przymusza Cię do zakupu. 

No właśnie to jest to, co od początku staram się @br. wytłumaczyć ale On twierdzi ze jest zmuszany....

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@pinsplash.

Człowieku,  ty naprawdę nie masz innych  zajęć?  Jeżeli  nie  potrafisz pomóc  to  przynajmniej  nie  wtrącaj  się, nie  przeszkadzaj.

Nigdy  nie  twierdziłem że  ktoś mnie  do  czegoś  zmusza,  ale  czasami tak jest  że  coś jest potrzebne  i  trzeba  szybko kupić.  Ale  tobie nic  do  tego,  naprawdę  trudno  ci  to  zrozumieć?

oznacz moderatorów

medalik_2009
#17 Koryfeusz#

@br. 

Mały tip, jak nie będziesz publicznie zamieszczał swoich przemyśleń, nikt się w nie nie będzie wtrącał. Jeśli jednak decydujesz się wypowiadać na publicznym forum to musisz się pogodzić z tym, że każdy może ci odpowiedzieć lub skomentować twoją postawę.

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@medalik_2009. OK, rozumiem i akceptuję  takie podejście.

Ale  nie mogę przejść  obojętnie  gdy  ktoś  przekręca  moją  wypowiedź  i  publikuje  ją ,  albo  wycina  część  zdania  i  publikuje  zmanipulowane  zdanie  które jest  niezgodne z tym  co  wcześniej napisałem.
Ja  nawet rozumiem podejście  niektórych  piszących,  ja jestem  kupującym, czegoś  tam  się  domagam,  to  jest wielu osobom nie  na rękę  więc  trzeba  mnie  tępić. Do  tego  przywykłem,   wiem  co jest  grane.  Ale  poproszę  o  uczciwe  metody  a  nie kłamliwe przekręcanie  moich  wypowiedzi.

Ciebie  na  szczęście to nie dotyczy. Dziękuję  i pozdrawiam

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@br.  Spokojna Twoja głowa 🙂 Ty nie możesz ocenić kontaktu, ale robi to za Ciebie Allegro. Każdy sprzedawca jest oceniany pod względem jakości obsługi i liczy się do tej oceny także czas odpowiedzi na pytania kupującego. Jak sprzedający ma marną ocenę, jego aukcje są daleko pozycjonowane i niejako sam siebie karze za olewanie kupujących.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 

Dzięki dobra  osobo!  Miło, bo  to pierwsza  wypowiedź  na  temat, za  to  dziękuję,   a poza  tym  podwójnie  miło  bo  pamiętam  Twój  nick  za  starego Cafe Allegro.  Wiadomo,  nie ma  to jak  stara wiara,  na pomoc  można  zawsze liczyć. 

I  z przyjemnością można  zaznaczyć punkcik.

Pozdrawiam serdecznie 😗

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@br.  Jakże mi miło, że mnie pamiętasz 🙂 I ja pozdrawiam. Miłego dnia 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@br.  Nie da się wstawić zdjęcia, a chciałam Ci pokazać jak to wygląda w jakości sprzedaży u sprzedawcy. Spróbuję za chwilę.

 

Ula

Ula
oznacz moderatorów

Gandzialf_Green
#9 Pomysłodawca#

Allegro ocenia sprzedawców naprawdę surowo... Czas odpowiedzi na zadane pytanie to tylko 1 z elementów... Jest tego dużo więcej nawet szybkość wysłania przesyłki czy właśnie czas odpowiedzi na pytania od kupujących a nawet liczbę ofert że smartem... Kupujący nie wiedzą wielu faktów ale jak przedmówcy pisali na Super Sprzedawcę naprawdę trzeba sobie zapracować. No i sam ss jest weryfikowany co 28 dni teraz więc jest to poziom hard póki co... Pozdrawiam serdecznie 

oznacz moderatorów

roca-LLB
#9 Pomysłodawca#

SS nie robi na mnie wrażenia. Żadnego.

A dzieje się tak po tym, jak zobaczyłem ilu ludzi niejeden SS oszukał.

Nie wiem jak w szczegółach działa mechanizm przyznawania SS, jaki jest algorytm, ale wiem, że działa źle, bo zbyt często SS dostają ludzie/firmy które nie powinny tego mieć, a z drugiej strony wielu uczciwych sprzedawców tego nie dostało.

oznacz moderatorów