anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Kupiłam telefon z ukrytą wadą prawną

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

W dniu 22.10.2024 wysłałam do sprzedawcy informację, że  Blue-Phone informacje o wadliwym telefonie, który był kupiony jako NOWY. „Dzień dobry. W dniu 2.09.2023 r. został u Państwa zakupiony telefon „Samsung Galaxy S23 ULTRA 12/512GB dual 5G” telefon miał być nowy i bez obciążeń, ale po roku okazało się inaczej. Okazało się, że telefon został zakupiony z wadą prawną (Art. 556 Kodeksu cywilnego) – jest w kredycie. W dniu 17.10.2024 r. został odłączony od sieci operatora. Myśleliśmy, że to jest wada w telefonie więc próbowaliśmy sprawdzić wszystkie ustawienia, ale na próżno. W dniu 21.10.2024 (tj. w poniedziałek) telefon został zawieziony do serwisu Samsung we Wrocławiu, żeby skorzystać z naprawy na gwarancji, ale po sprawdzeniu przez serwis okazało się, że telefon jest zablokowany przez sieć „Orange” jako niespłacony w kredycie (zdjęcie w załączeniu). Ponieważ produkt jest objęty gwarancją sprzedającego do wt., 2 września 2025 zwracam się z prośbą o szybkie rozwiązanie tego problemu. Cena katalogowa znacznie uległa zmianie wolałabym zwrot pieniędzy, ponieważ telefon został zakupiony na raty, które są systematycznie spłacane. Proszę o szybką odpowiedź. Pozdrawiam”

Próbowałam się również skontaktować telefonicznie ze sprzedawcą, ale bezskutecznie. W dniu 23.10.2024 odesłałam paczkę z telefonem do sprzedawcy za potwierdzeniem nr. (00)3 5900773 3 77125013 9, do paczki dołączyłam kartkę z informacją oraz dopisanym numerem PIN.

Niestety nie mogłam telefonu zresetować i przywrócić do ustawień fabrycznych, poświęciłam na to kilka dni, próbowałam sama i za pomocą internetu nic to nie dało cały czas wyświetlała się informacja „brak dostępu do sieci”, w serwisie Samsung też nic nie mogli zrobić. Co mogłam to zrobiłam, ale niestety nie wszystko, po prostu nie byłam w stanie. Szkoda, że sieć Orange nie uprzedziła wcześniej, że telefon zostanie wyłączony przez niespłacony kredyt, jak uprzedzają inne sieci. Do dnia dzisiejszego sprzedawca milczy i już nie wiem co mogę jeszcze zrobić. Zostałam bez telefonu i bez zwrotu pieniędzy. Dlatego bardzo proszę o pomoc co w tej sytuacji mogę lub powinnam zrobić. Pozdrawiam

oznacz moderatorów
34 ODPOWIEDZI 34

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Ewa_Ch1 sprawdziłam, że prowadzisz już dyskusję ze sprzedającym, w której poprosiłaś o naszą pomoc. Sprzedający ma czas na decyzję reklamacyjną do jutra. Poczekajmy więc na jego odpowiedź. W każdej chwili możesz ponownie poprosić o naszą pomoc w dyskusji.
Przepraszam, że długo czekałaś na odpowiedź, Twoja wiadomość trafiła automatycznie do SPAMU, czasami tak się dzieje, jeśli przekleja się wiadomość z innego źródła.  

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Bardzo dziękuję za informację, nie wiedziałam o tym kopiowaniu tekstu. Oczywiście czekam na kolejny krok ze strony sprzedawcy. Pozdrawiam

oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Dostałam dzisiaj wymieniony telefon i jestem w szoku. Otworzyłam paczkę i zobaczyłam, pudełko niezaplombowane, brak czarnych foli ochronnych, które powinny być naklejone z przodu i tyłu aparatu, brak kabla USB Typu-C, brak gwarancji czy paragonu, telefon ma ślady użytkowania. Do pudełka została zapakowany tylko w zwykłą przezroczystą folię i włożony do pudełka. Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy mogę w tym przypadku odesłać telefon do sprzedawcy? Proszę o pomoc.

oznacz moderatorów

milka1234567890
#18 Luminarz#

Nie odsyłać, tylko odstąpić od umowy zakupu, powtórnie reklamować.

oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Jeżeli nie odeślę to nie uzna mi kolejnej reklamacji?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Ale wg prawa kupujący (konsument) nie odsyła towaru na reklamację tylko musi go udostępnić, a towar odbiera sprzedający.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Ewa_Ch1 zgłoś proszę swoje zastrzeżenia odnośnie do otrzymanego towaru w prowadzonej dyskusji. W razie potrzeby, poproś o pomoc pracownika Allegro. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

A mogę prosić o podpowiedź w jaki sposób mogę poprosić o pomoc pracownika Allegro. Kiedyś bardzo długo szukałam takiej możliwości ale to było bardzo dawno, że już nie pamiętam

oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Zamówiłam rozmowę z Allegro ale dopiero na niedzielę (pierwszy wolny termin)

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Spokojnie.

oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Sorry ale trudno o spokój w tej sytuacji. Wolałabym nie popełnić błędu. Kupiłam telefon jako NOWY za 5699 zł. z pełnym wyposażeniem, miał być cytuje "brak obciążeń ratalnych i innych blokad" a teraz ręce mi opadły.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ewa_Ch1 Przy pierwszej reklamacji-Wyraź nie odstąpiłam od umowy a sprzedający mógł to interpretować tak jak mu wygodnie.   nie mógł ponieważ taki telefon nie może być sprzedawany bez cesji, jest on własnością operatora do czasu spłaty rat.

oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Czy w tej sytuacji mogę ponownie otworzyć dyskusję z Allegro, wyraźnie odstąpić od umowy i ponownie zażądać zwrotu pieniędzy za telefon? 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Ewa_Ch1 nie widzisz w dyskusji przycisku wywołującego pracownika Allegro? 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Ewa_Ch1 Poproś o ponowną dyskusje, reklamuj ponownie.

oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Jeszcze dzisiaj powtórnie złożę reklamację i zgłoszę odstąpienie od umowy. Dziękuję

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Ewa_Ch1 zacznijmy od tego co było zgłoszone wcześniej czy odstąpienie z powodu wady prawnej czy reklamacja. Jak reklamacja za niezgodność z umową to niestety ale wg prawa 
1 sprzedawca decyduje jak rozpatrzy czyli wymieni, naprawi, odda kasę
2 nie musi ci zapewnić nowego fabrycznie telefonu z foliami ma ci zapewnić działający bez wady prawnej, ma być to ten sam model lub lepszy i to samo wyposażenie jak czegoś brak to ma ci dosłać / dać rabat za braki
3 jeśli p 1 i 2 się zgadzają to on jest na prawie i nic nie ugrasz bo tel działa i jest to przynajmniej ten sam model
Zacznij od sprawdzenia nr imei na stronach internetowych operatorów czy telefon jest pozbawiony wady prawnej 

 

oznacz moderatorów

Ewa_Ch1
#8 Zapaleniec#

Chyba popełniłam błąd, powołałam się na Art. 556 Kodeksu cywilnego i chyba poległa. Zwróciłam się tylko o zwrot pieniędzy

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Jaki błąd, dlaczego?

oznacz moderatorów