anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nękanie przez Sprzedających niezadowolonych z oceny...

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

Drodzy Allegrowicze, kupuję na tym portalu od nastu lat, wydałam tu mnóstwo pieniędzy, staram się być odpowiedzialną Kupującą, wystawiać sprawiedliwe oceny i komentarze, bo wiem, że to się liczy w naszej społeczności. Ostatnio jestem coraz bardziej zirytowana telefonami i mailami od Sprzedających, niezadowolonych z mojej oceny czy komentarza. Przy czym to nie musi być 1/5! Ucięłam jedną gwiazdkę za niezgodność produktu z opisem (JEDNĄ gwiazdkę) i już mam dyskusję ze Sprzedającą, dlaczego tę gwiazdkę ucięłam. I czy nie mogłam wcześniej skontaktować się, to byśmy rozwiązały problem polubownie. Otóż NIE! Nie mogłam i nie chciałam, bo życzę sobie, by oceny i komentarze Kupujących były sprawiedliwe!! A nie wymuszone! Opieram się na nich często przed zakupem, więc powtarzam: ŻYCZĘ SOBIE, by były miarodajne. Dochodzi do jakiegoś kuriozum, że BOJĘ SIĘ wystawić choć lekko zaniżoną ocenę i nie do końca bałwochwalczy komentarz, bo wiem, że za chwilę będę miała telefon albo maila od niezadowolonego Sprzedającego. Ludzie, skoro kupujący jest niezadowolony, to może i sprzedający powinien być?! Że zamiast nisko oceniać, mogę odesłać towar? Owszem, tak czasem robię, ale mimo to ocenę i komentarz pozostawiam, bo tak nakazuje mi uczciwość wobec siebie samej i Społeczności. Ostatnio oceniłam ponad 200 przedmiotów, w 99% dostały same 5/5, napisałam sporo komentarzy typu "Genialny", "Uwielbiam", "Doskonała jakość", ale parę było negatywnych, bo rozczarowałam się produktem i MAM DO TEGO PRAWO! Mam prawo napisać, dlaczego jestem rozczarowana! Dochodzi do tego - wierzcie albo nie - że Sprzedający proponuje wynagrodzenie za usunięcie (zasłużonego) negatywnego komentarza! To się naprawdę robi chore....... Co na to Allegro? Jest Za wymuszaniem pozytywnych komentarzy? PRZECIW? Uważam, że dane kupującego powinny być ukryte. By komentarz był anonimowy (z opcją usunięcia go poprzez portal Allegro). Niedopuszczalne jest, że nękają mnie telefonicznie/mailowo sprzedający niezadowoleni z mojej oceny. To ICH problem, nie mój!! Oni wystawili na sprzedaż badziewie, które nie działa, nie ładuje (iPhona), nie sprawdza się, etc.... Mam dosyć.

 

oznacz moderatorów
103 ODPOWIEDZI 103

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

Tylko nie każdy Sprzedawca zdaje sobie sprawę, że właśnie on, nikt inny, odpowiada za sprzedawany produkt.

oznacz moderatorów

AptekaNatolinska
#14 Krzewiciel#

@dreammy8    Rozważ sytuacje przykładowe - list idzie już 5 dni a wciąż brak zmiany statusu na monitoringu Poczty Polskiej, co dla mnie oznacza, że przesyłka jest w Centrum logistycznym w Łodzi a jakiemuś pracownikowi nie chciało się odklikać stanu faktycznego, a stan się zmieni dopiero jak ruszy dalej albo dwóch doręczycieli na trzech zatrudnionych w placówce Poczty ma Covida a ten trzeci nie nadąża z doręczaniem, albo kurier przerzuca paczke przez płot,  kupujący twierdzi, że jej nie otrzymał a DPD w reklamacji odpowiada, że nie ma obowiązku kwitowania podpisem otrzymania paczki. To przykłady z własnego podworka albo okreslenie "dni" to dni ROBOCZE czyli od poniedziałku do piątku a nie jak leci po kolei piątek-świątek. 

Dostajemy ocenę w zależności od humoru kupującego 2/5, 3/5, 4/5 a przecież nie mamy na  wpływu na żadną z powyższych przyczyn opóźnienia.

Czy jako kupująca wiesz, że spadek w punktacji allegro oznacza również spadek w pozycjonowaniu oferty? Czyli wypychaniu jej do góry w widoczności dla kupujacego. Nie wiem dokładnie jaki to mechanizm, to raczej moje domniemanie, ale widzę falowanie popularności aukcji. 

oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@dreammy8 Nie wiem ile czasu jesteś na Allegro, ale chyba nie tak długo skoro nie wiesz że do oceny produktu jest oddzielny system niż wystawienie komentarza sprzedającemu ( bo rozczarowałam się produktem i MAM DO TEGO PRAWO!) 🤔

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

Gdzie pisałam, że wystawiam za produkt negatywny komentarz Sprzedającemu? Sprzedającemu wystawiam jeden komentarz, produktowi drugi. Jeśli sprzedający źle OPISAŁ produkt, to jemu wystawiam niższą ocenę. Może nie wysnuwaj pochopnych wniosków na mój temat.

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

Wiem że to irytujące są te telefony czy wiadomości ale postaw się na miejscu tych sprzedających. Czasem utrata SS lub jakości sprzedaży powoduje spadek sprzedaży i co za tym idzie czasem zamknięcie interesu. Dlatego sprzedawcy próbują w każdy dostępny sposób na naprawę swoich ocen.

oznacz moderatorów

Bibeloty_
#8 Zapaleniec#

Dokładnie jak piszesz. Jak tracę ss to i obroty na tym cierpią. Najśmieszniejszy jest fakt, że obecnie przez zaniżanie oceny kosztów dostawy mogę obecnie go stracić. Dziś otrzymałam wiadomość, że przestałam spełniać warunki programu. Jedna klientka wczoraj w opiniach obcięła gwiazdkę, choć cennik zgodny z cennikiem dostawcy... Najgorsze jest to, że mniej niż 1/4 wystawia oceny i to ma być miarodajne źródło? PARANOJA 

oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

No tak, ale super sprzedawca ma nim być. Jeśli nie jest nim biorąc pod uwagę jakość obsługi konkurencji - prawidłowo, że traci status i jest gorzej pozycjonowany. Dzwonienie do klienta w innym celu, niż rozwiązanie problemu jest niegodne statusu super sprzedawcy i tacy powinni tracić możliwość uzyskania go, gdyż jest to bycie tzw. januszem biznesu, a nie profesjonalistą z własną działalnością.

 

oznacz moderatorów

White_Dove_
#12 Orędownik#

A nie irytuje Was coś takiego

# Drogi/a xxxxx,
Dziękujemy że spośród tak wielu sprzedawców, wybraliście nas.
Zazwyczaj nie wysyłamy dodatkowej prośby o komentarz lecz tym razem jesteśmy w innej sytuacji.
Aby utrzymać status Super Sprzedawcy potrzebujemy jeszcze kilku komentarzy, które będą zawierać 5 gwiazdek. Jeden komentarz, który zawiera 4 gwiazdki automatycznie wyklucza nas z tego programu a weryfikacja nastąpi już jutro....
 
Taką wiadomośc otrzymałem w kilka minut po złożeniu zamówienia i opłacenia. Jak mogę "dać" po pięć gwiazdek - jak towar może dotrze do mnie za conajmniej 24-48 godzin, a co w takiej sytuacji jak zakupy robiłem w piatkowy wieczór jak o tej porze?
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@White_Dove_ "Dziękujemy że spośród tak wielu sprzedawców, wybraliście nas.
Zazwyczaj nie wysyłamy dodatkowej prośby o komentarz lecz tym razem jesteśmy w innej sytuacji.
Aby utrzymać status Super Sprzedawcy potrzebujemy jeszcze kilku komentarzy, które będą zawierać 5 gwiazdek. Jeden komentarz, który zawiera 4 gwiazdki automatycznie wyklucza nas z tego programu a weryfikacja nastąpi już jutro...."

To już bardziej wyrafinowane🤣 faktycznie lekkie przegięcie i gdybym dostał taką wiadomość bym się zasmucił i zaczął się przejmować towarem który ma przyjść 😉

Nigdy bym nie wysłał takiej prośby przed dostarczeniem towaru i upewnieniu się że towar zgodny z oczekiwaniem kupującego

Ale to działa w dwie strony, jak trafią na "cwaniaka" to ten od razu zażąda kasy za ocenę lub wystawi stan faktyczny, czyli brak towaru 1 gwiazdka dostawa, 1 gwiazdka obsługa za wymuszenie oceny zanim dojdzie towar i 1 gwiazdka za towar który jest niewidzialny 🤣

Ewentualnie bym odpisał, szanowni Państwo, bardzo proszę mi szybko odesłać pieniądze abym mógł wystawić bezpiecznie oczekiwane oceny a po zapoznaniu się z towarem ponownie Państwu wyśle pieniążki jeśli będzie wszystko ok. 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

Damian6778
#9 Pomysłodawca#

Za takie spam wiadomości powinno się obniżać obsługę kupującego o 1. Klient ma zostać obsłużony, a nie przejmować się tym, że ktoś nie potrafi sprostać zarządzaniu sklepem internetowym.

Wystawię 5 gwiazdek z litości i tym samym:

1.Utrudnię lepszym i normalnym sklepom osiąganie zysków na jakie zasługują.

2.Zlituję się i pokażę, że warto tak robić.

3.Skoro ktoś takie coś praktykuje to najprawdopodobniej mnie oleje, gdy poproszę o pomoc w sprawie np. reklamacji.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@dreammy8 Można by powiedzieć, ze wszystko rozumiem i podzielam w większości Twoje zdanie aczkolwiek z jednym się nie mogę zgodzić a nawet jestem lekko zdziwiony 😮🤔

"staram się być odpowiedzialną Kupującą, wystawiać sprawiedliwe oceny i komentarze, bo wiem, że to się liczy w naszej społeczności"

Odpowiedzialność, sprawiedliwość, społeczna wrażliwość i zrozumienie. Piękne, wspaniałe cechy👋, tylko skąd to jednoczesne samozaparcie przed daniem możliwości naprawy błędów sprzedawcom, taka stanowcza niechęć oraz irytacja gdy usiłują okazać skruchę, zadośćuczynić jakiś błąd a może nawet wyjaśnić, że zawiniło np Allegro powiązując jego ofertę z inną??? 🤔

Ja nie chcąc wiecznych telefonów od sprzedawców bym po prostu zrezygnował z ich oceniania. Sens zakupów nie polega chyba na ocenach i komentarzach tylko na zaspokojeniu potrzeb, ale chyba nie potrzeb bycia wyrocznią?

Skoro masz takie piękne cechy i odczuwasz potrzebę bycia tą "wyrocznią" w ocenianiu to daj proszę im też szansę na naprawę błędów i poprawę zamiast krytykować lub wyszydzać sprzedawców z tego że się starają Cię zadowolić i tym samym zmienić ocenę. Nie sądzisz, ze to uczciwy układ? 😉

 

 

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

Rozumiem, że dla Ciebie rozwiązaniem problemu jest kneblowanie Kupujących? Szkoda, że Ty nie masz tak pięknych cech jak ja (bo oczywiście wyłapałam ironię). Gdzie niby w moim poście jest wyszydzanie Sprzedających? Byłam zirytowana, pisząc go, do czego mam chyba prawo? Uważasz, że telefony i maile to chęć zadowolenia Kupującego? Kupujący byłby szczęśliwy, kupując dobry produkt dobrze opisany. Tylko tyle i aż tyle.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@dreammy8 Nie, nie mam zamiaru nikogo kneblować, tym bardziej, ze sam jestem kupującym na allegro a nie sprzedawcą. Po prostu staram się nie oceniać ludzi pochopnie i bez wyjaśnień. Również wiem ze nie jestem ani wyjątkowym bóstwem ani nieomylny jak każdy człowiek i staram się traktować innych jak sam bym chciał być traktowany. Nie uważam aby szansa wyjaśnienia czy przeprosiny były czymś nie na miejscu. Dziwię się Tobie, ze mając takie doświadczenie na allegro wciąż wybierasz tylko sprzedawców przez których masz tak wiele "pracy". A może to lubisz i wyszukujesz takich do których będzie się można potem przyczepić? 😉

Są tu specyficzni sprzedawcy i tacy którzy często zasługują na złe oceny i komentarze, ale ja u takich nie kupuje by się przekonać czy też będę musiał się wkurzać na nich i sięgać po złe oceny i komentarze. Póki co dobrze wybieram lub potrafię się z nimi dogadać bez złośliwości.

Ja nie napisałem, ze nie masz prawa, ale taka postawa mnie dziwi i nie chciałbym mieć takiego sąsiada.

Szanuje Twoje zdanie a tamto i to jest moje zdanie, chyba że pisać w twoim temacie odmiennych zdań też nie można 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

dreammy8
#9 Pomysłodawca#

Życzę ci zatem samych wspaniałych, uczciwych, niewymagających Sprzedawców. Co do sąsiedztwa: również nie życzę sobie takiego jak twoje. Oczywiście nic o tobie nie wiem, jak ty nie wiesz nic o mnie.... (żal.pl)

oznacz moderatorów

msniezek
Administrator
Administrator
Ekipa Gadane

@ZibiK30 kupujący nie są od "dawania szans". Kupujący kupuje przedmiot i ma prawo ocenić transakcję - taką, jaka była. A to zdanie - Ja nie chcąc wiecznych telefonów od sprzedawców bym po prostu zrezygnował z ich oceniania. - to już zupełne postawienie sprawy na głowie. Według tej logiki w Allegro w ogóle nie byłoby negatywów, a wszyscy sprzedawcy byliby krystaliczni.

Nie zgadzamy się na telefony do kupujących w związku z wystawionymi przez nich ocenami i na podstawie zgłoszeń będziemy wobec takich sprzedawców wyciągać konsekwencje.

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@msniezek To bardzo ciekawe co napisałeś "Nie zgadzamy się na telefony do kupujących w związku z wystawionymi przez nich ocenami i na podstawie zgłoszeń będziemy wobec takich sprzedawców wyciągać konsekwencje." o ile się nie mylę wielokrotnie przedstawiciele czy konsultanci doradzali się dogadanie sprzedawcy w sprawie negatywnych komentarzy i ocen.

Bardzo mi się nie podoba wyciąganie słów (dawania szans) i zmieniania kontekstu.

"kupujący nie są od "dawania szans". Kupujący kupuje przedmiot i ma prawo ocenić transakcję - taką, jaka była"

Twierdzisz że gdy sprzedawca otrzyma negatywną opinie, komentarz nie ma prawa jej wyjaśniać a kupujący ma prawo ocenić tak jak uważa?

Może porozmawiamy o usuwaniu komentarzy negatywnych, po czym przywracaniu ich jak się robi głośno na AG? Czy to nie allegro niesłusznie usuwa komentarze wybranym sprzedawcom po czym przeprasza kupujących i zezwala na ponowne ich wystawienie? To co piszesz jest sprzeczne z tym co często robi allegro, więc proszę o doprecyzowanie czy to Twoje prywatne zdanie czy stanowisko Allegro?

Inna sprawa, gdy sprzedawca otrzyma niesłusznie lub nie z jego winy negatyw i zły komentarz to nie może go próbować wyjaśnić z kupującym???

A co się dzieje, gdy ktoś otrzymuje negatyw i zły komentarz z winy allegro, np płatności która nie dochodzi do sprzedawcy, zostaje pobrana przez wasze płatności a kupujący się wkurza i wystawia negatyw. Usuwając taki komentarz i ocenę mówicie wtedy kupującemu że teraz nie mają prawa do oceny bo to była wasza wina?To tylko jeden przykład, ale z pewnością sprzedawcy by tu przytoczyli inne otrzymane nie z ich winy a np często też przesyłek allegro.

"Nie zgadzamy się na telefony do kupujących w związku z wystawionymi przez nich ocenami i na podstawie zgłoszeń będziemy wobec takich sprzedawców wyciągać konsekwencje."
Proszę przedstaw mi na jakiej podstawie przepisów prawa lub regulaminu allegro zabraniacie kontaktu telefonicznego w sprawie ocen, wyjaśnień związanych z tym faktem

"to już zupełne postawienie sprawy na głowie. Według tej logiki w Allegro w ogóle nie byłoby negatywów, a wszyscy sprzedawcy byliby krystaliczni. "
Czy mam się czuć przymuszony jako kupujący do ocen i komentarzy? Jest to też gdzieś w regulaminie? Piszesz o prawach kupujących do ocen a moje prawo decyzji do wystawienia oceny jak i kiedy oraz powodu negujesz i poważasz logikę? To w końcu mam jakieś prawa do ocen i komentarza według własnego uznania, czy może muszę to robić zgodnie z waszą narzuconą logiką? Są jakieś kary za to, ze ocenie i wystawie komentarz z moją logiką lub ich nie wystawie?

To kto tu ma jakieś prawa, bo w sumie wynika że tylko Allegro je ma i decyduje kto i kiedy też może jakieś mieć 😄 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@ZibiK30 

Czy mam się czuć przymuszony jako kupujący do ocen i komentarzy?

Nikt Cię nie zmusza, tylko weź poprawkę na to, że takie zachowanie jak Twoje jest w sporej części motorem napędowym tego problemu. Gdyby kupujący po pozytywnym zakończeniu transakcji wystawiali komentarz to wtedy te jednostkowe negatywy (słuszne czy nie) ginęłyby w odmętach nicości. A tak - w sytuacji gdzie może 10% kupujących łaskawie wystawi komentarz wystarczy jeden negatyw aby "ubić" konto.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@szejk-gmbh No jak nie zmusza? z tego co można zrozumieć to zmusza.

Wyjaśnij mi na jakiej podstawie i skąd niby jest ten obowiązek wystawiania ocen? Samo to co piszesz ma charakter obligatoryjny "gdyby" uzależniasz jakieś winy, następstwa, problemy od tego czy kupujący wystawi ocenę lub nie.

Ja rozumiem do czego zmierzasz i wiem o co chodzi, rozumiem to, ale nie tędy droga moim zdaniem.

Spójrz na to od strony kupujących i postaw się na ich miejscu.

Czy Ty byś chciał na każdej stacji paliw, restauracji i wielu innych punktów usługowo-handlowych wypisywać ankiety i pochwały aby pracownik dostawał premię za to, ze ktoś wyraził swoje zadowolenie lub nie? tak samo może przedstawić Twoje argumenty 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

szejk-gmbh
#13 Ambasador#

@ZibiK30 

Pisałem Ci to już wczoraj.

System komentarzy jest nieodzownym elementem handlu na odległość. Wystawiając komentarz pozytywny potwierdzasz, że jest ok. Wystawiając negatywny - że coś ( lub wszystko ) nie jest ok.

Albo wystawiamy wszystkie albo nic. Wystawiając pozytywny poświadczasz, że transakcja zakończyła się pozytywnie. Nie musisz pisać nic więcej. Chyba że sprzedający zaskoczył Cię czymś extra, to wtedy od tego masz komentarz opisowy.

Skoro jest takie straszne parcie tylko na wystawianie negatywów gdy jest coś źle, a pozytywy to tylko "jak się mnie zachce" to może zlikwidujmy całkowicie pozytywne komentarze? A ocenę konta uzależnijmy od ilości negatywów względem ogólnej liczby transakcji?

Co jest warta statystyka i ocena sprzedającego jeżeli klienci jednego wystawiają 80% ocen a drugiego tylko 30%?

Ocena jest dla sprzedawcy - żeby wiedział jak oceniłeś transakcję.

Ale ocena jest też dla innych kupujących, aby wiedzieli czy sprzedawca jest godzien zaufania. Wystawiając oceny wg własnego "widzimisie" postępujesz egoistycznie.

Co jest warta ocena sprzedawcy gdy jest ona zależna nie od stosunku negatywnie/pozytywnie przeprowadzonych transakcji a od tego, jaki procent kupujących raczyło poświęcić 5 sekund na wystawienie opinii?

Spójrz na to od strony kupujących i postaw się na ich miejscu.

Jak byś przeczytał uważniej mój wczorajszy komentarz to byś wiedział po której stronie barykady stoję.

----------------------------------
Sprzedawca Twój wróg!
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@szejk-gmbh  "uzależnijmy od ilości negatywów względem ogólnej liczby transakcji?"

Akurat to jest jeden z ciekawszych pomyslow dotyczacych systemu komentarzy.

oznacz moderatorów