anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Negatywny komentarz a dobra osobiste

MAMY ROZWIĄZANIE!
Jarek19810825
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry.

Jestem klientem i mam problem ze sprzedawcą. Dokonałem zakupu, wpłaciłem pieniądze i czekałem na paczkę do odebrania w paczkomacie Inpost a ta nie doszła. Całość śledziłem przez aplikacje i wiem że paczka została cofnięta z powrotem do sprzedawcy.

Aplikacja pokazała:

24 Cze 2020, 6:22 - Przekazano do doręczenia.

24 Cze 2020, 6:23 - Odmowa przyjęcia.

24 Cze 2020, 8:35 - Zwrot do nadawcy.

 Zależało mi na szybkim odebraniu zamówienia więc tego samego dnia (tj. 24 czerwca) chciałem dodzwonić się do sprzedawcy by dowiedzieć się co jest nie tak a On nadając paczkę podał numer telefonu który nie działa a numer telefonu kontaktowy (podany na stronie Allegro) ma przeładowaną skrzynkę i też go nie odbiera. Tego samego dnia napisałem mail przez Allegro i czekałem na odpowiedź. Czekałem do 26 czerwca, nie otrzymałem odpowiedzi i otworzyłem dyskusje za pomocą Allegro i poprosiłem o zwrot pieniążków. To był piątek, wiem że przez weekend sprzedawca logował się na konto (codziennie się loguje) jednak ja nie dostałem żadnej odpowiedzi. Wiem że na odpowiedź ma dzień roboczy więc czekałem. W poniedziałek 29 czerwca sprzedawca pisze że: "ze śledzenia wynika iż nastąpiła odmowa przyjęcia paczki", w sumie nic nowego nie wiem o paczce. W rozmowie relacjonuję swoją sytuacje, piszę że zależało mi na czasie, naciskam przycisk "Poproś o pomoc Allegro" i czekam. 30 czerwca jest informacja o zwrocie pieniążków.
 
Dziwi mnie że sprzedawca nie stara się jakoś załagodzić sprawy, nie dzwoni, nie pisze do mnie.  Wiem że nikt nie chce negatywnych komentarzy więc sprzedawcy robią co mogą by kupujący był zadowolony. Sam pracuje jako sprzedawca więc wiem że to jest ważne by zadbać o klienta by został na stałe i polecał mnie dalej.
 
Po transakcji można skorzystać z możliwości oceny więc tak zrobiłem i 13 lipca 2020 napisałem:
 

"Paczka nie doszła, brak kontaktu ze sprzedawcą - nie odbiera telefonu, nie odpisuje na maile. Zwrot gotówki za pomocą Allegro i tutaj bardzo dziękuje pracownikom portalu ponieważ inaczej został bym bez pieniążków. Wszelkie odpisywanie tutaj sprzedawcy jest bez sensu - wysyła paczkę z dobrym towarem a ja odbieram w paczkomacie i tyle. !!! KUPUJ U KONKURENCJI !!!"

 

Sprzedawca napisał odpowiedź z dnia 13 lip 2020 (dziwi mnie że nie czekał jakoś specjalnie)

"W przypadku nieodebrania paczki czekamy az przesyłka do nas powróci aby nie dopuścić do nadużyć. Poinformowaliśmy pana o tym fakcie w dyskusji, dodam, ze z allegro otrzymywał pan automatyczne odpowiedzi bota czyli był to automat/robot, który przesyła wszystkim takie same odpowiedzi, zatem nie jest prawda to co pan , ponieważ nikt z allegro nie byl zaangażowany w pana sprawę, wystarczyło iz paczka do nas wróciła, dokonaliśmy zwrotu kosztów. Życze Zdrowia"

 
Zaraz po tym pisze do mnie z prośbą: "prosze o usuniecie niemądrego komentarza, naruszającego moje dobra osobiste , sugerującego iz okradałam pana."
 
 
Chcę wiedzieć, to jak to w końcu jest:
1. naruszam dobra osobiste?
2. czy mój negatywny komentarz jest niesprawiedliwy a może niemądry?
3. czy mój negatywny komentarz łamie prawo?
4. powinienem zmienić treść komentarza?
Komentarz nie zawiera wulgaryzmów i opisuje przebieg sprawy.
 
Myślę że negatywne komentarze przestrzegają kolejnych zainteresowanych i jednocześnie sprzedawcy poprawiają usługę, produkt itp.
 
Pozdrawiam.
oznacz moderatorów
3 ODPOWIEDZI 3
xyz96
#21 Demiurg#

Moim zdaniem komentarz nie narusza zasad Allegro, a jeśli piszesz tu prawdę, to komentarz także nie narusza żadnych dóbr. Niesprawiedliwy i niemądry wydaje się każdemu sprzedawcy każdy negatyw, więc nic dziwnego, że tak napisał. Nie napisałeś w komentarzu, że zostałeś okradziony, tylko przypuszczasz, że mógłbyś zostać bez pieniędzy gdyby nie pomoc Allegro. Absolutnie nie masz się czego obawiać i treści komentarza nie musisz zmieniać.

oznacz moderatorów
pinsplash
#21 Demiurg#

@Jarek19810825 A z ciekawości - co Ci powiedzieli na linii Inpostu jak dzwoniłeś i chciałeś wyjaśnić sprawę odmowy przyjęcia?

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów
Jarek19810825
#7 Wielbiciel#

Pisałem na Facebooku że mam problem.

"Cześć, z tej strony konsultant InPost. Informuję, że w procesie doręczenia przesyłki wystąpiły utrudnienia, które uniemożliwiają jej dostarczenie. Przesyłka zostanie zwrócona do Nadawcy. O przyczynach tej sytuacji możemy poinformować jedynie Nadawcę. W związku z tym sugeruję kontakt z Nadawcą w celu wyjaśnienia."

 

Myślę że mogła się uszkodzić gdzieś na trasie, jakkolwiek było sprzedawca mógł się kontaktować ze mną że będzie opóźnienie itd. Myślę że Inpost zwykle bierze odpowiedzialność (myślę że paczka jest dobrze zapakowana ale też znam filmy z internetu gdzie widać jak to jest od zaplecza) jeżeli by coś poszło nie tak więc sprzedawca nie jest stratny.

 

To co chciałem kupić to był miód 25kg, później zamówiłem sobie u konkurencji i nie mam zastrzeżeń co do pakowania. Dają dużo folii bąbelkowej, naklejkę góra - dół, dobry karton, obklejają taśmą i musi dojechać do celu.

U innego sprzedawcy jeszcze kupiłem 2 litrowe wiaderka i 4kg pyłku kwiatowego - pakowanie tą samą metodą. Jestem zadowolony a wcześniej taka wpadka, strata czasu i nerwy.

oznacz moderatorów