anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nie dostaniesz pieniędzy.

MAMY ROZWIĄZANIE!
Osmandilek
#4 Eksplorator#

Anulowaliśmy zamówienie 14 czerwca, minęło 8 dni, a oni nadal nie zwrócili pieniędzy. Sąd jest w zasięgu wzroku.

oznacz moderatorów
35 ODPOWIEDZI 35
xyz96
#21 Demiurg#

@Osmandilek Po co Ci zaraz sąd? Napisz do Allegro tu; https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5... Sprzedawca otrzyma ponaglenie i szybko wpłatę zwróci.

 

oznacz moderatorów
Osmandilek
#4 Eksplorator#

Poprosiłem o pomoc wcześniej. Powiedzieli, że zapłaci za 2 dni. Teraz mówią 7 dni. Wciąż czekam.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Sprzedawca powinien zwrócić wpłatę NIEZWŁOCZNIE, najpóźniej w czasie 14 dni od anulowania - tak stanowią przepisy, tam jest napisane niezwłocznie.

Oni zazwyczaj nie zwracają niezwłocznie, tylko zasłaniają się tymi 14 dniami.

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

bo .....myślicele z Wiejskiej jak zwykle nie określili tego jednoznacznie . Niemniej @Osmandilek masz pełne prawo ocenić opieszałość sprzedawcy 

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

a... ONI myślą ,że sprzedawca rzuci wszystko i będzie robił zwrot niezdecydowanemu ,,....,, klientowi 

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

"Oni zazwyczaj nie zwracają niezwłocznie, tylko zasłaniają się tymi 14 dniami." - tak samo jak kupujący odsyłają paczkę dopiero 14. dnia, mimo że obowiązuje ich to samo co sprzedających.

"Konsument jest zobowiązany odesłać towar niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy."

Szach mat😏

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Knowhere raczej PAT

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@mdrogeria Jeśli chodzi o symetryczne obowiązki wynikające z przepisów to tak, ale ja piłem do czego innego.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Knowhere nie ma rozwiązania dla wątku rozwiniętego przez Was , zapis w UK nie mówi jasno i każdy może go interpretować po swojemu . Każda firma ma prawo ustalić po swojemu procedurę zwrotu środków nie naruszając oczywiście zapisu w UK .

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

Dziękuję za wszystkie głosy w tej dyskusji i zamykam wątek. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Osmandilek czyli zgodnie z zapisem w UK nie minęło jeszcze obowiązujące 14 dni !

oznacz moderatorów
Osmandilek
#4 Eksplorator#

na co mam czekać przez 14 dni?

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Osmandilek ustawa konsumecka obowiązuje nie tylko sprzedawców , zapisy w niej umieszczone dotyczą również kupujacych .Trudno dociekać dlaczego sprzedawca zwleka , ustawodawca określił czas na zwrot tak , a nie inaczej i obowiązuje to obydwie strony .

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Osmandilek Sprzedający ma 14 dni na zwrot, bo takie zasady i prawo obowiązują w Polsce. Sprzedający zlecił zwrot dla Ciebie, ale do operatora płatności PayU, dlatego wpłata wróciła na jego konto. Nasi pracownicy wyslali już do Sprzedającego wiadomość w Twojej sprawie i wyjaśnilim jak powienien poprawnie wykonać dla Ciebie zwrot pieniędzy. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
TATLOK
#15 Entuzjasta#

Boże! co to za sprzedawca, co zwrotu dokonał na rachunek pośrednika płatności. No wiecie co.... ręce opadają.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@_HolaOla_ Takie prawo obowiązuje w Polsce;

Art. 32. prawa konsumenta


Obowiązki przedsiębiorcy po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
 
 
Ty też, jak sprzedawcy, zapominasz o słowie "niezwłocznie".
oznacz moderatorów
Osmandilek
#4 Eksplorator#

To zasada, która obowiązuje na całym świecie. problem= Sprzedawca nie zatwierdził !

oznacz moderatorów
_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@xyz96 Drobny szczegół w tym przypadku polega na tym, że Sprzedający nie jest przedsiębiorcą, a osobą prywatną. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów
Osmandilek
#4 Eksplorator#

Mam nadzieję, że otrzymam zwrot pieniędzy. Bałam się robić zakupy na Allegro.  😕 😕

oznacz moderatorów