Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Anulowaliśmy zamówienie 14 czerwca, minęło 8 dni, a oni nadal nie zwrócili pieniędzy. Sąd jest w zasięgu wzroku.
Osmandilek spoko , nie stracisz , sprzedawca wygląda nato ,że POCZĄTKUJE 🤗
@_HolaOla_ To tym bardziej powinien zwrócić wpłatę niezwłocznie, a nie w czasie 14 dni. Ustawa konsumencka go nie obowiązuje, tylko inne przepisy.
xyz96czyli interpretacja osobista , dla mnie niezwłocznie to 14 dni i nie podważysz tego w żaden sposób .
Ja nie podważę, ale sąd poważy. Zgodnie z orzecznictwem "niezwłocznie" to najszybciej jak to możliwe w danej sytuacji, a nie zawsze 14 dni.
14 dni = niezwłocznie.
niezwłocznie (jest różne) natychmiast
Termin "niezwłocznego" spełnienie świadczenia - zgodnie z orzecznictwem sądów - oznacza obowiązek spełnienia go bez zbędnej zwłoki. Innymi słowy mowa o realnym terminie, uwzględniającym okoliczności miejsca i czasu. Nie można go jednak utożsamiać z terminem natychmiastowym - bo ten oznacza, że świadczenie powinno zostać spełnione w tym samym momencie, w którym nastąpiło wezwanie do jego spełnienia.
Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/prawnicy-sady/co-oznacza-termin-niezwlocznie-stanowisko-sadu-najwyzszego,41447....
Ty czytaj więcej. Niezwłocznie nie oznacza 14 dni. Wprowadzasz w błąd.
@xyz96 ohh oczywiście ze nie oznacza. I wielu sprzedających zwraca znacznie szybciej. Choćby po to aby mieć zamknięta transakcje a nie wracac do niej za kilka dni.
Nalezy przyjąć że jeśli sprzedający nie oddał to widocznie w akurat tej sprawie to slynne " niezwłocznie" jeszce nie nastapiło a sprzedający ma powody aby zwrot zrobić później. Oczywiscie nie później niż w ciągu 14 dni.
Jeśli ktokolwiek jest w stanie udowodnić że sprzedajacy mógł to zrobić wcześniej to oczywiście może pójśc do sądu i to udowodnić. Dopóki nikt tego nie zrobi i nie bedzie wyroku nalezy przyjąć że termin "niezwłocznie" w tym przypadku jeszcze nie nastąpił i nalezy czekać .
@_Likos_ Ten temat był przerabiany na tym forum wielokrotnie. Nie ma sensu znowu bić piany. Wystarczy zwrócić uwagę na to, że ustawodawca zawarł w przepisie pojęcie "niezwłocznie" i "najpóźniej w czasie 14 dni". Gdyby niezwłocznie oznaczało 14 dni, nie byłoby słowa niezwłocznie, byłoby tylko 14 dni. To nie jest to samo. Wszystko w temacie.
@xyz96 przepraszam ale zdaje sie w tym momencie to raczej Ty bijesz piane.
Napisałem już. Jesli ktokolwiek jest w stanie udowodnić że sprzedający mógł zrobic zwrot wczesniej to może pójśc do sądu i to zrobić pewnie jeszcze odszkodowanie otrzyma.. Jesli nie ma takiego wyroku to znaczy że w tym przypadku termin "niezwłocznie " nie nastąpił.
Tu nie ma co bić piany . To są konkrety. Albo cos możemy udowodnić albo nie.
Pewnym jest tylko że sprzedający nie może przekroczyc terminu 14 dniowego. Natomiast zwlokę to już nalezy pójśc do sądu i udowodnić. Jełsi sie tego nie zrobi to zwrot 14-go dnia nadal jest jak najbardziej zgodny z prawem. I nadal można sie powoływac na termin "niezwłocznie"
@_Likos_ Nie, Ty znowu chcesz bić pianę i polemizować do upadłego, swoim zwyczajem. Teraz już polemizuj sam ze sobą, bo temat był przerabiany tu wiele razy i nikt nie udowodnił, że "niezwłocznie" = 14 dni. Gdyby tak było, ustawodawca nie użyłby pojęcia "niezwłocznie" - wystarczyłoby 14 dni. A co kto komu udowodni i jak, pozostaw sądom, nie Ty będziesz orzekał.
@xyz96 nie orzekam.
Jesli jest taka koniecznośc to zwracam wpłate klientom 14 dnia i nikt mnie nie pozwał a jeśłi keidyś pozwie to wiem że spokojnie sie wybronie.
Ty znasz doskonale teorie. Ja praktykę.
@xyz96 czytam dokładnie.
Zwłoka nastąpi przy wypłacie po 14 dniach.
wobec czego do 14 dni jest bez zwłoki.
Czytasz? To teraz wskaż przepis który mówi o tym, że niezwłocznie ZAWSZE oznacza 14 dni.
Nie twierdzę że zawsze, ale min.
niezwłocznie = 14dni
niezwłocznie = 13dni
niezwłocznie = 12 dni
czyli zawsze do 14 dni
Nie będzie o tym decydować jakiś amator prawa, ani tym bardziej kupujący - tylko i wyłącznie sprzedający.
@TATLOK Bzura, o tym zadecyduje Sąd, na pewno nie sprzedający.
@xyz96 @TATLOK @_Likos_ Panowie, dokładny opis sytuacji związany ze zwrotem w tym przypadku wyjaśniłam w tym wpisie, więc Wasze przepychanki i udawadnianie sobie wzajemnie racji jest naprawdę bezcelowe, bo w żadnym stopniu nie dotyczy tej sprawy. Bardzo proszę o zaprzestanie osobistych wycieczek w kierunku innych użytkowników.