anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Nowy sposób oszukiwania klientów - zgłoszenie uszkodzenia paczki po terminie

Client:119239705
#1 Nowicjusz#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Do napisania tematu skłoniła mnie dziesiejsza aktywność forumowych trolli.

 

Załóżmy następujący schemat oszustwa: klient zwraca towar, sprzedawca zwraca pełną kwotę, po czym zgłasza reklamacje u przewoźnika (bo paczka podobno była uszkodzona), czeka aż klient zapomni o sprawie po czym zgłasza sprawę do sądu.

 

Jak jako kupujący mam się bronić przed czymś takim? Czy po każym zwrocie powiniem rozpoczynać dyskusję i prosić sprzedawcę o potwierdzenie, że ze zwróconym towarem wszystko jest OK? Czy macie jakieś inne pomysły?

oznacz moderatorów
10 ODPOWIEDZI 10

KONIGINpl
#9 Pomysłodawca#

@Client:119239705 jak paczka była uszkodzona to spisuje protokół szkody, jak nie była to nie spisze. W czym problem?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:119239705 to ja ... forumowy troll . To jest samoobrona sprzedawców , załóżmy następujący scenariusz występujący nagminnie w przypadku zwrotów . Przykładowy  produkt perfumy oczywiście w szklanym opakowaniu idą w trasę do sprzedawcy w szelestce z Biedry , wiadomo w jakim stanie wrócą ... i teraz co , co sprzedawca ma do wyboru 

1. zwrócić kase cześciowo bo wystąpiły uszkodzenia i oczywiście liczyć się z oceną od klienta wiadomo jaką , dalej idąc zwrot z Protect , a to wszystko ma gigantyczny wpływ na dalszą sprzedaż .

2. druga opcja to ...oddaje całą kasę i dalej postępuje zgodnie ze scenariuszem opisanym przez Ciebie .

3.  jest jeszcze trzecia opcja , koszty sprzedawca bierze na siebie  ,ale , właśnie .... ale , przecież musi zarabiać czyli koszty rąbie w cenę sprzedawanych produktów ... no i teraz nasuwa się tylko jedno pytanie ,, dlaczego inni klienci mają płacić za bezmyślne pakowanie zwrotu przez innych klientów .? ,,

Teraz wybierz z podanych przez trolla tą wląściwą najlepszą opcję .

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#
LEW433_0-1707488038614.jpeg

 

kostas11
#21 Demiurg#

jak jest uszkodzone i chcesz walczyć, protokół szkody, kupującemu oddajesz całość, składasz reklamację jak dostaniesz kasę to ok, jak odrzucą z powodu złego pakowania za które odpowiada nadawca, czekasz 90 dni jak minie okres wystawienia - edycji opinii, wysyłasz pismo z fakturą i roszczeniem z terminem 7 dni a potem do esądu 

LEW433_1-1707488038611.png

 

ps. zwrotu nie możesz odmówić, musisz odebrać i rozliczyć do 14 dni od odstąpienia 

LEW433_2-1707488038613.png

 

________
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@LEW433 dzięki za wywołanie do tablicy 😘

________
Κώστας
oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:119239705 melduje się forumowy Troll 🙂

Nie przekręcaj, bo nie da się zgłosić uszkodzenia po terminie, trzeba to zrobić zgodnie z prawem, jak sprzedawca nie spisze protokołu to jego problem i przyjmuje na klatę uszkodzony towar 🙂

Po drugie to nie takie proste co piszesz, sprzedawca musi mieć protokół, zdjęcia itp. więc podobno był uszkodzony to trochu na wyrost piszesz 🙂

Po drugie takie jest prawo, nie my je pisaliśmy sprzedawca musi rozliczyć zwrot do 14 dni a na reklamacje czeka się 30 dni a nawet dłużej. A to co pisałem uzyskałem od papugi a na dowód masz jeden z wpisów w necie 🙂

https://prokonsumencki.pl/klauzule-niedozwolone-2/zwrot-uszkodzonego-towaru-jak-sprzedawca-powinien-...

Sprzedający w związku z ustaleniem zmniejszenia wartości zwróconej rzeczy za co odpowiedzialność ponosi konsument, powinien albo zwrócić wszystkie koszty poniesione przez konsumenta związane z zawarciem umowy, a następnie wystąpić wobec niego z roszczeniem o odszkodowanie lub też powinien złożyć oświadczenie o potrąceniu przysługującej mu wierzytelności z tytułu odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy z wierzytelnością konsumenta o zwrot kosztów poniesionych w związku z zawartą umową, skutkiem czego obie wierzytelności umorzyłyby się nawzajem do wysokości wierzytelności niższej (por. art. 498 § 1 i 2 k.c.).

Sąd wyraźnie wskazał na dwie możliwości przysługujące sprzedawcy w związku z powstałą szkodą z winy konsumenta:

  1. zwrot konsumentowi całej przysługującej mu kwoty, a następnie wystąpienie z odrębnym powództwem o odszkodowanie albo
  2. złożenie oświadczenia przez sprzedawcę o potrąceniu przysługującej mu wierzytelności z tytułu odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy z wierzytelnością konsumenta o zwrot kosztów poniesionych w związku z zawartą umową.

A że potrącić nie może bo terminy się nie spinają zostaje roszczenie 😞 ja bym z chęcią potracił od razu a po rozpatrzeniu reklamacji w razie co oddał jak przewoźnik uzna reklamację ale to nie przejdzie prawnie 😞 A osobiście bym poinformował konsumenta w takim wypadku i o zgłoszonej reklamacji itp.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@kostas11 papugę zostaw w spokoju 😂

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:119239705 tu masz jeszcze jeden artykuł https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-odstapienie-od-umowy-jest-skuteczne-jezeli-towar-ulegl-uszkod...

Na koniec trzeba zaznaczyć, iż konsument korzystając z prawa do odstąpienia w ciągu 14 dni musi zachować należytą staranność i współdziałać ze sprzedawcą. Te obowiązki są o tyle ważne w kontekście omawianego przypadku, że firma kurierska może na przykład odrzucić reklamację ze względu na brak, niedostateczność lub wadliwość opakowania przesyłki. Jeśli reklamacja sprzedawcy do firmy kurierskiej zostanie odrzucona z tej przyczyny, sprzedawca będzie mógł skierować roszczenie odszkodowawcze do konsumenta, który nieprawidłowo zapakował przesyłkę. Dlatego zawsze konsument musi pamiętać, że choć co do zasady nie odpowiada za szkody powstałe w transporcie, nie zwalnia go to z obowiązków nałożonych na niego jako na nadawcę (a więc właśnie prawidłowego opakowania czy oznaczenia przesyłki).
 
________
Κώστας
oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@kostas11 @mdrogeria + inne trolle > pozwolicie mnie też trochę potrollować, czy to może zamknięty klub dyskusyjny i naczelny forumowy troll nie przyjmuje już nowych chętnych?😍

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Ziolko39 ja zapraszam 😁

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@Client:119239705 To działa w obie strony > kupujący oszukuje, dostając dobry towar, uszkadza go i zgłasza reklamację > to też jest oszustwo

Albo niby odsyła rzekomo niepasujący towar > a w przesyłce jest cegła > to jest ok?

Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie

oznacz moderatorów