Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Do napisania tematu skłoniła mnie dziesiejsza aktywność forumowych trolli.
Załóżmy następujący schemat oszustwa: klient zwraca towar, sprzedawca zwraca pełną kwotę, po czym zgłasza reklamacje u przewoźnika (bo paczka podobno była uszkodzona), czeka aż klient zapomni o sprawie po czym zgłasza sprawę do sądu.
Jak jako kupujący mam się bronić przed czymś takim? Czy po każym zwrocie powiniem rozpoczynać dyskusję i prosić sprzedawcę o potwierdzenie, że ze zwróconym towarem wszystko jest OK? Czy macie jakieś inne pomysły?
@Client:119239705 jak paczka była uszkodzona to spisuje protokół szkody, jak nie była to nie spisze. W czym problem?
@Client:119239705 to ja ... forumowy troll . To jest samoobrona sprzedawców , załóżmy następujący scenariusz występujący nagminnie w przypadku zwrotów . Przykładowy produkt perfumy oczywiście w szklanym opakowaniu idą w trasę do sprzedawcy w szelestce z Biedry , wiadomo w jakim stanie wrócą ... i teraz co , co sprzedawca ma do wyboru
1. zwrócić kase cześciowo bo wystąpiły uszkodzenia i oczywiście liczyć się z oceną od klienta wiadomo jaką , dalej idąc zwrot z Protect , a to wszystko ma gigantyczny wpływ na dalszą sprzedaż .
2. druga opcja to ...oddaje całą kasę i dalej postępuje zgodnie ze scenariuszem opisanym przez Ciebie .
3. jest jeszcze trzecia opcja , koszty sprzedawca bierze na siebie ,ale , właśnie .... ale , przecież musi zarabiać czyli koszty rąbie w cenę sprzedawanych produktów ... no i teraz nasuwa się tylko jedno pytanie ,, dlaczego inni klienci mają płacić za bezmyślne pakowanie zwrotu przez innych klientów .? ,,
Teraz wybierz z podanych przez trolla tą wląściwą najlepszą opcję .
jak jest uszkodzone i chcesz walczyć, protokół szkody, kupującemu oddajesz całość, składasz reklamację jak dostaniesz kasę to ok, jak odrzucą z powodu złego pakowania za które odpowiada nadawca, czekasz 90 dni jak minie okres wystawienia - edycji opinii, wysyłasz pismo z fakturą i roszczeniem z terminem 7 dni a potem do esądu
ps. zwrotu nie możesz odmówić, musisz odebrać i rozliczyć do 14 dni od odstąpienia
@LEW433 dzięki za wywołanie do tablicy 😘
@Client:119239705 melduje się forumowy Troll 🙂
Nie przekręcaj, bo nie da się zgłosić uszkodzenia po terminie, trzeba to zrobić zgodnie z prawem, jak sprzedawca nie spisze protokołu to jego problem i przyjmuje na klatę uszkodzony towar 🙂
Po drugie to nie takie proste co piszesz, sprzedawca musi mieć protokół, zdjęcia itp. więc podobno był uszkodzony to trochu na wyrost piszesz 🙂
Po drugie takie jest prawo, nie my je pisaliśmy sprzedawca musi rozliczyć zwrot do 14 dni a na reklamacje czeka się 30 dni a nawet dłużej. A to co pisałem uzyskałem od papugi a na dowód masz jeden z wpisów w necie 🙂
Sprzedający w związku z ustaleniem zmniejszenia wartości zwróconej rzeczy za co odpowiedzialność ponosi konsument, powinien albo zwrócić wszystkie koszty poniesione przez konsumenta związane z zawarciem umowy, a następnie wystąpić wobec niego z roszczeniem o odszkodowanie lub też powinien złożyć oświadczenie o potrąceniu przysługującej mu wierzytelności z tytułu odszkodowania za zmniejszenie wartości rzeczy z wierzytelnością konsumenta o zwrot kosztów poniesionych w związku z zawartą umową, skutkiem czego obie wierzytelności umorzyłyby się nawzajem do wysokości wierzytelności niższej (por. art. 498 § 1 i 2 k.c.).
Sąd wyraźnie wskazał na dwie możliwości przysługujące sprzedawcy w związku z powstałą szkodą z winy konsumenta:
A że potrącić nie może bo terminy się nie spinają zostaje roszczenie 😞 ja bym z chęcią potracił od razu a po rozpatrzeniu reklamacji w razie co oddał jak przewoźnik uzna reklamację ale to nie przejdzie prawnie 😞 A osobiście bym poinformował konsumenta w takim wypadku i o zgłoszonej reklamacji itp.
@kostas11 papugę zostaw w spokoju 😂
@Client:119239705 tu masz jeszcze jeden artykuł https://konsumenci.org/aktualnosci,czy-odstapienie-od-umowy-jest-skuteczne-jezeli-towar-ulegl-uszkod...
@kostas11 @mdrogeria + inne trolle > pozwolicie mnie też trochę potrollować, czy to może zamknięty klub dyskusyjny i naczelny forumowy troll nie przyjmuje już nowych chętnych?😍
@Ziolko39 ja zapraszam 😁
@Client:119239705 To działa w obie strony > kupujący oszukuje, dostając dobry towar, uszkadza go i zgłasza reklamację > to też jest oszustwo
Albo niby odsyła rzekomo niepasujący towar > a w przesyłce jest cegła > to jest ok?
Jak Kuba Bogu, tak Bóg Kubie