anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa zwrotu środków

framar_
#7 Wielbiciel#

Jakiś czas temu zakupiłem używany produkt za kwotę 99 zł. Przesyłka została wysłana w ramach oferty Allegro Smart kurierem DPD. Niestety już w momencie gdy przesyłka była w trasie zorientowałem się że kupiłem niewłaściwy produkt. Niestety kurier doręczył paczkę - wrzuca przez ogrodzenie - typowa praktyka. Dobrze że nie mam psa 😉 Paczki nie otwieralem - zgłosiłem zwrot i odesłałem w ramach bezpłatnego zwrotu. Nakleilem tylko list na paczkę. W ostatni dniu w którym sprzedawca może zlecić zwrot dostaje info odmowa zeortu - towar uszkodzony. Rozpocząłem dyskusję - sprzedawca przesyła zdjęcia że produkt jest uszkodzony i nie nadaje się na sprzedaż. Dodatkowo twierdzi że przesyłka nie była uszkodzona. Oczywiście protokołu szkody nie spisał i nie spisze. Allegro wskazało że musi zwrócić zwrot - to zrobił zwrot na 7 zł i tyle. Poprosiłem o zdjęcia - jak się wypatrzyłem dobrze w zdjęcia aukcji to wady porywają się z tymi które były na zdjęciach aukcji. Oczywiście temat kończy się propozycja zgłoszenia wniosku allegro protect. Po złożeniu wniosku proszą iść na policję. Serio? Za każdym razem o to prosicie. To tak działa ten program? Skoro paczki nie otwierałem i sprzedawca wskazuje że paczka nie była uszkodzona z zewnątrz to domniemam że taki produkt wysłał. Prosiłbym o pomoc co dalej. Mam iść na policję i zgłosić że sprzedawca oddał mi 7 zł zamiast 99 zł a ja nawet nie wiem co było w paczce? 

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

br.
#21 Demiurg#

@framar_  To jest taka nowa twarz Allegro, to jest pokazanie jak wiarygodne są ich reklamy, zapewnienia...  

Masz teraz przynajmniej dwa wyjścia:

 -  kliknąć  napis Oznacz moderatorów i poprosić  moderatorów o pomoc, oni "po znajomości " naprawdę wiele mogą i potrafią jeśli zechcą.

-  odwołać się od decyzji  Protect,  wyjaśnić powód odwołania, załączyć zdjęcia przedmiotu. Odwołąnie poprzez formularz kontaktowy.

albo zapomnieć o sprawie, odżałować te 99 zł, a w przyszłości unikać zakupów na Allegro, innych też ostrzegać.

oznacz moderatorów

framar_
#7 Wielbiciel#

Tego się właśnie obawiam. Nie rozumiem tylko podejścia serwisu Allegro. Okej sądem nie są, ale jak wskazuje w dyskusji zdjęcia aukcji z zaznaczona wada i proszę o weryfikację ze zdjęciami jaki wysłał sprzedawca to cisza. Poza tym sprzedawca sam wskazał że towar jest bezwartościowy (chociaż sprzedawał go z takimi wadami za 99 zł) a później po nacisku allegro że musi oddać kasę oddaje śmieszne 7 zł. 

oznacz moderatorów

framar_
#7 Wielbiciel#

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_  prosiłbym o weryfikację mojego problemu. Dlaczego sprzedawca nie powinien spisać protokołu szkody skoro produkt jest uszkodzony? Chciałbym zareklamować przesyłkę ale nawet nie mam takiej możliwości bez protokołu szkody. Dodatkowo dlaczego nikt nie odniósł się do moich wiadomości ze zdjęciami wad produktu widocznych na aukcji? Skąd zwrot 7 zł 

oznacz moderatorów

w_kiwi
Moderatorka
Moderatorka

@framar_ Widzę, że prowadzisz już dyskusję ze sprzedawcą, a wsparcia udzielają Ci doradcy. Nie ma potrzeby eskalowania sprawy na forum. Przykro mi, ale jako moderatorzy nie jesteśmy w stanie udzielić Ci wsparcia w tej kwestii. Najlepszym wyjściem jest kontynuowanie dyskusji ze sprzedawcą. Dodatkowo widzę, że złożyłeś już wniosek o Allegro Protect. 

 

   Wiktoria
   Moderatorka
oznacz moderatorów

AlleMakijazPL
#11 Animator#

Jako sprzedawca powiem tylko jedno — może ten sprzedawca był na urlopie, tak jak ja.

Odesłała mi Pani paczkę z powrotem, a w środku — zamiast dwóch balsamów do ciała — znalazły się książki i biżuteria.

Paczka przez cały czas leżała i czekała na mój powrót. Otworzyłam ją dopiero w ostatni dzień, kiedy wróciłam z urlopu — wtedy też zgłosiłam sprawę.

I co? Również zostałam oskarżona o celowe działanie, bo zgłosiłam to ostatniego dnia. A prawda jest zupełnie inna. Nie zawsze to, co wygląda na „podejrzane”, rzeczywiście takie jest. Warto czasem spojrzeć na sytuację z innej strony.

oznacz moderatorów

framar_
#7 Wielbiciel#

Akurat w moim przypadku paczka doręczona w poniedziałek - we wtorek decyzją o braku przyznania zwrotu środków. Tylko w moim przypadku sprzedawca może w łatwy sposób zweryfikować  czy przesyłka to jego sposób pakowania. Są nawet jego etykiety na przesyłce - tylko przekreślone. 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@framar_ a było sprawdzić co dostałeś, zgłosić reklamację jak było uszkodzone, a tak nic nie udowodnisz, ciężko będzie wytłumaczyć że nie otwierałeś paczki, sprzedawca dostał uszkodzone, paczka cała więc ma prawo potrącić za zmniejszenie wartości, allegro nie sąd i nic z tym nie zrobi 😞

________
Κώστας
oznacz moderatorów

framar_
#7 Wielbiciel#

Tylko że wady które wskazał sprzedawca w dyskusji to te same które widniały na zdjęciach produktu oferowanego na aukcji. Dlatego też uważam że coś tu nie gra. W dodatku Ewa. Obniżenie ceny powinno być sensowne a nie jakieś widzi mi się sprzedawcy - listwa ma rysy i wgniecenie - na zdjęciach w momencie zakupu były wgniecenia - rysa nie - ale być może powstała jak otwieral przesyłkę. Tego nie wiem. Finalnie sprzedawca zwraca za spinki które są na listwie czyli 7 zł. Dla mnie to jakieś chore. Dlaczego teraz po odbiorze przesyłki przez kuriera nie mogę prosić o protokół szkody aby zgłosić reklamację do przesyłki? W odpowiedzi od allegro dostaje info że może zrobić to tylko sprzedawca?

oznacz moderatorów

br.
#21 Demiurg#

Ten sprzedający ma już dobrze rozpracowany schemat działania.

Sprzedaje towar niepełnosprawny, używany, wcale się z tym nie kryje. Po zwrocie, w dyskusji  zamieszcza zdjęcie przedmiotu który sprzedał. Wie doskonale  że boty Allegro nie rozróżniają zdjęć, mógł równie dobrze wkleić zdjęcie teściowej.  Ale dowód załączył.

Skoro są dowody boty allegrowe uznają jego rację.  Tylko pozostaje problem jak wyliczył te 7 zł  zwrotu, powinien to udokumentować jakąś kalkulacją.

Jest bardzo interesujące jak Allegro podejdzie do tego,  więc  dziwi mnie wpis moderatorki "Nie ma potrzeby eskalowania sprawy na forum.'

Chyba właśnie do tego jest to forum żeby opisywać  i publicznie  wyjaśniać i rozliczać takie zjawiska, wyciszanie sprawy powoduje tylko  dziwne podejrzenia.

oznacz moderatorów

framar_
#7 Wielbiciel#

Dokładnie się z Tobą zgadzam. Odpowiedz konsultanta jest następująca:

"kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Sprzedający zgłasza, że [C4 Grand Picasso II Listwa Szyby Czołowej Lewa 9677650377] wrócił do niego w zmienionym stanie, dlatego też może pomniejszyć kwotę zwrotu. Nie mogę podważyć tej decyzji."

 

Poprosiłem o wskazanie w jaki sposób została pomniejszona kwota do 7 zł - nie otrzymałem żadnej kalkulacji. 

Wskazałem w dyskusji zdjęcia aukcji z zacnaczona wada produktu oraz zdjęcie produktu który sprzedawca zamieścił w dyskusji z informacją że odrzuca zwrot. Wady pokrywają się ze sobą. Niestety konsultant nie odnieśli się do mojej wiadomości. Dodatkowo zapytałem dlaczego sprzedawca nie sporzadzil protokółu szkody - dostałem info że reklamację nie mogę złożyć tylko sprzedawca. 

Czy mógłbym prosić o zweryfikowanie dyskusji? Jestem Waszym klientem od ponad 20 lat. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ 

Pierwszy raz się z takim czymś spotykam. Oczywiście jestem zdeterminowany do tego że pójdę na komisariat i zglosze sprawę - tylko obawiam się że z uwagi na małą kwotę nic z tym nie zrobią.

W dodatku prosiłbym o wyjaśnienie - tak na przyszłość. Sprzedawca może ot tak obniżyć kwotę zwrotu i nie musi przedstawić wyliczeń skąd zwrot takiej kwoty? Pytam ponieważ w firmie w której pracuje też sprzedajemy na allegro i nigdy nie realizowaliśmy zwrotu częściowego bez rzetelnej kalkulacji. Oczywiście w pierwszej kolejności kontaktowaliśmy się z kupującym i staraliśmy się rozwiązać problem jak tylko się da - jak się dało - spożywaliśmy protokół szkody  i przekazywaliśmy kupującemu - jak nie, udawało się ustalić skąd powstała wada. Tutaj sprzedawca bez żadnego kontaktu, bez żadnej wiadomości robi zwrot na 7 zł.

 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@framar_ Stanowisko Allegro w sprawie zostało przedstawione w dyskusji przez pracownika, który przeanalizował zgłoszony przypadek. Nie dodamy tutaj nic więcej. Aby odzyskać pieniądze w ramach Allegro Protect, postępuj zgodnie z otrzymywanymi wskazówkami.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

framar_
#7 Wielbiciel#

Ale chyba odnieść się do mojej wypowiedzi możecie. Pytanie ogólne na które chciałbym abyście odpowiedzi na forum:

Sprzedawca może ot tak obniżyć kwotę zwrotu i nie musi przedstawić wyliczeń skąd zwrot takiej kwoty? 

oznacz moderatorów