Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_
Proszę o pomoc w temacie.
Zamówiłam koszulę nocną bawełnianą. Zdecydowałam się jednak odesłać towar po otrzymaniu przesyłki. Towar nie nosił żadnych śladów użytkowania, miał wszystkie metki i był umieszczony w oryginalnym opakowaniu. Okazało się po prostu, że rozmiar jest nieodpowiedni - stąd decyzja o odesłaniu koszuli.
Sprzedający odmówił mi zwrotu pieniędzy - odpisał, że koszula jest towarem higienicznym i nie zwróci mi środków. Nie wiem co z tym fantem począć - nie używałam tej koszuli - nie jest to także bielizna, która ma kontakt z jakimiś częściami intymnymi klienta, który ją przymierza. Sprzedawca w ofercie nie umieścił informacji, że tego towaru nie będzie można zwrócić - dlatego zdecydowałam się na zakup na odległość, mając pewność, że mogę przymierzyć koszulę i odesłać, gdyby nie pasowała mi rozmiarem.
Czy faktycznie jest tak, że sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu koszuli nocnej pisząc, że jest to towar higieniczny?
@Isiunqa w ofercie jest zaznaczone ograniczenie zwrotu z powodów higienicznych.
Natomiast jeśli produkt nie został otwarty, to możesz go zwrócić. W dyskusji sprzedający napisał, że zwrot jeszcze do niego nie dotarł więc nie może zweryfikować stanu produktu. Poczekajmy na jego odpowiedź po otrzymaniu przesyłki.
Kontaktowałam się z UOKiK w tej sprawie - na infolinii poinformowano mnie, że o ile nie ma zapieczętowanych towarów (a w tym przypadku tak nie było) to sprzedający nie może sobie dowolnie pisać, że towary są higieniczne i ich nie przyjmuje. Piżama, z resztą, jako część ubrania jest przymierzana w sklepach stacjonarnych i sprzedawcy nie mają z tym nigdy problemu.
Ograniczenie zwrotu, które jest w ofercie wymienia wyłącznie faktycznie produkty higieniczne, których otwarcie wyklucza je ze zwrotu.
Gdyby w aukcji jasno było napisane, że tego towaru sprzedający nie przyjmie po przymierzeniu, nie zdecydowałabym się na zakup. Mam drugą koszulę tego producenta od tego sprzedającego - ona także nie jest zaplombowana ani zafoliowana tak, że trzeba zniszczyć opakowanie, aby się do niego dostać.
Skoro towar nie był zapieczętowany, to czy odmowa nie jest w tym przypadku niezgodna z prawem? Taką informację też dostałam na infolinii.
Nie może odmówić przyjęcia zwrotu, otwórz dyskusję.
@Isiunqa my nie mamy takich kompetencji, aby oceniać czy jest to zgodne czy niezgodne z prawem, natomiast produkt higieniczny powinien być dostarczony w zapięczętowanym opakowaniu i to dopiero jego rozerwanie powoduje, że nie można go zwrócić. Dlatego poczekajmy na odpowiedź sprzedającego. W razie potrzeby, poproś o pomoc pracownika Allegro.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi! 🙂 Sprawa została zamknięta - sprzedający zwrócił pieniądze.
Poniżej odpowiedź od UOKiK, gdyby ktoś miał podobną sytuację:
Dzień dobry,
dziękuję za wiadomość. W odpowiedzi na Pani pytanie wskazuję, że zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta pewnego rodzaju artykułu w tym właśnie wspominane przez Panią artykuły higieniczne nie podlegają zwrotowi. Niemniej jednak, w opisywanym przypadku w mojej ocenie opisywana koszula nie może być uznana za produkt higieniczny, który nie podlega zwrotowi. Z tych przyczyn w chwili obecnej polecam skierowanie pisemnego wezwania do przyjęcie zwrotu towaru i dokonanie zwrotu gotówki, pod rygorem podjęcia dalszych kroków prawnych, jak interwencja u Rzecznika Praw Konsumentów. Wezwanie polecam skierować z własnoręcznym podpisem Pani, jako konsumenta i wysłać listem poleconym na adres przedsiębiorcy.
W przypadku dalszych problemów z przedsiębiorcą polecam skorzystanie z pomocy właściwego Rzecznika Praw Konsumentów.