anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa zwrotu pieniędzy - koszula nocna

Isiunqa
#7 Wielbiciel#

@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ 

Proszę o pomoc w temacie.

Zamówiłam koszulę nocną bawełnianą. Zdecydowałam się jednak odesłać towar po otrzymaniu przesyłki. Towar nie nosił żadnych śladów użytkowania, miał wszystkie metki i był umieszczony w oryginalnym opakowaniu. Okazało się po prostu, że rozmiar jest nieodpowiedni - stąd decyzja o odesłaniu koszuli.

Sprzedający odmówił mi zwrotu pieniędzy - odpisał, że koszula jest towarem higienicznym i nie zwróci mi środków. Nie wiem co z tym fantem począć - nie używałam tej koszuli - nie jest to także bielizna, która ma kontakt z jakimiś częściami intymnymi klienta, który ją przymierza. Sprzedawca w ofercie nie umieścił informacji, że tego towaru nie będzie można zwrócić - dlatego zdecydowałam się na zakup na odległość, mając pewność, że mogę przymierzyć koszulę i odesłać, gdyby nie pasowała mi rozmiarem.

 

Czy faktycznie jest tak, że sprzedający może odmówić przyjęcia zwrotu koszuli nocnej pisząc, że jest to towar higieniczny?

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Isiunqa w ofercie jest zaznaczone ograniczenie zwrotu z powodów higienicznych. 
Natomiast jeśli produkt nie został otwarty, to możesz go zwrócić. W dyskusji sprzedający napisał, że zwrot jeszcze do niego nie dotarł więc nie może zweryfikować stanu produktu. Poczekajmy na jego odpowiedź po otrzymaniu przesyłki. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Isiunqa
#7 Wielbiciel#

Kontaktowałam się z UOKiK w tej sprawie - na infolinii poinformowano mnie, że o ile nie ma zapieczętowanych towarów (a w tym przypadku tak nie było) to sprzedający nie może sobie dowolnie pisać, że towary są higieniczne i ich nie przyjmuje. Piżama, z resztą, jako część ubrania jest przymierzana w sklepach stacjonarnych i sprzedawcy nie mają z tym nigdy problemu.

Ograniczenie zwrotu, które jest w ofercie wymienia wyłącznie faktycznie produkty higieniczne, których otwarcie wyklucza je ze zwrotu.

Gdyby w aukcji jasno było napisane, że tego towaru sprzedający nie przyjmie po przymierzeniu, nie zdecydowałabym się na zakup. Mam drugą koszulę tego producenta od tego sprzedającego - ona także nie jest zaplombowana ani zafoliowana tak, że trzeba zniszczyć opakowanie, aby się do niego dostać.

Skoro towar nie był zapieczętowany, to czy odmowa nie jest w tym przypadku niezgodna z prawem? Taką informację też dostałam na infolinii.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nie może odmówić przyjęcia zwrotu, otwórz dyskusję.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Isiunqa my nie mamy takich kompetencji, aby oceniać czy jest to zgodne czy niezgodne z prawem, natomiast produkt higieniczny powinien być dostarczony w zapięczętowanym opakowaniu i to dopiero jego rozerwanie powoduje, że nie można go zwrócić. Dlatego poczekajmy na odpowiedź sprzedającego. W razie potrzeby, poproś o pomoc pracownika Allegro. 

   Monika
   Moderatorka

   Jak dostawa na czas - to Allegro!
   Wybieraj spośród tysięcy produktów i zamawiaj z dostawą przed Świętami.
oznacz moderatorów

Isiunqa
#7 Wielbiciel#

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi! 🙂 Sprawa została zamknięta - sprzedający zwrócił pieniądze.

Poniżej odpowiedź od UOKiK, gdyby ktoś miał podobną sytuację:

 

Dzień dobry, 

dziękuję za wiadomość. W odpowiedzi na Pani pytanie wskazuję, że zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta pewnego rodzaju artykułu w tym właśnie wspominane przez Panią artykuły higieniczne nie podlegają zwrotowi. Niemniej jednak, w opisywanym przypadku w mojej ocenie opisywana koszula nie może być uznana za produkt higieniczny, który nie podlega zwrotowi. Z tych przyczyn w chwili obecnej polecam skierowanie pisemnego wezwania do przyjęcie zwrotu towaru i dokonanie zwrotu gotówki, pod rygorem podjęcia dalszych kroków prawnych, jak interwencja u Rzecznika Praw Konsumentów. Wezwanie polecam skierować z własnoręcznym podpisem Pani, jako konsumenta i wysłać listem poleconym na adres przedsiębiorcy. 

W przypadku dalszych problemów z przedsiębiorcą polecam skorzystanie z pomocy właściwego Rzecznika Praw Konsumentów. 

oznacz moderatorów