anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odmowa zwrotu pieniędzy

Client:125492543
#7 Wielbiciel#
  • Witam, zakupiłam telefon (Iphone 12 mini) i chciałabym zwrotu pieniędzy. Aby było to jasne wytłumaczę wszystko po kolei. Telefon był zakupiony  w lipcu, nie minął miesiąc a pojawiły się pierwsze problemy. Na klawiaturze niektórymi momentami nie było możliwe kliknięcie poszczególnych znaków/liter/cyfer np. ,,p", często samowolnie włączały się przeróżne funkcję np. komentarze podczas oglądania filmu. Ostatecznie telefon przestał reagować na dotyk. Początkowo skontaktowałam się z linią telefoniczną Apple. Pani podpowiedziała jak można temu zaradzić (niestety żadne z opcji nie zadziałały). Powiadomiłam o tym sprzedawcę, który poinformował, że wyślę telefon do współpracującej firmy, która naprawia takie telefony, aby zdiagnozować co dokładnie się wydarzyło. Na początku sprzedawca wymagał wyłączenia funkcji icloud, która uniemożliwiała włączenie telefonu, próbowałam usunąć urządzenie z konta icloud i wiele innych sposób ostatecznie się to nie udało, lecz sprzedawca uznał że obejdzie się bez. Po paru dniach uzyskałam diagnozę, która brzmiała mniej więcej tak: ,,Telefon upadł na czego skutek wysiadły sensory". O ile się nie mylę nie istnieję opcja umożliwiająca sprawdzenie czy ten telefon faktycznie upadł i z czyjej winy, a jestem w stanie zapewnić że mi telefon nigdy nie upadł. Sprzedawca wymagał przekazania pieniędzy na naprawę tego telefonu, a w ogłoszeniu jasno pisało o 12 miesięcznej gwarancji. Poprosiłam więc o zwrot pieniędzy, niestety w następnym telefonie od sprzedawcy poinformowano mnie, że szef nie wyraził zgody na zwrot. Napisałam jeszcze maila do samej firmy o zwrot, ale również odmówiono mi i zapytano czy chcę telefon w takim stanie w jakim jest (czyli nadal nie reaguje na dotyk tzn. jest zepsuty), czy jednak wybieram naprawę na koszt własny. Co zrobić w takiej sytuacji?  @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  
oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

Okres zwrotu wynosi 14 dni. Po tym okresie możesz złożyć reklamacje bezpośrednio u sprzedawcy. Z tego co piszesz wychodzi że sprzedawca odrzucił reklamacje.

 

oznacz moderatorów

Client:125492543
#7 Wielbiciel#

Jest jasno napisane w ogłoszenie o 12 miesięcznej gwarancji. 

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

Dokładnie "Gwarancji" A Ty piszesz że chcesz zwrócić sprzęt i otrzymać zwrot środków. Tak nie działa gwarancja.
Okres zwrotu wynosi 14 dni, po tym okresie zostaje Gwarancja/Reklamacja.

oznacz moderatorów

Client:125492543
#7 Wielbiciel#

Na początku chciałam wykorzystać samą gwarancję, ale na nią nie przystali twierdząc, że szkoda jest moją winą i naprawa na koszt własny. 

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

Skoro odrzucili Reklamacje to zostaje rzecznik praw konsumenta 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:125492543 udać się do rzecznika konsumenta, sprzedawca odrzucił reklamację, wskazał winę upadek, możesz rozpocząć dyskusję, naprawić sam, powołać biegłego i walczyć 😞

A co z gwarancją Appla ? może wyślij do nich ?

Przy reklamacji nie Ty wybierasz co sprzedawca zrobi, może naprawić lub wymienić lub oddać kasę o ile uzna reklamację 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:125492543
#7 Wielbiciel#

Nie mam pojęcia jakby miało wyglądać wysłanie tego telefonu do Apple ze względu na ich gwarancję gdyż telefon był kupiony od danej firmy tutaj na Allegro. Uznali by taki telefon za objęty ich gwarancją?

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

Na stronie Appple'a możesz sprawdzić czy urządzenie posiada gwarancję producenta.

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:125492543 w telefonie masz ustawienia - ogólne - AppleCare i gwarancja, zobacz czy Ci wygasła ? 

________
Κώστας
oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@kostas11 Na 99% to jakaś używka albo refurb.

@Client:125492543 Wejdź tutaj - https://checkcoverage.apple.com/?locale=pl_PL
Wpisz numer seryjny telefonu i sprawdź.

oznacz moderatorów

Client:125492543
#7 Wielbiciel#

Sprawdziłam gwarancję, dawno temu wygasła, a telefon kupiony w 2021. Czy to świadczy, że to używka zamiast telefonu powystawowego? 

oznacz moderatorów

Client:125492543
#7 Wielbiciel#

Telefon aktualnie jest u nich, ponieważ wcześniej wysyłałam w celu naprawy, której nie uzyskałam ze względu na koszty własne. Sprawdziłam na laptopie, wygasła już dawno temu. 

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Client:125492543 Jak był oznaczony  telefon w ofercie - nowy / używany / powystawowy / odnowiony ?

oznacz moderatorów

Client:125492543
#7 Wielbiciel#

@komis-bell  napisał(a):

@Client:125492543Jak był oznaczony  telefon w ofercie - nowy / używany / powystawowy / odnowiony ?


Powystawowy 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:125492543 kupowałeś jako nowy ? ile dałeś ?

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:125492543
#7 Wielbiciel#

Jako powystawowy, ok.1400

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

No na 99% to nie był żaden telefon powystawowy tylko zwykła używka lub odnawiany...

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

rzecznik i walka w sądzie, możesz domagać się protokołu z diagnostyki gdzie serwis potwierdza usterkę. To czy upadł czy nie jest nie ważne bo to słowo twoje przeciwko opinii serwisu jak jest papier, musiałby to biegły oceniać lub napraw w serwisie apple i weź ekspertyzę co nawaliło i jeśli nie upadł to do sprzedawcy z faktura i opinią serwisu reklamacja o zwrot roszczeń poniesionych na naprawę.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:125492543 skoro telefon był w serwisie zażądaj od sprzedawcy opinii okaże się czy ów serwis uprawniony jest do takich czynności .

oznacz moderatorów