Odpowiedzialność za przesyłkę SMART

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Kupiłem przedmiot z wysyłką SMART. Przesyłka (onebox) zaginęła. Sprzedający twierdzi że paczkę wydał kurierowi i żebym kontaktował się zw tej sprawie z Allegro, bo to ich paczka. W regulaminie Allegro jest napisane że nadawcą przesyłek SMART jest Allegro. Allegro odsyła do sprzedawcy i twierdzi że sprzedawca powinien wysłać drugą paczkę. O co tu chodzi?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@jacekf_2009 W wypadku transakcji o charakterze konsumenckim sprzedający ponosi odpowiedzialność za przesyłkę do momentu przekazania jej do rąk kupującego.
W tej sytuacji sprzedający powinien skontaktować się z nami, podać wszystkie szczegóły (przede wszystkim numer zamówienia) i złożyć reklamację.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Sprzedawca twierdzi że odpowiada za swojego kuriera. Natomiast to nie był jego kurier tylko kurier Allegro. I że zgodnie z przepisami jeśli wybieram swojego kuriera, to moment wydania rzeczy jest w momencie przekazania paczki kurierowi gdyż to jest już umowa wysyłki pomiędzy mną a Allegro. I że on nie jest stroną w tej sprawie.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
i sprzedawca ma rację a allegro w głupa rżnie jak zawsze żeby nie mieć problemu
smart oneboc to usługa allegro, a nie sprzedawcy więc niech allegro rozpatruje reklamację z przewoźnikiem i odda ci za produkt

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Doczytałem się w regulaminie Allegro dotyczącym usługi wysyłek Allegro SMART:
IV. Prawa i obowiązki Sprzedających korzystających z Usługi
Metody dostawy Towarów objętych Usługą realizowane są na podstawie umów zawartych pomiędzy Spółką a Dostawcami, w ramach których Spółka jest nadawcą w rozumieniu art. 3 pkt 10 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.
Dodatkowo art.548 pkt 3 KC, mówi wydanie rzeczy następuje w momencie gdy sprzedawca nie ma wpływu na wybór przewoźnika.
I na powyższe powołuje się sprzedawca

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@jacekf_2009 Rozumiem, że metodę dostawy wybrałeś podczas składania zamówienia? W takim razie to sprzedający udostępnił metodę dostawy w swoich cennikach.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
tak, metoda wybrana podczas składania zamówienia

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ko_alka to ja już nie rozumiem.
Kiedyś założyłem wątek odnośnie zwrotu kosztów przesyłki podczas zwrotu towaru i tak streszczając : Pytałem czy jeśli udostępniam SMART ( czyli darmową dostawe) jako najtańszy sposób wysyłki to jeśli kupujący wybierze płatna metode dostawy to czy moge mu zgodnie z prawem zwrócić tylko za towar - ponieważ najtańsza udostepniona metoda dostawy była darmowa ( SMART) - Wówczas po konsultacji z dzialem prawnym allegro wysżło na to że musze oddać razem z kosztami wysyłki poniewaz SMART JEST USŁUGĄ WYNIKAJĄCĄ Z UMOWY JAKĄ KUPUJĄCY ZAWARŁ Z ALLEGRO ( czyli de facto usługą wskazaną przez kupującego) a nie jest to jedna z powszechnych metod dostawy udostępniona przez sprzedającego. TAKA BYLA ODPOWIEDŹ A TAMTYM WĄTKU.
Znowu w tym wątku czytama że cyt:
"Rozumiem, że metodę dostawy wybrałeś podczas składania zamówienia? W takim razie to sprzedający udostępnił metodę dostawy w swoich cennikach. "
Czyli ponawiam moje wcześniejsze pytanie. Jeśłi kupujący wybierze metode dostawy płatną ( nie smart) a ja udostępniam w cenniku metode SMART i kupujący może ją wybrać to czy w przypadku zwrotu moge oddać wyłącznie za sam produkt?? bez kosztów dostawy???
Pytam ponieważ to co czytam tutaj jest zupełnie rozbieżne z odpowiedzią wcześniejsza a chciałbym abyśmy jasno ustalili jedną linie interpretacji regulaminu i przesyłek smart - kto i za co jest odpowiedzialny. Nie możemy sobie dopasowywac interpretacji w zalezności od sytuacji i tego co bardziej komu pasuje.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@seb1q to mi nic nie daje bo tO znam. Pytanie było inne.
Najtańszą dostępnąw cenniku metodą dostawy jest smart ( za darmo) . Zgodnie z prawem w przypadku zwrotu sprzedajacy ma obowiązek zwrotu za towar plus za najtańsza dostawe z cennika jaką kupujący moze wybrać.
Wiec postawilem pytanie czy jeśli udostępniam smart ( za dormo) a kupujący mimo wszystko wybiera płatna dostawe to czy w przypadku zwrotu mam obowiązek zwracać takze za koszt dostawy . Ponieważ zgodnie z prawem w przypadku odstapienia od umowy należy sie zwrot z zakup + zwrot najtańszych dostepnych w cenniku kosztów dostawy. Skoro w tej sytuacji był dostepny darmowy smart - nie powinno sie zwracać kosztów dostawy. Wówczas otrzymałem odpowiedż że smart nie jest dostawa udostępnianą przez sprzedajacego lecz wynikiem dodatkowej umowy jaka kupujący zawarł z allegro i w tej sytuacjie nie moze być brany pod uwage jako najtańsza forma dostawy udostepniona przez sprzedajacego.
Natomaist w tym wątku czytam coś wrecz przeciwnego że jest to jednak forma dostawy "wybrana z cennika" wiec udostepniona przez sprzedajacego. No a w takim przypadku jeśli produkt ma możliwośc wysyłki SMART wszystkim kupującycm którzy zapłacili za przesyłke i zrobili zwrot - nie należy sie zwrot kosztów przesyłki ponieważ "najtańszą możliwą metodą dostawy udostępniona przez sprzedającego" byłby własnie SMART

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@_Likos_ gdy kupujący zwraca przedmiot z oferty, w której był Smart! powinieneś zwrócić najtańszą oferowaną metodę dostawy, nie licząc darmowych metod dostawy.
Natomiast w przypadku reklamacji @jacekf_2009 znaczenie ma to, kto jest nadawcą przesyłki. Sprzedawca nie ma swoich i cudzych metod dostawy, udostępnia dowolne metody, więc za wszystkie odpowiada jako nadawca konkretnej przesyłki.
W regulaminie One by Allegro nadawca jest określony:
„Nadawca” – podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro, z wyłączeniem sytuacji, w której Przesyłka jest zwracana przez Kupującego Sprzedającemu z wykorzystaniem Kodu Zwrotu Przesyłki w związku ze zwrotem Towaru, w której to Kupujący występuje jako Nadawca Przesyłki.
Więc to sprzedający powinien złożyć reklamację, dostępną na tej stronie.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@az1rael sprzedawca udostępnia wybrane metody dostawy w swoich ofertach a kupujący wybiera jedna z nich więc to sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki i w tym przypadku nie ma racji.
Sprzedawca powinien złożyć reklamację do Allegro a kupujący może albo zaczekać na wynik reklamacji lub domagać się wysłania nowej przesyłki.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@ares_ ale rozumiesz co znaczy udostępniać WŁASNE metody dostawy na podstawie umowy sprzedawca przewoźnik oraz udostępniać CZYJEŚ metody dostawy dla smarta na podstawie umowy allegro przewoźnik?

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
no nie wiem. Sprzedawca twierdzi że to nie jego metody dostawy. Metody dostawy Allegro..... wedle prawa że można by zamienić na wybór własnego dostawcy. Czyli wg niego metody dostawy Allegro = metody własnego odbioru towaru
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Po co się przepychasz, otwórz dyskusję ze sprzedającym a wówczas to On Ty i Allegro się wypowie i się wszystko wyjaśni: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@jacekf_2009 Rozpocznij dyskusję i w razie problemów poproś pracownika Allegro o pomoc: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@jacekf_2009 tu masz odpowiedni artykuł prawa przewozowego
A teraz zerknij sobie kto jest nadawcą twojej paczki i tam składaj reklamację i ciśnij ile wlezie dziada bo ja twojej etykiety / listu przewozowego nie widziałem
przypominam ci jeszcze że zgodnie z tym samym prawem przewozowym masz 7 dni na sporządzenie protokołu szkody i wniesienie reklamacji inaczej paczka zostanie uznana za doręczoną bez wniesienia sprzeciwu i reklamację odrzuci przewoźnik z automatu oraz druga kwestia masz obowiązek jeśli to nadawca składa reklamację na udostępnienie mu tegoż protokołu oraz dokumentacji zdjęciowej niezbędnej do wniesienia reklamacji

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
ale nadawcą jest Allegro.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Nadawcą jest sprzedajacy, przewoźnikiem Allegro.

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@LEW433nadawcą jest Allegro. Ma to na nawet zapisane w regulaminie a przewoźnikiem jest przewoźnik. Czyli w moim przypadku UPS
- « POPRZEDNIA
-
- 1
- 2
- NASTĘPNA »