anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odpowiedzialność za przesyłkę SMART

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

Kupiłem przedmiot z wysyłką SMART. Przesyłka (onebox) zaginęła. Sprzedający twierdzi że paczkę wydał kurierowi i żebym kontaktował się zw tej sprawie z Allegro, bo to ich paczka. W regulaminie Allegro jest napisane że nadawcą przesyłek SMART jest Allegro. Allegro odsyła do sprzedawcy i twierdzi że sprzedawca powinien wysłać drugą paczkę. O co tu chodzi?

oznacz moderatorów
36 ODPOWIEDZI 36

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@jacekf_2009 W wypadku transakcji o charakterze konsumenckim sprzedający ponosi odpowiedzialność za przesyłkę do momentu przekazania jej do rąk kupującego. 

W tej sytuacji sprzedający powinien skontaktować się z nami, podać wszystkie szczegóły (przede wszystkim numer zamówienia) i złożyć reklamację. 

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

Sprzedawca twierdzi że odpowiada za swojego kuriera. Natomiast to nie był jego kurier tylko kurier Allegro. I że zgodnie z przepisami jeśli wybieram swojego kuriera, to moment wydania rzeczy jest w momencie przekazania paczki kurierowi gdyż to jest już umowa wysyłki pomiędzy mną a Allegro. I że on nie jest stroną w tej sprawie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

i sprzedawca ma rację a allegro w głupa rżnie jak zawsze żeby nie mieć problemu
smart oneboc to usługa allegro, a nie sprzedawcy więc niech allegro rozpatruje reklamację z przewoźnikiem i odda ci za produkt

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

Doczytałem się w regulaminie Allegro dotyczącym usługi wysyłek Allegro SMART:

IV. Prawa i obowiązki Sprzedających korzystających z Usługi
  1. Metody dostawy Towarów objętych Usługą realizowane są na podstawie umów zawartych pomiędzy Spółką a Dostawcami, w ramach których Spółka jest nadawcą w rozumieniu art. 3 pkt 10 Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe.

Dodatkowo art.548 pkt 3 KC, mówi wydanie rzeczy następuje w momencie gdy sprzedawca nie ma wpływu na wybór przewoźnika.

I na powyższe powołuje się sprzedawca

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@jacekf_2009 Rozumiem, że metodę dostawy wybrałeś podczas składania zamówienia?  W takim razie to sprzedający udostępnił metodę dostawy w swoich cennikach. 

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

tak, metoda wybrana podczas składania zamówienia

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@ko_alka  to ja już nie rozumiem. 

Kiedyś założyłem wątek odnośnie zwrotu kosztów przesyłki podczas zwrotu towaru i tak streszczając : Pytałem czy jeśli udostępniam SMART ( czyli darmową dostawe) jako najtańszy sposób wysyłki to jeśli kupujący wybierze płatna metode dostawy to czy moge mu zgodnie z prawem zwrócić tylko za towar - ponieważ najtańsza udostepniona metoda dostawy była darmowa ( SMART) - Wówczas po konsultacji z dzialem prawnym allegro wysżło na to że  musze oddać razem z kosztami wysyłki poniewaz SMART JEST USŁUGĄ WYNIKAJĄCĄ Z UMOWY JAKĄ KUPUJĄCY ZAWARŁ Z ALLEGRO ( czyli de facto usługą wskazaną przez kupującego) a nie jest  to jedna z powszechnych metod dostawy udostępniona przez sprzedającego. TAKA BYLA ODPOWIEDŹ A TAMTYM WĄTKU. 

 

Znowu w tym wątku czytama że cyt: 

 "Rozumiem, że metodę dostawy wybrałeś podczas składania zamówienia?  W takim razie to sprzedający udostępnił metodę dostawy w swoich cennikach. "

Czyli ponawiam moje wcześniejsze pytanie. Jeśłi kupujący wybierze metode dostawy płatną ( nie smart) a ja udostępniam w cenniku metode SMART  i kupujący może ją wybrać to czy w przypadku zwrotu moge oddać wyłącznie za sam produkt?? bez kosztów dostawy???

 

Pytam ponieważ to co czytam tutaj jest zupełnie rozbieżne z odpowiedzią wcześniejsza a chciałbym abyśmy jasno ustalili jedną linie interpretacji regulaminu i przesyłek smart - kto i za co jest odpowiedzialny. Nie możemy sobie dopasowywac interpretacji w zalezności od sytuacji i tego co bardziej komu pasuje.

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

seb1q
#11 Animator#
oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

@seb1q  to mi nic nie daje bo tO znam. Pytanie było inne.

Najtańszą dostępnąw cenniku metodą dostawy jest smart ( za darmo) . Zgodnie z prawem w przypadku zwrotu sprzedajacy ma obowiązek zwrotu za towar plus za najtańsza dostawe z cennika jaką kupujący moze wybrać.

Wiec postawilem pytanie czy jeśli udostępniam smart ( za dormo) a kupujący mimo wszystko wybiera płatna dostawe to czy w przypadku zwrotu mam obowiązek zwracać takze za koszt dostawy . Ponieważ zgodnie z prawem w przypadku odstapienia od umowy należy sie zwrot z zakup + zwrot najtańszych dostepnych w cenniku kosztów dostawy. Skoro w tej sytuacji był dostepny darmowy smart - nie powinno sie zwracać kosztów dostawy. Wówczas otrzymałem odpowiedż że smart nie jest dostawa udostępnianą przez sprzedajacego lecz wynikiem dodatkowej umowy jaka kupujący zawarł z allegro i w tej sytuacjie nie moze być brany pod uwage jako najtańsza forma dostawy udostepniona przez sprzedajacego.

Natomaist w tym wątku czytam coś wrecz przeciwnego że jest to jednak forma dostawy "wybrana z cennika" wiec udostepniona przez sprzedajacego. No a w takim przypadku jeśli produkt ma możliwośc wysyłki SMART wszystkim kupującycm którzy zapłacili za przesyłke i zrobili zwrot - nie należy sie zwrot kosztów przesyłki ponieważ "najtańszą możliwą metodą dostawy udostępniona przez sprzedającego" byłby własnie SMART

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@_Likos_ gdy kupujący zwraca przedmiot z oferty, w której był Smart! powinieneś zwrócić najtańszą oferowaną metodę dostawy, nie licząc darmowych metod dostawy.
Natomiast w przypadku reklamacji @jacekf_2009 znaczenie ma to, kto jest nadawcą przesyłki. Sprzedawca nie ma swoich i cudzych metod dostawy, udostępnia dowolne metody, więc za wszystkie odpowiada jako nadawca konkretnej przesyłki. 
W regulaminie One by Allegro nadawca jest określony: 
„Nadawca” – podmiot, który zawarł z Operatorem umowę o świadczenie Usługi; co do zasady Sprzedający w rozumieniu Regulaminu Allegro, z wyłączeniem sytuacji, w której Przesyłka jest zwracana przez Kupującego Sprzedającemu z wykorzystaniem Kodu Zwrotu Przesyłki w związku ze zwrotem Towaru, w której to Kupujący występuje jako Nadawca Przesyłki.
Więc to sprzedający powinien złożyć reklamację, dostępną na tej stronie

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

ares_
#14 Krzewiciel#

@az1rael sprzedawca udostępnia wybrane metody dostawy w swoich ofertach a kupujący wybiera jedna z nich więc to sprzedawca jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki i w tym przypadku nie ma racji.

Sprzedawca powinien złożyć reklamację do Allegro a kupujący może albo zaczekać na wynik reklamacji lub domagać się wysłania nowej przesyłki.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ares_ ale rozumiesz co znaczy udostępniać WŁASNE metody dostawy na podstawie umowy sprzedawca przewoźnik oraz udostępniać CZYJEŚ metody dostawy dla smarta na podstawie umowy allegro przewoźnik?

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

no nie wiem. Sprzedawca twierdzi że to nie jego metody dostawy. Metody dostawy Allegro..... wedle prawa że można by zamienić na wybór własnego dostawcy. Czyli wg niego metody dostawy Allegro = metody własnego odbioru towaru

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Po co się przepychasz, otwórz dyskusję ze sprzedającym a wówczas to On Ty i Allegro się wypowie i się wszystko wyjaśni: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa

oznacz moderatorów

ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@jacekf_2009 Rozpocznij dyskusję i w razie problemów poproś pracownika Allegro o pomoc: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@jacekf_2009 tu masz odpowiedni artykuł prawa przewozowego

Art.  65.  [Odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki]
1. 
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za utratę, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstałe od przyjęcia jej do przewozu aż do jej wydania oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
2. 
Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie albo opóźnienie w przewozie przesyłki powstały z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub odbiorcy, niewywołanych winą przewoźnika, z właściwości towaru albo wskutek siły wyższej. Dowód, że szkoda lub przekroczenie terminu przewozu przesyłki wynikło z jednej z wymienionych okoliczności, ciąży na przewoźniku.
3. 
Przewoźnik jest zwolniony od odpowiedzialności określonej w ust. 1, jeżeli utrata, ubytek lub uszkodzenie przesyłki powstały co najmniej z jednej z następujących przyczyn:
1)
nadania pod nazwą niezgodną z rzeczywistością, nieścisłą lub niedostateczną rzeczy wyłączonych z przewozu lub przyjmowanych do przewozu na warunkach szczególnych albo niezachowania przez nadawcę tych warunków;
2)
braku, niedostateczności lub wadliwości opakowania rzeczy, narażonych w tych warunkach na szkodę wskutek ich naturalnych właściwości;
3)
szczególnej podatności rzeczy na szkodę wskutek wad lub naturalnych właściwości;
4)
ładowania, rozmieszczenia lub wyładowywania rzeczy przez nadawcę lub odbiorcę;
5)
przewozu przesyłek, które zgodnie z przepisami lub umową powinny być dozorowane, jeżeli szkoda wynikła z przyczyn, którym miał zapobiec dozorca.
4. 
Jeżeli przewoźnik na podstawie okoliczności danego wypadku wykaże, że utrata, ubytek lub uszkodzenie mogły powstać wskutek co najmniej jednej z przyczyn określonych w ust. 3, domniemywa się, że szkoda z nich wynikła.

A teraz zerknij sobie kto jest nadawcą twojej paczki i tam składaj reklamację i ciśnij ile wlezie dziada bo ja twojej etykiety / listu przewozowego nie widziałem

przypominam ci jeszcze że zgodnie z tym samym prawem przewozowym masz 7 dni na sporządzenie protokołu szkody i wniesienie reklamacji inaczej paczka zostanie uznana za doręczoną bez wniesienia sprzeciwu i reklamację odrzuci przewoźnik z automatu oraz druga kwestia masz obowiązek jeśli to nadawca składa reklamację na udostępnienie mu tegoż protokołu oraz dokumentacji zdjęciowej niezbędnej do wniesienia reklamacji
oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

ale nadawcą jest Allegro.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nadawcą jest sprzedajacy, przewoźnikiem Allegro.

oznacz moderatorów

jacekf_2009
#7 Wielbiciel#

@LEW433nadawcą jest Allegro. Ma to na nawet zapisane w regulaminie a przewoźnikiem jest przewoźnik. Czyli w moim przypadku UPS

oznacz moderatorów