Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Hej.
Kupiłam fotel, po pół roku zaczął bardzo głośno skrzypieć, więc postanowiłam złożyć reklamację (naprawa lub wymiana).
Sprzedawca odrzucił ją, argumentując, że od zakupu minęło już pół roku, pewnie go źle użytkowałam, on mi wysłał kompletne zamówienie i pół roku temu nie narzekałam, a poza tym ON JEST W TRAKCIE ZAMYKANIA DZIAŁALNOŚCI.
Cała rozmowa odbywała się na allegro, ale w wiadomościach prywatnych ( ogólnie przy zakupie mieliśmy dość miły kontakt więc nie chciałam mu robić problemów zakładaniem dyskusji).
Po odrzuceniu przez niego reklamacji, postanowiłam napisać do allegro. Pracownik allegro po zapoznaniu się ze sprawą udostępnił mi wniosek POK, wypełniłam go, oraz dopisałam, że w razie potrzeby doślę mejlowo screeny z rozmowy ze sprzedawcą.
Inny pracownik wstrzymał mój wniosek, a po dosłaniu przeze mnie screenów poinformował, że mam iść na policję (teraz już wiem, że w regulaminie jest taki zapis).
Na sam koniec wymiany wiadomości ze sprzedawca, owy sprzedawca napisał, że skontaktuje sie jeszcze z producentem i jak sie czegoś dowie, to da mi znać (od tego czasu minął ponad tydzien- sama skontaktowałam się z producentem i odpisał mi w ten sam dzień- czyli jak się można domyślić pewnie ściema dla dobrego PRu :D) .
Poprosiłam znow pracownika allegro o otworzenie dyskusji w związku z jego ostatnią wiadomością (to o producencie), jednak nie wypowiedział się w niej do tej pory...
Do brzegu:
-Czy jedyne wyjście to udanie się na policję? Czy to w jaki sposób potraktował mnie sprzedawca to przestępstwo? Co byście zrobili?
- Wada może nie jest jakaś całkowicie uniemożliwiająca korzystanie z produktu, jednak w większej mierze używam fotela w późnych godzinach i wszyscy domownicy się wtedy budzą.. W ofercie były wychwalane jego cichutkie kółeczka A O SKRZYPIĄCYM STELAŻU ANI MRU MRU...A poza tym mało nie kosztował..
-Czy ktoś z Was był na policji w takiej sprawie? Jak to później wygląda? Co jeśli sprawa zostanie umorzona, albo w drugą stronę ?
- Uprzedzając odpowiedzi/pytania- napisałam pismo do rzecznika praw konsumenta i czekam na odpowiedź- wcześniej już rozmawiałam z rzecznikiem przez telefon i też była zdziwiona, że zostałam pokierowana na policję.
Z góry dzięki za pomoc 🙂
@Sensi666 Odpowiedzi należy szukać w złożoności wypowiedzi odpowiedzi pracowników a także BOTów, regulamin Allegro Protect przewiduje taką sytuacje - zgłoszenie na Policję ale (moim zdaniem) w sytuacji jak przedmiot kradziony itp, tu ewidentnie sprzedający "olewa" reklamację a Allegro coraz częściej ignoruje i sprzedających i kupujących. Moderacja może się wypowie chociaż jaki cel zgłoszenia na Policję , w tym przypadku? @w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Generalnie pracownik, który odpowiadał na moj wniosek zahaczył o temat składanych przeze mnie wcześniej wniosków- nie wiem, ale chyba stwierdził, że już trochę ich było. Nikogo nie interesuje fakt, jak często tu kupuję i jaką "kupe" forsy juz tu władowałam...Częstotliwość zgłaszania przeze mnie problemów w porównaniu do ilości zamówień w ostatnich latach jest nieporównywalna. Ktoś zauważył problem w tym, że kilka razy korzystałam z ochrony pok i to w większości sytuacji były niewygórowane kwoty- nieprzekraczające 100 zł. Mam wrażenie, że Sprzedawcy często też zasłaniają się właśnie tego typu argumentami, których allegro nie może podważyć, bo nie ma kompetencji, ale ponieważ rozpatrzyli reklamacje to mają czyste ręce i po problemie..
@Sensi666 raczej wątpię byś na tą ilość wniosków z protecta przekroczyła 40tys zł na 2 lata więc nie wiem czego się uczepili bo policja nie przyjmie zgłoszenia odrzuconej reklamacji chyba że tam w rozmowach jakieś groźby leciały czy coś podobnego
Nie wykorzystałam takiej kwoty. Jedyne co się zmieniło w ostatnim czasie to zrezygnowałam z przedłużenia subskrypcji Smart, stwierdziłam, że póki co nie podoba mi się jego cena. Może to dlatego zostałam tak potraktowana ? A może po prostu nadgorliwy pracownik rozpatrywał mój wniosek? Fajnie jakby się ktoś z adminów/modów wypowiedział..
@Sensi666 jak rozumiem oficjalnie reklamację składałaś czy nie składałaś bo w dyskusji opisujesz że nie było chęci współpracy ze strony sprzedawcy?
Tak, złożyłam w wiadomości prywatnej. Opis problemu z żądaniem- odrzucone. Później wniosek pok, później jeszcze poprosiłam o otworzenie dyskusji pracownika, żeby sprzedawca się pospieszył z odpowiedzią od producenta, oczywiście nie odpowiedział (dzisiaj o 7 rano minęły 24godziny ) do tej pory. Wszystko wydaje mi się, jak trzeba
@Sensi666 ale wstrzymano ci wniosek o ap prosząc być zgłosiła na policji co? możesz pokazać odpowiedź konsultanta?
Odpisałam na tego mejla, że w pierwszej kolejności skontaktuje się z RPK , dostałam też takie odpowiedzi:
@Sensi666 nie wiem w jakim celu ktoś cię na policję wysyła skoro fotel nie pochodzi z kradzieży, zakup od firmy czy od osoby prywatnej pozwala obu podmiotom na odrzucenie reklamacji a kupującemu na walkę w sądzie z powództwa cywilnego więc z tą policją to chyba upadł ktoś na głowę. Zanim odpalisz procedurę reklamacji to polecam kupić albo wazelinę techniczną albo wd40 i przesmarować gdzie skrzypi jak nie pomoże to 1 załóż dyskusję przypisk w zakłądce moje zakupy pod zakupem fotela, 2 w dyskusji zgłoś reklamację do firmy z tytułu niezgodności towaru z umową możesz też dać na gwarancję do producenta i coś czuję że tu będzie łatwiej bo skoro szybko odpisał to nie zaszkodzi się dowiedzieć o warunki gwarancji i sobie wybrać 3 w dyskusji czekasz 14dni jeśli nie dojdziecie do porozumienia udostępni ci sie wniosek o protect wypełnisz i allegro zwróci kasę
WD40 nie pomogło, później chłop nasmarował takim smarem specjalnym do tego typu zadań i po kilku dniach znowu lipa... Zachowanie producenta też pozostawia wiele do życzenia, ale to może później w updacie. Fotel generalnie chyba w tamtym roku dostał nagrodę a tu taki bubel...
@Sensi666 jeśli sprzedawca odrzuci reklamację, z allegro nie dostaniesz kasy bo nie są sądem by rozstrzygać kto ma rację, poczekaj i działaj z rzecznikiem, chodź to tylko mediacje do niczego nie zmuszą sprzedawcy, jedynie pomogą ogarnąć sąd o ile sprzedawca nic nie zrobi 🙂
Z tą policją to chyba żart, kogoś tam w allegro fantazja poniosła od kiedy zajmują się reklamacjami 😄
No i to kilkukrotnie upewnialam się, czy to jest konieczne. Nawet zapytałam pracownika,który mi zakładał dyskusje co jak nie odpisze w dyskusji to te, coś podobnego napisał, nawet w dyskusji,że proszą o udanie się na policję. Może ten sprzedawca już, wcześniej jakieś wały kręcił? Działalność zawiesił dość szybko po otworzeniu 😁
886499-1708685627
@Sensi666 dziękuję, w korespondencji z nami otrzymałaś od nas wszystkie informacje, dlaczego i poprosiliśmy Cię o zgłoszenie sprawy na policję. Widać je także na zrzutach, które tutaj wstawiłaś.
Nie możemy podważyć negatywnej decyzji sprzedającego dotyczącej reklamacji, a z uwagi na dużą liczbę złożonych przed Ciebie wniosków (wszystkie dotyczą reklamacji) zgłoszenie sprawy na policję i odpowiednie zaświadczenie jest niezbędne, abyśmy mogli ponownie rozpatrzyć Twój wniosek. Działamy na podstawie części III. Zgłoszenie do Allegro Protect, punkt 2 regulaminu Allegro Protect.
Nawet nie wiem czemu przez chwilę miałam wrażenie, że dowiem się od Ciebie czegoś nowego... 😄 Z tego co wiem to konto sprzedawcy zostało zablokowane(?), tylko z uwagi na moją sytuację, czy jest więcej osób, którym napisał, że odrzuca reklamację bo zamyka firmę? W związku z tym jest podejrzenie jakiegoś przekrętu z nim związanego? Nie wydaje mi się, żeby odrzucenie reklamacji i to jeszcze z zachowaniem terminu było powodem zgłaszania go na policję. Jedyne do czego można się przyczepić to lipne argumenty...
@Sensi666 Allegro protect nie służy do wypłacania kasy za odrzuconą reklamację przez sprzedawcę, prowadź mediacje z rzecznikiem a potem do sądu 🙂
Policja nie przyjmie zgłoszenia reklamacyjnego 😞 chciał bym zobaczyć minę policjanta, dzień dobry, chciałam złożyć zawiadomienie bo po pół roku od kupna zaczął mi skrzypieć fotel a sprzedawca odrzucił reklamację 😄