anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Odstąpienie od umowy po 6 miesiącach ,wada fabryczna

MAMY ROZWIĄZANIE!
endriug16
#8 Zapaleniec#

Witam serdecznie

Postaram się w skrócie opisać problem .

Zakup 2021.05.04 kosiarka spalinowa ,pracowała niewiele godzin,wadliwa obudowa .

1 zgłoszenie serwisowe :

Data zgłoszenia reklamacji : 19.08.2021 -paczka odebrana 20.08

Data wpłynięcia do serwisu : 09.09.2021

Planowane rozpatrzenie naprawy : 01.09.2021

Zakończenie naprawy : 2021-09-23 - opinia :Brak możliwości naprawy urządzenia, proszę zwrócić się do sprzedawcy w celu wymiany urządzenia na nowe lub zwrot gotówki. Nie zdążyłem się skontaktować  ,sprzedawca wysłał nową ! Sprzęt reklamowany był w serwisie CENTRALNYM NAC i przechodzi na własność firmy NAC.

Kosiarka nowa tylko odpalona ta sama wada !

2 zgłoszenie serwisowe :

Data zgłoszenia reklamacji : 03.10.2021-paczka odebrana 04.10

Data wpłynięcia do serwisu : 19.10.2021

Planowane rozpatrzenie naprawy : 14.10.2021

Zakończenie naprawy : 2021-10-26 -opinia : Brak możliwości naprawy urządzenia, proszę zwrócić się do sprzedawcy w celu wymiany urządzenia na nowe lub
zwrot gotówki. Sprzęt reklamowany był w serwisie CENTRALNYM NAC i przechodzi na własność firmy NAC.

Po drugiej decyzji serwisu wysłałem wiadomość  @ do sprzedawcy informując o odstąpieniu od umowy na podstawie art 560 § 1 Kodeksu cywilnego ,w odpowiedzi zaproponowano mi model innej firmy tańszy od reklamowanego o 20 zł ,ponowiłem swoją rezygnację i kontakt się urwał !

Od sierpnia brak sprzętu ,kasa utopiona  i co dalej ?

 

 

 

 

oznacz moderatorów
27 ODPOWIEDZI 27
_Likos_
#21 Demiurg#

@endriug16  ja by napisał tak : o wadzie produktu dowiedzialem sie po jego zakupie w dniu ..... . W związku z tym iż w ofercie aukcji nie było napisane nic o wadzie informuje że odstepuje od umowy na podstawie art 560 par 1 KC:

§ 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

 

I prosze o zwrot wpłaconych środkó do dnia .... na rachunek.....

Chyba że Panstwo są gotowi dostarczyć mie TEN SAM MODEL wolny od wad"

Ja bym po prostu zacytował artykuł i poczekał na zwrot.

 

Jelsi nie poskutkuje to juz tylko rzecznik praw konsumenta albo sąd cywilny. 

 

 

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Dziękuję za podpowiedź ale na powyższe oświadczenie o odstąpieniu otrzymałem taką odpowiedź notabene bezprawną :

Dzień dobry,
Dziękuję za potwierdzenie chęci wymiany urządzenia na nowe.
Proszę również o potwierdzenie, że godzi się Pan na tą wymianę akceptując i przyjmując wady tego modelu, o których Pan pisał i świadom ich istnienia, nie będzie z tego tytułu rościł żadnych roszczeń.
Niezwłocznie po potwierdzeniu, zostanie wydane nowe urządzenie.
Ewentualnie, w ramach gestu handlowego, moja propozycja wymiany na inny, wybrany model (z możliwością dopłaty) pozostaje aktualna.

 

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@endriug16  w tej sytuacji napisąłbym jasno i drukowanymi literami że

1) Wyrażam zgode na wymiane JEDYNIE na TEN SAM MODEL WOLNY OD WAD

2) JELSI SPRZEDAJĄCY NIE JEST W STANIE WYMIENIĆ NA PRODUKT WOLNY OD WAD W MYŚL ART 560 PAR 1 ODSTEPUJE OD UMOWY I PROSZE O ZWROT WPŁATY.

Przepraszam za drukowane litery ale złosci mnie takie postepownie sprzedającego wiec ten "krzyk" byłe w jego strone 🙂

Jeżeli nie bedzie efektu możesz spróbować u rzecznika praw konsumenta. Czasem pismo urzedowe jest skuteczniejsze.

oznacz moderatorów
estaw1
#8 Zapaleniec#

@endriug16 Sprzedawca znowu wprowadza Cię w błąd. On Ci wmawia, że odstąpić od umowy możesz tylko w ciągu 14 dni. To nieprawda, odstąpić możesz też skutecznie na podstawie RĘKOJMI, po tym, jak wystąpiła druga wada istotna. Przy rękojmi on nie może wyłączać żadnej odpowiedzialności za wady, bo o wadzie nic nie zostało napisane w aukcji! Ty nie nabyłeś świadomie rzeczy wadliwej. 

Czy Ty masz jeszcze otwartą Dyskusję? Prosiłeś tam o pomoc Allegro? Co na to pracownik Allegro? Czy on nie widzi, jakie głupoty wypisuje sprzedawca? Czy on nie widzi, jak sprzedawca próbuje Cię oszukać? Proś o pomoc Allegro i napisz tu, co Allegro odpowiedziało. 

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Obecnie wystąpiłem o zwrot gotówki w programie ochrony kupujących ,podejrzewam że sprzedawca dostał info od allegro i takie bzdury mi wypisuje tłumacząc się .Dyskusji już nie otworzę bo minęło 180 dni ale odblokowano mi możliwość złożenia wniosku w pok.

 

oznacz moderatorów
estaw1
#8 Zapaleniec#

@endriug16 No i prawidłowo. POK najprawdopodobniej odda Ci pieniądze, a ten sprzedawca będzie je musiał zwrócić do POK. Nauczy się wtedy, że nie można tak manipulować przepisami i wypisywać takich głupot. 

oznacz moderatorów
endriug16
#8 Zapaleniec#

Kończąc temat ,dziękuję wszystkim za pomoc  i dobre rady otrzymałem zwrot z POK .

Natomiast sprawa poszła dalej pisemnie do Rzecznika praw konsumentów i Izby Handlowej o dalszych losach sprawy postaram się informować na bieżąco .

oznacz moderatorów
RED
#21 Demiurg#

Jakby się głębiej zastanowić to roszczenie serwisu wobec sprzedawcy jest niezbyt legalne

bo ogranicza prawa sprzedawcy do oceny zasadności reklamacji

Tu dystrybutor powinien zwrócić wpłatę kupującemu i nie mieszać to sprzedawcy

W myśl kodeksu cywilnego za towar odpowiada Sprzedawca i nie ma to nic wspólnego z gwarancją

I co najlepsze sprzedawca nie musi potwierdzać/zgadzać się na istnienie wady, którą ujawnił gwarant

wada może być tzw nieistotna - jak serwis twierdzi, że należy się zwrot całej kwoty

to oznacza, że produkt jest bublem i powinien być wycofany z handlu

@endriug16 jeżeli znalazłeś wadę fabryczną producenta i producent to potwierdza to produkt musi być wycofany - i to powinieneś opisać w skardze do uokik, inspekcji handlowej czy rzecznika praw konsumenta

 

Generalnie Sprzedawca trafnie zauważył, że jeżeli wiesz o wadzie to nie możesz powoływać się na nią przy ponownym zakupie ale przy pierwszej reklamacji masz pełne prawo pisac jak @_Likos_ )

 

My jako firma mieliśmy już kilka takich przypadków - kilka było śmiesznych

w jednym autoryzowany serwis stwierdził, że notebooka nie jest w stanie naprawić na gwarancji i poinformował o tym dystrybutora a ten wystawił nam korektę, a my za ten towar zwróciliśmy wpłatę kupującemu tez go korygując

zysku ze sprzedaży dystrybutor nie zwrócił

w innym przypadku Logitech nie wykonał naprawy/wymiany klawiatury bo nie miał części i wręcz bezczelnie odmówił naprawy odsyłając kupującego do nas na rękojmie

(zwróciliśmy wpłatę kupującemu i nie mamy do niego pretensji bo walczył z logitechem)

a dystrybutor powołując się na wyłączenie rękojmi skierował nas na reklamacje do Logitecha

po awanturze bazując na przepisach o regresie odzyskaliśmy pieniądze od dystrybutora

 

Art. 576 Kodeksu Cywilnego mówi o tym, że sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa.

§ 1. Jeżeli rzecz nie miała właściwości, które powinna mieć zgodnie ze swoim przeznaczeniem lub zgodnie z publicznie składanymi zapewnieniami, o których mowa w art. 5561 wada fizyczna rzeczy § 2, lub została wydana w stanie niezupełnym, sprzedawca, który poniósł koszty w wyniku wykonania uprawnień z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy przez konsumenta, może żądać naprawienia poniesionej szkody od tego z poprzednich sprzedawców, wskutek którego działania lub zaniechania rzecz stała się wadliwa.

 

 

oznacz moderatorów