Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień Dobry,
odesłałem zakup prze orlen, który zagubił paczkę. Orlen błędnie przykleił etykiety i sprzedawca otrzymał nie swoją paczkę, czy inną, niż ja wysłałem, a ta, którą ja wysłałem zaginęła, choć w systemie widnieje, jako paczka zwrotna dostarczona do sprzedawcy.
Ponad miesiąc jestem bez pieniędzy, allegro zakończyło dyskusję ze sprzedającym jako "ROZWIĄZĄNĄ". Nie mam odszkodowania za zaginioną paczką, nie mam pieniędzy za zwrot od sprzedawcy. reklamacja została odrzucona, bo UWAGA!!!! Nie dostarczyłem zdjęć Towaru, który otrzymał sprzedawca, a którego ja na oczy nie widziałem!
Pytam po raz n-ty: Jak mam to zdjęcie zrobić? Ja tej rzeczy, którą w paczce otrzymał sprzedawca nie mam i nigdy nie miałem. Orlen zamienił etykiety i sprzedawca otrzymał inną paczkę, Jak ja to mam zrobić, nie jestem magikiem. Proszę realne wymagania stawiać w reklamacji. Brak jest podstawy do odrzucenia reklamacji. Fakt jest taki, że zgubliście paczkę zwrotną i mnie należy się odszkodowanie. Nie ma podstawa do odrzucenia reklamacji. Stawiacie sobie wyimaginowane niemożliwe do spełnienia i niezgodne z prawem wymagania, zdjęcie paczki, którą ma ktoś inny czyli sprzedawca. Czy ja mam do niego pojechać i zrobić zdjęcia, chyba magia świąt komuś w allegro zaszkodziła.
masz Smart! – potraktujemy Twoją sprawę priorytetowo
zgłoszenie nr 55961860 przesyłki zwrotnej o numerze AD01947JO4 Nr reklamacji: 182594/2025 @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_
|
20:03 (0 minut temu)
|
|
||
|
Proszę o wypłatę odszkodowania w ramach allegro ochrony kupujących.
Jako allegro SMART powinienem zostać potraktowany priorytetowo, max w ciągu 14 dni powinien odzyskać pieniądze..
Pytałem o to allegro mi odmówiło, twierdząc, że jest złożona reklamacja.
Sami łamiecie własne regulaminy, otórz to sprzedawca powienien złożyć reklamacją, a ja w ciągu 14 dni powinen otrzymać pieniądze, wsze regulaminy:
Jeśli sprzedający odsyła Cię do przewoźnika z powodu uszkodzonej paczki:
@stopa791 dzięki za tak obszerne opisanie sytuacji. Przykro mi, że pojawił się problem ze zwrotem Twojej przesyłki i sprawa nie została jeszcze rozwiązana. Poprosiłam dedykowany zespół o pilną interwencję i przesłanie do Ciebie wiadomości we wspomnianej korespondencji 55961860.
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Niestety spraw została przez allegro rozwiązana, spór jako rozstrzygnięty, a reklamacja jako nierozpatrzona, bo nie wysłałam zdjęć czegoś, czego nie mam i nigdy nie miałem, choć i tak reklamacja jest po stronie sprzedawcy, że go to nie dotyczy. Miesiąc bujam się się z problemem, który nie ja spowodowałam i nie ja go powinienem wyjaśniać. Każdy umył ręce, począwszy od przewoźnika Orlen, przez sprzedawcę El-DawBHP, po allegro, które pozamykał wszysko i zostawiło mnie z niczym.
Jeszcze mi allegro zakończyło dyskusję zostawiając mnie bez pieniędzy sarkastycznie kończąc: 11 grudnia 2025 10:35
Tym bardziej nie rozumiem pokrętnych działań, że prawo do wypłaty odszkodowania ma sprzedawca w tym wypadku, nie ja. To on zawarł umowę z przewoźnikiem i oferował darmowy zwrot w ramach smart. Dlaczego zatem ja miałbym reklamować i być odpowiedzialny za proces reklamacji, co więcej być związany jego wynikiem? To dotyczy tylko i wyłącznie sprzedawcy. Ja powinienem otrzymać zwrot pieniędzy za odesłany towar, czy to od sprzedawcy, czy to od allegro w ramach ochrony smart, nawet, jeśli przewoź @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ nik znajdzie przesyłkę, co wątpię, czy wypłaci odszkodowanie, to i przesyłka i ewentualne odszkodowanie trafiają do sprzedawcy.
@stopa791 rozumiem, że jest to frustrujące, natomiast na pewno nasze działania nie są "sarkastyczne".
Dyskusja została zamknięta, ponieważ sprawa jest wyjaśniana z nami w zgłoszeniu nr 55961860, sprzedający nie może pomóc w tej sytuacji.
Doradczyni poprosiła zespół Allegro Ochrona Kupujących o pomoc w tej sprawie i gdy tylko otrzyma odpowiedź, skontaktuje się z Tobą w prowadzonej korespondencji e-mail.
@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ No niestety nadal jestem zbywany i proszę o pomoc, na kolejną korespondencję po Pani interwencji dostałem kolejną odmowę, co więcej wg mnie bez uzasadnienia:
| ||
|
Jeśli sprzedającym była firma i jest to zakup konsumencki to przynajmniej moim zdaniem, sprzedający powinien zwrócić środki Tobie, a kwestie otrzymania zwrotu produktu kogoś innego, samemu wyjaśniać z przewoźnikiem.
Tak, ja o tym wiem, tylko co z tego, skoro allegro zakończyło spór jako rozwiązany? Co więcej sprzedawca nie zareklamował przesyłki, siedział cicho, dopóki nie upomniałem się w sporze po 14 dniach, że nie mam zwrotu pieniędzy za odesłany towar. Wtedy mi napisał, że nie otrzymał zwrotu towaru i nie może oddać pieniędzy. Dopiero wtedy napisał, że otrzymał paczkę, ale nie moją. Czekał, aż się upomnę.
@stopa791 a niby dlaczego sprzedawca ma reklamować przesyłkę? a nie założyć że ty wsadziłeś tam nie to co trzeba? darmowy zwrot i wysyłka smart to jest umowa twoja i allegro a nie sprzedawcy, ty kupiłeś subskrypcję smart, allegro wybiera listę przewoźników jakich udostępnia a sprzedawca tylko z tej listy wybiera których ma możliwość udostępnić. W myśl ustawy odpowiada tylko za doręczenie do ciebie towaru w stanie nieuszkodzonym a za zwrot tego towaru w stanie nieuszkodzonym odpowiada kupujący do chwili wydania sprzedawcy a do wydania nie doszło bo nie doszedł ten towar co trzeba
@Halfrunt byłbyś na allegro bardzo biednym przedsiębiorcą jakbyś się takim zdaniem kierował
... ależ miałem takie przypadki otrzymując zupełnie coś innego i nie było z tym żadnego problemu, w prawdzie chodziło o InPost - jednakże naprawiali to co pomylili. Możliwe, że opór wynika z wartości produktu, ja operuje na produktach niedrogich, stąd może łatwiej mi podjąć pewne decyzje.
... no i tak jestem biednym przedsiębiorcą, temu nie zaprzeczę.
@Halfrunt zacznijmy od tego że smart to nie jest umowa własna zawarta między przewoźnikiem a tobą więc formalnie to ty nawet nie jesteś stroną umowy by coś dochodzić prawnie
@az1rael powiem ci tak, że na przestrzeni lat zawsze to było sporne, jak pamiętam jeszcze xyz... niektórzy się zasłaniali, że skoro sprzedawca godzi się na warunki smarta udostępniając je w swoich ofertach to uznaje jego zasady, w tym darmowe zwroty.