anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Orlen zagubił paczką, brak odszkodowania, rekompensaty, allegro zakończyło dyskusję.

stopa791
#7 Wielbiciel

Dzień Dobry,

odesłałem zakup prze orlen, który zagubił paczkę. Orlen błędnie przykleił etykiety i sprzedawca otrzymał nie swoją paczkę, czy inną, niż ja wysłałem, a ta, którą ja wysłałem zaginęła, choć w systemie widnieje, jako paczka zwrotna dostarczona do sprzedawcy.

Ponad miesiąc jestem bez pieniędzy, allegro zakończyło dyskusję ze sprzedającym jako "ROZWIĄZĄNĄ". Nie  mam odszkodowania za zaginioną paczką, nie mam pieniędzy za zwrot od sprzedawcy. reklamacja została odrzucona, bo UWAGA!!!! Nie dostarczyłem zdjęć Towaru, który otrzymał sprzedawca, a którego ja na oczy nie widziałem!

Pytam po raz n-ty: Jak mam to zdjęcie zrobić? Ja tej rzeczy, którą w paczce otrzymał sprzedawca nie mam i nigdy nie miałem. Orlen zamienił etykiety i sprzedawca otrzymał inną paczkę, Jak ja to mam zrobić, nie jestem magikiem. Proszę realne wymagania stawiać w reklamacji. Brak jest podstawy do odrzucenia reklamacji. Fakt jest taki, że zgubliście paczkę zwrotną i mnie należy się odszkodowanie. Nie ma podstawa do odrzucenia reklamacji. Stawiacie sobie wyimaginowane niemożliwe do spełnienia i niezgodne z prawem wymagania, zdjęcie paczki, którą ma ktoś inny czyli sprzedawca. Czy ja mam do niego pojechać i zrobić zdjęcia, chyba magia świąt komuś w allegro zaszkodziła.

masz Smart! – potraktujemy Twoją sprawę priorytetowo

zgłoszenie nr 55961860 przesyłki zwrotnej o numerze AD01947JO4 Nr reklamacji: 182594/2025 @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

 
 
 
 
 

 

Marcin Beka

 

19:29 (1 minutę temu)
 
 
 
 
 
do Allegro
 

 

 
 
 
 
oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

stopa791
#7 Wielbiciel

Marcin [edycja]

 

20:03 (0 minut temu)
 
 
 
 
 
do Allegro
 

 

 
 
 
 
 
 

Proszę o wypłatę odszkodowania w ramach allegro ochrony kupujących.

Jako allegro SMART powinienem zostać potraktowany priorytetowo, max w ciągu 14 dni powinien odzyskać pieniądze..

Pytałem o to allegro mi odmówiło, twierdząc, że jest złożona reklamacja.

Sami łamiecie własne regulaminy, otórz to sprzedawca powienien złożyć reklamacją, a ja w ciągu 14 dni powinen otrzymać pieniądze, wsze regulaminy:

Jeśli sprzedający odsyła Cię do przewoźnika z powodu uszkodzonej paczki:

  1. Reklamacja u przewoźnika:
    - to sprzedający (odbiorca paczki) powinien zgłosić szkodę transportową przewoźnikowi. To on jest odpowiedzialny za sprawdzenie przesyłki przy odbiorze.
    - możesz mu zaproponować pomoc, udostępniając zebrane dowody.
  2. Skorzystaj z Allegro Ochrony Kupujących. 

    Jeśli sprzedający nie chce współpracować, ubiegaj się o rekompensatę od Allegro. Rozpocznij Dyskusję, opisz sytuację i wskaż, że uszkodzenie nastąpiło w transporcie. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany w ciągu 14 dni, oznacz Dyskusję jako nierozwiązaną i zaakceptuj formularz Pełnej Ochrony Kupujących. @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  
oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@stopa791 dzięki za tak obszerne opisanie sytuacji. Przykro mi, że pojawił się problem ze zwrotem Twojej przesyłki i sprawa nie została jeszcze rozwiązana. Poprosiłam dedykowany zespół o pilną interwencję i przesłanie do Ciebie wiadomości we wspomnianej korespondencji 55961860. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

stopa791
#7 Wielbiciel

  @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Niestety spraw została przez allegro rozwiązana, spór jako rozstrzygnięty, a reklamacja jako nierozpatrzona, bo nie wysłałam zdjęć czegoś, czego nie mam i nigdy nie miałem, choć i tak reklamacja jest po stronie sprzedawcy, że go to nie dotyczy. Miesiąc bujam się się z problemem, który nie ja spowodowałam i nie ja go powinienem wyjaśniać. Każdy umył ręce, począwszy od przewoźnika Orlen, przez sprzedawcę El-DawBHP, po allegro, które pozamykał wszysko i zostawiło mnie z niczym.

oznacz moderatorów

stopa791
#7 Wielbiciel

Jeszcze mi allegro zakończyło dyskusję zostawiając mnie bez pieniędzy sarkastycznie kończąc:  11 grudnia 2025 10:35

Zakończyliśmy Dyskusję w związku z rozwiązaniem problemu.
 
Ja się pytam, czyj problem został rozwiązany? Bo na pewno nie mój!
oznacz moderatorów

stopa791
#7 Wielbiciel

Tym bardziej nie rozumiem pokrętnych działań, że prawo do wypłaty odszkodowania ma sprzedawca w tym wypadku, nie ja. To on zawarł umowę z przewoźnikiem i oferował darmowy zwrot w ramach smart. Dlaczego zatem ja miałbym reklamować i być odpowiedzialny za proces reklamacji, co więcej być związany jego wynikiem? To dotyczy tylko i wyłącznie sprzedawcy. Ja powinienem otrzymać zwrot pieniędzy za odesłany towar, czy to od sprzedawcy, czy to od allegro w ramach ochrony smart, nawet, jeśli przewoź @Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_ nik znajdzie przesyłkę,  co wątpię, czy wypłaci odszkodowanie, to i przesyłka i ewentualne odszkodowanie trafiają do sprzedawcy.

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@stopa791 rozumiem, że jest to frustrujące, natomiast na pewno nasze działania nie są "sarkastyczne". 
Dyskusja została zamknięta, ponieważ sprawa jest wyjaśniana z nami w zgłoszeniu nr 55961860, sprzedający nie może pomóc w tej sytuacji. 
Doradczyni poprosiła zespół Allegro Ochrona Kupujących o pomoc w tej sprawie i gdy tylko otrzyma odpowiedź, skontaktuje się z Tobą w prowadzonej korespondencji e-mail.

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

stopa791
#7 Wielbiciel

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_  No niestety nadal jestem zbywany i proszę o pomoc, na kolejną korespondencję po Pani interwencji dostałem kolejną odmowę, co więcej wg mnie bez uzasadnienia:

Cześć,

piszemy w sprawie Twojej reklamacji na temat przesyłki nr AD01947JO4

Nr reklamacji: 211188/2025

Reklamacja: nierozpatrzona

Otrzymaliśmy już reklamację do przesyłki AD01947JO4 w dniu 19.11.2025 r.   Decyzję reklamacyjną w tej sprawie wydaliśmy w dniu 21.12.2025 r., dlatego nie mogę uznać Twojej reklamacji.

oznacz moderatorów

Halfrunt
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

Jeśli sprzedającym była firma i jest to zakup konsumencki to przynajmniej moim zdaniem, sprzedający powinien zwrócić środki Tobie, a kwestie otrzymania zwrotu produktu kogoś innego, samemu wyjaśniać z przewoźnikiem. 

oznacz moderatorów

stopa791
#7 Wielbiciel

Tak, ja o tym wiem, tylko co z tego, skoro allegro zakończyło spór jako rozwiązany? Co więcej sprzedawca nie zareklamował przesyłki, siedział cicho, dopóki nie upomniałem się w sporze po 14 dniach, że nie mam zwrotu pieniędzy za odesłany towar. Wtedy mi napisał, że nie otrzymał zwrotu towaru i nie może oddać pieniędzy. Dopiero wtedy napisał, że otrzymał paczkę, ale nie moją. Czekał, aż się upomnę.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@stopa791 a niby dlaczego sprzedawca ma reklamować przesyłkę? a nie założyć że ty wsadziłeś tam nie to co trzeba? darmowy zwrot i wysyłka smart to jest umowa twoja i allegro a nie sprzedawcy, ty kupiłeś subskrypcję smart, allegro wybiera listę przewoźników jakich udostępnia a sprzedawca tylko z tej listy wybiera których ma możliwość udostępnić. W myśl ustawy odpowiada tylko za doręczenie do ciebie towaru w stanie nieuszkodzonym a za zwrot tego towaru w stanie nieuszkodzonym odpowiada kupujący do chwili wydania sprzedawcy a do wydania nie doszło bo nie doszedł ten towar co trzeba

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Halfrunt byłbyś na allegro bardzo biednym przedsiębiorcą jakbyś się takim zdaniem kierował

1.
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
 
2.
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
 
3.
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
 
oddawałbys kasę za nie swój towar i potem go szukał czort wie gdzie, że nie wspomnę nawet że kod zwrotu smart nie jest dowodem nadania w myśl ustawy
oznacz moderatorów

Halfrunt
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

... ależ miałem takie przypadki otrzymując zupełnie coś innego i nie było z tym żadnego problemu, w prawdzie chodziło o InPost - jednakże naprawiali to co pomylili. Możliwe, że opór wynika z wartości produktu, ja operuje na produktach niedrogich, stąd może łatwiej mi podjąć pewne decyzje.

 

... no i tak jestem biednym przedsiębiorcą, temu nie zaprzeczę.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Halfrunt zacznijmy od tego że smart to nie jest umowa własna zawarta między przewoźnikiem a tobą więc formalnie to ty nawet nie jesteś stroną umowy by coś dochodzić prawnie

oznacz moderatorów

Halfrunt
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@az1rael powiem ci tak, że na przestrzeni lat zawsze to było sporne, jak pamiętam jeszcze xyz... niektórzy się zasłaniali, że skoro sprzedawca godzi się na warunki smarta udostępniając je w swoich ofertach to uznaje jego zasady, w tym darmowe zwroty. 

oznacz moderatorów