anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Otrzymałem rekompensatę z POK, teraz sprzedający żąda zwrot towaru, którego już nie mam, co robić?

Michaels11
#7 Wielbiciel#

  @ko_alka @mr_oma @la_nika@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ @nat_not @_HolaOla_ @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Witam, Proszę o informację jak sytuacja wyglad jeśli otrzymałem przedmiot wadliwy i po zgloszeniu tego faktu sprzedawcy,nie uzyskałem odpowiedzi w sprawie reklamacji,więc zgłosiłem to do allegro protect .Po dwóch tygodniach od zakupu została mi wypłacona pełna kwota rekompensaty.

Od momentu zgłoszenia  wady czyli od wrzesnia nie było żadnego kontaktu ze sprzedawcą ("udawał że go nie ma" ale aktywność na allegro była)  W grudniu sprzedawca upomniał się o zwrot przedmiotu z tytułu otrzymania przeze mnie pieniędzy z allegro protect, co jesli już nie posiadam tego przedmiotu??dodam że po otrzymaniu rekompensaty od Allegro, nie dostałem żadnych informacji o odesłaniu przedmiotu sprzedawcy lub gdziekolwiek przez kogokolwiek a w regulaminie tez nie ma o tym wzmianki...

Co w tej sytuacji mam zrobić, odkupić tej osobie taki sam  przedmiot czy zwrócić jej kwotę którą otrzymałem z allegro protec?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Michaels11 a co się stało z przedmiotem? Przy reklamacji sprzedawca uwarunkował rozpatrzenie reklamacji koniecznością odesłania do niego?

oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

Przedmiot posiadał wadę wyświetlacza.

Sprzedawca nie podjął rozmowy podczas zgłaszania reklamacji w wiadomosci prywatnej przez komunikator allegro i nie odpowiedział również w dyskusji po zgloszeniu problemu na allegro. 

Cała sytuacja miała miejsce we wrześniu, Natomiast sprzedawca zażądał zwrotu przedmiotu w wiadomośći prywatne w grudniu 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

No to ci napiszę bez urazy jak to wygląda z punktu widzenia ciebie i jego. 1 sprzedawca tuman przepisów nie zna no cóż nieznajomość prawa szkodzi wystarczyło że wezwałby coe pisemnie do odesłania towaru w odpowiedzi na twoje zgłoszenie np w dyskusji a ty byś nie odesłał to sprzedawca by ci pisemnie uwalił reklamację za nie przysłanie towaru do ekspertyzy, a allegro nie mogłoby podważyć decyzji reklamacyjnej. Piszesz że udawał że go nie ma... może bo nie wiem co rozumiesz przez aktywność była jakbym sobie auto bota z odpisywaniem ustawił to też by była aktywność a allegro nie mogloby mi za brak reakcji dowalić za nieterminowe odpowiedzi. Teraz sprzedający: widać chyba jakiś nie ogarnięty że nie zna przepisów i regulacji prawnych, niestety ale **piiip** boli bo bardzo łatwo mógł sytuację rozwiązać na swoją korzyść patrz wyżej. W momencie rekompensaty z pok towar nie jest już twój a allegro które odkupiło go od ciebie zwracając kasę tobie, nie wiem co z nim zrobiłeś. Jednocześnie to samo allegro obciążyło sprzedającego tą kwotą za nie branie udziału w dyskusji (nie wiem jaki był sposób może byl chory a pakował i wysyłał ktoś obcy nie wiedząc że ma odpisywać a może sprzedawca jest po prostu durniem). Z punktu widzenią sprzedawcy w tym momencie może on cię widzieć jako naciągacza pt zglosił jakiś problem ale nie przysłał ani protokołu ani zdjeć ani towaru do rozpatrzenia reklamacji ba może i wysłał zdjęcia ale skąd ja mam wiedzieć np czy to są zdjęcia tego co ja mu sprzedałem? Sprzedawca może się czuć zrobiony w balona pt klient ma pok i towar co nie zmienia faktu że albo jedzie głupa po bandzie albo jest lekko mówiąc upośledzony pod względem doświadczenia jak ten caly system działa. Reasumując nie musisz mu nic zwracać 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Nie odesłałeś przedmiotu sprzedającemu na reklamację więc mógł on ci ją odrzucić z tego powodu; jak niby zgłosiłeś tą reklamację? Napisałeś do sprzesającego przez allegro że ci towar nie działa? A wysłąłeś mu chocoaż protokuł reklamacyjny? Wiedział kto składa reklamację i skąd? Czego dotyczy reklamacja? Jak się z tobą skontaktować? Jakie są twoje roszczenia reklamacyjne? Etc bo to wygląda tak jakby z racji tego że ty coś zgłosiłeś a sprzedawca nie wziął tego za reklamację ty zlozyles wniosek do pok a sprzedawce allegro obciazylo za to ze czekal na towar od ciebie do oceny pod katem rozpatrzenia reklamacji

oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

Reklamacja została zgloszona w wiadomośći prywatnej ,po braku odezwu również została zgłoszona w dyskusji allegro, była opisana wada przedmiotu ,wiedział kto składa i o jaki przedmiot  również chodzi a także były opisane moje roszczenia gwarancyjne.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Mozliwe ze sprzedajacy jakis czlowiek starej daty domniemywal ze odeslesz towar na reklamacje z protokolem reklamacyjnym i dlatego nie poprosil o przyslanie bo wydawalo mu sie to oczywiste nie wnikam mozesz mu odpisac w punktach ze nie moze chciec zwrotu towaru powolujac sie po kolei na to co pisalem moze przynajmniej sie nauczy na przyszlosc jak rozpatrywac reklamacje przez neta

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@Michaels11 a co zrobiłeś z przedmiotem?

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Michaels11 Jeśli wypłaciliśmy Ci rekompensatę z Allegro Protect z konsekwencjami dla sprzedającego może on oczekiwać, że odeślesz do niego przedmiot. Nie powinieneś się go pozbywać, dlatego w takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli dojdziecie do porozumienia w tej sprawie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

Ok,a jeśli ja nie mam takiej wiedzy ze to był protect z konsenkwencjami ,bo nie otrzymałem takiej informacji ,natomiast kontaktu ze strony sprzedającego nie było przez dłuższy okres ,w moim przypadku trwało to od września do grudnia, proszę mi powiedzieć jak to się ma do obowiązku magazynowania,dbania, odpowiadania za stan  tej rzeczy ,czy jest jakaś górna granica czasu reczenia i odpowiadania za nią na wypadek gdyby Sprzedający sobie o niej przypomniał na przykład po roku? 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Michaels11 chcesz zjeść ciastko o mieć ciastko  ,otrzymałeś zwrot to było uczciwie napisać do sprzedawcy gdzie i kiedy może sobie odebrać swój przedmiot , wyznaczyć termin , obciążyć kosztaami przechowywania po terminie ....KROPKA .

oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

Chciałem tylko zjesc jedno ciastko ,ale sytuacja że sprzedającym spowodowała że zjadlem ciastko i zostało mi ciastko, do momentu aż przyszło sprzedawcy zapłacić za ciastko z allegro, wtedy zechciał odzyskać ciastko ,tylko ze w tym momencie ciastka już nie ma ...Uczciwie pisałem do sprzedawcy w temacie reklamacji wady wyswietlacza i zostałem olan,więc nie miałem,chęci, siły już do tej osoby pisac...ale dobry pomysł o poinformowaniu o magazynowaniu odpłatnym 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Rekompensatę otrzymałeś od Allegro, teraz niech Allegro rozwiąże problem, i to jest kolejny przykład na niedokładny regulamin Allegro, masz rekompensatę a oni później dopisują to do rachunku spzredajacego, kupujący o tym nic nie wie. Kilka miesięcy brak kontaktu ze sprzedającym a więc "złomu" nie trzyma,  a teraz ma odesłąć? napisz mu że nie posiadasz i tyle a jak chce to niech zgłosi się po towar do Allegro.

oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

W regulaminie nie ma nic co nalezy zrobic na wypadek takiej sytuacji a po wypłacie rekompensaty z protect nie dostaje się żadnej wiadomości co dalej... a wystarczyło by domalowac do regulaminu informację że jeśli otrzyma się rekompensatę z protect to masz obowiązek zwrotu przedmiotu sprzedającemu który na przykład niewadomo czemu znikł na trzy miesiące zaraz po sprzedaży przedmiotu...I po problemie by było...

Dostałem informację że mam zwrócić kwotę rekompensaty na konto allegro 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Dostałem informację że mam zwrócić kwotę rekompensaty na konto allegro  a kto taką informację przesłał o zwrocie a jaka argumenty?

oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

Pani z allegro w @ 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  a na jakiej podstawie kupujący ma to zwrócić, czy wcześniej skoro nie było kontaktu ze sprzedającym. Allegro wysłało taką informację do kupującego?

oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

Sugerowałem sie tez opisem modelatorki

@xyz96 Jeśli zaakceptowaliśmy wniosek o
zwrot pieniędzy z Programu Ochrony
Kupujących, to zapewne doszło do sytuacji,
że sprzedający nie zareagowat w sprawie
czyli nie rozpatrzyt reklamacji w ustawowym
terminie, nie poinformował kupującego o
odesłaniu towaru w celu jej
rozpatrzenia. Po zwrocie rekompensaty to
sprzedający powinien skontaktować się
bezpośrednio z kupującym i ustalić
szczegóły związane z odesłaniem towaru
Po stronie kupującego nie ma obowiązku
co do tego, aby dostarczyć rzecz
sprzedawcy, by ten mógł zbadać rzecz i
podjąć decyzję o wymianie rzeczy bądź jej
naprawie. POK nie zmienia prawa do
własności tego towaru. Zatem każdorazowo
kwestię odesłania sprzedający musi juž
ustalić z kupującym

oznacz moderatorów

Michaels11
#7 Wielbiciel#

Sugerowałem sie tez opisem modelatorki

@knst Jeśli zwracana jest cała kwota z POK,

to przeważnie w przypadku, gdy reklamacja

klienta została przez sprzedawce

odrzucona. Wówczas towar jest własnością

klienta i klient nie musi towaru zwracać i

wypłata rekompensaty tego nie zmienia.

W przypadku, kiedy klient otrzymał

odpowiedź: "zwrot zależy od Ciebie i

sprzedającego" - dotyczy to sytuacji, gdy

klientowi nie udało się skontaktować ze

sprzedającym. Czyli na wypadek, gdyby

klient chciat próbować nadal zgłaszać

reklamację, ale w kontekście sprawy: towar

jest własnością klienta, otrzymat

rekompensatę i wypłacenie rekompensaty

prawa własności nie zmienia.

W przypadku zwrotu częściowego - dotyczy

to niepetnych zwrotów ze strony

sprzedawcy. Jeżeli klient jest w posiadaniu

towaru, to częściowy zwrot z POK nie

zmienia prawa własności klienta.

Zachęcamy klienta do zwrotu tylko w

przypadku, gdyby chciat nadal skutecznie

złożyć reklamację u sprzedawcy, ale jeżeli

reklamacja klienta została odrzucona, to

towar należy do klienta i nie musi nic już

odsyłać.

Ola

Moderatorka

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Michaels11 Ty nie potrzebujesz takiej wiedzy, kasę masz od allegro, a allegro obciążył sprzedającego 🙂

Poprawnie mógł byś wyrzucić ale trzebało pierw wezwać go do odebrania przedmiotu do X i poinformować że po upływie tego czasu naliczasz za przechowanie, jak wartość magazynowania przekroczy wartość produktu zostanie sprzedany na pokrycie kosztów lub zutylizowany, i wtedy był byś czysty prawnie!

________
Κώστας
oznacz moderatorów