Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry. Odebrałem od kuriera przesyłkę która nie nosiła żadnych śladów uszkodzeń. po rozpakowaniu okazało się, że światło wewnątrz urządzenia nie działa, boki urządzenia są pofalowane. Posiada jakieś rysy które zostały zamaskowane markerem. Pod etykietą ze specyfikacją urządzenia były trzy większe wgniecenia. Zdarta w pewnym stopniu folia ochronna urządzenia.
Sprzedawca mówi że mam zgłaszać reklamację do przewoźnika. Sprzedawca wysłał urządzenie we własnym zakresie kurierem, na którego wybór nie miałem wpływu. Sprawa ciągnie się już miesiąc a Allegro mi nie pomaga wręcz wywierając presję na mnie abym ja składał reklamację do przewoźnika i o co mi w ogóle chodzi. Zgodnie z prawem sprzedawca ma obowiązek dostarczyć mi urządzenie w nienagannym stanie i złożyć ewentualnie reklamację do przewoźnika. Jedni doradcy chcieli mi pomóc natomiast przychodzili drudzy i wręcz odwrotnie.
To jest to poczucie bezpieczeństwa gwarantowane klientowi? Ja mam się wozić teraz i próbować zwalić winę na kuriera o urządzenie które zostało sprzedane po jakimś zwrocie?
Sprawa finalnie zostanie zgłoszona do prawnika oraz UOKiK za wygrażanie się pracowników i wywieranie na mnie presji, że jeśli nie załatwię czegoś w 24 godziny zablokuje mi możliwość rozmowy.
art. 548 § 3 Kodeksu cywilnego
„Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego.”
@w_do_e czegoś nam nie piszesz 😉
Sprzedawca jest przedsiębiorcą?
Zamówienie było na fakturę?
Czy po odbiorze przesyłki został sporządzony protokół szkody?
Sprzedawca jest przedsiębiorcą, ja osobą prywatną.
Nie zostało nic sporządzone, ponieważ nie nosiło śladów żadnych uszkodzeń.
Sprzedawca mi napisał, że nawet Jeśli paczka nie była uszkodzona należało przy odbiorze sporządzić protokół uszkodzenia.
Czyli odbierając każdą paczkę mam spisywać taki protokół, nie wiedząc nawet jak wygląda zawartość?
Gdy urządzenie zostało rozpakowane zostały wykryte te wady, które nie wyglądają na uszkodzenia w transporcie.
@w_do_e skonsultowałam się w Twojej sprawie i już wyjaśniam. W przypadku zakupu przez osobę prywatną od przedsiębiorcy - złożenie reklamacji u przewoźnika po odebraniu paczki jest po stronie kupującego (czyli w tym przypadku po Twojej stronie).
Jeżeli oczekujesz złożenia reklamacji do przewoźnika przez sprzedającego - to prześlij np. w dyskusji zrzeczenie się roszczeń na rzecz drugiej strony (o czym wspomniał również sprzedający).
Jednak sprzedawca, w momencie kiedy zgłaszasz bezpośrednio do niego reklamację - nie może uzalżeniać jej rozpatrzenia od sporządzenia protokołu szkody.
@Sa_nova A dlaczego ma składać reklamację u przewoźnika skoro paczka była cała?
@w_do_e Załóż dyskusję, opisz problem, zgłoś w dyskusji reklamację, jak paczka cala to przewoźnik odrzuci reklamację i nie składaj żadnych reklamacji, jak sprzedajacy ma chęć to nie składa: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dyskusja jest zgłoszona od początku zauważenia wad w produkcie. To jedna z odpowiedzi konsultanta. Non stop zamyka się mi dyskusje i muszę prosić by otworzyć. Naciska się na mnie abym to ja załatwiał te sprawy. A ja chcę tylko urządzenie bez wad, A które zapłaciłem prawie 2 k
Na koncie sprzedawcy wisi identyczna negatywna opinia dotycząca tego samego urządzenia.