Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam. Zamawiałem z allegro produkt i wybrałem odbiór w paczkomacie ale przy wypełnianiu formularza podałem zły numer telefonu:-( czy wiecie może jak go zmienić? Chyba że kod do paczkomatu przychodzi na email?
Prawo nie mówi, że sprzedawca płaci za ponowną wysyłkę, tylko mówi o odpowiedzialności sprzedawcy za przesyłkę do momentu, w którym kupujący ją otrzyma. Nie podał błędnych danych, podał prawidłowy adres paczkomatu i prawidłowy kontakt e-mail do przekazania kodu odbioru. Istniała więc możliwość przekazania tego kodu. Kupujący klikając Kupuję i płacę nie akceptuje automatycznie regulaminu przewoźnika, o ile ten regulamin nie jest podany w treści oferty.
@xyz96 przy nadawaniu przesyłki wymagany jest numer telefonu, bez tego nie ma możliwości nadania przesyłki do paczkomatu. Sprzedający nie jest jasnowidzem i nie wie czy numer podany przez kupującego jest prawidłowy. Za błędy się płaci. Z własnej kieszeni, a nie sprzedawcy. 🙂
Był numer telefonu, dlatego paczka mogła być nadana. Był też e-mail, była więc możliwość przekazania kodu, czyli wydania rzeczy.
@xyz96 numer telefonu był nieprawidłowy!!! Nikt o tym nie wiedział i nie mógł przewidzieć!!!
Jest 21 wiek, maile też są - prawidłowe.
@xyz96 ale Inpost w pewnych przypadkach wysyła sms-y i dlatego wymaga podania numeru telefonu i maila. W interesie kupującego leży podanie prawidłowych danych.
@konto zamknięte
Rzeczą ludzką jest się mylić, ale nie rozumiem, dlaczego InPost podchodzi do sprawy, jak do jeża 🤔
Gdyby podawali kod odbioru dla multiskrytek także na maila, nie byłoby najmniejszego problemu, a odstawiają niepotrzebnie cyrk i potem klient ma problem.
@konto zamknięte Ale Edek, rozumiesz, "był nr telefonu, nieważne czyj i nieważne czy prawidłowy" (tak samo jak w tym temacie, w którym był dowód odesłania zwrotu pod JAKIŚ adres, nieważne czy akurat był to adres sprzedającego, czy nie, ale zwrot pieniędzy i tak kupującemu się należał, no bo przecież zwrot GDZIEŚ został odesłany, a w ustawie przecież napisali, że dowód odesłania wystarczy, a że nie napisali gdzie, to pewnie wszędzie🤣).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere niestety, ale prawo konsumenta jest już deczko przestarzałe i przydałoby się je znowelizować. Nie ma tam ani słowa o paczkomatach, a przydałoby się określić, w którym momencie przesyłkę uważa się za dostarczoną. Czy w momencie powiadomienia odbiorcy o umieszczeniu w paczkomacie czy w momencie wyjęcia przesyłki z paczkomatu. 😏
@konto zamknięte Na logikę to drugie jest uważane za dostarczenie (umieszczenie w paczkomacie można by porównać do przekazania kurierowi do doręczenia).
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere logika ma niewiele wspólnego z prawem. 😂 Na logikę, kurier dostarcza przesyłkę do miejsca zamówienia czyli do paczkomatu i jego rola się kończy. Z drugiej strony, jak kurier wkłada przesyłkę do paczkomatu, to ma status „w paczkomacie”, dopiero jak klient ją wyjmie osiąga status „doręczona”.
xyz96 "Był numer telefonu, dlatego paczka mogła być nadana. Był też e-mail, była więc możliwość przekazania kodu, czyli wydania rzeczy."
Przestań kręcić, dla wygenerowania listu przewozowego i dostarczenia przesyłki przewoźnik(Inpost) zgodnie z regulaminem wymaga dwóch rzeczy, prawidłowy email oraz prawidłowy numer telefonu.
Jeżeli kupującemu nie odpowiada może po prostu zamawiać paczkę przez innego przewoźnika albo robić zakupu na bazarku.
Mało to kupującego obchodzi, co wymaga InPost w swoim regulaminie. On nie zawiera umowy z InPost, tylko ze sprzedawcą. Mail był, można było powiadomić. Jeśli sprzedawcy nie odpowiada jakiś przewoźnik, może go nie oferować i sprzedawać na bazarku.
Mało to sprzedawcę obchodzi co wymaga kupujący poza regulaminem przewoźnika.
Przykładowo taki kupujący może wymagać trzecia próbę doręczenia , doręczenie o 3 w nocy ,albo żeby kurier był ubrany cały na biało i koniecznie z bukietem kwiat.😄
@xyz96 no to wyobraź sobie, że sprzedawca wymaga od kupującego podania określonych danych w celu prawidłowej realizacji zamówienia. Kupujący zawiera ze sprzedawcą umowę, która opiera się o REGULAMIN Allegro, a tam jest zapis na ten temat.
uEdka Nie żartuj, sprzedawca nic nie może wymagać od kupującego.😊
Nieważne czy kupujący podał zły adres albo telefon nieprawidłowy ,przesyłka ma być doręczona ,jak inaczej.😑
Przecież za przesyłkę odpowiada nadawca chyba ze nadawca jest kupujący i wtedy odpowiada odbiorca czyli sprzedawca.😃
@aragil masz zasłużony wpunkt, ale skończyły mi się już dzisiaj, bo wydałam dużo wpunktów na koty. 😂
@xyz96 opisałam ci wyżej przypadek jaki miałam. Klientka omyłkwo zamówiła przesyłkę do paczkomatu w Poznaniu, a mieszkała i przebywała we Wrocławiu. Błąd, pomyliła się, każdemu może się zdarzyć. Powiedz mi teraz, tak uczciwie, czy to moja wina i powinnam zapłacić za ponowną przesyłkę? 🤔
@konto zamknięte Był podany paczkomat? Był. Mogłaś nadać paczkę? Mogłaś.
Czego jeszcze nie rozumiesz? 🤣😂
W tym wątku nie rozpatruję innych zdarzeń i ich nie oceniam, nie interesuje mnie to.