Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Czy allegro ma jakiś mechanizm zgłaszania podjerzanych sprzedawców do weryfikacji tudzież obserwacji?
Kupiłem produkt, po paru godzinach dostałem maila, że maja "opóznione dostawy" a że dobro klienta najważniejsze to zwracaja mi pieniazki. Odczekałem swoje 3 dni na zwrot bliku i go dostałem. Wiec niby OK, Ale:
- sprzedawca jest na allegro od miesiąca ( to jeszcze nie grzech)
- raz pisze, opoznione wysyłka, innym razem że nie miał towaru.
- w sklepie ma ponad 50.000 produktów, istne mydło i powidło.
- przez 3 dni oczekiwania na zwrot, aukcja (z niedostępnym ponoć towarem) nadal sobie wisiała.
- Robiąc zwrot była informacja o opóznionych wysyłkach, ale było pytania czy jestem gotów poczekać. Tylko łup od razu zwrot.
- wystawiłem komentarz, niepolecający sprzedawcy, dostałem błyskawicznie sms, mailem i wewnetrznie na allegro łzawą prośbę o zdjęcie negatywa bo rodzina na utrzymaniu. Że bład i faktycznie aukcja powinna zostać ściągnięta. Ale mineła godzina a aukcja nadal wisi i mówi że jest ponad 20sztuk produktu dostępne. Majac bezpośredni link do aukcji pod ręką (bo się piszę prosbę o usunięcie negatywa), zdjęcie aukcji to chyba moment. Coś strasznie śmierdzi. Choć może przeczulony jestem.
Oczywiście masz prawo wystawić negatywny komentarz ale musisz mieć świadomość jakie niesie on konsekwencje dla sprzedającego - zwłaszcza jak piszesz - nowego bo konto ma miesiąc.
Otóż taki negatyw potrafi całkowicie zablokować możliwość dalszej sprzedaży.
Sprzedający faktycznie powinien się z Tobą skontaktować przed wykonaniem zwrotu - jeśli dopiero zaczyna przygodę ze sprzedażą to może sam nie wiedział jak ma zareagować więc wybrał jedyne pewne rozwiązanie - zwrot pieniędzy.
Na pytanie czy całkowita blokada dalszej sprzedaży to adekwatna kara za takie przewinienie musisz odpowiedzieć sobie sam.
Błędy się zdarzają i nie myli się tylko ten co nic nie robi.
Moim zdaniem jesteś przeczulony - ale to tylko moje zdanie.
Allegro jest bardzo surowe dla sprzedających - szczególnie dla nowych kont.
Potrafi zablokować sprzedaż czy blokuje? Kiedy w jakich sytuacjach blokuje.
Nie miałbym problemu usunięciem komentarza, gdyby nie poełnienie 2x tego samego błedu (nie zdjęcjiu produktu którego się okazało nie posiadam) i niespójne informacje o opóxnieniu wysyłki vs brak produktu.
Moje pytanie było zaś o mechanizmy jakie posiada allegro i czy można im to zgłosić. Np sprawdzenie czy takich akcji jak moja nie było wiecej. Czy kilkanascie potywnych komentarzy nie jest od słupów. Bo startowanie na allegro z 50tys towarami formalnie wartymi strzelam miliony, z totalnie róznych kategorii, gdy internet nie pokazuje takiego sklepu internetowego. Przyszedł se człowiek z "rodziną na utrzymaniu" kupił od chińczyków wszelakiego towaru za pare baniek i zaczyna na allegro? Takie biznesy są mozliwe ale się je rozkręca latami. Póki co pozotaje przy swoich przewrażliwionych podejrzeniach.
@mjastrzebski "Potrafi zablokować sprzedaż czy blokuje? Kiedy w jakich sytuacjach blokuje."
Ciężko jest odpowiedzieć na to pytanie nie znając szczegółów - jeśli ma kilkanaście ocen pozytywnych to jeden / dwa negatywy najczęściej powoduje nałożenie blokady wystawiania ofert i sprzedaży - szczególnie przy nowych kontach.
"Moje pytanie było zaś o mechanizmy jakie posiada allegro i czy można im to zgłosić."
Allegro posiada system liczenia jakości sprzedaży i jeśli ta spadnie (np. przez negatywy) to na konto zostaje nałożona blokada.
"Czy kilkanascie potywnych komentarzy nie jest od słupów. "
To też allegro monitoruje.
"Bo startowanie na allegro z 50tys towarami formalnie wartymi strzelam miliony, z totalnie róznych kategorii, gdy internet nie pokazuje takiego sklepu internetowego. "
To się nazywa dropshipping - podpisujesz umowy z hurtowniami i wysyłasz towary do kupujących bezpośrednio z tych hurtowni. Na tej zasadzie działa bardzo duża część sprzedających na allegro.
Niestety taka forma sprzedaży wiąże się z możliwymi błędami w stanach magazynowych itp. itd.
Mając kilka hurtowni, tysiące towarów - jakieś błędy w stanach magazynowych siłą rzeczy zawsze się trafią.
@mjastrzebski Tego typu sytuacje możesz zgłosić przez formularz. Nasz Dział Bezpieczeństwa podejmie odpowiednie działania w razie potrzeby.