anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Podróbki figurek Funko Pop

Nosfer1986
#8 Zapaleniec#

@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

 

Dzień dobry. Kupiłam na allegro (od sprzedawcy z Chin niestety) 2 figurki Funko Pop. Po otrzymaniu towaru porównałam pudełka i figurki ze zdjęciami oryginałów w internecie oraz oryginalnymi egzemplarzami posiadanymi w domu. Conajmniej 6-7 elementów wskazuje,że to podróbki. Sprzedawca również przyznał,że nimi są w wiadomości, gdy zgłosiłam zażalenie. Zaproponował zwrot pieniędzy za zakup jeśli prześlę zdjęcia ze zniszczenia przedmiotów. Nie zgadzam się na takie rozwiązanie, bo przede wszystkim nie mam pewności,że odzyskam wtedy pieniądze. Chcę zwrócić towar na ich koszt, ale odpisali,że to zbyt trudny proces - mam zniszczyć i koniec. Sytuacja jest absurdalna, a rozwiązanie pozwoli oszustom nadal handlować na allegro. Co w takiej sytuacji mam zrobić? 

Czy jest jakaś opcja bezpośredniego kontaktu z Allegro (człowiekiem, nie botem), żeby omówić tę sytuację? Juz raz korzystałam z opcji pomocy Allegro przy sporze ze sprzedawcą, który postąpił niezgodnie z ustawą o prawach konsumenta, ale ponieważ zaproponował rozwiązanie sytuacji (które godziło w ww. prawa), Allegro uznało sprawę za załatwioną. Chciałabym w obecnej sytuacji uniknąć rozwiązania sporu przez "automat" i zamiast tego porozmawiać z konsultantem. 

oznacz moderatorów
6 ODPOWIEDZI 6

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Możesz zamówić rozmowę z konsultantem ale czy trafisz na kompetentnego tego zagwarantować się nie da . Na przyszłość oryginałów nie szukaj u chińskich sprzedawców .

oznacz moderatorów

Nosfer1986
#8 Zapaleniec#

Niestety tylko ten sklep miał figurki, których szukałam. Błędnie założyłam,że skoro coś sprzedają na Allegro, to nie będą wciskać ludziom podróbek, poza tym mieli praktycznie same dobre opinie. Co gorsza sprzedawali w cenie porównywalnej (a nawet wyższej) do oryginałów, które kupowałam od Polskich sprzedawców i to wszystko razem uśpiło moją czujność. 

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Nosfer1986 możesz zamówić rozmowę telefoniczną tutaj. Opisz proszę swoją sprawę, wybierz produkt, którego to dotyczy i jako sposób kontaktu wybierz "zamów rozmowę telefoniczną".
Natomiast w tej sytuacji i tak polecam otworzyć dyskusję ze sprzedającym, gdy poprosisz nas o pomoc wypowie się pracownik Allegro, nie bot. Dodam, że rozpatrzenie reklamacji leży po stronie sprzedającego i nie możemy ingerować w jego decyzję. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów

Nosfer1986
#8 Zapaleniec#

Nie możecie ingerować w decyzję sprzedającego, nawet jeśli pozwala ona na dalszą sprzedaż podróbek na Waszym portalu i łamanie tym samym prawa? 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Nosfer1986 w regulaminie mają zapis 😞

Spółka nie jest stroną umów sprzedaży Towarów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie gwarantuje, że Sprzedający oraz Kupujący są uprawnieni do zawarcia i wykonania umowy. Zawarcie umowy przez Użytkowników, których siedziba lub miejsce zwykłego pobytu znajdują się w różnych krajach, może spowodować, iż do Transakcji zastosowanie znajdą właściwe przepisy prawa obcego.

Jedynie co możesz udać się do urzędu celno-skarbowego, tam zajmują się takimi rzeczami ale stracisz figurki i pewnie i tak nic z tym nie zrobią bo kto będzie za tym latał po Chinach 😞

Ale możesz, utrzeć im nosa 🙂 rozpocznij dyskusję i poproś o odebranie reklamowanego produktu zgodnie z Polskim Prawem 🙂

Art. 43d. 5. Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Przedsiębiorca odbiera od konsumenta towar na swój koszt.

Odczekaj 14 dni bo tyle mają na rozparzenie reklamacji, oznacz jako nie rozwiązaną i złóż wniosek do protect, pamiętaj że nie masz obowiązku niszczyć produktu !! jak dostaniesz odszkodowanie, wyznacz ostateczny termin na odebranie towaru sprzedawcy - allegro, po tym czasie udaj się do urzędu celno-skarbowego i zgłoś sprzedawcę 😄

________
Κώστας
oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Nosfer1986 moja wypowiedź dotyczy decyzji reklamacyjnej. Każdą ofertę, możesz do nas zgłosić przez przycisk "zgłoś naruszenie zasad" dostępny w każdej ofercie, wówczas odpowiedni zespół zweryfikuje zgłoszenie i podejmie odpowiednie kroki. 

   Monika
   Moderatorka

   Dołącz do naszych licytacji charytatywnych dla powodzian.
   Razem możemy więcej!
oznacz moderatorów