Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry
Kupiłem kubek termiczny córce przed świętami, ale okazał się za duży dla niej i zwróciłem. Kubek nawet nie był wyjęty z opakowania w które był zapakowany i wysłany, dużo folii babaelkowej. Przesyłka nie nosiła śladów upadku czy też uszkodzenia.
Zwróciłem w tym samym pudełku co otrzymałem następnego dnia. Teraz sprzedający twierdzi że uszkodziłem kubek i chce zwrócić połowę kosztów. Bez zdjęć tego kubka nic kompletnie. Dodam tylko ze to był ostatni kubek u tego sprzedającego i już tych produktów nie ma u siebie w ofertach.
Czuję się oszukany. @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Co mogę zrobić.
Otwórz dyskusję i w niej domagaj się zwrotu całej wpłaty. Po 1 dniu roboczym będziesz miał możliwość poproszenia o pomoc Allegro.
Dodam tylko ze pierwszy kontakt był przez maila a nie przez allegro.
Tak Zrobiłem, ale allegro wkroczy dopiero po 7 dniach?
@rafi1983 Spokojnie, wszystko się wyjaśni, teraz to w dyskusji wypowiadają się BOTy.
Wyjaśnić sprawę, wg prawa sprzedający może obniżyć wysokość zwrotu jeżeli towar nosi ślady użytkowania, ale musi mieć podstawy ku temu, Ty możesz otworzyć dyskusję i wyjaśnić z pomocą Alelgro:https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
przeszedłem na narrację przez allegro, ale upiera się przy swoim. Ja naprawdę przez tyle lat historii na allegro jako kupujący nie miałem takiej sytuacji, pierwszy raz ktoś tak bezczelnie chce mnie przekręcić. Może przy zwrocie kurierska firma zawaliła, ale tego nie wiem. Na pewno od nich trudniej wydebic kasę
Ma prawo upierać się ale to wszystko jest bez sensu. Jeżeli kubek dotarł do niego uszkodzony, to powinien cię zawiadomić, powinien też zglosić uszkodzenie przewoźnikowi. Nie powinien zwracać połowy ceny bo potłuczony czy nadgryziony kubek nie jest wart nic, więc powinien napisać co się dzieje i nie oddawać żadnych pieniędzy. Jak on to obliczył że uszkodzony jest kubek w połowie? Powinien to napisać.
No właśnie tego nie rozumiem, najlepsze jest to że ten kubek nawet odpakowany z folii przeze mnie, może to błąd, ale tak zrobiłem aby go szybko oddać i kupić co innego przed świętami
@rafi1983 to na przyszłość wiesz że należy każdy zakup sprawdzić jak dojdzie czy są uszkodzenia i zdjęcie zrobić. Potem masz dowod że doszlo całe a rozwalił w transporcie powrotnym przewoźnik
@rafi1983 Nie zapomnij o właściwym negatywnym komentarzu dla sprzedającego bez względu na zakończenie dyskusji. Myślę że komentarz będzie go dużo drożej kosztował niz te grosze zaoszczędzone przez obniżenie zwrotu.
Już to zrobiłem, wygląda to tak jakby czyścił sobie stany bo teraz tylko ma perfumy.
Opinie ma na poziomie 91,5 %, szkoda że nie sprawdziłem tego przed zakupem ale to córka znalazła kubek, kolor się jej podobał
Standard 😀
Słowo przeciw słowu
I jak zawsze na allegro rację będzie mieć najsilniejszy czyli kupujący
Ja nie szukam problemów, moja historia na allegro jako kupującego jest wzorowa. To był nietrafiony prezent, dziwne to że już więcej kubków nie ma w ofercie sprzedający, a ten mój był ostatni
W dyskusji poprosić o zdjęcie. Złożyć reklamację do przewoźnika, sprzedawca ma obowoązek wydać protokół szkody masz 7 dni od doręczenia paczki
@az1rael napisał(a):
W dyskusji poprosić o zdjęcie. Złożyć reklamację do przewoźnika, sprzedawca ma obowoązek wydać protokół szkody masz 7 dni od doręczenia paczki
kto ma składać reklamację u przewoźnika i na jakiej podstawie?
@LEW433 Wg prawa pocztowego nadawca lub odbiorca są obaj uprawnieni do składania reklamacji, allegro jest operatorem pocztowym. Strona składająca musi mieć protokół, ten sporządza odbiorca. Sprzedawca może zastosować art 34.4 uk pomniejszenie kwoty zwrotu nikt go nie zmusza do reklamacji, natomiast jeśli kupujący sprawę chce wyjaśnić to sam musi sobie zgodnie z prawem temat ogarnąć, wtedy istnieje podejrzenie o nierzetelność ze str sprzedawcy jeśli nie zechce protokołu szkody wydać by kupujący sobie kasę odzyskał. Kupujący nie sprawdził kubka czy dotarł cały, a jeśli nawet to on odpowiada za zabezpieczenie zwrotu i paczkę nawet jak odesłał w fabrycznym opakowaniu. Kupujący ma prawo domagać się zdjęć uszkodzenia by potwierdzić istnienie go. Od przewoźnika natomiast albo dostanie odszkodowanie albo ten stwierdzi że towar u niego uszkodzony nie został i reklamację odrzuci wtedy istnieje domniemanie, że wysłano go jako uszkodzony i roszczenie względem sprzedawcy jest uzasadnione o ile ten nie leci sobie w bambuko z kupującym co jest mało prawdopodobne bo nikomu by się nie chciało o kilka zł robić takiego dziadostwa i takie szkody się w koszty wrzuca. Tak to powinno wyglądać pod względem prawnym zapięte od początku do końca a rekompensata allegro przynajmniej będzie prawdopodobna i uzasadniona, a nie walenie kasą z katapulty w każdego kupującego z problemem żeby potem każdy miał drożej zakupy.
Tu nie ma zostawanie prawa pocztowego, sami to wielokrotnie wy sprzedający i ty pomocnik ( normalnie to się mówi ni pies ni wydra) ich piszecie, tu jest Smart a więc stroną jest Allegro i sprzedający, kupujący po odstąpieniu od umowy i nadaniu nie odpowiada za to,
@LEW433 odsyłam do wykazu podmiotów pocztowych allegro jest na liście obowiązuje więc prawo pocztowe smart nic do tego nie ma allegro jako przewoźnik jest stroną