anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Pomoc Allegro nie zna przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta?

MAMY ROZWIĄZANIE!
radekjak
#1 Nowicjusz#

Mam problem ze sprzedającym, który podważa moje prawo do zwrotu towaru przed upływem 14 dni od zakupu.

Największym zaskoczeniem dla mnie jest jednak fakt, że pomoc Allegro nie zna przepisów ustawy, a konkretnie sposobu w jaki jest liczone 14 dni!!

Zgodnie z ustawą termin liczy się od dnia następnego po odebraniu towaru, a w moim sporze ze sprzedającym pani Maria [edycja] (występująca w roli pomocy Allegro), pomimo prawidłowo i w terminie zainicjowanej  przeze mnie procedury zwrotu, stwierdziła, że termin zaczyna płynąć od dnia zakupu na Allegro i stwierdziła, że przekroczyłem termin na zwrot!!

Szok i niedowierzanie....

Kilka faktów:

zakup w dniu 31.12.2024

odbiór przesyłki w dniu 08.01.2025

zgłoszenie zwrotu poprzez Allegro w dniu 18.01.2025

 

i wypowiedź pomocy w sporze:

"

Wiadomość od doradcy

„radekjak, rozumem Pana zaniepokojenie. Allegro nie jest księgowością i nie umiemy określić błędów w księgowości. Zakupił Pan rurę w dniu 31.12.2024, od tego czasu ma Pan 14 dni na zwrot. Termin ten minął 14.01.2025. Teraz to tylko decyzja sprzedającego czy zgodzi się przyjąć zwrot. MikiAuto2023, proszę o informację czy zgadzają się Państwo przyjąć rurę na zwrot?”

oznacz moderatorów
5 ODPOWIEDZI 5
AnnaG-Antyki
#20 Guru#

Nic z tego nie rozumiem. Termin zwrotu liczy się przecież od odebrania przesyłki. Ta została odebrana 8-go. System Allegro też tak stwierdził, inaczej nie byłbyś w  stanie kliknąć na zwrot w systemie. Myślałam, ze studenci dorabiają tu tylko w weekendy w supporcie, jak widać chyba nie... Ta Pani kłóci się z ustawieniami Allegro... Powinieneś mieć jeszcze 4 lub 5 dni na zwrot. Nie jestem pewna czy system rzeczywiście liczy 14 dni od  dnia odbioru czy dnia następnego. Zwracam szybciej to nie sprawdzam. Tak czy owak czas nie minął.  @julienail @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@AnnaG-Antyki  Z tego co tutaj piszą czasem moderatorki to są eksperci pracujący w "zespołach"   To tak jak w dawnych dowcipach o milicji jeden potrafi czytać,  drugi ...

Drugi chodzi w japonkach i pilnuje się żeby japonki mu z nóg nie pospadały.

Ciekawe czy tam jest ktoś taki kto ich jakoś uczy,  nadzoruje?  Może tutejszy  "wódz"  mógłby  przekazać im nieco swojej  przeogromnej wiedzy ?

Czytając takie wpisy coraz częściej odnoszę wrażenie, że nikomu tak naprawdę na tym wszystkim nie zależy.

Jeszcze małe sprostowanie do terminu zwrotu: ustawowy termin zwrotu liczy się od  zgłoszenia odstąpienia od umowy.  Może więc w skrajnym przypadku wynieść nawet 28 dni od odebrania przesyłki. Natomiast Allegro udostępnia darmowy zwrot smart 14 dni od kliknięcia "Kupuję i płacę"  ale to ich usługa i ich prawo do takiej opcji, natomiast nie powinni kwestionować ustawowego prawa zwrotu.

oznacz moderatorów
Client:44052296
#21 Demiurg#

A to reklamacje składałeś, że otworzyłeś dyskusje?

Ja bym powiedział, że allegru i sprzedawca.

Fakt błędnej wypowiedzi może świadczyć o niezrozumieniu treści dyskusji.

oznacz moderatorów
la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@radekjak tak, czas na zgłoszenie zwrotu liczy się od odebrania paczki. 
Poprosiłam o wypowiedź naszego pracownika w dyskusji. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów
radekjak
#1 Nowicjusz#

Dziękuję za pomoc. Sprawa załatwiona. Sprzedający również zrozumiał, że był w błędzie.

Pozdrawiam

Radek

oznacz moderatorów