Problem z reklamacją, przekroczony termin rozpatrzenia i brak reakcji sprzedającego

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dzień dobry,
Wysłałem wadliwy towar zgodnie z poleceniem Sprzedawcy. Minął termin rozpatrzenia reklamacji. Potrzebuję pilnie działającego sprzętu. Piszę w tej sprawie w czacie dyskusji:
Dzień dobry,
wysłałem do Państwa 29 grudnia 2021r. reklamowany laminator. Minęło ponad 2 tygodnie i nie mam laminatora i informacji zwrotnej. Będę wdzięczny za szybkie wyjaśnienie sytuacji i wysłanie poprawnie działającego laminatora.
Pozdrawiam
Maciej [edycja]
Sprzedawca nie reaguje natychmiastowo, ale w dalszym ciągu zwleka, pisząc:
Dzień dobry, wiadomość otrzymałem i przekazałem do odpowiedniego działu
(serwis/zwroty/pomoc techniczna),
wrócimy z odpowiedzią najszybciej jak to możliwe,
prosimy o chwileczkę cierpliwości na zapoznanie się ze sprawą oraz podjęciem odpowiednich kroków,
Pozdrawiam
Michał [edycja]
Ja:
Nie chcę dłużej czekać. Czas na zapoznanie się ze sprawą i jej załatwieniem minął ok tydzień temu. Pilnie potrzebuję sprawne urządzenie. Jeżeli nie będę miał informacji o do godziny 9:30, że zwracają Państwo dzisiaj sprawne urządzenie to po prostu kupię nowe urządzenie u Państwa i proszę o zwrot pieniędzy za zakup reklamowanego plus koszt przesyłki 14,39 plus różnica w cenie Laminatora między moim...
Później pyta się o nr przesyłki, bo nie mogą znaleźć. Odpowiadam natychmiastowo łącznie z godziną odebrania.
Zakupiłem nowy towar i oczekuję zwrotu pieniędzy i kosztów związanych z reklamacją. Czekam kolejne dnie i cisza.
Kiedyś była możliwość skorzystania z pomocy w dyskusji allegro, teraz nie widzę takiej opcji.
Pozdrawiam
Maciej [edycja]
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@OhmycatCube Dyskusję otworzysz tu; https://allegro.pl/dyskusje/nowa
Sprzedawca ma 14 dni na rozpatrzenie reklamacji, jeśli tego nie zrobi, reklamacja z mocy prawa jest uznana za zasadną i sprzedający musi spełnić twoje żądania przedstawione w piśmie reklamacyjnym. Czas na rozpatrzenie reklamacji biegnie od momentu powiadomienia sprzedawcy o wadach. Warunek jest jednak taki, że reklamujesz na podstawie RĘKOJMI, a nie żadnych gwarancji.
Otwórz Dyskusję i poproś tam o pomoc pracownika Allegro, napisz, że reklamowałeś na podstawie rękojmi, chyba że sprzedawca rękojmię w aukcji wyłączył.
Jeżeli reklamacja będzie bezskuteczna, Allegro Ci nie pomoże, wystąp o rekompensatę z Programu Ochrony Kupujących; https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję,
mam tego świadomość, a jednak, niestety, dałem się zwieść: Sprzedawca na czacie poinformowalł mnie, że: "Jeśli chcesz zgłosić swoje urządzenie do naprawy bądź reklamacji zapraszamy do wypełnienia naszego formularza internetowego." Okazało się, że ten formularz był gwarancyjny, czego po prostu nie doczytałem 😕
Tak czy inaczej dziękuję za odpowiedź. Bardzo cenna jest informacja o możliwości wystąpienia z wnioskiem o rekompensatę.
Dziękuję
Pozdrawiam
Maciej
Wyszło to po tym, jak napisałem na grupie:

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
@OhmycatCube wciąż możesz skorzystać z naszej pomocy w dyskusji. Widzę, że dyskusja do zamówienia nr c33f7e85-4b83-11ec-bbc6-9f760863fd3d została zakończona, a ponieważ nie określiłeś się czy problem został rozwiązany oznaczyliśmy ją jako rozwiązaną. Nie mamy możliwości jej wznowienia, ale jeśli będziesz potrzebował naszego wsparcia, napisz proszę tutaj.
Moderatorka

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Dziękuję bardzo za odpowiedź,
jeżeli będę potrzebował pomocy to oczywiście się zgłoszę, dziękuję za link.
Przy okazji chciałbym wyrazić swoją opinię, że traktowanie dyskusji jako rozwiązanej w momencie, kiedy osoba, która zainicjowała rozmowę nie oznaczyła jej jako rozwiązanej, jest nielogiczne (i tym samym nieintuicyjne), i, niestety, w moim przypadku (jestem więcej niż pewny, że nie tylko w moim) skutkuje taką sytuacją.
Pozdrawiam
Maciej

- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Subskrybuj
- Wycisz
- Link do posta
- Drukuj
- Zgłoś nieodpowiednią zawartość
Hehh... widzę, że trafiłeś na "dużego" sprzedawcę, za którym stoi serwis Allegro. Ja miałem bardzo prostą sytuację - kupująca kupiła w marcu komorę mielenia do maszynki Zelmer. W grudniu odesłała ją do reklamacji, komora wróciła używana, odrapana nożem z resztek mielonego i zaschłego mięsa, uszkodzona ostrymi narzędziami. Niestety, kupująca była "sprytna " - odesłała używaną komorę, wiedziała kiedy odesłać - w gorącym czasie przed świętami Bożego Narodzenia. Odesłała nawet w tym opakowaniu, w którym ją wysłałem w marcu. Niestety - grudzień to bardzo ciężki miesiąc. "Przeciągnąłem " termin rozpatrzenia reklamacji, generalnie powinna być rozpatrzona negatywnie. Niestety - ze strony Allegro nastąpił "blok" na konto- nie rozpatrzyłeś reklamacji w terminie - czyli rozpatrzyłeś pozytywnie.
Porada na przyszłość -rozpatrujcie reklamacje w terminie - nie ważne jak.