Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć,
Mam problem z otrzymaniem zwrotu od sprzedawcy x-kom. 30 czerwca zgłosiłam reklamację z tytułu rękojmi. 9 sierpnia została ona pozytywnie rozpatrzona. 16 sierpnia jeszcze przed zleceniem zwrotu poinformowałam kupującego, że konto z którego robiony był przelew zostało już zamknięte i proszę o zwrot na inne konto, którego dane podaję w dyskusji. Mimo to kilka godzin później sprzedawca realizuje zwrot przez Allegro Finanse na zamknięte konto. Rozumiem, że w takim wypadku przelew powinien się odbić i wrócić do sprzedawcy. Początkowo Allegro ponaglało sprzedawcę o potwierdzenie zwrotu na podane konto. Teraz niestety to się zmieniło, informują mnie, że zwrot został zrealizowany poprawnie, nikogo nie interesuje, że na zamknięte konto bankowe. Dostaje również maila od Allegro o takiej treści
"Dzień dobry,
kontaktuję się w sprawie zwrotu płatności.
Aby zwrot mógł zostać zrealizowany to niezbędne będzie przesłanie potwierdzenia transakcji ( wpłaty w zamówieniu) wygenerowanego z Banku w formacie PDF, proszę o przesłanie go w odpowiedzi na tę wiadomość"
Nie rozumiem, dlaczego ja musze udowodnić, że zapłaciłam za produkt, który został opłacony przez Allegro, wysłany przez sprzedawcę i aby otrzymać zwrot muszę wysłać potwierdzenie przelewu.
Co mogę zrobić w takiej sytuacji. Dyskusja ciągnie się już prawie dwa miesiące, niestety bez skutku.
Rozumiem, że jest to duży sklep x-kom ale chyba też obowiązuje ich prawo, na dodatek Allegro powinno pomagać kupującym w takich sytuacjach a nie utrudniać sprawę.
Przelew nie odbija się do sprzedającego, środki są u operatora płatności (można powiedzieć na Allegro), Tu moim zdaniem winne jest Allegro.
@Client:101802660 Ustawodawca zaleca zwrot środków tym samym kanałem jaki do nie go przyszły , dla sprzedawcy jest to także wygodniejsze bo po zwrocie przelewim tradycyjnym czeka go slato związane ze zwrotem naliczonej prowizji , sprzedawca wykonał zwrot prawidłowo .
Mimo, że jako kupujący wyraźnie oznaczyłam, że zwrot ma być zrealizowany na inne konto, bo wcześniejsze zostało zamknięte?
@Client:101802660 tak , sprzedawca dostosował się do zalecenia Ustawodawcy , środki masz pewnie na swoim subkoncie AF , wypłać sobie gdzie teraz chcesz .
@Client:101802660 A tu przypadkiem ich nie masz: https://allegro.pl/myaccount/newpayments_payout.php?source=system
Po wejściu w podany link, nie ma informacji o żadnych środkach na koncie Allegro. Tak jak w wiadomości od Allegro, aby odzyskać pieniądze muszę podać potwierdzenie przelewu do tego zamówienia. Ale tak jak podałam powyżej konto zostało zamknięte. Co mogę teraz zrobić. Niby mam otrzymać maila od przelewy24 o zmianie konta, niestety takiego nie widzę. Mam rozumieć, że w takim wypadku pieniądze przepadną?
Nie przepadną.