anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotem pieniędzy za zwrócony towar

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @br. @niestety wczoraj napisałem o usunięcie tematu bo nie otrzymałem żadnych konkretnych informacji

PKD które wysyłałem to moje PKD które możesz sprawdzić w CEIDG czyli

25.62.ZObróbka mechaniczna elementów metalowych Wykonywana działalność gospodarcza (kody PKD) 25.62.Z Obróbka mechaniczna elementów metalowych, 25.12.Z Produkcja metalowych elementów stolarki budowlanej, 25.91.Z Produkcja pojemników metalowych, 25.99.Z Produkcja pozostałych gotowych wyrobów metalowych, gdzie indziej niesklasyfikowana

 

pKD które było o budowlance wysłał sprzedający argumentując powiązanie z moim pkd

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u a ty mialeś kiedyś taki kod pkd w histori ceidg? 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael Nie, to moja pierwsza dzialalnosc prowadzę działalność od 3tygodni może 4

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ya4u Masz reklamację, nie działa poprawnie nagrzewnica, teraz czas na reakcję sprzedającego.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u no to sprzedawca poplynal bo ja myslalem ze ten kod o bidowlance jest z twojej histori pkd z ceidg a nie z tylka wygrzebany. Czyli w odniesieniu do tej informacji oraz jednej z poprzednich wiadomosci ktora przeczytalem gdzie usystematyzowales ten burdel postowy bo szlo sie juz zgubic jest jak nastepuje: 

1 jestes konsumentem kod pkd niezwiazany z dzialalnoscia

2 chroni cie ustawa konsumencka i przysluguje ci reklamacja i zlozyles reklamacje wedlug tego co pisales w tamtej wiadomosci o pierwszym kontakcie ze sprzedawca

3 wedlug zapisow ustawy konsumenckiej nie mozesz zwrocic bo towar musialby byc w sposob razacy niezgodny z umowa np zamawiasz towar A a dostajesz B np zamawiasz nagrzewnice dostajesz wiertarke przedmiot zakupu nie ma nawet takiego samego zastosowania ale zgodnie z zapisami ustawy konsumenckiej reklamacja ci przysluguje jak psu buda

4 dla celow protect jestes traktowany jako konsument

Niepodejmuje sie stwierdzic od kiedy oficjanie zglosiles reklamacje dla celow prawnych proponuje zglosic to w dyskusji w sposob jednoznaczny i konkretny piszac zglaszam reklamacje z tytulu niezgodnosci z umowa zakupionego towaru oczekuje zwrotu srodkow lub odeslania dzialajacego towaru w terminie do tu podaj date 14dni od wpisania tego tekstu w dyskusji. Oznacza to oficjalne zgloszenie reklamacyjne z jednoczesnym wezwaniem.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u jezeli konsultant allegro wyznaczyl jakis szybszy termin w dyskusji to trzymaj sie jego terminu. Czekasz na kase lub naprawiony towar co by sie nie stalo np odrzuci reklamacje nie wyda decyzji reklamacyjnej to oznaczasz dyskusje jako nierozwiazana i w dyskusji prosisz konsultanta o wniosek o protecta wypelniasz i kase wyplaca ci do 5 dni roboczych. Gdyby oddal kase sprzedawca zamykasz dyskusje opinie wystawisz lub nie wedle woli. Pamietaj tylko ze dyskusja automatycznie zamyka sie sama po 30dniach musisz wtedy prosic moderatorki na forum o wznowienie lub wczesniej oznaczyc jako njerozwiazana.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @Czyli jednak mam rację że walczę o swoje? 😉

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u w odpowiedzi po usystematyzowaniu danych wejsciowych to tak nalezy ci sie reklamacja o sposobie ktorej rozpatrzenia decyduje sprzedawca zgodnie z ustawa. Niestety post byl chaotyczny pewne rzeczy wynikly pozniej i w nieodpowiedniej kolejnosci np ten kod pkd z budowlanki myslalem ze jest twoj a nie wytrzasniety z tylka przez sprzedawce co bylo mylace wiec te odpowiedz byly jakie byly z powodu braku danych. Jakbys od razu opisal wszystko pokolei jak przebiegalo jakie masz kody i co odpisal sprzedawca to wlasnie taka jak teraz odpowiedz bys dostal. Jak wspomnialem nie podejmuje sie stwierdzic kiedy zostala u ciebie zlozona reklamacja i czy termin juz nie minal dla swietego spokoju ponow i qyznacz nowy 2 tygodniowy bedzie juz nie do podwazenia. Pamietaj ze masz prawo do racjonalnego terminu naprawy tego towaru ustawa nie okresla ile czasu mowi tylko ze nie moze sprzedawca tego sztucznie wydluzac bez uzasadnienia czyli twoja argumentacja jest taka pacuje jest zimno mam wiec problem z wykonaniem tej pracy oczekuje naprawy szybko nie na wiosne. Mozesz oczekiwac np wymiany tej nagrzewnicy na inny model jeali naprawa by sie wydluzyla oczywiscie po korekcie finansowej zwrot za tansza roznicy doplata za drozsza ale by bylo od reki 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Albo jak bedzie naprawial ruski rok to oczekujesz zwrotu kasy bo musisz kupic nowa robota sie sama nie wykona. Sprzedawca musi cie informowac o postepie napraw np ze czesci ida z chin i beda za miesiac masz do tego prawo i wtedy jw mozesz oczekiwac wymiany na inny model w to bym celowal lub kasy bo musisz kupic gdzie indziej

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael  @br.  @LEW433 Tak jak pisałem klikając odpowiedź myślałem że wyświetla się wszystkim którzy wzięli udział w konwersacji... 😅 Tymczasem odpowiedziałem każdemu z osobna a każdy poruszył inny temat

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Tez mialem wrazenie ze skacze jak pijany zajac po polu minowym bo nie wiem ktora odpowiedz jest do mnie i zaczalem odpisywac i reagowac na wszystkie @ya4u 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ya4u Lepiej odznaczyć bo to robi bałagan.🙂

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 @az1rael @br. 

Tymczasem wigilia, życzę wesołych i zdrowych świąt wszystkim 🎄🎅 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wzajemnie, i spokoju Ci życzę.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Wzajemnie i jako prezent na gwiazdkę szybkiego rozwiązania sprawy

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 @az1rael @br.  

Tak z ciekawości ktoś wie na jakiej zasadzie działa allegro protect, w sensie jeśli oni mi zwrócą pieniądze to później wymagają zwrotu od sprzedającego czy pieniądze i tak zostają u sprzedającego?

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Jesli odrzuci reklamacje to bedzie mial towar i kase jesli spozni sie z odpowiedzia to potraca mu w rozliczeniach ale ma juz towar duzo zalezy od kumatosci konsultanta w dyskusji 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @No to fajnie... Czyli tak jak mówiłem legalnie można sprzedawać i robić w konia... Dodatkowo później sprzeda ją dalej i znowu historia będzie się powtarzać..

 

Konsultant odpisał że mimo napisanych czarno na białym podanych przez niego PKD i moich PKD nie ma kompetencji do rozstrzygnięcia tej kwestii...  Czyli oni są dla picu...

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @br. @LEW433 

Przepraszam że nadal przeszkadzam w świątecznym okresie ale nie wytrzymuje tego ciśnienia.

Sprzedający napisał:

"nawet jesli pracuje pan jako spawacz o ktorym pan pisze to oczywistym jest ze nagrzewnica jest powiazana z pana zakupem - chopciazby zeby ogrzac pomieszenie w ktrym pan spawa. Kwestia ta jest zatem bezsporna"

Ja już kompletnie nie wiem co dalej robić, co odpisać i czy wogole odpisywać.

Jak dalej postąpić?

oznacz moderatorów