Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.
Tak ale są sprzedający którzy mówią: zakup na fv na firmę = brak zwrotu
@ya4u "Sprzedający napisał:
"nawet jesli pracuje pan jako spawacz o ktorym pan pisze to oczywistym jest ze nagrzewnica jest powiazana z pana zakupem - chopciazby zeby ogrzac pomieszenie w ktrym pan spawa. Kwestia ta jest zatem bezsporna"
Ja już kompletnie nie wiem co dalej robić, co odpisać i czy wogole odpisywać.
Jak dalej postąpić?
Obrócić w żart, napisać że gdyby tak rozumieć to nawet serwetka śniadaniowa jest związana z moja pracą bo czasem śniadanie tez jadam.
Na jakiej podstawie twierdzi że nagrzewnica będzie używana w spawalni, można przecież sobie ogrzać garaż lub nawet mieszkanie jeśli ogrzewanie się zepsuje.
On nie ma prawa do wyznaczania ci gdzie masz używać nagrzewnicy, to ty decydujesz w jakim pomieszczeniu będzie grzać i twoje oświadczenie jest ważne.
Jak nagrzewnice wstawias do sypialni to po co brałeś fv na firmę
@az1rael w jaki sposób jasno i zrozumiałe napisać o tą reklamacje, jakbyś to ujął na moim miejscu żeby było poprawnie zwięźle i dosadnie.
@ya4u z dniem "tu data" zgłaszam reklamację towaru "nazwa" z tytułu niezgodności z umową. Towar posiada usterkę objawiającą się nieoptymalną pracą tj nie spełnia swojego przeznaczenia ogrzania pomieszczenia w sposób dostateczny w rozsądnym przewidzianym do tego czasie sugerowanym w instrukcji obsługi urządzenia, nie spełnia więc kryterium wydajności. Nagrzewnica (element grzewczy czy jak się to fachowo nazywa użyj odpowiedniej nazwy) nie rozgrzewa się ani w całości, ani do czerwoności, nie osiąga więc odpowiedniej temperatury grzania. W związku z tym że towar odesłano do sprzedawcy proszę o naprawę gwarancyjną lub wymianę na nowe urządzenie albo zwrot pieniędzy. To możesz dodać domyślnie od razu lub później jakby się przedłużała naprawa reklamacyjna etc - " w związku iż urządzenie jest mi niezbędne do prawidłowego wykonywania pracy zarobkowej tj do utrzymania niezbędnej temperatury pokojowej podczas spawania w okresie zimowym oraz podniesienia komfortu swojej pracy oczekuję spełnienia roszczenia reklamacyjnego bez zbędnej zwłoki i jestem gotowy wymienić urządzenie na podobny wydajnościowo model wolny od wad będący na stanie sprzedawcy, rozliczając różnicę cenową wymienianego urządzenia z sprzedawcą. No coś takiego bym nastukał plus ewentualnie opis usterki bez wchodzenia w szczegóły pt konsultowałem z x, podkręcałem, grzebałem etc
@ya4u No dobrze skoro nie masz prawa do zwrotu to może lepiej bo złożyłes reklamację.
W czasie gdy usunięto twój temat napisałem odpowiedź do ostatniego wpisu. Nie udało jej sie zamieścić do usuniętego więc wkleję tutaj:
@ya4u Sorry, możliwe że nie wszystkie zapisy czytałem ☹️
Ale sprawa jest na dobrej drodze, sprzedający odmówił zwrotu bez podania przyczyny - niech tak zostanie.
Zgłosiłeś nieprawidłowości w działaniu nagrzewnicy - sprzedający ma obowiązek odnieść się do tych nieprawidłowości, jest to reklamacja.
Sprzedający nie może oddać pieniędzy ot tak bo klient żąda, musi mieć do tego podstawę - do tego służy dyskusja Allegro.
Jeżeli w ciągu 14 dni od zgłoszenia wad sprzedający nie odniesie się w konkretny sposób do usunięcia tych zarzutów jakie zgłosiłeś możesz uznać że sprzedający uznał twoje uwagi za uzasadnione. Prosisz o pomoc przedstawiciela Allegro i domagasz się zakończenia sporu i zwrotu pieniędzy. Przedstawiciel Allegro powinien zaprosić cię do złożenia wniosku o odszkodowanie do Allegro Protect.
Nagrzewnica może zostać albo niech sprzedający sobie ją zabierze. Ty nie odsyłasz, ewentualnie odeślesz jeśli on za wysyłkę zapłaci.
@br. Nagrzewnice już dawno odesłałem i jest fizycznie u sprzedajacego
Aha, jeszcze komentarz do twojej decyzji o usunięciu tematu.
Widzisz ludzie piszą, starają sie pomóc, wyjaśnić... Nie można tak kiwnięciem palca wyrzucać wszystkiego do kosza, tylko dlatego że niektóre wypowiedzi ci sie nie podobają.
O odrobinę szacunku dla naszych starań poproszę.
Szczęśliwych Świąt życzę 🎄
Usunalem temat żeby nikt sobie już tym nie zawracał głowy, wypowiedzi mi się nie podobały ze względu na brak obiektywizmu tylko za postawienie mnie w świetle winnego zakupu 😄 również życzę wesolych świat 🫡
@ya4u Dlaczego chcesz nam wmówić, że spawy to możesz wykonywać nawet swetrze? Pewnie możesz, ale (... )Temperatura otoczenia Twoim zdaniem nie ma żadnego znaczenia w procesie spawania?
A może takie zagadnienia jak "Temperatura otoczenia i nie tylko. Co wpływa na efektywność spawania?" Podobnych zagadnień tego typu cała masa.
Ja nie pisałem o swetrze tylko o tym że spawacz ma mnóstwo ubrań na sobie chroniących przed temperatura, naświetleniem, promieniowaniem itd
@drekenzes dodam tylko jeszcze że teoretycznie mógłbym spawać bez swetra ale skończyło by się to poparzeniem skóry i działaniem promieniowania na narządy płciowe między innymi.
@drekenzes na efektywność spawania? Dobrze pocięty materiał, wyszlifowany materiał.... Dobre narzędzia do roboty....
Słuchaj pracowałem na mroźni -20° w firmie armat przypuszczam że jeśli byłoby coś do podawania to by się pospawalo na efektywność spawania dobry sprzęt do spawania o dużej mocy....a jak jest gruby materiał lub jeśli byłby zimny i gruby to się go podgrzewa palnikiem acetylenowy tlenowym punktowo a nie całą hale.
@drekenzes a w Norwegii czy Finlandii nie spawają tylko kleją magiciem w sztyfcie 😉
Pooglądać filmiki na tiktoku czy na youtubie, jak muszą zimą gazociągi czy inne rury na świeżym powietrzu spawać.
Teraz już nie ma takich zim że jest -20stopni ale wtedy też musieli to robić.
@ya4u To nie ma znaczenia jak ty to robisz, tylko ogólnie przyjęte normy dla danej branży. Temperatura otoczenia przy spawaniu ma znaczenie. W ten czy inny sposób można to omijać, zastępować, ale nie zmienia to faktu że nagrzewnice są w Twojej branży często stosowane i sprzedawca ma uzasadniony powód odmowy zwrotu.
Sprzedawca nie jest tutaj sądem ani specjalistą w Twojej dziedzinie, nie interesują go też Twoje indywidualne rozwiązania w firmie, tylko bierze PKD i z grubsza sprawdza, czy jest to stosowane w Twojej branży.
U Ciebie jest. Wystarczy wrzucić zagadnienie w google i sypia się tematy. Nikt tego studiował nie będzie i nie ma takiego obowiązku.
Allegro ci też nie pomoże, bo nie są stroną, która o tym decyduje.
Osobiście nie rozumiem, czemu Sprzedawcy odmawiasz naprawy nagrzewnicy, skoro nawet sam ustaliłeś co się najprawdopodobniej zepsuło. Masz techniczny zawód, i powinieneś wiedzieć, że nowy sprzęt może się na początku zepsuć. Zazwyczaj w pierwszym tygodniu ujawniają się najczęściej różne wady.
A upieranie się przy zwrocie też nie koniecznie byłoby dla Ciebie korzystne. Bo przyjęcie zwrotu nie oznaczałoby, że otrzymałbyś całą kwotę, jaką zapłaciłeś za nagrzewnicę. Sprzedawca mógłby obciążyć zwrot wszystkimi kosztami, które poniósłby na doprowadzenie nagrzewnicy do stanu nówki sztuki, lub sprzedaży jako używki - ustawowe potrącenie. I tutaj dopiero mógłbyś się zagotować.
@drekenzes trochę zaczynasz się gubić w swoich komentarzach.
Sam opisałeś dobry przykład wcześniej, a później znów piszesz że nie ma znaczenia jak to robię gdy podwazylem Twoje błędne argumenty w których przedstawiała jak to robić.
Nie chce mi się kłócić już naprawdę...
Moje PKD:
25.62.ZObróbka mechaniczna elementów metalowych
Wykonywana działalność gospodarcza (kody PKD)
25.62.Z Obróbka mechaniczna elementów metalowych,
25.12.Z Produkcja metalowych elementów stolarki budowlanej,
25.91.Z Produkcja pojemników metalowych,
25.99.Z Produkcja pozostałych gotowych wyrobów metalowych, gdzie indziej niesklasyfikowana
PKD które przedstawia sprzedający że mają powiązanie z moimi PKD:
68.31.Z - Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami
41.20.Z - Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych
68.10.Z - Kupno i sprzedaż nieruchomości na własny rachunek
Widzisz by któreś było takie samo?
@Client:118153229 @drekenzes Panowie, nie odbiegajmy od tematu. Nie po to go założyłem
@ya4u To jest tak, że my nie znamy całego przebiegu transakcji, tylko przekazywane wyrywki. Pominięcie jednej kwestii może być na Twoją korzyść lub wręcz przeciwnie. My tylko ogólnie z grubsza napiszemy jak to widzimy po postach. Im bardziej chaotyczne tym większy bałagan. Nie jesteśmy decydentami, nasze opinie możesz wykorzystać w swojej sprawie lub kompletnie zignorować.
@drekenzes dlatego też podałem Ci jeszcze raz tę informację, możliwe że już po raz n-ty to opisuje.
@ya4u Jeśli sprzedawca powołał się na PKD, których nie masz w rejestrze, to się pogrążył.
Jeśli chodzi o spawanie, to zapewne sprawdził z grubsza co jest w google, tu nie chodzi o specjalistyczne studiowanie tematu.
Ja na przykład jak kupuje taki sprzęt, to albo niewielki sklepik po sąsiedzku, albo salon firmowy, bo tam kosztuje trochę drożej, ale szybko wymienia sprzęt jak okaże się wadliwy.
Jeśli chodzi o Allegro Protect, to oni coraz częściej odrzucają wnioski albo wypłacają niepełne kwoty. Ale próbować można wszystkiego.