anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotem pieniędzy za zwrócony towar

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes @az1rael @RED 

Podsumowując:

1.czy wniosek do allegro protect ma sens i jaka jest szansa na zwrot całej kwoty? 

2.czy olac allegro i zgłaszać na gwarancję?

Męczy mnie już tą całą historia bo można skończyć w zakładzie psychiatrycznym.

Zaraz wiosna i urządzenie nawet nie będzie mi potrzebne... A nawet nie spełniło tej zimy swojego przeznaczenia - wstawiłem kozę... A na przyszły sezon będe ciągnął ogrzewanie z domu.

Nie ogarniam już tej historii...

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u problem w tym jak cię traktuje allegro jakbyś był normalnym kupującym to po odrzuceniu reklamacji by wypłacili protect. Tylko jak widzisz po poprzedniej dyskusji bylo wypięcie do wypęku. 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@ya4u Nie wypinaj się! należy walczyć o swoje, wygrasz.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@LEW433 czy to sarkazm?

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz#

@Client:118231880 Jak spawacz nie potrafi przez 1,5 miesiąca złożyć reklamacji, to jego sprawa. Cóż, widzę że ponownie leczysz kompleksy po nocach. Praca w Allegro i nielegalne przetwarzanie danych zabawne, co? A co by było, gdyby poszedł taki raporcik, z dokładną datą i czasem oraz wskazaniem konkretnego miejsca w Allegro, gdzie takie nielegalne przetwarzanie danych nastąpiło pewien czas temu? Bo żeby sprawdzić pewne rzeczy trzeba zalogować się już na konto z uprawnieniami, prawda? A może w sieci nikt nie jest anonimowy, a każde urządzenie pozostawia swój ślad?  Myślisz że korporacja przymknęła by oko na takiego pracownika czy poleciałby z pracy z hukiem, mimo tak długiego stażu w firmie?

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@drekenzes już starczy tego jechania po gościu ja mu te same przesłanki praktycznie wytknąłem w poprzednim poście. Wszystko rozbija się o interpretacje prawną czym jest zakup slużący do uzyskania przychodu lub zapewniający zachowanie przychodu według dyrektywy ue i skarbówki. To co wklejałem sprawdzałem na 5-6 innych źródłach wszystkie były zgodne co do tego że powiązanie z kodami pkd być musi a ten sprzedawca odrzucając zwrot/ reklamacje podał kody pkd których kupujący nie ma i nie miał więc samo uzasadnienie odrzucenia ma wadę prawną. Druga sprawa nagrzewnicy do uzyskiwania przychodu się nie używa czy służy w 2 celu to trzeba by iść pewnie do sądu wziąć paru biegłych do tego w PL nie ma prawa precedensu i w każdej sprawie 2 różne sądy mogą wydać 2 różne wyroki... nie grzebałem jeszcze w tych wyrokach podanych w moim tekście i interpretacji skarbówki ale skłaniam się do tego że on powinien być traktowany jako konsument jako jgd po moim reserchu. Uokik też powinien się ogarnąć i wydać jakąś jednolitą interpretację. Ja już podpowiedziałem co mogłem z punktu widzenia uk. Może byś powiedział jak sprawa rekojmi gwarancji wygląda z punktu widzenia zakupów firma firma np czy i jak realizować gwarancję do gwaranta przez sprzedawcę bo tu się nie znam musiałbym dopytać i mam gdzie ale ty pewnie wiesz z miejsca jako prowadzący działalność od lat więc podziel się wiedzą. @ya4u tak jak ci kiedyś pisałem narobiłeś od początku byków i teraz to sie mści bo dałeś sprzedawcy haki na siebie plus pominąłeś multum opcji które wykorzystane dały by ci przewagi w sporze trudno na przyszłość będziesz wiedział co robić czego nie teraz trzeba ratować co się da. Ewentualnie wiesz że jest takie forum to się zanim coś zrobisz to zapytasz z kilku odpowiedzi wyciągniesz jakąś spójną konkluzję. Prowadzisz firmę krótko na spawaniu się znasz na przepisach się poznać musisz chociażby konsumenckich jak cię konsument o reklamację dojedzie jak się ogarnąć by cię bez gaci nie puścił. Prowadzenie firmy ciężki kawałek chleba bo świat piękny ino ludzie ku.... wiadomo. Zobaczymy co odpisze uokik pomyślimy w najgorszym przypadku skończy się na naprawie gwarancyjnej przynajmniej sprzęt będzie do skorzystania w dalszej działalności. Bez prawnika nie ruszysz jak odrzuci roszczenie to ewentualnie ap konsultanci w dyskusjach nie grzeszą intelektem mogą to uznac za odrzucenie reklamacji i wypłatę protecta wniosłeś reklamację w dyskusji wezwij pomoc allegro jak ich znam polecą z tabelki czyli zakładam że karza sie sprzedawcy odnieść do reklamacji i będa powtarzać jak zdarta płyta. Po 14dniach oznacz dyskusje jako nierozwiazana może wniosek o ap odpali ci sie sam do wypełnienia wedlug algorytmów serwisu. Jednego jestem pewny ten system i algorytmy i pracownicy działają tak że szkoda strzępić jezyka. Wielokrotnie sprzedawca musi udowadniać że nie jest wielbłądem i odbija sie od systemu jak groch o ścianę wiec może z wykorzystaniem bugów tego tworu się ten problem ogarnie. 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @drekenzes 

Przyznam szczerze że kupowałem droższe rzeczy przez allegro niż ta nagrzewnica... 

Jedynie miałem problem ze spawarka ale była odesłana normalnie do naprawy i sprzedający załatwił to błyskawicznie.

Nigdy bym nawet nie przypuszczał że jakieś PKD będzie miało związek z zakupem....

Dodatkowo kupiłem elefon stacjonarnie w salonie Orange - jakiś badziew w porównaniu do poprzedniego bo zacina podczas robienia zdjęć, zadzwoniłem do tej Pani co mi sprzedawała czy można zwrócić i wymienić na inny.

W Orange powiedzieli że gdybym kupil przez internet to nie ma problemu ale przy zakupie w salonie niestety nie... Więc telefon jest na firmę, ma charakter zawodowy i nie byłoby problemu ze zwrotu przy zakupie na odległość.

 

W takim razie jedno mogę zwrócic, tego nie mogę zwrócić itd jedno drugie wyklucza i bądź tu mądry....

Jestem spawaczem a wygląda na to że musiałbym być radca prawnym, prawnikiem, elektrykiem, mechanikiem, tynkarzem, plytkarzem, murarzem itp itd.

Posiadać wiedzę wszystkich zawodów świata żeby zakupić coś na allegro.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u uroki jdg trza się znać na swoim fachu ale jeszcze być radcą prawnym. księgowym, znać się na podatkach, uk, kc takie mamy państwo. Podobno firmę zakładasz w godzinę w okienku ogarnianie tego potem pół życia mało.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael 

Tzn ja rozumiem że coś tam muszę wiedzieć ale tak jak gdzieś wcześniej wspomniałem, mój Teść ma sporą firmę ponad 70 pracowników (pracowałem tam wcześniej)

Nigdy nie słyszałem żeby były jakieś problemy ze zwrotem maszyn, sprzętu, narzędzi czy czegoś innego co teoretycznie jakby teraz patrzeć miało powiązanie z PKD i nie miało powiązania. Więc... To zależy tylko i wyłącznie od sprzedającego czy chce rozwiązać problem czy nie chce... Ja nigdy nie słyszałem o czymś takim że na zakup związany z PKD nie przysługuje zwrot-odstapienie od umowy (tymbardziej uszkodzonego)... Poza tym nawet gdybym wiedział to wedlug mnie nie ma powiązania... I nic to by w sumie nie zmieniło bo i tak bym kupił nie widząc powiązania PKD z urządzeniem do osuszania ścian bo głównie to stosują tynkarze...

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @drekenzes 

To teraz Panowie macie znajomych księgowych? Bo zapytałem takiego jednego księgowego to pierwsze słyszy o jakichs powiązaniach PKD przy jakimkolwiek zwrocie.

Więc tym bardziej skąd ja takie rzeczy mam wiedzieć 😅 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@ya4u Księgowi przez ostatnie lata mieli tyle nowelizacji ustaw o VAT,PIT,CIT ... że chyba KC przestali się interesować ... tylko co ma piernik do wiatraka? 

"skąd ja" - no jak zawierasz z kimś umowę jako przedsiębiorca to zakłada się, że WSZYSTKO wiesz w przeciwieństwie do konsumenta - i dlatego właśnie otrzymałeś NIEKTÓRE prawa konsumenta i możesz sobie ich bronić ... w sądzie a nie na allegro gadane. 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@sl-aw-ek ano widzisz, szukam informacji. 

Dokładnie co ma piernik do wiatraka jak dostaje uszkodzone urządzenie to z jakiej racji nie przysługuje mi zwrot , odstąpienie od umowy.

Widzę że dołączasz do konwersacji nie odpowiadając na poprzednie wyżej wymieniane argumenty skierowane do Ciebie i je pomijasz nie odpowiadając na nie, a dołączasz dalej gdy juz nikt nie pamieta że do Ciebie pisał i kiedy Ci wygodnie dojezdzac dalej. Kurczowo trzymasz stronę sprzedawcy (kupujący nie powinien mieć prawa do zwrotu uszkodzonego urządzenia.)

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@sl-aw-ek WSZYSTKO moge wiedzieć w dziedzinie która się zajmuje. A o wszystkim mogę wiedziećc po kilku latach prowadzenia działalności a nie po 3miesiacach.

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz#

@ya4u Jak pracowałeś u teścia, to nie było żadnego prawa zwrotu na JDG, to jest przepis świeżak i w zasadzie nikt do końca nie wie jak to interpretować.

Ale są sprzedawcy, co specjalizują się głównie w sprzedaży do firm, i tam nawet spółki zoo mogą robić zwroty. Wszystko zależy od tego, jaka firmę wybierzesz i jaki jej jest główny profil klientów.

Zmiany przepisów oraz szalone podwyżki płacy minimalnej sprawiły, że posiadanie pracownika stało się luksusem, więc teraz coraz bardziej firmy patrzą na każdą czynność, która generuje koszty w firmie. A zwroty zabierają cenny czas pracowników, co kosztuje. Jak minimalna była niska, to się zatrudniło stażystę i zajmował się takimi rzeczami bez większego obciążenia dla firmy. A teraz nawet zatrudnienie stażysty boli.

Spore znaczenie ma również fakt, jakiego Sprzedawce wybierzesz do zakupu towaru. Niestety wybrałeś molocha, w którym liczy się przemiał. Ich nawet kilka negatywów dziennie nie rusza przy tysiącu transakcji na dobę.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes @az1rael Właśnie powoływali się na pozytywne opinie na allegro, a jak policzyłem opinie z samego grudnia na allegro to w 18dni mieli ponad 90 negatywnych opini

oznacz moderatorów

vonNogay
#17 Koryfeusz#

@ya4u wg mnie prawo konsumenckie to nie sprawa księgowego, nie musi takich rzeczy wiedzieć.

Ja bym z tym sprzedawcą poszedł w kierunku reklamacji, bo widząc jak działa to jak się na nim wymusi przyjecie zwrotu to będzie kombinował, aby obniżyć kwotę zwrotu (ma takie prawo, jeśli towar był używany). 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@vonNogay sprzedawca też odmawia reklamacji bo on jest jgd może u gwaranta reklamować na gwarancji

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u mam bratowa żony ma wlasną firmę z ksiegowością

oznacz moderatorów

drekenzes
#18 Luminarz#

@ya4u Księgowego w to nie mieszaj, oni mają tyle roboty z przepisami od nowego ładu, że takie nowinki traktują jako ciekawostkę jak ich klient przyjdzie się wyżalić. A co do zakupu, od razu miałeś walić reklamację do sprzedawcy. Trzeba było opisać w reklamacji usterkę, dopisać że jesteś firma świeżak i bardzo jest ci potrzebna jak najszybciej sprawna nagrzewnica i zrobić ładne oczy do sprzedawcy. Na 80% to działa. 20% nie działa.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes tak jak opisywałem wcześniej pisałem grzecznie i kulturalnie co z tym robimy ( mój teść czekał na moją recenzje bo też chciał zobaczyć czy faktycznie dobrze to urządzenie się sprawdzi u niego na magazynie- był zainteresowany kupnem 3, 4 sztuk) jedyne co napisali Toto że wszystko działa poprawnie i to wszystko totalna wy...ka. więc po tym co Ci opisałem co mnie skłoniło do domagania się o zwrot pieniędzy postaw się w mojej sytuacji nie znając tego typu przepisów że nie mogę zwrócić uszkodzonego fabrycznie urządzenia.

Bo od poczatku wszystko zwiastowało że mają mnie gdzieś i to czy urządzenie działa czy nie działa więc postanowilem dać zarobić komis innemu i kupić to urządzenie gdzieś indziej jak tak traktują klientow

oznacz moderatorów